Премини към съдържание

Питане за спирачки


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги ! От вчера и аз се сдобих с автомобил от любимата ви марка ( надявам се и на мен да ми стане любима ). Мотора е 1.8 116 к.с., по талон е 05.1997 г. Та питането ми е следното :

като я взех, човека каза, че е сменил предни дискове. Но по път към КАТ започна да ми се чува "виене" отпред вляво. Както и да е, регистрирах я, и си тръгнах към нас. Но "виенето" продължи и колкото повече ускорявам толкова по се чува. И от "скромният" ми опит с Рено, си помислих че е лагер на главината. Прибрах се и свалих лявата гума и за мое най-голямо учудване останових, че диска си играе свободно, т.е. не е фиксиран по никакъв начин към главината. А на диска има отвори с резба на тях, но пък не съвпадат с отворите на главината.

И сега:

1. Нормално ли е да не е фиксиран диска ?

2. Защо тези отвори не съвпадат ? Възможно ли е тези дискове да не са за тази кола ?

3. Възможно ли е от там да има това "виене"

Моля ви, за съвет, че това ми е първия опит с японска машина и не съм много в час.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дискът си е така - седи като шайба върху главината и с болтовете на джантата се стяга заедно с нея. Това си е така.

Виенето или е от гума, или от лагера на колелото.

Говоря за Галант, тъй като пишеш в този подфорум. При другите мицубишита не знам как стоят нещата около захващането на дисковете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, колега mmotors. Променя звука при завиване. Някакви идеи ?

До колегата Andy Van Der Drift - да, Галант е, но тъй като забравих да напиша, че има силно нагряване на джантата, се съмнявам да е от лагер.

Дали е възможно да трият накладките постоянно ?

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...но тъй като забравих да напиша, че има силно нагряване на джантaта

вероятно имаш и блокирал спирачен апарат...

ако виенето е при десен завой,вероятно проблема е в левия лагер на главината,при ляв-в десния.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да провериш за задържане на апаратите, вдигни я на крик и върти гумите на ръка - гледай дали задържа неестествено. Профилактично разглоби и почисти спирачните апарати - буталата, водачите и леглата им, смажи водачите със специална за целта грес (или рициново масло от аптеката ако нямаш такава грес), огледай гумените уплътнения и маншончета дали не са прокъсани и да влизат боклуци и задържането най-вероятно ще го забравиш като вероятна причина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За виенето, ако е от лагер, като вдигнеш едната предна гума на крик, не забравяй да подпреш колата с дървен пън, освен с крика, я запали и я засили, после освободи от скорост и гасиш мотора. Шума е много характерен, ако е тръгнал да си отива лагера :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте, имам едно питане за един датчик( и аз незнам какво е точно ). Намира се под главния спирачен цилиндър точно в пластмасата му в долния и край има един куплунг от които излиза кабел с две жила, който при мен е отрязан в другия му край от незнайно от кого. Някой може ли да ми каже за какво е този датчик и къде трябва да е бил свързан ? Галант ЕА2А. Благодаря за мненията. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам едно питане за един датчик( и аз незнам какво е точно ). Намира се под главния спирачен цилиндър точно в пластмасата му в долния и край има един куплунг от които излиза кабел с две жила, който при мен е отрязан в другия му край от незнайно от кого. Някой може ли да ми каже за какво е този датчик и къде трябва да е бил свързан ? Галант ЕА2А. Благодаря за мненията. :)

Главния спирачен цилиндър не е ли метален?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам едно питане за един датчик( и аз незнам какво е точно ). Намира се под главния спирачен цилиндър точно в пластмасата му в долния и край има един куплунг от които излиза кабел с две жила, който при мен е отрязан в другия му край от незнайно от кого. Някой може ли да ми каже за какво е този датчик и къде трябва да е бил свързан ? Галант ЕА2А. Благодаря за мненията. :)

 

Така като те слушам, това е датчика за АБС-а, принципно е забит в шенкела .. вероятно джамбазки номера са това, светел е АБС-а и са го забаламосали нещо, но без един датчик нямаш АБС определено, дори и да не свети.. .. иди на диагностика и виж как е положението :rolleyes: . На кое колело е това ?

