Премини към съдържание

Ремъка ли ми свири или хидравликата?


Todor V.

Препоръчано мнение

Колеги,

сутрин когато запаля колата (когато са много ниски температурите) като завъртя в крайно ляво или дясно положение волана при двигателя нещо просвирва. Това го прави през първите една две минути после се оправя и не свири. Този звук от самата хидравлика ли е означава ли това че трябва да я ремонтирам (сменям) скоро или е от недобре затегнат ремък на хидравликата. Преди няколко дена имаше подобна тема в която някой колега (мисля че беше Mario64) каза че при смяна на ремъците след определен пробег трябва да се донатегнат ремъците понеже улягат, и като се замисля аз като я обслужих не съм ги донатягал после. И кой ремък е на хидравликата (освен ангренажния и и другия на синхронизиращия вал) има поне още два. Единия е на динамото и климатика а другия е за хидравликата или се бъркам? Отделно пак сутрин при палене при форсиране първите един два пъти се чува леко буксуване на ремък но дали е същия? А относно звука на хидравликата лично на мен ми се се чува като "метален" т.е. като на стържене на метал в метал.

Благодаря предварително за отговорите

Редактирано от Todor V.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ти преплъзва ремъка, и за това просвирва докато затопли и разбърка чорбата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_doh: Виж има ли хидравлична течност в казанчето!

Редактирано от lesko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_doh: Виж има ли хидравлична течност в казанчето!

 

Има да. Дори е леко над максимума от както съм я взел си е така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Относно проблема на колегата, мисля, че е този ремък дето е свързан генератора. И при мен е така сутрин - като запаля няма да свири, но като пусна фаровете и климатроника на по висока степен да духа на стъклото и започва да свири. Но след 2-3 минути работа спира. Трябва да се натегне, ама в тоя студ не ми се занимава :) Като се постопли ще му обърна повечко внимание. Аз просто го оставям да поработи малко без да включвам консуматори за да не го товаря ремъка и после :skiing: :D Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стар номер против приплъзване на ремъци, когато и натягането не помага:

Натрошаваме малко колофон, разтваряме го със спирт и намазваме леко ремъка с разтвора.

Аз използвам спринцовка и впръсквам по 0,5-1 кубик, после паля двигателя за да полепне и по ролките. Това го правя 2-3 пъти.

! Пипайте край двигателя само когато е загасен!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,има си специлен спрей за ремъци...10-12лева...според разфасоката.Прскаш по ремъците и няма виене и скърцане от двигателя.Потърси го в интернет или в големите вериги магазини...

Можеш да го използваш с години... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И защо да давам грешни пари, като мога да купя с тях сладолед на децата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремъка се натяга с ключ 14 или 16 (може и да греша за точния размер, но някъде там беше) точно в ляво от динамото...не мога да го обясня точно, но само да погледнеш там и ще видиш за какво става въпрос...Моя също виеше по този начин и натягането реши проблема...За 1 минута работа е...Няма смисъл от спрейове и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледайте да не съсипете нещо с това натягане. Тези ремъци си имат предел на опъване, както и въртящите ги шайби и по-точно лагеруващите части. Ако се е разхлабил е друг въпрос. Като беше над 0 градуса защо не свирят? Нормално е в този кучи студ нещо в двигателния отсек да прискърцва и да пукат пластмаси. Загрявайте си колите на място 5-7 минути и карайте внимателно с нито ниски, нито високи обороти. На 6-ака 1500 об. са му напълно достатъчни да се поддържат в движение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 6-ака 1500 об. са му напълно достатъчни да се поддържат в движение

При автомата нещата седят ...другояче :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремъка се натяга с ключ 14 или 16 (може и да греша за точния размер, но някъде там беше) точно в ляво от динамото...не мога да го обясня точно, но само да погледнеш там и ще видиш за какво става въпрос...Моя също виеше по този начин и натягането реши проблема...За 1 минута работа е...Няма смисъл от спрейове и т.н.

 

Да де то на динамото ясно, видях аз откъде се натяга, но същия ремък ли е и на хидравликата? Защото ми се струва че май не.

А този който предполагам че е на хидравликата мисля върти и компресора, а той вече май трябва да се свалят и корите и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледайте да не съсипете нещо с това натягане. Тези ремъци си имат предел на опъване, както и въртящите ги шайби и по-точно лагеруващите части. Ако се е разхлабил е друг въпрос. Като беше над 0 градуса защо не свирят? Нормално е в този кучи студ нещо в двигателния отсек да прискърцва и да пукат пластмаси. Загрявайте си колите на място 5-7 минути и карайте внимателно с нито ниски, нито високи обороти. На 6-ака 1500 об. са му напълно достатъчни да се поддържат в движение.

 

 

Andy, що я мъчиш тази кола? :icon_doh: Че дори и съветваш хората как да карат така, че и да им е по-скъпо.

 

Иначе за натягането си прав, че не е хубаво да се натягат, нито е рентабилно да се купуват тези спрейчета, а ако се налага, направо да се сменят ремъците. Не са скъпи.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хора, нещо разводнихте темата: натягай - не натягай, пръскай с фашкии - недей да пръскаш.

