Премини към съдържание

Здравейте!


Препоръчано мнение

Изобщо не държа да ми вярва някой. Аз за себе си си знам. Всяко едно зареждане си го отчитам в една екселска таблица от както имам колата и разхвърляно на толкова километри няма как да има грешка в отчитането.

 

Разхода в София по моя маршрут и при моето каране в момента е 11.5-12, през най-големите студове съм виждал 13, а през лятото съм виждал и 10.5, но най-често е около 11.

 

Зареждам само и единствено на една бензиностанция, която съм проверил във времето и не лъжат в количеството.

 

Маршрута ми най-често е Лозенец-Орландовци или Лозенец-Люлин. Не се старая да съм първи на светофарите, но и под 2000 оборота не падам. Използвам инерция и спирам на скорост, иначе не се старая специално да карам икономично.

 

Колата ми газ (пръдня) не е помирисвала и няма и да помирише. Може би тук можем да спрем спора, понеже каквото и да ми говорите, поставянето на газова прецаква работата на бензин (мотора като цяло), а разхода на газ с нищо не е показателен за качествата на даден мотор спрямо друг и много зависи от колко е "врътнато кранчето"/настроен контролера ако е ГИ.

 

Направил съм си пълна профилактика на запалването (кабели, свещи, капачка и палец).

 

Пламен ми е настроил дросела/ТПС-а перфектно.

 

Това е резултата.

 

Пък вие ако искайте си вярвайте :rolleyes: .

 

Успех.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

защо толкова много се оплакват от скоростните кутий...кое им се чупи...скъп ли е ремонта след това?

 

 

 

От 1000лв нагоре........ :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

-Не ставаааа, просто на колегата му се иска да е толкова, ама не би. :rolleyes: Жена ми кара шестака ежедневно в София от 40 до 80 км само градско, брокер е и ако и се случат три четири огледа в различни квартали, познай?! стигала е в редки случаи и до 100 км. градско на ден. Под 15 на сто не е падала колицата, зависи от газта и газостанцията понякога скача и на 17на сто :icon_crying: :icon_crying:

Когато я карам аз предимно извънградско, като ходим по почивки и т.н. полвам почти постоянно круиз контрола.Засичал съм я, до Ст. Загора и обратно с пенсионерска скорост 110 по магистралата и с вкл.постоянно круиз, на места съм изпреварвал среден разход на газ 8.5 литра на 100.

При скорост 130 и с вкл круйз и повече изпреварвания с повече боравене с педал газ, среден разход за същтата отсечка 10 на сто!

Често ходя до Казанлък (баша ми е там) и обичам да пътувам по подбалканската....От Люлин-3 до изхода към подбалкана сле Богров ми е само 21 км градско по подбалкана е 203 км ...там карам само на педал..среден разход 10 на сто газ! зареждам предимно на Лукойл че имам карта за отстъпки...но понякога и на други газостанции!

Това е Тези 163 "магарета" искат Зоб за да теглят :rolleyes: но пък теглят Яко....това е то "Кеф цена няма"

После иди ми разправяй, че с газов инжекцион нямало разлика в разхода с бензина...Ръчката ми при такава скорост не може да изхарчи повече от 8-8,5л/100км :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Газ няма да си сложа със сигурност...аз карам сравнително малко...по около 10 000 годищно така че самата стойност на газовата уредба ще я избивам няколко години :D

Първо да ти отговоря за В3. Купето му е галванизирано (или поцинковано, не знам) и му дават 20 години гаранция за корозията. В4 е двойно поцинковано. Смятай как ще ръждяса.

Японските автомобили си страдат от този проблем. Не е само мицубиши, ами и субару, хонда и де да знам още кои. За нисаните и тойотите не мога да кажа. Това не означава автоматично по-евтина поддръжка за 4-те кръга, ФВ или МВ и омаловажаване достойнствата на японските машини. Знам за преминали от немски към японски автомобили хора, знам и за обратния вариант. Няма съвършена машина и все някога някой вдига ръце от модел с иначе безупречна репутация. Любимото ми сравнение са автомобилите на ВАГ, защото са най-разпространени. Дали ще правиш турбо, дебитомер, прецакващи се датчици и всевъзможни диагностики, или ще купуваш по-скъпи носачи, лагери и един ремонт (евентуално) на скорости, в крайна с/ка ако караш колата 5-7 години ще е почти еднакво. Машината си иска поддръжка. Точка. В противен случай се превръща в развалина.

