Премини към съдържание

разход на гориво


siromah

Препоръчано мнение

За съжаление не съм се сетил да засеча времето по часовник и да изчисля точно средна скорост, но движение по пътя почти нямаше(направо да се чудиш) и подържах постоянно 100-110 като автопилот . Но днес намерих книшка на мадела 95 - 2000 куб. разход при 90 - 5,2 при 120 - 7,5 при нов автомобил . Така че моят на 10 год. с българска нафта при 100-110 7,5 мисля че е нормално .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Това потреперване може да са детонации заради ниското октаново число на бензина. Смени на premium и рестартирай ECU като откачиш + клемата на акумулатора за минута, за да може наново да се настрои бързо към новото гориво. Нормално е 10-15 мин да не работи оптимално, но след това се настройва ;)

 

Не би трябвало да има проблем да ги смесиш, но се губи смисъла, така че като ти светне резервата зареди новия.

 

ПП. Естествено че е важна тема разхода за ранна диагностика или да покаже къде да не зареждаш :D Вижте и сайта от подписа ми - там удобно може да си ги води човек пълненията и да получава справки :good:

 

ППП. Видях че Regular, plus, premium може да означават най-различни неща - има само препоръка за това кое колко октана да е и тя е regular 87, plus, 89, premium 91. Така че гледай какво пише на колонките и не си разваляй колата със скапан бензин, слагай premium - разликата е 100-200 долара годишно, което може да си го избиеш от по-малкия разход. Тествай и прецени сам. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моя дядо пък му сипвам честичко 100 октана :icon_dance:

 

Но имам проблеми с апаратите и не мога да хвана разхода :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не съм се сетил да засеча времето по часовник и да изчисля точно средна скорост, но движение по пътя почти нямаше(направо да се чудиш) и подържах постоянно 100-110 като автопилот . Но днес намерих книшка на мадела 95 - 2000 куб. разход при 90 - 5,2 при 120 - 7,5 при нов автомобил . Така че моят на 10 год. с българска нафта при 100-110 7,5 мисля че е нормално .

 

Със сигурност е нормално.Моя двигател е същия като твоя 4D68,и въпреки че е комби и по-нов разхода е пак там,дори при по-голяма скорост.Само че при твоята скорост турбото е било през по-голямата част на границата да заработи ,което и донякъде си предполага че е можело да караш по-бързо при същия разход.При мен със скорост 120км/ч оборотите са 2500 и това е момента когато турбината започва да работи в нормален режим и някъде м/у 130-140км/ч оборотите са 3000 което е оптимално като икономия и мощност.Но неведнъж съм се убеждавал че нафтата е от най-голямо значение.Преди два дни ми показа за 400км-30л. нафта, а не съм се ограничавал със скоростта.Дизеловите двигатели се влаят и от външната температура,също така и от филтрите и горивото, така че разхода е много относително нещо.Но съм забелязал че когато върви най-добре, тогава е и най-икономичен.Така че не се притеснявай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като видях нормите вече се успокоих не че бях много притеснен по скоро се учудих ,тъй като за пръв път си взимам дизел а бях чувал за много малък разход .Но всичко е относително пък и някой може и да ме е и послъгал.Сега си мисля за следващата смяна да пробвам със спортен въздушен филтър както по горе споменават .А за нафтата си взех добавка на кастрол .И ми остава само каране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като видях нормите вече се успокоих не че бях много притеснен по скоро се учудих ,тъй като за пръв път си взимам дизел а бях чувал за много малък разход .Но всичко е относително пък и някой може и да ме е и послъгал.Сега си мисля за следващата смяна да пробвам със спортен въздушен филтър както по горе споменават .А за нафтата си взех добавка на кастрол .И ми остава само каране.

Ако успееш да намериш спортен филтър за твоята кола свиркай. И аз по едно време се бях навил, но ударих на камък в търсенето... :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като видях нормите вече се успокоих не че бях много притеснен по скоро се учудих ,тъй като за пръв път си взимам дизел а бях чувал за много малък разход .Но всичко е относително пък и някой може и да ме е и послъгал.Сега си мисля за следващата смяна да пробвам със спортен въздушен филтър както по горе споменават .А за нафтата си взех добавка на кастрол .И ми остава само каране.

