Премини към съдържание

Хидравлични повдигачи


m-galant

Препоръчано мнение

Така е,колеги,ако имате познати тираджии, има смисъл да ви купуват масло от Германия,ама просто така за спорта... Толкова,ако се притеснявате за Кастрола,представителя за България е тази фирма.

 

Ха, двоен стандарт. Според линка по-горе Цък и като се клинке на снимката се вижда, че маслото е Castrol Magnatec 10W-40 ACEA A3/B4, обаче в българският сайт (Цък) е само ACEA A3/B3. Честито на "печелившите от Източна Европа"

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Така е,колеги,ако имате познати тираджии, има смисъл да ви купуват масло от Германия,ама просто така за спорта... Толкова,ако се притеснявате за Кастрола,представителя за България е тази фирма.

 

 

По съм сигурен да си го поръчам от ибей отколкото от тираджия. Купувам редовно и съм се убедил за някой работи.

В България всичко е по-скъпо и по-некачествено.

Точно този линк е към търговец със 50000+ продажби с голд мембършип няма как да е застояло. Предлагат и другите известни марки масла и цените са сходни.

 

П.С. Не му разбирам само каква е разликата между А3/B3 и А3/Б4?

И не искам да мислите, че агитирам за комбиниране на поръчка, просто сме се навили няколко човека за групова поръчка и разпитвах за мнения.

Редактирано от srusev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Не му разбирам само каква е разликата между А3/B3 и А3/Б4?

 

ACEA = Асоциация на европейските автомобилни производители. В нея участват всички реномирани производители на коли, камиони...

Категорията ACEA A3/B3 е по-нисша от ACEA A3/B4:

 

A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.

 

A3/B4 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under A3/B3.

 

Видимата разлика е че ACEA A3/B4 се използва се при по-новите двигатели (мощни бензинови) и дизелови но вече с директно впръскване, но също така покриват нормата A3/B3. Т.е. дали имаш бензинова кола или дизелова, категорията ACEA A3/B4 показва че маслото е най-добро от към европейски стандарти (сравнение с ACEA A3/B3). Вече в бъдещото издание на ACEA-2010 се разграничават и съставките в 2-те категории:

 

Oils claiming ACEA A3/B3-10 must now meet a sulphated ash minimum of 0.9%.

 

•ACEA A3/B4-10 oils must now meet a sulphated ash minimum of 1.0% in addition to a TBN minimum of 10.0 mgKOH/g

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

категорията ACEA A3/B4 показва че маслото е най-добро от към европейски стандарти (сравнение с ACEA A3/B3

 

 

Ами за Галантния само най-доброто :icon_thumbup: . Значи ще се поръчва, ще пиша отзиви.

 

Анди да ако се поръчат 5 туби по 5л., бройката излиза точно 52лв., литъра 10.40 лв. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но ако хубавия галант е около 2000г и е на по-малко от 200000км, по-добре е да се използва SAE 5W40 ACEA A3/B4 масло. Ще имаш по-добро смазване и по-малко износване в студен старт, а в зяграло състояние синтетиката ще предпазва много повече двигателя. Още повече че кончетата под капака на галантите са повечко и двигателя няма да се разсърди на по-high perfomance масло :icon_n_king:

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но ако хубавия галант е около 2000г и е на по-малко от 200000км, по-добре е да се използва SAE 5W40 ACEA A3/B4 масло. Ще имаш по-добро смазване и по-малко износване в студен старт, а в зяграло състояние синтетиката ще предпазва много повече двигателя. Още повече че кончетата под капака на галантите са повечко и двигателя няма да се разсърди на по-high perfomance масло :icon_n_king:

Поздрави

 

 

В интерес на истината като го докарах от германия преди 4 месеца беше с 5w30, но тук ме посъветваха да сложа 10w40. Сякаш преди беше по-добре и си мисля, че 5w40 ще отпусне коня :mitsu-smiley: Колата е 98 и е почти на 200к км.

 

Значи говорим за това-> http://www.ebay.de/itm/Castrol-Magnatec-A3-B4-5W-40-5-Liter-5W40-Motorol-/170547826118?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714dc6

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако приятелите ти карат коли с по 4 л. масло, може да съберете една пълна туба и да го продадете на съфорумник на половин цена - да избиете транспорта :icon_thumbup: . Хайде ти ще си оставиш онези 300 мл., от теб да мине.

