mmotors Публикувано 10 февруари 2012 Сподели Публикувано 10 февруари 2012 В условията на истинска зима, като сегашната, всеки от нас, несъмнено е гледал с възхищение как джипки и коли със задвижване на 4-те колела не срещат почти никакви трудности с движението по снега, докато ние с колите с по един задвижващ мост си боксуваме доволно. В нета има доста клипове на тестове на последните инженерни постижения в системите за задвижване на 4-те колела. Гледайки доста от тях се чудя до колко са достоверни. http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM Коя система се оказва върха на сладоледа или липсата на електроника по задвижването е за предпочитане?Лично аз съм тикал чероки, на което двете леви гуми се бяха окопали, двете десни боксуваха доволно и трябваше да му се помага. Другото интересно са четириколките (атв-та) система 4x4. Тъй като имам такова и доста покарвам в дебелия сняг, мога да кажа, че липсата на електроника при него изобщо не е липса :D Не знам какви са му диференциалите, но никога не може лявата/левите гуми да въртят, десните да седят кротко Трябва да направя някой клип за сравнение Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 10 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 10 февруари 2012 http://www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ&feature=relatedСъщо личните ми наблюдения са, че колкото по - лек и къс е един Джип или кола, толкова по - проходими са :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 10 февруари 2012 Сподели Публикувано 10 февруари 2012 Аз съм напълно съгласен с това което казваш ти, а клиповете дето си качил съм гледал поне по 10 пъти преди, да ти кажа честно с тези тестове по рампите може да се манипулират нещата и така една добра кола да стане за резил както стана с клипа с аудито. Най-достоверно е когато сам пробваш различните коли при еднакви обстоятелства в реални условия. Аз съм имал шанс да пробвам пинин у аутлендер, и да ти кажа че основните неща са гумите и опита и след това другото. Най-добрите 4х4 в света са land rover - винаги една крачка напред пред останалите, но за по народна марка мицубиши са си превъзходни Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 10 февруари 2012 Сподели Публикувано 10 февруари 2012 (редакция) tonino_g3 какво точно му е проходимото на Q5, че да кажеш че "една добра кола да стане за резил" :icon_doh: ? Съгласен съм, че принципно тези клипчета може да се манипулир, но тази година към Пампорово се нагледах на доста такива неудобни моменти и за ауди и за vw (taureg) и на какво ли още не .. спасени от доста стари и не така скъпи марки Мисля че много смело спрескачаш Субару в горното си мение. Редактирано 10 февруари 2012 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 10 февруари 2012 Сподели Публикувано 10 февруари 2012 Ето един много суров тест на 4х4 http://www.youtube.com/watch?v=U-FoUTPja4Y&feature=player_embedded BMW xDrive, най-интелигентната система 4x4 http://vbox7.com/play:e459a307&al=2&vid=2054498xDrive системата може и да е една от най-добрите но има и един важен фактор ГУМИ. БГ тест на 4х4(Subaru Impreza vs Nissan Terrano) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 10 февруари 2012 Сподели Публикувано 10 февруари 2012 Коя система се оказва върха на сладоледа или липсата на електроника по задвижването е за предпочитане? Как коя бре, ти не си ли чувал за системата 4- 4- 2 ...:D4 гуми въртят, 4 човека бутат и 2-ма снимат с камерата ..:lol:http://vbox7.com/play:e459a307 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 (редакция) Също личните ми наблюдения са, че колкото по - лек и къс е един Джип или кола, толкова по - проходими са :rulez: +1Когато някой паркетен джип направи това... http://www.youtube.com/watch?v=ey01zTGC1c0&feature=relatedда се обадиА за въпроса от заглавието на темата, най-добри са системите с блокаж на всички диференциали. Сещам се за една такава система- Мерцедес G класа, само че военно, не мутренското изпълнение. Редактирано 11 февруари 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 11 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 11 февруари 2012 най-добри са системите с блокаж на всички диференциали+1, това е по - силно и от най - добрата електроника Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 11 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 11 февруари 2012 Как коя бре, ти не си ли чувал за системата 4- 4- 2 ...:D4 гуми въртят, 4 човека бутат и 2-ма снимат с камерата ..:lol:http://vbox7.com/play:e459a307То туй