 

Каква добавка си взел, за почистване на горивната система ,за повишаване на цетановото число,против замръзване или комбинирана.Ако си взел такава за почистване я ползвай само след като си сменил горивния филтър. Най-хубаво да се купуват добавки които са специално за едно нещо,а не комбинирани.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква добавка си взел, за почистване на горивната система ,за повишаване на цетановото число,против замръзване или комбинирана.Ако си взел такава за почистване я ползвай само след като си сменил горивния филтър. Най-хубаво да се купуват добавки които са специално за едно нещо,а не комбинирани.

castrol tda - мисля че е комбинирана

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

BAl благодаря за съвета днеска го изцоцках до последно бенза и заредих Shell V-power :plane: направих и номера с откачането на клемата за рестарт на ECU-то.Майко в началото как се уплаших едвам запалих първия път :icon_crying: , полсе около 1-2мин бях много нестабилен, а като тругнах на 2 пъти ми изгасна :icon_doh: , но след това всичко се оправи.Разликата в бензина се усеща сега като го настъпя и излита :plane: .Двигателя се поокроти и не трепери така както преди има съвсем леко ,мился че е нормално,утихна-лошо сега чувам повече работи и все страши-ремъци се обаждат и по тоя въпрос трябва ли да сменя ролките заедно с ремуците или зависи от състоянието им??Бях чул че вървят в комплект и е хубаво при втора смяна на ремъци ако не си сменял ролки първия път да ги смениш :icon_confused:

Бях питал и за смяна на скоростите при автоматик в движение.

""Сега то американските двигатели аз знам 4е са си лапачки още повече и автоматик,при тях понятие изключване от скорост не се среща или поне на мен страшно много ми липсва /под въпрос: как се отрасява постооняноото превключване от D към N в движение на скоростната кутия?? Можели или не е желателно??""

Някакви мнения....

И последно :

Много съм доволен от смяната на бенца и рестарта на ECU-то,но за сметка на това CD-то ми неработи :help: Аз съм със стардатното обурудване все о6те. Иска код за да се активира.Някакви идеи какъв е?Къде може да се провери,по номера на рамата например или нещо такова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И последно :

Много съм доволен от смяната на бенца и рестарта на ECU-то,но за сметка на това CD-то ми неработи :help: Аз съм със стардатното обурудване все о6те. Иска код за да се активира.Някакви идеи какъв е?Къде може да се провери,по номера на рамата например или нещо такова?

 

За кода на радиото можеш да попиташ най-близкия дилър на Митсубиши, или предишния собственик на колата (ако има такъв)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

""Сега то американските двигатели аз знам 4е са си лапачки още повече и автоматик,при тях понятие изключване от скорост не се среща или поне на мен страшно много ми липсва /под въпрос: как се отрасява постооняноото превключване от D към N в движение на скоростната кутия?? Можели или не е желателно??""

Някакви мнения....

 

В едно ръководство за потребителя за Галант при мен тук пише че "Никога не включвайте положение N в движение, защото няма да работи двигателя като спирачка", "Положение N - използва се при по-продължително чакане на пътя или при теглене от влекач", "D - е положението за каране и се използва в повечето случаи на движение от спряло положение до максимална скорост. При необходимост автоматично се задейства двигателната спирачка" /превключва на по-ниска предавка/

 

Може и да няма проблем със самата скоростна кутия, но...дали си струва вместо да гледаш природата да се чудиш дали да превключиш или не :D Виж първо как ще ти е разхода и тогава :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

254.5 мили със 13,23 галона или с други думи 410 км с 50 л или общо взето 8/100 смесено каране :plane: без да мога да се похваля че съм се сдържал от излишни емоции :icon_blush:

Това си е чудо направо G-класата си е G-класа братя само качесвено гориво :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

254.5 мили със 13,23 галона или с други думи 410 км с 50 л или общо взето 8/100 смесено каране :plane: без да мога да се похваля че съм се сдържал от излишни емоции :icon_blush:

Това си е чудо направо G-класата си е G-класа братя само качесвено гориво :rulez:

 

Само за статистиката:

410 км с 50 л. гориво е разход 12.2/100

Поздрави!! :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя звер тия дни като го разходих до морето ми даде учудващ разход ............7.08л./100 км. при положение че минах по магистралата и стигнах до бургас за 3часа и 38 минути :D Просто не можах да повярвам , но Галанта си е Галант...... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А колко трябва да е смесения разход на 2.4 литра мотор ?

Аз първо се заблудих че е наистина 8/100, като реших, че е било повече извънградско "смесения" разход, но като стана ясно че е 12/100 - пак е добре с оглед на това че тук DJ Tymbi сподели за същия мотор и по-леко купе, пак автоматик, подобна цифра :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз първо се заблудих че е наистина 8/100, като реших, че е било повече извънградско "смесения" разход, но като стана ясно че е 12/100 - пак е добре с оглед на това че тук DJ Tymbi сподели за същия мотор и по-леко купе, пак автоматик, подобна цифра :D

 

А и фактора американски бензин,също е от значение.Като включим и него и всичко си отива по местата.От мен 6 по математика на Краско :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И все пак е леко висок, но това зависи от много фактори, както обсъдихме по-горе в темата, така че не е показателно. Според американския ЕПА му дават смесено 24 mpg което е 10/100 l/km.

