Премини към съдържание

Нормално ли се държи Галанто ?


Препоръчано мнение

Здравейте Колеги,

 

От доста време ми прави впчеталение че галанто 2.0 136 кончета бензин (не газ) се движи малко мудно. Първа втора екстра, 3-та, 4-та да не говорим пета - ако натисна педала на газта до край, имам чуството че съм в дизел. Ускорява си по абсолютно същия начин - бавно. Много пъти ми се е случвало на дълъг път тръгвам да изпреварвам и ако не върна на по-ниска предавка, изпреварването отнема поне 10 сек, което си е мъка. Някак си мудно ми се вижда това движение при автомобил със 136 коня повечето от които сигурно вече са поумрели имайки предвид че колата е на 170к километра. Може ли колеги със същия автомобил да споделят дали това е нормално за този галант ?

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя е на 271 000 км. и не бих могъл да кажа че са поумрели кончетата :) (трябва да покарам някоя друга кола за да имам сравнение).

Ако всичко си работи нормално защо не започнеш с най-елементарните неща:

1. Ако се кара само градско излез малко на магистралата да се раздвижи двигателя.

2. Смени си бензиностанцията и/или октановото число.

3. Смени въздушния филтър ако не е сменян скоро.

4. Катализатора наред ли е и т.н. и накрая майстора. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам двулитров бензинов Галант на същите километри и не мога да се оплача от вървенето и ускорението му. Ако някога искам бързо да изпреваря - свалям на по-ниска предавка. Все пак този двигател е 4-цилиндров и няма въртящия момент на шестака, за да се ускори бързо трябва да се държи в обороти над 2000-2500. Най-добре е да се качиш в друга такава кола и да направиш сравнение, защото идва момент в който свикваш с колата си и се заблуждаваш че преди е вървяла повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От доста време ми прави впчеталение че галанто 2.0 136 кончета бензин (не газ) се движи малко мудно. Първа втора екстра, 3-та, 4-та да не говорим пета - ако натисна педала на газта до край, имам чуството че съм в дизел. Ускорява си по абсолютно същия начин - бавно. Много пъти ми се е случвало на дълъг път тръгвам да изпреварвам и ако не върна на по-ниска предавка, изпреварването отнема поне 10 сек, което си е мъка. Някак си мудно ми се вижда това движение при автомобил със 136 коня повечето от които сигурно вече са поумрели имайки предвид че колата е на 170к километра. Може ли колеги със същия автомобил да споделят дали това е нормално за този галант ?

Абе ти само се вглеждаш в тази кола :-)

Първо, дизеловите машини съвсем не са бавни. Особено на доускорение на висока предавка и ниски обороти (2000-2500). Едно 1.9TDI може да те разтегли доста прилично по всички параграфи (0-100; 100-0; 80-120 на V предавка...).

Второ, има огромно значение за изпреварване от каква скорост говориш. Едно е от 50, друго е от 100 и съвсем друго е от 140-50 км/ч когато скоростта на движещото се пред теб МПС е като твоята.

Не мисли че V6 е някакъв самолет. И той си иска ръчкане. Не е като да пипнеш газта и да те лепне за седалката. Само за сравнение ще ти кажа, че миналата година от 100 км/ч се надпреварвахме с опел тигра 1.6 16V с двама човека, а в галата бяхме 4 на климатик. Върнах ІV-та и заварих газта. Едвам-едвам го дърпаше. При 160 включих 5-тия зъб и тиграта беше на 25-30 метра зад мен.

Не знам за 2.0 двигателя, но V6 тегли много добре след 4000 оборота, когато вече прави прилични коне. Няма как да си на V-та с 2200 оборота и да очакваш че като дадеш газ ще започне да се случва нещо кой знае какво. Всъщност най-същественото, което ще стане, е да ти скочи моментни разход на 50/100 като му опре газта в пода. Така че от 90-100, връщай 4-тия зъб и мачкай педала. Вече от 140 ще си е горе-долу еднакво спряло и по-добре да не почваш изпреварване ако нямаш едни 500-600 м видимост.

А най-хубаво ще го тестваш ако се разбереш с някой с галант като твоя и ги сравните да речем в дисциплината 80-120 на 4-та с пълна газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Анди,

 

Относно дизелите, въобще не ги подценявам. Изразих се така защото на времето карах един форд сиера 2.3 дизел и за това съм останал с такива спомени. Не се изразих правилно просто :). За изпреварването говорих за стандартни скорости след 70км/ч. Тогава както и колкото и да го натискам галанта върви еднакво. За оборотите съм съгласен - свалям предавка качвам над 2500 оборота, тогава си върви, но преди това е мъка.

 

Явно така работи машината стандартно. Са съжаление нямам някой познат наоколо със същия галант. Може би на някоя сбирка, някой добър колега ще ми покаже как е неговия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..... свалям предавка качвам над 2500 оборота, тогава си върви, но преди това е мъка......

