Премини към съдържание

Обобщение масло типтроник


Promivka

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги.

Четох из форума за масло за тип троник за Галант 2.5 V6 и ми се стори добра идея ако може по-информираните

колеги от форума да обобщят на кратко марките масла и техните спецификаций подходящи за този вид скоростни кутии.

Дали има и разлики в маслото за различните години на производство на колите?

 

Поздрави

Редактирано от Promivka
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги.

Четох из форума за масло за тип троник за Галант 2.5 V6 и ми се стори добра идея ако може по-информираните

колеги от форума да обобщят на кратко марките масла и техните спецификаций подходящи за този вид скоростни кутии.

 

Поздрави

 

Трябва задължително да има SP-III спецификация. Най-добре оригиналното масло на Мицубиши Diamond Queen, но във VR4 форума хвалят доста и маслото на Amsoil.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОЕМ Mitsubishi ATF SP III - това е маслото, червено на цвят, мирише гадно. Предлага се в 2 вида разфасовки 4л и 20л. Цените в Ратола ще ги съобщи Миро :D

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
във VR4 форума хвалят доста и маслото на Amsoil

Виж как който си има вр-4 почитва из инглиш форумите :worthy:

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж как който си има вр-4 почитва из инглиш форумите :worthy:

 

Да, да не говорим, че и го предпочитат пред DiaQueen.

Пропуснах да спомена и още един вариант, когато маслото не е SP III, трябва да се сложи HFM добавка, например ето тази:

http://www.lubegard.com/~/C-177/LUBEGARD+Highly+Friction+Modified+ATF+Supplement

Тя довежда маслото до SP III спецификация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DiaQueen 3 e маслото оригинал,както казва колегата Реконструктор може и Амсоил,обаче в БГ специално за нашите скоростни кутий това масло го няма. Има една шуменска фирма,която е оторизиран представител на Амсоил, звънках там преди около месец и ми казаха че конкретното масло го няма и няма да вкарват скоро. Ако искаш Амсоил трябва да поръчаш от чужбина. Макар че не си мисли, че Амсоил е мана небесна и като го сипеш край ,кутията е протектирана завинаги.Във въпросния форум също има противоречиви мнения, макар че повечето карат с амсоил. Даже имаше коментар на от едно момче,че кутията му се е счупила малко след като е сменил маслото с амсоил. Рзбира се това не е станало от маслото,това което се опитвам да кажа, е че маслото е хубаво да се сменя на 60000км с ОРИГИНАЛНО ,но кутията или торка в частност по-скоро се чупи от душманско каране и износване на метла с годините. Или както и беше казал един майстор на АТ кутий : То ние се чупим ама за нас части няма :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбира се, дори да има някаква разлика межди DiaQueen и Amsoil, то тя със сигурност е минимална. :)

Очакваме включване от някой с актуални цени за DiaQueen :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбира се, дори да има някаква разлика межди DiaQueen и Amsoil, то тя със сигурност е минимална. :)

Очакваме включване от някой с актуални цени за DiaQueen :)

 

Цените са ясни и достъпни за запознаване на страницата на Ратола. Цък 4л = 129 лв

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цените са ясни и достъпни за запознаване на страницата на Ратола. Цък 4л = 129 лв

 

Поздрави

20 литра - 440лв, т.е. 1л - 22лв :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както и да го мислите ,да го сучите , по евтино от 26-9 лв./л. няма, останалото е компромис ..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е защо да е компромис, OEM Mitsubishi в 20л разфасовка е по 22лв литъра. Колегите са го написали малко по-нагоре.

Не ме разбра..........22лв. е ,ама бака от 20 л. а на човека му трябва 8 л..........т.е. купува 2 туби по 4 л. което 260 лв.което е малко над 30 лв.......т.е. това ,което аз казвам......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много от големите реномирани производители на масла (напр. Fuchs, Motul, Elf, Total и много други...) отдавна са разработили такова, поддържащо спецификацията Mitsubishi Diamond SP -III (и не само). Все пак не говорим за някаква секретна технология. Но дори и да се сложи препоръчаният продукт от съответният производител, може да стане издънка, ако никога до сега в този възел специфичният ATF не е бил сменян. Правилният въпрос на потребителя би трябвало да е, кой ще поеме отговорността ако нещо стане?