е бизнес автомобил, кво си мислиш, ни му трябват зимни гуми :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 (редакция) Ето как става и с електроника: http://www.youtube.com/watch?v=tUZhujaUhTg&feature=results_main&playnext=1&list=PL50AC73FE9DBAA271 Даже не се сети да превърти щом я включиха. Редактирано 11 февруари 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thedivine Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 Аз съм напълно съгласен с това което казваш ти, а клиповете дето си качил съм гледал поне по 10 пъти преди, да ти кажа честно с тези тестове по рампите може да се манипулират нещата и така една добра кола да стане за резил както стана с клипа с аудито. Най-достоверно е когато сам пробваш различните коли при еднакви обстоятелства в реални условия. Аз съм имал шанс да пробвам пинин у аутлендер, и да ти кажа че основните неща са гумите и опита и след това другото. Най-добрите 4х4 в света са land rover - винаги една крачка напред пред останалите, но за по народна марка мицубиши са си превъзходнине съм съгласен с тебе, скоро на един лов в кал и сняг прехваления ланд ровер и една г класа яко закъсаха и ги издърпахме, и то на заден с едно митсубиши къса база 2,8,1996г. с лекота, за който разбира MITSUBISHI са си номер 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 (редакция) Ето как става и с електроника: То хубаво на тестове и по рекламите. Ама ела да видиш в реална обстановка как се дъни тая електроника.Как 2 ей такива машини не могат да помръднат само 170 тона тежащ кран по релси, как буксуват с по една предна и една задна гума и не смеят да включат блокажа на диференциалите, защото в тоя студ 1 час после не могат да го изключат...А който не вярва на какво са способни тези машини да погледне това. Аз съм оператора снимащ срещу Волвото и Комацуто. Редактирано 11 февруари 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 11 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 11 февруари 2012 Ето как става и с електроника: http://www.youtube.com/watch?v=tUZhujaUhTg&feature=results_main&playnext=1&list=PL50AC73FE9DBAA271 Даже не се сети да превърти щом я включиха.Казах ти, че ако левите гуми са му в сняг много ме съмнява да тръгне. Създали са изкуствено идеално сцепление на левите, а ако го няма сцеплението? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 tonino_g3 какво точно му е проходимото на Q5, че да кажеш че "една добра кола да стане за резил" :icon_doh: ? Съгласен съм, че принципно тези клипчета може да се манипулир, но тази година към Пампорово се нагледах на доста такива неудобни моменти и за ауди и за vw (taureg) и на какво ли още не .. спасени от доста стари и не така скъпи марки Мисля че много смело спрескачаш Субару в горното си мение. Здрасти колега, не съм се изказал правилно или не си ме разбрал както трябва,...Никога не бих прескокнал субару-то, та те са на първите места сред 4х4 автомобилите и освен това са ми любими, исках само да кажа че много е важно с какви гуми си защото като няма какво да захапе тогава вече няма система която да помогне, а до колкото до аудито си е много хубава кола и е факт че е с неподходящи гуми, но най-вероятно точно това ауди не е много добро 4х4. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 11 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 11 февруари 2012 Ето едно мое клипче от днес, направено на -11градуса 70% влажност на въздуха. Баира не е малък, исках двете десни гуми да са потънали в дълбок сняг, левите на изринат път - положение, при което повечето системи без блокаж ще си въртят левите гуми и ще си седят задълго на нагорнището. Моето лично мнение е, че при такова положение дори и най - съвременната система няма да извади мпс-то.Енжой :icon_thumbup: http://vbox7.com/play:4c19953f2b Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 (редакция) Казах ти, че ако левите гуми са му в сняг много ме съмнява да тръгне. Създали са изкуствено идеално сцепление на левите, а ако го няма сцеплението? Ти май не си обръщал внимание какво става с диференциалите на повечето автомобили в такъв случай, без блокаж или електронни системи - просто гумата с добро сцепление стои на място без да се върти, а въртящия момент отива към тази без сцепление. Това на клипчето е възможно най-тежкия случай в който има реален шанс колата да се измъкне, ако се случи в действителност - по едно колело от двата моста почти да няма сцепление. При първите два опита успява да тръгне въпреки това, заради добрите гуми. Ако и четирите гуми са на еднаква