Относно газта не знам какво против имаш. Това е най-колосалният разход при всеки автомобил, колкото и много грешки да са допуснали инженерите като са го проектирали. Този пробег от 10 000 км. годишно го правя и аз и това е напълно достатъчно да се изплати газовата инсталация. Оттам нататък се реализират икономии и се улеснява поддръжката. Правиш си колата навреме и с по-качествени части. Това ще ти се отблагодари веднъж докато я караш (по-голям кеф) и втори път като я продаваш.

Едно е да минавш 100 км с 25 лева и друго е с 15, нали? За 1000 км. са 100 лева; за 10000 км. - 1000 лева. А сега сметни пробег 30 000 км. на бензин по 22 лева хайде, да не е 25. Не се ли получава 6600 лева. А колко струва един галант?... Задавай си правилните въпроси и тогава решавай категорично за газта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тия сметки малко криви от където и да ги погледнеш

 

1. Ако искаш дюзите ти да не се прецакат за половин година, а за една и половина, трябва да палиш и да гасиш на газ, при паленето както знаем нагорява над 25 моментен разход, така че на всеки 100км да сложим и едни 2 литра бензин, т.е. +5лв да речем.

2. На газ както се видя от споделената информация разхода е + 20% поне отгоре като литраж, т.е. 21лв при 15/100 газ, срещу 30лв при 11.5/100 бензин

3. От първите 2 точки "далаварата" градско е 4лв/100 или ако тези 10000/година са 2:3 градско/междуградско, от 4000км, годишната "далавера" градско е 160лв.

4. За междуградско 10 газ вместо 8 бензин, 14лв вместо 20/100, далаверата е 6лв/100 или за останалите 6000км от годишния пробег - 360лв.

5. Сумарно в идеалния случай "далаверата" е 520лв на година., т.е. газовата ще се изплаща за 2.5 години, а 14 годишния галант ще е при мен. . примерно 3 години ..

 

6. Не включваме в "далаверата" проблеми по изпускателната система заради конденза от газта, различни проблеми по мотора свързани с газта, водещи в резултат до няколко диагностики по 40лв и 1-2 ултразвука по незнам колко лв. Забравяме и за резервната гума подмятаща се в багажника, понеже бутилката е заела нейното място. Надяваме се да няма проблеми с бензиновата помпа и почти гарантирано сме отписали ламбда сондите.

 

Сигурно има и още .. само че и аз мисля че за 10000км годишен пробег не си струва поставянето на газова. Освен ако не вземеш колата с вече поставена такава разбира се.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе за 10 000 км. пробег на година по добре си я карайте на бензин,но ако е по 40-50 000км. тогава си струва поставянето на АГУ.......тази седмица и аз ще се прежаля с АГУ........много ми се искаше да е LPi,но при мен не може,тъй като бутилката трябва да е много голяма, а това няма как да стане......

 

Любчо,сметките ти са горе долу правилни,ако се сложи обикновен ГИ,но при LPi сметките се променят драстично,тъй като мотора почва да харчи по малко и от на бензин..........а и върви повече.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен за течната фаза. Но не я споменавам, понеже ако не си късметлия да я има на колата като я вземеш, едва ли някой ще направи такова вложение в толкова стара кола. Между другото "българските"-китайски-ловешки превозни средства бях чул че именно с течна фаза газ ги предлагат като опция заводски .. това е много добра оферта ако е вярно според мен .. споменавам го понеже нали и те уж са 2.4 митсубишки мотор.. няма ли да стане за твоя една такава ?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Любчо,сметките ти са горе долу правилни,ако се сложи обикновен ГИ,но при LPi сметките се променят драстично,тъй като мотора почва да харчи по малко и от на бензин..........а и върви повече.......

За вървенето повече съм съгласен понеже LPI наистина вдига с малко мощността, ама за това харчене по малко си е жива спекулация ..:D На пари наистина харчи по малко, ама на литри гориво не е баш така

Как едно гориво с по ниска енергийна ефективност ще харчи по малко ? ..:icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искаше да кажеш да палиш и гасиш на бензин, не на газ. Истината е някъде по средата. Моите сметки са закръглени нарочно. За тези 2 л. бенц за 100 км. - зависи дали се кара градско на къси разстояния и престой на колата да изстине, или палиш и минаваш голямо разстояние - 80, 120, 150... 350 км. наведнъж. Тогава икономията на пари за гориво е по-осезаема. Иначе ако бръмнеш на 2-3 км. и спреш и след 8 часа пак ги минеш наобратно, кел файда от газта. Особено зимата.