 

Добре, а откъде в момента могат да се поръчат най-евтино компенсатори за нашите самураи?

Ако беше 2.0 да ми е пО на сгода, бих предпочел да е с ръчно (с гаечен ключ и луфтомер) регулируеми хлабини. Нищо не ме бърка веднъж годишно да си ги притегна. А така ~ 500 лева :icon_box:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако приятелите ти карат коли с по 4 л. масло, може да съберете една пълна туба и да го продадете на съфорумник на половин цена - да избиете транспорта :icon_thumbup: . Хайде ти ще си оставиш онези 300 мл., от теб да мине.

 

Добре, а откъде в момента могат да се поръчат най-евтино компенсатори за нашите самураи?

Ако беше 2.0 да ми е пО на сгода, бих предпочел да е с ръчно (с гаечен ключ и луфтомер) регулируеми хлабини. Нищо не ме бърка веднъж годишно да си ги притегна. А така ~ 500 лева :icon_box:

 

Не му разбирам много и незнам какво точно трябва да търся и няма да мога да съм ти от помощ. Иначе повечето с 4литрови така че може да остане. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината като го докарах от германия преди 4 месеца беше с 5w30, но тук ме посъветваха да сложа 10w40. Сякаш преди беше по-добре и си мисля, че 5w40 ще отпусне коня :mitsu-smiley: Колата е 98 и е почти на 200к км.

 

Значи говорим за това-> http://www.ebay.de/itm/Castrol-Magnatec-A3-B4-5W-40-5-Liter-5W40-Motorol-/170547826118?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714dc6

 

За 200000км пробег избягвай занапред SAE 5W30. Маслото което показваш на линка е много висок клас Low SAPS синтетика, която е на светлинни години в космоса спрямо SAE 10W40 ACEA A3/B4. Нали за него говориш че си много по-доволен? Но за твоя двигател, аз също не бих те посъветвал да използваш Low SAPS масло. Също така отлични показатели можеш да намериш и в конвенционална формула масло отново SAE 5W40.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 200000км пробег избягвай занапред SAE 5W30. Маслото което показваш на линка е много висок клас Low SAPS синтетика, която е на светлинни години в космоса спрямо SAE 10W40 ACEA A3/B4. Нали за него говориш че си много по-доволен? Но за твоя двигател, аз също не бих те посъветвал да използваш Low SAPS масло. Също така отлични показатели можеш да намериш и в конвенционална формула масло отново SAE 5W40.

Поздрави

Здравей колега, защо според теб от посочените по долу характеристики на маслата,аз трябва да карам с 5/40.Само да отбележа ,че в момента съм с 5/30.Марката нарочно не е спомената.

 

Technical characteristics UNIT METHOD VALUE

SAE GRADE 5W30

Density at 15ºC g/ml ASTM D 4052 0.852

Viscosity at 100ºC cSt ASTM D 445 9.8

Viscosity at 40ºC cSt ASTM D 445 53

Viscosity at -30ºC cP ASTM D 5293 6600 max

Viscosity rate - ASTM D 2270 70

Flash point, open cup ºC ASTM D 92 210 minimum

Pour point ºC ASTM D 97 -36

Sulphated ashes % in weight ASTM D 874 0,7

Bosch Injector Shearing:

Viscosity at 100ºC after shear cSt CEC L-14-A-93 9.3 minimum

Noack volatility, 1hr at 250ºC % in weight CEC-L-40-93 13 maximum

 

 

 

Technical characteristics UNIT METHOD VALUE

SAE grade 5W40

Density at 15ºC g/cm3 ASTM D 4052 0.846

Viscosity at 100ºC cSt ASTM D 445 14.5

Viscosity at 40ºC cSt ASTM D 445 88

Viscosity at -30ºC cP ASTM D 5293 6600 max

Viscosity index - ASTM D 2270 160

Flash point, open cup ºC ASTM D 92 215 min

Pour point ºC ASTM D 97 -45

TBN mg KOH/g ASTM D 2896 7.5

Shear Stability Bosch Injector:

Viscosity at 100ºC after shear test cSt ASTM D 3945 12.5

Noack Volatility, 1 hour at 250ºC % weight DIN 51581 12% max

HTHS, viscosity at 150ºC cP CEC-L-36-A-90 >3.5

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, защо според теб от посочените по долу характеристики на маслата,аз трябва да карам с 5/40.Само да отбележа ,че в момента съм с 5/30.Марката нарочно не е спомената.