Повече време като покара ще се разбере по-точно. Аз затова почнах да си водя статистика в един сайт /от подписа ми/ защото се забравя. Там също има данни от много други хора и може да се сравни B) Там също хората с подобен галант дават около 10/100

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Wow ето какъв е ефекта като смяташ наум :icon_blush: като го сметнах снощи бях направо възхитен че чак забравих да проверя след това :icon_confused:

E и 12/100 не е лош като прибавиш и фактора "възраста" Човече със всеки изминал ден все почече съм възхитен от възможнотите на тази кола и все не ми се иска да слизам, ако можех и в кенефа щях да се навра със нея както е израза :icon_clap:

BTW един приател е решил да си купува кола и познаите за какво го кандардисвам, само ако беше казал по рано щях веднага да го оредя. Тука един продаваше G същия като моя само че на 128к и черен, много добре гледан, за 3 бона пфууу и късмет да му се и невиди :icon_doh:

Поздрави :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега то американските двигатели аз знам 4е са си лапачки още повече и автоматик,при тях понятие изключване от скорост не се среща или поне на мен страшно много ми липсва /под въпрос: как се отрасява постооняноото превключване от D към N в двигение на скоростната кутия?? Можели или не е желателно??/

 

А сега като си смених уплатнененито/oil cover gasket/ имам 4увстото 4е двигателя ми почна да трепери точно след след тяхната намеса, а може и аз като се въртях същия ден да съм направил нещо но определо усещам разлика.това щте трябва да се доотночява

значи някакви идеи и предлогения за ремонт относно 10/100 или .... и аз незнам :icon_hmm:

 

 

D и N - в движение не трябва да се изключва от скорост както с менюъл, така и с автоматик. Без въртящият момент на колелата колата става като каруца по инерция и можеш да се пребиеш, особено влизайки в завой или при внезапно отпускане на тягата при висока скорост по дъга...

 

По принцип това е неправилен начин за боравене с автоматични скорости. Аз също се чудех дали да изключвам на светофар и взех че питах майстора от Мицубиши, който подържа моята кола - голям фен на Галанти :D - той каза че всяко превключване допринася за намаляване на ресурса на скоростите - изхабява ги по нормален начин - и при кратки престои е ненужно. Единствен малък плюс идва от това, че ако колата е била силно ръчкана, маслото в скоростите яко се е напекло и изключването би го поохладило. Но най-важният ефект е в предните спирачни дискове - ако колата е спирала рязко от много висока скорост, дисковете се нагряват и ако държиш спирачка на светофара (при това ненужно силно от емоции :D ) накладките изкривяват диска като менгеме :D (ако има несиметрично "стискане" и поради неравномерното отвеждане на топлината. Затова, при нормално каране, на светофари държа на D. Ако се наложи екстремно спиране, щом спра превключвам веднага на N за да отпусна спирачката и ако има наклон дръпвам ръчна или Р :D

 

Относно разхода, Галанта ми (2.5 литра V6) харчи по следната схема:

120км/ч - 7/100

160-180км/ч - 9/100

200 и нагоре - все едно градско

 

Градско - 11/100 с много плавни стартове, с малко рейсинг става към 14/100 (но аз градско карам веднъж в месеца по 50 км така че нямам много данни)

 

По-важно е не колко може да харчи при идеални условия, а колко харчи по твоя най-чест маршрут и стил на каране.

 

Маршрута ми ежедневно е от къщи до работа и е много оптимален за Галант. Имам 5 км селски път по който карам без спиране с 60км/ч преди и след магистралата. Това е супер защото не ръчкам колата ледено студена на магистралата, но именно в този участък ми е максимума на разхода. Магистралата е 20 км и там хвърча между 140 и 180 според условията. Та по тази схема разхода ми (осреднен откакто имам колата) е 9.5/100 в спокойните периоди и 11/100 в периодите на рейсинг мания :icon_blush: Може и по-малко, но... трябва да карам като чичка. :first: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз имам един въпрос, реших да не отварям нова тема защото малко или много е свързан пак с горива и разходи :) . Някой ако може да ми каже колко ще струва поставяне на газова уредба за двулитровия мотор на Галант за модела след 98г. Някой който е слагал вече или е чувал или се занимава с газови утредби. Чета форуми, гледам ценорасписи в нета и навсякате гледам цени за пълни инжекции и вентилирани двигатели цените на газовите се въртят около 2000лв. и дали има някакъв вариант за газово около 500лв, защото не виждам смисъл газовото да ти струва 1/3 от колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как ги правиш тези сметки че газов инжекцион е 1/3 от цената на такъв Галант :icon_doh: Едно че цената е под 2000 /към 1500 има добри/ друго че цената на такъв е над 10000 така че е 1/7 е по-добро приближение.

Другото е ако не си чул ще се вдига цената на газта от Газпром в пъти така че очаквам скоро да станат безмислени газовите уредби :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

в нета гледам има доска коли за около 4000 евро, а газта не вярвам да се качи повече от 10-15ст, но въпроса ми беше има ли варянт за газово около 500-600лв или е само тоя 1500-2000лв

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...