Дизелджиите имат специфични разходи по поддръжката, като например дебитомер, ремонт на турбината, някой изфуткал маркуч от старост или от зор и т. н., но пак си карат по-икономично от нас. Горе-долу същото се получава и с газта.

Най-хубаво ще се усети при каране всеки ден в продължение на 1 седмица например София - Варна (бензин § газ) :icon_clap:

Инжекторите се чистят срещу 50-ина лева. На бензиновата помпа не виждам какво ще й стане. Тя си е в бензин и е вдигнала налягането. Не е пресъхнала да кажеш че ще се скапе. Доколкото знам това е проблем при механичните помпи (при дъртите возила), където те непрекъснато работят... или поне до време и после само се опитват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам си преценява, айде да не тръгват отново спорове :good:

Да при слагането на газов инжекцион, разхода определено не е като този на бензин! Най-малко очаквайте 1л. отгоре, възможно е да е и повече ако искате колата да е близка, като ускорение с това при работа на бензин.

Карах близо 1г. на газ с двулитровия Галант, сега сложих и на шестака, досега не съм имал проблеми, дано и да нямам :yes3:

А понеже моят познат, който ми слага ГИ, в момента слага течна фаза на въпросните джипове Great Wall, сме си говорили с него, че и там положението не е цветущо при нашата "хубавичка" газ следват скъпи ремонти.

Той лично не ме посъветва да си слагам течна фаза, да вярно е че колата върви дори повече от на бензин, за разхода вече е относително много зависи от монтажа, има случаи в които пак е по-висок от този на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, течната фаза не е ли към 4000 български пари? И гаранцията не беше ли една година, а колко струваше помпата(за която казват, че се прецаквала от бг газта).Иначе, нали твоя галант имаше такава холандска уредба?

Аз за себе си горе-долу съм ги решил нещата...галанта определено не е много градска кола, особено ако града не е голям, виж да натовариш домочадието и да отпътуваш...там й е силата :icon_rock: За града(българския, европейски)трябва един таралясаник, слаааб, йофтииин, на гааааз, проста газова, втора употреба за 45лв и да го сцепваш от ръгане и мятане в дупките.

Това, обаче си е мое мнение :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И На бензиновата помпа не виждам какво ще й стане. Тя си е в бензин и е вдигнала налягането. Не е пресъхнала да кажеш че ще се скапе. Доколкото знам това е проблем при механичните помпи (при дъртите возила), където те непрекъснато работят... или поне до време и после само се опитват.

 

В бензин си е, или по-точно в каквото има в резервоара. А често едни 20 литра в резервоара се изразходват за примерно 3-4 месеца, понякога и повече, аз съм виждал какво става в резултат. Ами разлага се на нещо като мазут на дъното и някаква пикня по-нагоре. Е те това на дъното черното и мазното такова мамата на бенз. помпа. Другия вариант е да се оставят 2-3 литра в резервоара и помпата ако не е направена да се изключва да прегрее.

 

Аз за себе си горе-долу съм ги решил нещата...галанта определено не е много градска кола, особено ако града не е голям, виж да натовариш домочадието и да отпътуваш...там й е силата :icon_rock: За града(българския, европейски)трябва един таралясаник, слаааб, йофтииин, на гааааз, проста газова, втора употреба за 45лв и да го сцепваш от ръгане и мятане в дупките.

Това, обаче си е мое мнение :rulez:

Ще дойдеш ти на мойта :icon_thumbup:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как едно гориво с по ниска енергийна ефективност ще харчи по малко ? ..:icon_hmm:

Като имаш имаш добра технология, ей така харчи по малко............това е, както същата тази технология дава на мотора повечко мощност , по същия начин и разхода намалява........Галанта ми дава разход около 11-12л./100 км. газ,и още около 1-2 литра на 100 км. бензин за паленето сутрин.......т.е. 20-22 лв. общо на 100 км........но пък върви повече.........докато на бензин - около 32 лв. при това минимално...........горе долу спестяваш 10 лв./100км. или 100 лв./1000 км. или 1000 лв./10 000 км. или 3200 лв./32 000км. толкова струва LPi в момента...........от тук всеки за себе си да си решава колко минава и какво ще му струва...........

по отношение на свещи, кабели , бобини и т.н. практиката ми показва че не се изисква по честата им смяна при работа на газ.........моите свещи в момента са на около 40 000 км ( сменени преди повече от 2 години)и в събота го закачих на стенда и си покзваха 8 Кволта пробивно напрежение.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, течната фаза не е ли към 4000 български пари? И гаранцията не беше ли една година, а колко струваше помпата(за която казват, че се прецаквала от бг газта).Иначе, нали твоя галант имаше такава холандска уредба?