 

Technical characteristics UNIT METHOD VALUE

SAE GRADE 5W30

Density at 15ºC g/ml ASTM D 4052 0.852

Viscosity at 100ºC cSt ASTM D 445 9.8

Viscosity at 40ºC cSt ASTM D 445 53

Viscosity at -30ºC cP ASTM D 5293 6600 max

Viscosity rate - ASTM D 2270 70

Flash point, open cup ºC ASTM D 92 210 minimum

Pour point ºC ASTM D 97 -36

Sulphated ashes % in weight ASTM D 874 0,7

Bosch Injector Shearing:

Viscosity at 100ºC after shear cSt CEC L-14-A-93 9.3 minimum

Noack volatility, 1hr at 250ºC % in weight CEC-L-40-93 13 maximum

 

 

 

Technical characteristics UNIT METHOD VALUE

SAE grade 5W40

Density at 15ºC g/cm3 ASTM D 4052 0.846

Viscosity at 100ºC cSt ASTM D 445 14.5

Viscosity at 40ºC cSt ASTM D 445 88

Viscosity at -30ºC cP ASTM D 5293 6600 max

Viscosity index - ASTM D 2270 160

Flash point, open cup ºC ASTM D 92 215 min

Pour point ºC ASTM D 97 -45

TBN mg KOH/g ASTM D 2896 7.5

Shear Stability Bosch Injector:

Viscosity at 100ºC after shear test cSt ASTM D 3945 12.5

Noack Volatility, 1 hour at 250ºC % weight DIN 51581 12% max

HTHS, viscosity at 150ºC cP CEC-L-36-A-90 >3.5

 

Здравей колега, ще се постарая да ти отговаря на въпросите ти простичко и същевременно изчерпателно. Зная че твоя хубав Мицку е технология GDI

и в една тема във форума, където колега с Каризма 98г се оплакваше от лопане-тропане след като бе сложил много опасно нискофрикционно и нисковискозно ACEA C1

масло предназначено само за 3.0L diesel двигателите на Land Rover и Jaguar, ако не се лъжа ти бе споменал, че си сложил подобно по последната фордовска

спецификация (това е последната за масовите фордове - Ford WSS-M2C913-C) и че си много доволен.

 

Всеки притежател на GDI се интересува от най-правилното масло за неговия двигател. В една тема Цък

бях публикувал какъв проблем Мицубиши-Германия е оповестил именно с GDI нагара по клапаните и какви масла препоръчва. Прилагам моя цитат:

 

------------------------

Здравейте отново,

Имам вече информация относно маслото за GDI двигателите и ще хвърля малко светлина.

В онлайн каталози на реномирани производители на масла можете да срещнете различни препоръки за вашият GDI двигател. Дали се разминават или припокриват не искам да коментирам, защото само 2 фирми в света изработват тези каталози. И ако на входа е подадена грешна информация от производителя на двигателя (или е допусната правописна грешка), във всички каталози издадени от тази фирма тя (грешката) ще съществува. Както и да е...

Ще публикувам документ , в който конфиденциалната информация като е-майл и др. е заличена. Знам само че идва от Германия (там ли е Централата на Мицубиши?). В него се описва за проблем установен през годините (дори на немски се чете ясно думата проблем, а и има и доста стряскащи снимки).

Цитирам в превод моят източник, като надявам се съм му привел дословно думите:

"...В двигателите GDI на Mitsubishi имат големи проблеми с натрупване на нагар на всмукателните клапани. Документа от Германия показва нагледно проблема и препоръчва употребата на няколко вида масла, които имат едно общо нещо помежду си. А то е, по-ниско съдържание на сулфатна пепел сравнено с класическите масла по онова време.