 

Това е нормално, даже трябва да вдингмеш над 3 000 оборота за видиш за какво става на дума....

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Явно колегата е свикнал да кара икономично :)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При 2200 оборота 2.0i дали прави и 60 коня, така че няма къде да иде. Все едно тулумбиш лада 2105 с мотор 1.3 :icon_blush: . А на 3000 об. сигурно се слагат 90 коня на пътя, так че......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При 2200 оборота 2.0i дали прави и 60 коня, така че няма къде да иде. Все едно тулумбиш лада 2105 с мотор 1.3 :icon_blush: . А на 3000 об. сигурно се слагат 90 коня на пътя, так че......

Галанта двулитровия върви добре но след 3500 до там си е мъртъв направо , виж шестака е друга бира ....Аз лично съм карал няколко двулитрови и все същата работа, доста се разочаровах .Така,че ...все пак караш японски автомобил яко оборотите и газ и няма грижа(ако искаш да върви де ).Ако те е страх може да ти демонстрирам.....шегувам се :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми минаваха преди такива мисли за моя, че не върви както искам. Сега като се качих на шестака по-биват нещата :icon_thumbup:

Колега направи му един тест от 0 до 100км/ч. Ако ги направи за 10 секунди всичко е :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо, дизеловите машини съвсем не са бавни. Особено на доускорение на висока предавка и ниски обороти (2000-2500). Едно 1.9TDI може да те разтегли доста прилично по всички параграфи (0-100; 100-0; 80-120 на V предавка...)

Трябва да е някоя ибиза или друга въшка за да ускори по-добре при 0-100...едно A4 TDI 110hp(долу горе същите килограми е) не може да се обади на галанта 136hp. :mitsu-smiley: Ако искаш прегледай времената на двете коли. За доускорения на голяма предавка и ниски обороти няма и смисъл да говорим, сравнено с турбо кола. Ако галанта го вкараш веднъж в обороти край с 110-ката. :rulez: При по-мощните V6 2.5 нещата са малко по друг начин, защото там има въртящ момент малко по-отрано, но като цяло който иска вървене трябва да държи в по-високите обороти или да минава на дизел пауър. :icon_thumbup:
За оборотите съм съгласен - свалям предавка качвам над 2500 оборота, тогава си върви, но преди това е мъка.

 

Явно така работи машината стандартно. Са съжаление нямам някой познат наоколо със същия галант. Може би на някоя сбирка, някой добър колега ще ми покаже как е неговия.

Нещата са си напълно нормални.....имам чувството, че слушам някой дето току що слиза от 100+hp турбодизел, та да очаква тяга с 2000об. :)

Качи се все пак на друг такъв и ще разбереш...може пък вярно нещо да не ти е наред колата! Израза "мудно ускорява" е много разтегливо понятие.

 

Поздрави, Иван!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ауди А3 с водач на 21-23 години, със слънчеви очила и мляскащ дъвка, със свален три пръста прозорец и бумтящи вокали на Преслава, гаранция е с "чипс". Последното не е задължително. Стоково е 10-ка 0-100, така че съпротивата е безсмислена. А 131-ците не знам. Един се пробва да ме минава, но не му се дадох с таланта. Опа, с галанта. Признавам че доста ме озори :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ауди А3 с водач на 21-23 години, със слънчеви очила и мляскащ дъвка, със свален три пръста прозорец и бумтящи вокали на Преслава, гаранция е с "чипс". Последното не е задължително. Стоково е 10-ка 0-100, така че съпротивата е безсмислена. А 131-ците не знам. Един се пробва да ме минава, но не му се дадох с таланта. Опа, с галанта. Признавам че доста ме озори :icon_rock:

А4 тежи малко по-малко от галанта, та какво остава за A3. По данни, стоково, сега ги гледам и 0-100 и на А4 и А3 1,9TDI 110hp са по-бавни от galant-а 136hp, с тебе няма и смисъл да се мерят.

Срещу големия чипната А3-ка незнам вече какво ще стане на старт(вероятно ще дръпне малко), но реално от плаващ и нагоре пак няма абсолютни никакви шансове срещу V6-24 :rulez:

Редактирано от vanio
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ауди А3 с водач на 21-23 години, със слънчеви очила и мляскащ дъвка, със свален три пръста прозорец и бумтящи вокали на Преслава, гаранция е с "чипс". Последното не е задължително. Стоково е 10-ка 0-100, така че съпротивата е безсмислена. А 131-ците не знам. Един се пробва да ме минава, но не му се дадох с таланта. Опа, с галанта. Признавам че доста ме озори :icon_rock:

 