 

Не, защото в момента LPi АГУ-тата повечето са с обикновенна помпа, като на всяка кола ел. помпа..........някои дори слагат по издръжлива помпа ,носеща до към 300 000 км. пробег преди да стане нещо............При колега Иво Ленков така правят, залагат на сигурността и при тях помпите са други, по издръжливи.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като имаш имаш добра технология, ей така харчи по малко............това е, както същата тази технология дава на мотора повечко мощност , по същия начин и разхода намалява......

Не е лошо от време на време да преглеждате учебниците по Физика, преди да ги пишете тези данни за разходите ..:D

Ако ще и извънземна технология да имаш, козата си сака пръч :) а колата гориво , за да върви ..

Както казах и по горе, мощността наистина се вдига минимално, но разхода на газ не може да слезе под този на бензин, поради по ниската си енергийна ефективност ..

Разхода в левове е по нисък, но в литри не ..:nono:

Ето я голямата технология при един автопроизводител http://www.greatwall.bg/modules/autos/gas-systems/1/Comparison_LPG-GASOLINE.pdf има си таблица за разхода при различни горива, на газ е винаги повече, колкото и да ти се иска да е обратно .. :dntknw:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо от време на време да преглеждате учебниците по Физика, преди да ги пишете тези данни за разходите ..:D

Ако ще и извънземна технология да имаш, козата си сака пръч :) а колата гориво , за да върви ..

Както казах и по горе, мощността наистина се вдига минимално, но разхода на газ не може да слезе под този на бензин, поради по ниската си енергийна ефективност ..

Разхода в левове е по нисък, но в литри не ..:nono:

Ето я голямата технология при един автопроизводител http://www.greatwall.bg/modules/autos/gas-systems/1/Comparison_LPG-GASOLINE.pdf има си таблица за разхода при различни горива, на газ е винаги повече, колкото и да ти се иска да е обратно .. :dntknw:

Нещо не разбрах какво искаше да кажеш с това,..........че там точно това дават - по голяма мощност,по малък разход в количество гориво( а не в цената )и по малко забърсяване на околната среда...........точно това прави таз технология.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Годишна далавера 160лв. ....абе вие добре ли сте?????

Демек ще си избивам парите за ГИ 10години? Бухахаха :D :D :D

Ако става на въпрос месечно се извинявам!

Май гроздето и кисело (газта не си заслужава)!

 

Разхода на фино настроен ГИ е почти 1:1 с този на бензин...какви са тия 4литра?

Също няма как за 1000км да изгоря 20литра бензин - това е абсолютно невъзможно. Трябва да се кара колата само студена, само градско и само зимата. :D

 

Образно слагаме:

1литър разлика бензин/газ.

10 литра разход бензин за 1000км.

 

Средно разход за километрите 12/100 бензин и 13/100 газ.

15000км на година

 

Получава се:

1800литра бензин х ~2,70лв. = 4860лв.

тотал: ~4900лв./годишно

 

1950литра газ х ~1,30лв. = 2535лв.

150литра бензин х ~2,70лв. = 405лв.

тотал: ~2900лв. годишно

 

Реално спестявате 2000лв. при 15к на година.

 

Къде са 160лв. къде са 2 бона - незнам какво смятате!

Ами ако въртиш по 30-40к на година какво става тогава?

 

Имам галанта от 2години и съм врътнал 45000(тези въпросните 15к три пъти) и това е равносметката.

 

Любчо, а тебе нарочно не те цитирам за да си оправиш поста на миналата страница, че има много грешни сметки там!

 

Поздрави, Иван!

Редактирано от vanio
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично навъртам по 40к км на година,направил съм си сметката и те така,твърдо съм за АГУ.......дори и така, газта е пак по евтина и от дизела,да не говорим за метана......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не разбрах какво искаше да кажеш с това,..........че там точно това дават - по голяма мощност,по малък разход в количество гориво( а не в цената )и по малко забърсяване на околната среда...........точно това прави таз технология.......

Ами виж пак хубаво таблицата за разход на гориво в литри (не в левове) :) и ще разбереш какво съм искал да кажа ..:D

Волекса на бензин 7.3/100, на газ 8.4/100, Хувъра 10.3 бензин, 12.1 газ .