Новите специфични масла за GDI двигателите които са упоменати в документа имат сулфатна пепел около 1,1% за ACEA A3 масло. Останалите характеристики (TBN и др.) не са по-различни от всяко типично ACEA A3 масло.

Продуктите на ........... които отговарят на това изискване са ......(сулфатна пепел 1,05%) или ...... (сулфатна пепел 1%)."

Поздрави

------------------------

 

Документа е съставен през 2006г. Нагара е убийствено голям още тогава. Ако приемем че твоята кола е 2000г модел, то за тези 6г, гледката от пораженията е страшна. Дори и през 2006г да си преминал на непродаваемите в България масла публикувани в документа на Мицубиши, както се казва след дъжд качулка, нагара няма да си тръгне. Какво се случва когато някой си купи кола с GDI двигател модел 2000г днес, или миналата година. Тази кола вече е станала на 10-12г и нагара е в пъти повече илюстриран на документа, да речем двоен. Следователно към днешна дата използването на масло с ниско съдържание на сулфатна пепел за да не се увеличава нагара е вече излишно - белята е отдавна станала....

 

Сега отностно ЗА или Против използването на SAE 5W30 масло. Това е върху което размишляваш :icon_hmm:

 

Има 2 вида SAE 5W30 отговарящи на европейските стандарти по ACEA. Как те ни касаят в Европа?

 

a)отговарящо на ACEA C1, C2,и/или A5/B5, A1/B1 - опасна категория масла, нискофрикционни и нисковискозни, осигуряваща икономия на гориво (2,5 %) и/или предпазваща модерните системи а третиране от отработените газове - съвременни катализатори и DPF филтри. Вискозитета й при 150С е много нисък, HTHS = 2,6 или < 3,5. Казвам опасна категория, защото не всеки двигател е пригоден да работи с това масло.

 

б)Отговарящо на ACEA C3, C4, A3/B4, A3/B3 - универсална категория масла, предоставяща акцент върху по-голямата защита на двигателя (HTHS > 3,5) и по-малката икономия на гориво (1-1,2%)

Тези масла могат да се използат в 99 % от случайте в двигатели изискващи т.а) в следната последователност като се придържаме към вискозитетния клас:

 

Най-добро решение като аналог: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 слагаме SAE 5W30, ACEA A3/B4

Добро решение като аналог: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 слагаме SAE 5W40, ACEA A3/B4

Лошо решение като аналог: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 слагаме SAE 10W40, ACEA A3/B4, или SAE 15W40, ACEA A3/B3, A2/B2

 

Oбратния вариант е забранен (от ACEA) на двигател проектиран да работи с ACEA A3/B4, ACEA A3/B3 (или отпадналата категория ACEA A2/B2) да се сложи опасната ACEA A5/B5, A1/B1, именно защото маслото е нисковискозно, от температурата вискозитета му драстично намаля (така е проектирано за икономия на гориво и минимално вътрешно триене) и няма да има нужното течно триене, съответно износване и задиране на двигателя в най-лошият случай.

 

Главният акцент който поставям е: Не използвайте SAE 5W30, ACEA A5/B5, A1/B1 масло, а такова примерно SAE 5W30 ACEA A3/B4, но подчертавам не за коли 1997-2003г и на 200000км-->+, защо?

 

Това което убягва на много потребители а и продавачите на масла ако не се занимават професионално в тази материя е много тясната връзка вискозитет-температура-работни хлабини. Да вземем например използваното от теб масло SAE 5W30:

 

Цифрата 5W показва най-общо казано поведението на маслото в студено време -ще може ли да има нужното течно триене в лагерите на коляновия вал (лабораторни тестове). Има математическа зависимост която е тясно свързана с динамичния вискозитет на маслото, като от числото 35 се извади цифрата преди W (Например 35-5=30С), т.е. ако маслото има нужното налягане, дори и при -30С, маслената помпа ще изстреля масло по маслените магистрали.

 

Кинематичният вискозитет при 40С и при 100С показва колко течливо ще е маслото, за да мине през филтъра, смаже триещите се компоненти и да се върне в картера. Казано простичко, това е подвижността/гъстотата/ на масленият филм при различни общоприети температури.