Субективно е това което пишете поради факта, че "много" и "малко" за всеки е различно. "Опъни ремъка, ама да не е много"

Най-простия метод за проверка е , като се натегне ремъка, като се натисне силно с пръст в средата м/у две ролки, да не потъва повече от 10 милиметра.

Някъде може и да има точни стойности които се мерят с уред, аз споделям с вас най-простичкия и лесен вариант.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е добре,

да допуснем че ми е хлабар ремъка на хидравликата в крайна сметка кой точно е той? Този на динамото или другия на климатика?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е добре,

да допуснем че ми е хлабар ремъка на хидравликата в крайна сметка кой точно е той? Този на динамото или другия на климатика?

 

На климатика .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е добре,

да допуснем че ми е хлабар ремъка на хидравликата в крайна сметка кой точно е той? Този на динамото или другия на климатика?

Нито единия, нито другия .. При теб хидравликата е отделно с 3-ти ремък ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Andy, що я мъчиш тази кола? :icon_doh: Че дори и съветваш хората как да карат така, че и да им е по-скъпо.

 

Първо, нищо не се мъчи, защото 6а13 прави около 180 нм при тези обороти. Кривата на въртящия момент може да се сравни с двигателя на "фауве"-тата 1.8Т, който държи постоянен момент от 1750 до 4500 оборота. При 1500 не е 210, а сигурно 180 - колкото при нашите бракми.

И второ, ако под скъпо имаш предвид бензина, нека те уведомя, че средният ми разход е под 10 литра, като 70% е градско/селско. Като всяко нещо и това си има + и -. Например оставащият в крайното гърне конденз - при тези мижави обороти и къси разстояния никога няма да се изпари. Катализатор/ите също искат температура. Съветът ми е с оглед заледените пътища (замръзнали в странни форми и друсащи през цялото време, въпреки равния асфалт под снега) за в града и то първите 5-6 км. след първия старт, а не да се лази из София цял ден по този начин. Т.к. техниката е щрапена през първите минути работа. Дори релсите на влаковете се свиват.

Не сравнявай зимата в Испания с тази тук. Когато целодневно е -10-15 градуса и колата е карана, се образуват фини кристалчета заскрежаване. По задвижващите шайби и ремъци това може да предизвика присвирване в началото. Ремъкът може да е сложен вчера, или преди един месец, тоест да има ресурс да хвърли два двигателя както се казва. Ти ще го смениш и натегнеш и сигурно ще се приключи със свиренето. Просто едни ремъци свирят, други не, дори от една марка година на производство. Има си калпави. Също може да има натрупан "материал" от буксуването върху някоя шайба (писта). Ако се почисти ще екстра. С нов всеки знае, но понякога и новите надават вой.

Проблем е когато свири наистина дразнещо и продължително. Това приплъзване го износва по бързата процедура, ще се закъса, сцепи някоя писта и някъде ще увисне като пран чаршаф. Ако е натегнат колкото трябва и пак просвирва, но ти го натегнеш още, едно че му се скъсява "живота" и друго - продавачите на лагери (на динамо, на ролките на климатика, на хидравликата...) такива хора чакат. Спираш свиренето и приготвяш 100 лева за 2 лагера койо... от малките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На астрата вече 8-ма зима като падне под -15 градуса присвирва пистовия ремък. Там са два ремъка - ангренажния и пистовия. Пистовият върти алтернатора, хидравликата и съм й монтирал (преди 5 г.) оригинална обтяжна ролка за 101 лева. Представлява монолитна неразглобяема отливка с един лагер вътре с ресурс 150 000 км., но обикновено изкарват по 200 000. Това нещо се монтира с два болта и има един щифт, който се отключва с клещи след като си прекарал ремъка отгоре на ролката разбира се. Иначе се прецакваш. Като махнеш въпросният щифт, това казва "прас" и опъва яко ремъка автоматично. Може да ти отреже пръст. Нищо не можеш да донатегнеш или отхлабиш - фиксирано е.

И със стария, и с новия, всяка зима падне ли под -15 си свирука докато е "гладен" акумулатора. Свирукам си и аз. И да се скъса (а това няма да стане) се прибирам без хидравлика и без зареждане и хич ми не дреме.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нито единия, нито другия .. При теб хидравликата е отделно с 3-ти ремък ..

 

Ясно, трябва да се свалят кори... дълга и широка. Благодаря бат Марине отговора ми беше от полза.

 

[off ]Анди, стига бе на лаф го обърнахте тук по моята тема... [/off]

Редактирано от Todor V.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нито единия, нито другия .. При теб хидравликата е отделно с 3-ти ремък ..

 

Нито единия, нито другия .. При теб хидравликата е отделно с 3-ти ремък ..

 

Ясно, трябва да се свалят кори... дълга и широка. Благодаря бат Марине отговора ми беше от полза.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Анди...,

на лаф го обърнахте в темата ми

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...