Аз до колкото знам, 8.4л. е повече от 7.3 л.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо от време на време да преглеждате учебниците по Физика, преди да ги пишете тези данни за разходите ..:D

 

Точно де. :) Повече мощност от едно и също количество гориво автоматично означава по-нисък разход, просто защото се вдига КПД на мотора. Относно пропан-бутана нещата са много на кантар, от една страна е по-нискокалоричен от бензина, но от друга има много по-голямо октаново число. Пробвали сме да го смятаме тука с едни приятели, дет са мноо задръстени и наистина разбират, спорили сме много, но така и не стигнахме до еднозначно заключение. :) Най-удобно е да се приеме, че в идеалния случай КПД на мотора при Бензин:ПБ е 1:1. Все пак си мисля, че повечето LPI системи са далеч от техническото съвършенство, което, може би, накланя леко везните в полза на бензина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Любчо, а тебе нарочно не те цитирам за да си оправиш поста на миналата страница, че има много грешни сметки там!

 

Поздрави, Иван!

 

Нещо си чел на 5 ракии ми се струва и не си дочел или те е домързяло :) И цени си си нагодил за да ти подкрепят тезата, и разликата в разхода .. и за по-голям пробег смяташ от мене ..

 

Но както и да е де, всеки си решава за себе си.

 

:drinks:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно де. :) Повече мощност от едно и също количество гориво автоматично означава по-нисък разход, просто защото се вдига КПД на мотора. Относно пропан-бутана нещата са много на кантар, от една страна е по-нискокалоричен от бензина, но от друга има много по-голямо октаново число. Пробвали сме да го смятаме тука с едни приятели, дет са мноо задръстени и наистина разбират, спорили сме много, но така и не стигнахме до еднозначно заключение. :) Най-удобно е да се приеме, че в идеалния случай КПД на мотора при Бензин:ПБ е 1:1. Все пак си мисля, че повечето LPI системи са далеч от техническото съвършенство, което, може би, накланя леко везните в полза на бензина.

Повечето мощност идва от повечето изгорена газ бе Гриша ..Както сам казваш, газта е по нискокалорична и няма как от 1 литър газ която е .с енергийна стойност 23MJ за 1 литър, да изкараш мощност колкото от литър изгорен бензин, който е с енергийна стойност 30MJ за 1 литър.

Е за това иска повече газчица двигателя, за са стане по мощен ..:)

Забрави, че ще ти гори също на газ колата, като на бензин и ще ти върви по добре ..Може да се направи от настройките да гори същото, но тогава вървежа ще е по лош отколкото на бензин ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Повечето мощност идва от повечето изгорена газ бе Гриша ..Както сам казваш, газта е по нискокалорична и няма как от 1 литър газ която е .с енергийна стойност 23MJ за 1 литър, да изкараш мощност колкото от литър изгорен бензин, който е с енергийна стойност 30MJ за 1 литър.

Е за това иска повече газчица двигателя, за са стане по мощен ..:)

Забрави, че ще ти гори също на газ колата, като на бензин и ще ти върви по добре ..Може да се направи от настройките да гори същото, но тогава вървежа ще е по лош отколкото на бензин ..

 

Ех,най-накрая да се успокоя,мерси бат Марине,за тия споделени и преповторени факти,че вече бях почнал да се филмирам с това 10/100 извънградско :drinks:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пропан-бутанът (газта) позволява работа при висока СС, а тя дава мощност безплатно. Само че ако се сгъсти двигателя това ще му пречи да бръмчи спокойно на бензин. Иначе тези 10% може да се сведат до 5-6 :rolleyes:

Чел съм че газта през зимата е с повече бутан, което намалява калоричността й и тогава колите хем не вървят както преди, хем горят повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо си чел на 5 ракии ми се струва и не си дочел или те е домързяло :) И цени си си нагодил за да ти подкрепят тезата, и разликата в разхода .. и за по-голям пробег смяташ от мене ..

 

Но както и да е де, всеки си решава за себе си.

 

:drinks:

Любчо, все ми е тая на мене кой ще ми подкрепя тезата :icon_bye: - правилно, всеки сам си решава...аз лично съм решил още преди да купя колата.

 

Иначе нищо не съм нагодил - вервай ми. Тия 160лв. ги хванах от твойте 10к градско - аз ти смятам примерно общо 15к градско на година...набих 12-13 разход за 15к и това е. Ако искаш да ти сметна и спрямо твойте 10+6к. Числата няма да са по-различни.

Иначе вярно - ако караш колата една година няма смиъл от ГИ.

 

:drinks: и ракия не пия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...