 

Когато маслото е студено, вискозитета му не трябва да е много голям, защото няма да има нужното смазване, а когато маслото загрее до работна температура и вискоизтета му падне драстично, не трябва да се лее прекалено като вода, а да има сили на съпротивление, които да действат на триещите се части и да има нужният маслен филм предотвратяващ триенето метал в метал.

 

По-горе колега/кже с ник "Живко и Галя" (прости ми че пиша в мъжки род) си премълчал маслата, а си дал само техническата им характеристика. Това ми върза донякъде ръцете, защото целта бе да ме улесниш за да ти обясня всички плюсове и минуси. Няма проблем. Аз ги познах. Двете масла цитирани от теб са на компанията Repsol:

 

1. COSMOS F FUEL ECONOMY 5W30 - масло с което караш хубавия GDI, както се похвали последният път в онази тема със стандарт на Ford Ford WSS-M2C913-C ;). Това масло е от опасната ACEA A5/B5, А1/B1

2. EVOLUTION SAE 5W40 - масло което е Low SAPS технология, ACEA A3/B4 категория (по-голяма защита на двигателя), поддържащо едни от най-високите за класа си стандарти по VW, MB, Porsche, BMW...

 

Сега е време да ги сравним и говорим с факти (по метода око да види, ръка да пипне). Така и така съпостаяме Репсол, изнамерих още 2 масла,

картинката да придобие по-голяма яснота. Значи сравняваме 2 SAE 5W30, SAE 5W40 и SAE 10W40:

 

1. Твоето COSMOS F FUEL ECONOMY 5W30 ACEA A5/B5. Datasheet Цък

 

2. COMMON RAIL SAE 5W30 - масло от универсалната категория ACEA A3/B4 (да се види колко е голяма разликата между 2 SAE 5W30 масла) datasheet Цък

 

3. EVOLUTION SAE 5W40. Datasheet Цък

 

4. INJECTION 10W40 Datasheet Цък

 

Прилагам 2 броя диаграми.

Вискозитет при -20С (колкото сега е студено навън) Цък

От приложената диаграма се вижда, че вискозитета(гъстотата) на твоето масло SAE 5W30 ACEA A5/B5 е най-малка - 1903 и най е подвижно в студени условия (не бързай да се радваш).

COMMON RAIL SAE 5W30 - Универсалната категория SAE 5W30 ACEA A3/B4 е 2717, т.е. нищо че викозитетния клас е същия, гъстотата на маслото е една идея по-голяма, защото това не е нисковискозно и нискофрикционно масло (което се лее като вода общо взето - т.1)

EVOLUTION SAE 5W40 - Вискозитета му на студено е 3731, общо взето за класа си е доста подвижно масло, въпреки че вискозитета му/гъстотата е по-голям.

INJECTION 10W40 - 5188 - най-бавно подвижното масло което заради вискозитета си SAE 10W двигателя ще има най-голямо износване - по-вискозно е, по-плътно, тръгва по-бавно и стига до триещете се повърхности най-бавно.

 

Какво става когато двигателя загрее до работна температура, условно да я приемем че е 100С на маслото. Цък

Твоето масло нискофрикционото SAE 5W30 ACEA A5/B5 - 9,8

Стандартното SAE 5W30 A3/B4 - 11,8

Стандартното SAE 5W40 - 14,5

Обикновенното SAe 10W40 - 14,6

 

Да повторим зависимостта вискозитет-температура-работни хлабини: Когато маслото е студено, вискозитета му не трябва да е много голям, защото няма да има нужното смазване, а когато маслото загрее до работна температура и вискоизтета му падне драстично, не трябва да се лее прекалено като вода, а да има сили на съпротивление, които да действат на триещите се части и да има нужният маслен филм предотвратяващ триенето метал в метал. В диаграмата се вижда, че при увеличаване на температурата, вискозитета на маслото намаля - физичен закон. И меда е гъст (много вискозен), но като се нагрее достатъчно става супер течлив...