Ееее,верно ли бе,тогава сигурно си сменял на 1800 оборота предавките:drive:. Колега,пробвай да покараш известно време със 100 октанов бензин и ще забележиш разликата.Според мен двулитровия си върви нормално,но не трябва да се кара като печка-на 1500 да сменяш на следващата предавка и да,тогава няма да гори10-11 в града,ами към 14-15 :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да... вярно е това че предавките си сменям преди да удари стрелката на 2000 оборота, ама иначе все имам чуството че го мъча .... много ръмжи бе :D. Иначе с моето каране пре спокойно градско си минавам 450км с пълен до горе резервоар. Аз така ги смятам общо взето. Всеки месец веднъж я пълня до горе и си щъкам 450км. Та да... не смятам да го натискам много галанто защото си е кола на години, и искам да изкарам максимално с него ;) просто ми е любимец и много си го глезя :icon_rock: :mitsu-smiley: :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да... вярно е това че предавките си сменям преди да удари стрелката на 2000 оборота, ама иначе все имам чуството че го мъча .... много ръмжи бе :D. Иначе с моето каране пре спокойно градско си минавам 450км с пълен до горе резервоар. Аз така ги смятам общо взето. Всеки месец веднъж я пълня до горе и си щъкам 450км. Та да... не смятам да го натискам много галанто защото си е кола на години, и искам да изкарам максимално с него ;) просто ми е любимец и много си го глезя :icon_rock: :mitsu-smiley: :icon_blush:

За такова каране и такъв разход , малко му е множко да ти кажа.....Аз моя си го ръчках.. нямам навика да сменям предавките на японска кола под 3000 оборота и пак гореше около 11 в София .Да не говорим за една друга марка японска кола която я карах до прекъсвач редовно до 3 предавка и пак си беше на 6 ....

Редактирано от ipj
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да... вярно е това че предавките си сменям преди да удари стрелката на 2000 оборота, ама иначе все имам чуството че го мъча .... много ръмжи бе :D. Иначе с моето каране пре спокойно градско си минавам 450км с пълен до горе резервоар. Аз така ги смятам общо взето. Всеки месец веднъж я пълня до горе и си щъкам 450км. Та да... не смятам да го натискам много галанто защото си е кола на години, и искам да изкарам максимално с него ;) просто ми е любимец и много си го глезя :icon_rock: :mitsu-smiley: :icon_blush:

 

Стига бе, аз шестака си го превключвам над 3000 и гледам под 2000 да не падам, а това дето ти го правиш не е полезно за мотора ама хич .. освен нагар по буталата друго не правиш така, не е и по-икономично в никой случай, нито го "пазиш".. ако ти бучи си сложи нормалната генерация и сменяй поне на 3000 .. да не кажа и 3500 за твоя мотор .. виж на колко му е макс. въртящ момент и си прави сметката .. по принцип около тези обороти би трябвало да се сменя до колкото съм чел...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе, аз шестака си го превключвам над 3000 и гледам под 2000 да не падам, а това дето ти го правиш не е полезно за мотора ама хич .. освен нагар по буталата друго не правиш така, не е и по-икономично в никой случай, нито го "пазиш".. ако ти бучи си сложи нормалната генерация и сменяй поне на 3000 .. да не кажа и 3500 за твоя мотор .. виж на колко му е макс. въртящ момент и си прави сметката .. по принцип около тези обороти би трябвало да се сменя до колкото съм чел...

Да не говорим за кефа, няма кеф в тея обороти, ама никакъв :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да... вярно е това че предавките си сменям преди да удари стрелката на 2000 оборота,:icon_blush:

То на тези обороти дизелите се чудят дали да тръгнат или не :D ти искаш бензинката да не е тромава ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера я изкарах за малко извън София да я продухам малко, после градско вярно че на 2500 оборота си ускорява доста ама пак казвам сякаш се напъва много...

как се определя дали въздушния филтър е за смяна или всички броите изминатите километри ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

някой зададе ли въпроса, това на газ или на бензин се случва?

ако е на газ - каква газова е монтирана на колата? сменян ли е филтър - газов и/или въздушен, защото на мен ми изглежда позапушен филтър на газта и при по-високи обороти, натоварване, консумация.... и не и стига дебит на газта ;-)

но като цяло не очаквай чудеса от този мотор.... аз съм със същия мотор с автоматик и нещата се случват сравнително бавно, но не бих казал, че е мудна или че има проблем - просто мотора толква си може.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

някой зададе ли въпроса, това на газ или на бензин се случва?

 

Колегата си го е казал още в първия пост :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално си се държи Галанто. Японска машина - предавка надолу, стрелката в лютеницата и това е. Моя е същия, ама аз от пета си боцкам на трета направо. :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата си го е казал още в първия пост :icon_blush:

 

извинети.... :icon_blush: :icon_blush: :icon_blush: колегата е написал " ... бензин (не газ)...", аз го чета " ...бензин (на газ)..."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално си се държи Галанто. Японска машина - предавка надолу, стрелката в лютеницата и това е. Моя е същия, ама аз от пета си боцкам на трета направо. :drive:

Ей това е отговора на всички мъки ..... :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...