 

Да разгледаме следната ситуация. След смяната "нещо" става. Клиента предявява претенции към качеството на маслото и фирмата която го е произвела. Последната например би изисквала:

1. Фактура/документи/+сервизна книжка, с които черно на бяло е записано какво масло и на коя дата е обслужена автоматичната ск.кутия и колко е бил километража на колата.

2. Фактура/документи/+сервизна книжка, с които черно на бяло е записано какво ново масло (от нейната гама)и на коя дата е обслужена автоматичната ск.кутия и колко е бил километража на колата.

3. Проба за лабораторен анализ от т.1 и т.2 с което да се види:

а) Какво е било състоянието на маслото в т.1 (примерно масло чиито свойства са свършили много след интервала на смяна зададен от производителя на възела, или от други фактори...).

а) Какво е било състоянието на маслото в т.2 (примерно масло чиито свойства са свършили много след интервала на смяна зададен от производителя на възела, или от други фактори...).

След обстоен анализ фирмата производителка на масло ще прецени, тя ли е отговорна за разваленият възел.

 

Извод: Никой не е застрахован! Всички реномирани производители на масла, които са разработили такова за този възел, са знаели какъв продукт да произведат. Все пак не са на пазара от днес за утре. Но те няма как да знаят какво е техническото състояние на автоматичната кутия. Затова имайте в предвид горните редове и се надявайте ако все пак нещо стане, 2-те страни да намерят диалог. Защото например може второ масло да е купено през Интернет, върви доказвай и предявявай претенции, на кого, кой ще обърне на пострадалият внимание?

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбра..........22лв. е ,ама бака от 20 л. а на човека му трябва 8 л..........т.е. купува 2 туби по 4 л. което 260 лв.което е малко над 30 лв.......т.е. това ,което аз казвам......

Ще заместя Мирослав: Ако ти дотрябва 1л от това масло, Ратола ти продават 1л на цена 22лв, ако искаш 4л, плащаш 88лв и так далее :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще заместя Мирослав: Ако ти дотрябва 1л от това масло, Ратола ти продават 1л на цена 22лв, ако искаш 4л, плащаш 88лв и так далее :yes3:

Аз не го разбрах в началото, но сега сванах.....т.е. има и наливно,което ти го продават от 20 литровата бака ли? Е, ако е така, коментарите са излишни.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕТО И ОЩЕ ЕДИН ВАРИАНТ:EU00080

ENEOS Premium ATF DⅢ

Synthetic Automatic Transmission Fluid

Synthetic automatic transmission oil specially developed for new (after 1997) but also older (automatic) transmissions of GM and Ford, as well as many other Cars and Light Motor vehicle manufacturers. It is also suitable for power steering, some hydraulic systems and rotating air compressors where an extremely good fluidity demanded at low temperatures. It has a very high viscosity index and offers resistance against corrosion and foam-building. It has also very good anti-oxidation and anti-wear characteristics. This Oil allows easy shifting of gears after a cold start and does not affect seals.

● SPECIAL FEATURES

1. Excellent Resistance for Oxidation and Wear

This Oil has high viscosity index and offers excellent resistance against corrosion and foamThis Oil shows excellent resistance against corrosion, foaming and oxidation as well as wear.

2. Easy Gear Shifting

This Oil allows easy Gear shifting after cold start and offers overall smooth operation

2. Fulfills toughest demands

The DEXRON III G specification differs from DEXRON III F by adding two extra tests such as 'electronically controlled converter clutch (ECCC) test' and a 'sprag wear test'. The friction characteristics of ENEOS Premium ATF DIII comply to the most modern demands in a very broad temperature range.

● PERFORMANCE LEVEL

GM: DEXRON III (F and G)

Allison: C-4

Ford: MERCON

Daimler Chrysler 236.1 /5 /9

Voith G 607/ H55.6335.34

ZF TE ML 03D/04D/09B/11A/14B/17C

MAN 339F / MAN 339 V1 and 339 Z1

DEXRON II-E, II-D, B, AQ-ATF type A

MERCON M2C 138-CJ, M2C 166-H

Caterpillar TO-2

Renk Doromat

Volvo 97335 -12

● APPLICATION

Automatic transmission for new (after 1997) but also older (automatic) transmissions of GM and Ford, as well as many other transmissions, power steering, hydraulic systems & torque converters

Suitable for use in transmissions of trucks, buses and public works machineries when a fluid type ALLISON C4 is required.