 

Работните хлабини в твоя Мицку който е на 200000км (образно казано) са се увеличили. От маслото се иска винаги да осъществи така нужното му течно триене в лагерите на коляновия вал, мотовилковите такива и тези горе в разпределителният. При големи хлабини (неизвестни - въртян киломтраж, или реален на 200000км) маслото в загрято състояние е с толкова нисък вискозитет в случая при тебе 9.8, и няма да може да раздели добре посочените триещи се повърхности. От там износване и т.н. Ами ако температурата се повиши? Съвременните мощни двигатели са натоварени страхотно както в механично, така и в топлинно натоварване и за някои температури от порядъка на 150-180С вече са работни! Виждаш от диаграмата как се намаля и вискоизтета на маслото, то става супер течливо (по-ниско вискозно) и ако двигателя не е проектиран да работи с толкова нискофрикционно масло (ACEA A5/B5, A1/B1), няма да има и смазване.

 

Вижда се че при една и същ работна температура 100С, универсалното SAE 5W30, ACEA A3/B4 има кинематичен вискозитет 11,80. Т.е маслото е с по-голям вискозитет и предлага по-голяма защита, защото масленият филм е по-плътен. Защитата ще продължава дори и температурата да расте и вискозитета на маслото да намаля, т.е. има известен марж сравнение с твоето, което ще стане прекалено прекалено нисковизкозно при висока температура.

 

При SAE 5W40 и SAE 10W40 се вижда че в загрято състояние вискозитета на маслата е еднакъв почти. Тука каквито и хлабини да има, те ще бъдат обрани и в цитираните лагери ще има перфектен маслен филм. Разбира се в зависимост от вида формула SAE 5W40 ще осигури и известен % икономия на гориво, която иначе двигателя би загубил да преодолява вътрешното триене (на маслото 10W40 с триещите се компоненти). А и не само, маслото ще се изпарява и старее по-малко. Т.е. всички плюсове са на страната на SAE 5W40 пред SAE 10W40 и в твоя случай (двигател с големи предполагам хлабини) пред което и да SAE 5W30.

 

HTHS вискозитета в опасната ACEA A5/B5 < 3.5, а SAE 5W30, SAE 5W40 и SAE 10W40 са ACEA A3/B4 с HTHS > 3.5.

Тази диаграма не измерва този HTHS. Той се определя по друга изпитания.

 

Искам да вметна още следните 3 насоки. Ти си дал едно SAE 5W30 и едно SAE 5W40.

Използваното от теб SAE 5W30 не е Low SAPS технология. Компанията Форд не изисква такова дори и за колите си с DPF филтър. Акцента е да има икономия на гориво и по-малко вредни емисии и съответно повече данъчни облекчения. Другата насока е следната. Не всички двигатели са проектирани да работят с Low SAPS (нискo съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра) масло - (визирам съставката фосфор). Той се използва в противоизносващите и противозадиращите присадки в маслото. Ако се намалят тези нива прекалено, става лошо за двигателя. Ако обаче 3-те компонента са във високи стойности, съвременните катализатори и DPF филтри ще им се съкрати живота драстично. Мазда например изисква много много опасно нисковискозно и нискофрикционно масло ACEA C1. И както казах колегата в онази тема каза че двигателя му в заработил като трактор, колко мислиш че са били нивата на фосфор вътре ;) Като премина на SAE 5W40 (с нормални нива на SAPS) както го посъветвах, двигателя се кротна.

Третата насока е при избор на масло с висок вискозитетен индекс Цък

Сравнявам разгледаните масла:

стандартното SAE 5W30, ACEA A3/B4- 165 min;

SAE 5W40, ACEA A3/B4 - 160; (при отличен продукт можеш да намериш и над 170 в тази точка)

SAE 10W40, ACEA A3/B4 - 140 min

 

Извод: Говорейки с факти и убедителни доводи, смятам, че за който и двигател произведен между 1997-2003 и над 200000км масло с вискозитетен клас SAE 5W30 не е най-добро (а може дори и да е пагубно). Било то от опасната категория ACEA A5/B5 или стандартната ACEA A3/B4. По-добре да се премине на по-високо вискозно масло SAE 5W40 (конвенционална технология не Low SAPS), което ще защитава двигателя при високи температури и увеличени хлабини. Аз не се притеснявам от нагара показан на снимката. Той няма да се махне вече (навярно) с използването на SAE 5W30 масло, то се видя още през 2006г колко е голям, а към днешна дата ще е още повече. Аз се претиснявам дали няма да има голямо изнoсване от граничното понякога триене в цитираните по-горе лагери, ако маслото поради малкият си вискозитет при висока температура не може да уплътни триещите се повърхности.