повърхност ще ги върти и четирите и ще тръгне много по-лесно от колкото само с двете на леда. Редактирано 11 февруари 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 11 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 11 февруари 2012 Ти май не си обръщал внимание какво става с диференциалите на повечето автомобили в такъв случай, без блокаж или електронни системи - просто гумата с добро сцепление стои на място без да се върти, а въртящия момент отива към тази без сцепление. Това на клипчето е възможно най-тежкия случай в който има реален шанс колата да се измъкне, ако се случи в действителност - по едно колело от двата моста почти да няма сцепление. При първите два опита успява да тръгне въпреки това, заради добрите гуми. Ако и четирите гуми са на еднаква повърхност ще ги върти и четирите и ще тръгне много по-лесно от колкото само с двете на леда.Зависи от повърхността, да, в повечето случаи е така, ако изключим и 4-те да са в/у лед. Клипчето с атв-то показва доста по - тежки условия, отколкото този с аутлендъра, имай го в предвид, поставен в такова положение ти гарантирам, че ще тръгне, ама на куково лято Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 Ти май не си обръщал внимание какво става с диференциалите на повечето автомобили в такъв случай, без блокаж или електронни системи - просто гумата с добро сцепление стои на място без да се върти, а въртящия момент отива към тази без сцепление. Ми да беше дал друг клип, та да те разберат, ето този примерно ..http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FJZxVefta68#t=7s Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 (редакция) Ето давам, да се види какво става, ако нямаме някакъв вид блокаж или "умен" диференциал: Колелото, което има сцепление просто не се върти. Редактирано 11 февруари 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 не съм съгласен с тебе, скоро на един лов в кал и сняг прехваления ланд ровер и една г класа яко закъсаха и ги издърпахме, и то на заден с едно митсубиши къса база 2,8,1996г. с лекота, за който разбира MITSUBISHI са си номер 1 :good: :good: +1.............не знам къде ги видехте тия Ленд ровъри ,но явно сте гледали некой клип на Кемъл трофи,ама там няма база за сравнение , щото всички са еднакви коли.( срам ги е да не ги бие некоя японска едноедневка ).......в момента правя два съзтезателни джипа ( по късно ще пусна снимки) ,тествах ги по снега нагоре на Витоша............това,което прави, едва ли има друг джип да го прави.........в нета има достатъчно клипчета, гледайте ги да не качвам аз ......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
charislav Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 :good: :good: +1.............не знам къде ги видехте тия Ленд ровъри ,но явно сте гледали некой клип на Кемъл трофи,ама там няма база за сравнение , щото всички са еднакви коли.( срам ги е да не ги бие некоя японска едноедневка ).......в момента правя два съзтезателни джипа ( по късно ще пусна снимки) ,тествах ги по снега нагоре на Витоша............това,което прави, едва ли има друг джип да го прави.........в нета има достатъчно клипчета, гледайте ги да не качвам аз .........Пламене, ако имаш клипчета качи ги, на всички ще ни е интересно да видим. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 Пламене, ако имаш клипчета качи ги, на всички ще ни е интересно да видим.Ми в момента ги търся ,ки ще ме е много яд ако съм ги пропилял........покрай заминаването ми, освободих всички карти на фототата и сега не знам къде съм ги записвал....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 февруари 2012 Сподели Публикувано 11 февруари 2012 Пламене, ако имаш клипчета качи ги, на всички ще ни е интересно да видим.За сега само тези намирам...........http://media.snimka.bg/9957/026169845.jpg?r=0http://media.snimka.bg/9957/026169848.jpg?r=0http://media.snimka.bg/9957/026169851.jpg?r=0http://media.snimka.bg/9957/026169840.jpg?r=0http://media.snimka.bg/9957/026169844.jpg?r=0Ето това е единия проект и от джипката само това остана ....... :D Прави се по всички изисквания на FIA, а те са много и доста подобрения правим........Това е целия албум към снимките.......Цък :D В понеделник ще добавя и други снимки ,които са на фотото на колегата и ще видите за какво иде реч........А по ? с това кое е най добротот 4х4, отговора е че няма такова........ :D всяко си има предимства и недостатъци, но едно от най добрите е именно супер селекта на :mitsu-smiley: ...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.