Хе-хе-хе И аз от няколко дена се каня да пусна подобна тема във форума.Интересувам се точно от тези работи във момента, чета тука законите и разучавам как седят нещата с транспорта до България.А от там пък как седят не6тата със издаването на този сертификат и регистрацията на колата.Все още съм в начална фаза, но ето накратко какво знам за сега. До колкото съм успял да се ориентирам в тази насока най-добртата оферта която получих до сега за транспортиране на автомобил от USA(New York) до България-порт !!!Варна!!! е за $950 за едини4на броика и 2600(2800) за цял контейнер, включително обработката на всички документи и там некви дреболии. Сега законово в България несъм сигурен как седят нещата на 100% (човека ми е в отпуска и като си доиде след 10 дена ще имам конкретен точен и ясен отговор), но ако си работил в щатите и притежаваш автомобила повече от 6 месеца не плащаш там ддс,мито или каквото и да е, и колата трябва да е до 2000кб.см !!Пак повтарям това е каквото съм чувал само, немога да гарантирам на 100% тази информация все още чакам отдел митници да се върне от отпуска!! Сега от тука(аз също живея в щатите) нещата са адско прости -караш си колата на пристанещото, подписваш документите и оставяш колата да чака в скалд докато се намери някои да запълни другите две места в контейнера за да може да отплава(ако разбира се изпраща само една кола,ако си готов с 3 контейнера отплава до 1-3 дена). По принцип не се чака повече от 2-3 седмици за да се напълни контейнера, така каза моя човек и нешата тръгват. Сега за получаването в България е съвсем друга история,там трябва да питаш експерта Poli До колкото на мен ми е известно отиваш до пристанишето от там ти дават документ че е пристигнала колата от там отиваш в банката плащаш мита такси и там каквото трябва (мисля че вече е направено да се палща по банков път или все още не??) от там летиш до МВР-то за регистрация и/или временни номера, после пак отиваш до пристанището да си прибереш колата. С две думи това е, а забравих да ти кажа че колата трябва да мине технически за Евро сертификат, защото не е сглобявана в ЕС-най-вероятно ще ти се наложи да смеяш цялата изпускателна система на колата а именно гърнета, катализатор и т.н. До колкото съм запознат най-лесно се минава в Русе и Видин.За цената на тази хартиика немога да ти кажа със сигурност колко е, трябва да се провери. Една молба към колегите които са запознати със тази процедура: транспорт-регистрация на автомобил който не е произведен в ЕС да изкаже експерно мнение по въпроса, защото и аз съм решил да се прибера септември и да си докарам автомобила(98 Eclipse RS) и много се двумя дали изобщо си заслужава. А ако някои може да ми драсне на ЛС няколко адреса на германски сайтове за автомобили или е в течение на нещата относно цени на коли, по специално Eclipse дo 2000г (СуперМен :rolleyes: нали на скоро си купи) за да мога да си направя сметката да ли си заслужава или не, ще съм много благодарен Respect Jamesta