 

Надявам се да съм бил полезен,

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако става на въпрос пак за мене, никъде не съм се оплаквал от тракане, особено след като съм сложил "опасното" масло. Ставаше пак на въпрос за добавки за повдигачи и съм написал, че въпросната добавка няма ефект. Преди това съм карал един път с масло 10W40 от което се задръстиха няколко повдигача (бях го сменил на 7 000км), после с няколко синтетики 5W40 и 5W30 и точно последното с визкозитет 30 двигателя се държи най-добре, по-тих е и с по-добра динамика. 5W30 почна да го гори след добавката, но не и преди това. Преди да сложа "опасното" масло повдигачите бяха свалени и почистени, както и нагара. Няма никакви странни шумове, още по-малко да трака като трактор. Относно ниския HTHS гледахме първата препоръка и там имаше такива масла, консултанта даже звъня и по телефона и се реши, че щом го има в официален документ, значи може (друг е въпроса, колко е ползата от такова нискофрикционно масло).

 

Относно повдигачите единственото което може да помогне е свалянето и почистването им или замяната им ако са износени. Всичко друго са опити за отлагане на неизбежното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако става на въпрос пак за мене, никъде не съм се оплаквал от тракане, особено след като съм сложил "опасното" масло. Ставаше пак на въпрос за добавки за повдигачи и съм написал, че въпросната добавка няма ефект. Преди това съм карал един път с масло 10W40 от което се задръстиха няколко повдигача (бях го сменил на 7 000км), после с няколко синтетики 5W40 и 5W30 и точно последното с визкозитет 30 двигателя се държи най-добре, по-тих е и с по-добра динамика. 5W30 почна да го гори след добавката, но не и преди това. Преди да сложа "опасното" масло повдигачите бяха свалени и почистени, както и нагара. Няма никакви странни шумове, още по-малко да трака като трактор. Относно ниския HTHS гледахме първата препоръка и там имаше такива масла, консултанта даже звъня и по телефона и се реши, че щом го има в официален документ, значи може (друг е въпроса, колко е ползата от такова нискофрикционно масло).

 

Относно повдигачите единственото което може да помогне е свалянето и почистването им или замяната им ако са износени. Всичко друго са опити за отлагане на неизбежното.

 

Здравей колега, не става дума за тебе ;) Имаше една тема Цък за Каризма, в която съфорумеца бе сложил на Лики Моли някакво SAE 5W30, ACEA C1, само защото пишело че става за Мазда и Мицубиши. Ти още ли си с Yacco 0W30, ACEA A5/B5. Ще ти бъда и признателен да споделиш, коя година ти е двигателя и на колко хиляди километри пробег...професионално любопитство :icon_n_king: . радвам се че нямаш проблеми.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами все линк към моя пост даваш като огромна грешка, взех вече лично да го приемам. 05.98г, показва някъде около 150 000 в момента. Не съм забелязал да го гори или да има каквато и да е разлика спрямо предишното 5W30. За разхода не правя много големи преходи по равни пътища, за да мога да съм сигурен че има 1-2% икономия на гориво. Забелязал съм, че и това и предишното масло почнаха да почерняват след няколко хиляди километра, вероятно от миещите свойства на маслото и саждите, които се образуват при работата на двигателя - може би при търсенето на следващото ще се наблегне на този проблем и няма да се инвестира в масло с дълъг пробег, който не може да бъде осъществен заради замърсяването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега svetliof благодаря за изчерпателния отговор.Реших да сложа това масло,защото колата се кара често на къси разстояния(от два до пет километра на ден с повече от 5/6 стартирания). Сменям маслото на 7000хил.км. По принцип съм съгласен с теб следващата смяна ще бъде 5/40 за да направя разлика,но такава сигурно няма да усетя за една смяна, сигурно разбираш какво имам предвид, след като ти казах как се кара колата.