Hydraulic systems when a fluid type GM DEXRON®- III is required.

● CONTAINERS

1L, 4L, 20L, 200L Drum, 1000L IBC

● TYPICAL PROPERTIES

SAE viscosity grade

ATF DⅢ

Density (20°C), g/cm3

0.859

Flash point (COC), °C

210

Kinematic viscosity (40°C), mm2/s

37.3

(100°C), mm2/s

7.4

Viscosity index

169

Colour

Red

Pour point, °C

< –45.0

Note: The typical properties may be changed without notice. (February 2006)

THE RECOMMENDATIONS OR SUGGESTIONS MADE IN THIS SHEET ARE MADE WITHOUT GUARANTEE OR REPRESENTATION AS TO RESULTS. THE CONTENT OF THIS SHEET IS CORRECT TO THE BEST OF UR KNOWLEGDE. WE ADVISE THE READER TO CAREFULLY EVALUATE THE PRODUCT CHOICE FOR CRITICAL APPLICATIONS TOGETHER WITH THE SUPPLIER. WE DO NOT ACCEPT RESPONSIBILITY FOR AMAGE AS A CONSEQUENCE OF INCOMPLETENESS OR, NEGLIGENCE AND INACCURACIES IN THIS INFORMATIONSHEET. ALL TERMS OF SALE OF THE SUPPLIER CAN BE APLLIED HERE.

OD

Nippon Oil Europe Limited

http://www.eneos.eu

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много хубаво, но просто не отговаря на Mitsubishi Diamond SP -III. При положение че ремонта на скоростите могат да стигнат 2000-2500 лв,

а колата е 4-5, не е разумно да се рискува на база какво покритие, че е масло Eneos. Ок, но сложи такова Eneos което има нужният стандарт. Това масло е малко засилена версия на ATF III (Dextron III) и до тук.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам една друга чуденка, как ги точите всичките тия 8 литра, при положение,че от няколко месеца наблюдавам при различни автомобили,че от кутия която и дават да събира близо 8 литра винаги се източват максимум 5 литра :icon_hmm:

Редактирано от ipj
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам една друга чуденка, как ги точите всичките тия 8 литра, при положение,че от няколко месеца наблюдавам при различни автомобили,че от кутия която и дават да събира близо 8 литра винаги се източват максимум 5 литра :icon_hmm:

 

То си има начин, ама смяната на маслото не става за половин час, както го правят повечето "майстори". Така наистина излиза малко повече от половината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам една друга чуденка, как ги точите всичките тия 8 литра, при положение,че от няколко месеца наблюдавам при различни автомобили,че от кутия която и дават да събира близо 8 литра винаги се източват максимум 5 литра :icon_hmm:

Йонко,има си процедура и си ги източва почти до края.........на твоята кутия източих 7.5 литра, при 7.8 литра вместимост.........само че процедурата е бавна и мъчителна и поне 7 часа се оставя да тече.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..на твоята кутия източих 7.5 литра, при 7.8 литра вместимост......

Това като я беше разглобил за ремонта ли :P ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това като я беше разглобил за ремонта ли :P ..

Не бре, тогава си излезе цялото масло, язък че беше ново ,трябваше да се хвърля.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това като я беше разглобил за ремонта ли :P ..

И слава богу,че не е било тогава ... нямаше да го преживея :icon_angel:Хубаво е понякога човек да се учи от грешките на другите ... както и да знае кое си заслужава и кое не .Ама то това става с времето и с отворени очи :icon_dance:

Редактирано от ipj
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И слава богу,че не е било тогава ... нямаше да го преживея :icon_angel:Хубаво е понякога човек да се учи от грешките на другите ... както и да знае кое си заслужава и кое не .Ама то това става с времето и с отворени очи :icon_dance:

Кофти ,питаш ли го него кво му беше.........но сега пък няма проблеми,като нова е все още.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бре, тогава си излезе цялото масло, язък че беше ново ,трябваше да се хвърля.........

Тогава не ти вярвам за тези 7.5 л., защото в торка и във водният радиатор винаги остават едни 5-600 грама ..

Държал съм я и 24 часа вдигната и до 80 см. дясната част и повече от 7.2 л. не пуска ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...