 

P.S. Ето ти линк към схемата на датчиците за да се ориентираш дали е това.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

P.S2. Ако това на аватара е твоята, с тоя ксенон на рефлекторите заслепяваш адски - махни го или сложи лупи :please: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за мненията, но явно не сте ме разбрали нещо. Става въпрос за кабел с куплунг(куплунга излиза от пластмасовото казанче на главния спирачен цилиндър в най-долната му част). Другия край на кабела е прекъснат(отрязан)и виси във въздуха. Въпросът ми е, за какво е този кабел и къде е бил свързан ?

 

P.S. На снимката е моята кола и нямам ксенон колега ;) Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за мненията, но явно не сте ме разбрали нещо. Става въпрос за кабел с куплунг(куплунга излиза от пластмасовото казанче на главния спирачен цилиндър в най-долната му част). Другия край на кабела е прекъснат(отрязан)и виси във въздуха. Въпросът ми е, за какво е този кабел и къде е бил свързан ?

 

 

А, това е кабела от нивомера за нивото на сп. течност .. служи като намалее в казанчето да ти светне на таблото червената ламБа за ръчната спирачка, та да се усетиш .. къде е другия му край - ще погледна схемите по-късно днес и ще пиша, ако някой междувременно не ме изпревари..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, и аз имам едно въпросче. Ще съм много признателен ако някой ми каже ориентировъчно(по-добре и сточност де) сумичката, която трябва да приготвя за спирачките на галанта.Според мен за смяна са само задните, но ако цената не е висока, може да се замисля за цялостно подменяне на дискове и накладки. Все пак за мен спирачката по важност е преди газта.

Поздрави!

Благодарско предварително! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виждам галанта е EA2A - 98г. т.е. би трябвало да е с малките дискове отпред - 256mm, а отзад са 262mm.

Като накладки бих препоръчал тези от линк-а - черните са директен OEM заместител, зелените са с подобрени спирачни способности.

Лично за мен това са вариантите, другото е малко стрелба в тъмното. Ако шофираш нормално, за мен - черните са правилния избор.

За дискове пак бих препоръчал EBC, но цените са по високи спрямо на алтернативите който ще намериш на нашия пазар.

И не на последно място по-важност - колата е вече на 14 години, не е лоша идея да се рециклират спирачните апарати, тъй като това вероятно не е правено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, и аз имам едно въпросче. Ще съм много признателен ако някой ми каже ориентировъчно(по-добре и сточност де) сумичката, която трябва да приготвя за спирачките на галанта.Според мен за смяна са само задните, но ако цената не е висока, може да се замисля за цялостно подменяне на дискове и накладки. Все пак за мен спирачката по важност е преди газта.

Поздрави!

Благодарско предварително! :mitsu-smiley:

Дисковете на Брембо са по 75 лв. предните, 65 лв. задните . Идеално се комбинират с накладки Брембо или Бош, около 40-45 лв. предните и към 50 лв. задните ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете на Брембо са по 75 лв. предните, 65 лв. задните . Идеално се комбинират с накладки Брембо или Бош, около 40-45 лв. предните и към 50 лв. задните ..

Благодаря за бързия отговор!!! :icon_rock:

А за EBC колко ще ми струва и има ли смисъл?? :icon_blush:

Редактирано от tsanislav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

А за EBC колко ще ми струва и има ли смисъл?? :icon_blush:

Доста повече ще ти струват, а за смисъла, не знам дали има, ама ако си поставиш за цел да ги изкривиш, ще я постигнеш и с тях ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста повече ще ти струват, а за смисъла, не знам дали има, ама ако си поставиш за цел да ги изкривиш, ще я постигнеш и с тях ..

 

Благодаря :icon_clap: Значи ще са Brembo и дисковете и накладките :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :icon_clap: Значи ще са Brembo и дисковете и накладките :icon_thumbup:

.........не си слагай ментета........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като са толкова кашкавалени тия дискове и накладки, няма ли някакви афтърмаркет, които да са с по-добри характеристики? И ако има, колко по-скъпо излизат от оригиналните?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.........не си слагай ментета........

 

Аааа какво имаш предвид? Brembo менте ли са? Ако има по-добър вариант - споделете :)) :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аааа какво имаш предвид? Brembo менте ли са? Ако има по-добър вариант - споделете :)) :D

Има и брембо менте. Абе моите задни спирачки на вр а свалих, почистих, раздвижих, гресирах, няма никой на стенда. Предните спират като за 2 коли, ръчната супер, задни спирачки няма. Шантава работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако има по-добър вариант - споделете :)) :D

Има по добър вариант, истинско Брембо ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...