Поздрави :icon_thumbup:

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами все линк към моя пост даваш като огромна грешка, взех вече лично да го приемам. 05.98г, показва някъде около 150 000 в момента. Не съм забелязал да го гори или да има каквато и да е разлика спрямо предишното 5W30. За разхода не правя много големи преходи по равни пътища, за да мога да съм сигурен че има 1-2% икономия на гориво. Забелязал съм, че и това и предишното масло почнаха да почерняват след няколко хиляди километра, вероятно от миещите свойства на маслото и саждите, които се образуват при работата на двигателя - може би при търсенето на следващото ще се наблегне на този проблем и няма да се инвестира в масло с дълъг пробег, който не може да бъде осъществен заради замърсяването.

 

Съжалявам, че си се почувствал засегнат. Отделно благодаря за мнението ти, поучих се от твоя опит с поведението на GDI.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз за моя галантец на над 200 000км си взех едно масълце, без изобщо да гледам какво пише по него. Темата за повдигачите стана интересна и полезна в раздела за галант и се позачетох и в тази тема. Сега го погледнах и: 10W40, SL/CF, ACEA A3/B3/B4. След доста изчетено мисля, че е подходящо :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Веско в Германия слагат само 5W40 или 5W30 100% пълна синтетика и да наистина смяната е на 15000км. Не знам защо е така сигурно са прости , :icon_thumbup: .Аз мисля че синтетика 10W40 и смяна на 7000 км. градско и 10000км. извънградско е оптималния вариант за 2.5 мотора .Също още Щвейцария ,Австрия ,Холандия също сменят на 15000км.

 

 

Колеги искам да попитам масло 15W40 Кастрол.....гъсто ли е за 2.5 двигателя на Галант?

В момента колата е с 5W30 пак на Кастрол?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги искам да попитам масло 15W40 Кастрол.....гъсто ли е за 2.5 двигателя на Галант?

В момента колата е с 5W30 пак на Кастрол?

Не е добре, препоръчва се 5w40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Аз в момента карам с Motul 15W50 и добавка Bhardal Full Metal и повдигачите ми не се чуват вече, докато преди смяната на маслото си беше някаква симфония, нещо като дизел.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравейте колеги,

И аз имах същия проблем с повдигачите тракаха си бая и ме посъветваха първо да си сменя маслото с 10w40 от Мицубиши и те наистина сега не се чуват,но си мисля че ефекта с маслото ще е временен и така като бях в Мицубиши разпитах колко струват повдигачите и всичко за смяната им.Консултантът там ми сподели,че в САЩ ги има за по 80-100$(само да споделя,че моя е 2.5 V6)за целия комплект от 24 броя.И се разрових малко в нета и намерих това http://www.ebay.com/itm/99-03-3-0-L-Mitsubishi-Galant-Lash-Adjusters-Lifters-/360165067312#vi-conten може ли някой да ми каже дали ще станат за моя галант той е 1998г. 2.5 V6р номера на повдигача е

- стар номер MD151382

- нов номер MD377560(1)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Колеги искам да опитам за моя Galant вече на 210 000км на смяна ми взема по литър масло сменям го на около 7000км, та мисълта ми е може ли малко да се намали тоя разход на масло или направо да сменям колата вече, а за клапаните от време на време като я натисна и позадържа млъкват за малко и после пак си цъкат, но може и да се бъркам с клапаните на газовия инжекцион. И бихте ли ми препоръчали някакво масло 2.5 V6 1999.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това не е голям разход на масло - 1000 мл за 7000 километра. Виж на канал да не пропуска отнякъде. С какво масло я караш, развърташ ли го над 4000 оборота, с каква скорост и обороти караш?

 

Принципно не е голям разход това. Ако я чегариш даже мога да приема че не харчи масло.

Да си забелязал синкав дим, миризма на изгоряло масло студена? Като загрее я изфорсирай до 4500-5000 оборота и някой да гледа от ауспуха дали ще замирише на изгоряло масло и дали ще види синкав дим.

 

При мен изпускаше и от двете гарнитури на капаците на клапаните. От задния повече, ама как да го видя там... Имаше масло до маншоните на полуоските.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами честно казано не я гоня кой знае колко много рядко я вдигам над 3000 оборота, но за припушването си го има, маслото е Motul 15/50. А като я купих беше още по зле но тогава сменях и влошките на клапанитеа за омасляване до колкото ми е известно никъде по колата няма защото я гледам редовно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...