Премини към съдържание

Fwd Vs. Rwd


jamano

Препоръчано мнение

Мисля, че и за асфалтова кола, когато е много мощна 4Х4 ще е предимство

Точно това имах предвид и аз........... :D

 

 

Ама вие се наметкахте на специалните модели. Естествено, че на тях ще им трябва специално задвиждане. На мен по-скоро питането ми беше за Галанта. Все пак е кола от класата на BWM, Mercedes и Лексус, въпреки че за жалост няма престижа им (и цените за щастие). От този клас май само Ауди е с предно. Чудех се дали няма да е по-голям :plane: ако беше със задно. Тогава DJ-я можеше и по-високи скорости да развива из града B)

Въпроса за това кои колелета ще са задвижващи ,няма нищо общо със скоростта........както казах автомобил с предно предаване има по голямо КПД, от тук има по малък разход или повече движеща се сила при еднакъв разход............

Зависи от целите на инжинерите , Галанта трябва да е масивен автомобил, едновременно с това и икономичен ,не много скъп и т.н. Има Галант 4х4, но това пак не е задно предаване........самия факт е инжинерите не правят само задно, има някаква причина за това и то не кои да е инжинери, а тези , чиято фирма е печелела десекти пъти едни от най тежките състзания на планетата........... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

икономичен ,не много скъп

Аз приемам това за основната причина.

 

4WD за кола ми се вижда ненужно. По-голям разход, по-голяма тежест, повече движещи се части (съответно повече ремонти), нужда от по-мощен двигател. Може Ivan4x4 да сподели.

 

А ето и един глупав въпрос - възможно ли е да си купя Галант 4х4 и да му махна предното :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз приемам това за основната причина.

 

4WD за кола ми се вижда ненужно. По-голям разход, по-голяма тежест, повече движещи се части (съответно повече ремонти), нужда от по-мощен двигател. Може Ivan4x4 да сподели.

 

А ето и един глупав въпрос - възможно ли е да си купя Галант 4х4 и да му махна предното :icon_rock:

Точнно така е, в днешно време тенденцията в световен мащаб е такава че който иска лек автомоббил, то си купува лек автомобил, който да се кара по асфалтови пътища, да е икономичен, да е изгодно за ремонти, да е евтин, и т.н. ......който иска да е нещо по така, каде да може да се движи в по труднопроходими условия , си купува или SUV или джип направо............ако знаете думата джип е побългарена, тя идва от думата Jeep ,която е фирмено поделение на GMC за производство на SUV или с други думи автомобил с повишена проходимост............а това може да бъде както Джип ,примерно Вранглер, така и Тойота Ленд крузер , 4 Рънер, Нисан Патрул , може да бъде и Ласка ПРМ-12,13,15 ,19 :D и т.н. сега нещата са се свормирали в отделни категории, като вече джиповете ги пращат в Off-road,леките коли са си в леки категорията ,но има вече една категория автомобили,която спада към SUV която вече е тази нниша, чиито автомобили са Субару Легаси, ОУлтбек, Мицубиши Оутлендър, Нисан Петфендър, Хонда ЦР-В, Ауди Аулроад и т.н. Всички те не са точно джипове а са нещо повече от леки коли, но не са в категорията на джиповете............въпреки че имат всички екстри на тях като 4х4, блокажи, някои от тях притежават и къси, дълги скорости и т.н. :D

Галант 4х4 има Е33А купето, за Е5,6,7_А не съм виждал 4х4..............ако си с Галант Е33А там 4х4 е с виско съединител,това означава че системата е един вид автоматично зацепване на 4х4 ако приплъзнат предните колела............което значи че ще трябва по някакъв начин да прехвърлиш въртящата сила от вторичния вал на ск. кутия към виското или към кардана с други думи,което пък значи че ще трябва да махнеш раздатъчната система на предното ,да махнеш виското и да го зацепиш вторичния вал твърдо към вала за кардана.......... :D което ако не си наясно за какво става дума ,не го прави защото ще ти побелеят косите от нерви и разправии.............. :icon_blush: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С Галанта и с хубави гуми ,зимата е като приказка.Понеже често пътувам зимата до Боровец,и ми се е случвало да съм и с друга кола със задно задвижване.Просто предното предаване е несравнимо по завоите,докато при задното постояно колата се чупи в задницата дори и на прави участъци,ако си на по-ниска предавка това става по лесно и понякога стряска доста.При предното дори и да забуксува някоя от предните гуми, след момент пак си в пътя.Освен това и колата е много по-стабилна понеже "двигателя си тежи на мястото".А и ако е дизел просто е съвсем друго,там при ниски обороти въртящия момент е много по голям и затова при потегляне е много по трудно да забуксуваш.Твърдо съм за предното предаване и не бих го заменил за нищо. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ровейки се в нета попаднах на информация, че американските автомобилни производители, които както всеки знае се чудят как да оцелеят след нашествието на японците са направили проучване и започват масово да се връщат към вариант със задно задвижване. Единствено Форд и Акура остават без такова в новите си модели. Според тях бумът на пикапите и SUV-тата в градовете на САЩ се е дължал на това, че те са останали със задно, докато автомобилите преди 15-тина години масово са преминали на предно като по-съвременно и по-обещаващо решение, което обаче не е оправдало всички очаквания.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....както казах автомобил с предно предаване има по голямо КПД, от тук има по малък разход или повече движеща се сила при еднакъв разход............

 

 

Срам, не срам трябва да призная, че това го чувам за първи път :icon_blush: Ще обясниш ли по-подробно? Нещо отвътре ме напира да отсека, че не вярно, но може да има обяснение, за което не подозирам... Затова питам

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Срам, не срам трябва да призная, че това го чувам за първи път :icon_blush: Ще обясниш ли по-подробно? Нещо отвътре ме напира да отсека, че не вярно, но може да има обяснение, за което не подозирам... Затова питам

Мисля, че е така поради по-малката маса на трансмисията. Също така енергията се предава на задвиждащите колела почти директно, което означава по-малко загуби. Инерцията на вала също не е за пренебрегване. Докато го задвижиш това дълго нещо и отива известна енергия. Но реално предполагам че става дума за доста малка разлика.

 

Това, което пропуснах да спомена по-горе е, че при теглене на нещо по-тежко е силно желателно колата да е със задно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Срам, не срам трябва да призная, че това го чувам за първи път :icon_blush: Ще обясниш ли по-подробно? Нещо отвътре ме напира да отсека, че не вярно, но може да има обяснение, за което не подозирам... Затова питам

Амии......... Jamano ти е обяснил горе долу нещата как седят ,но ще го обясня малко по "експертно" :D

При коли с предно предаване ск. кутия е по компактна, от там и по лека, по малки загуби има при предаване на върт. сила, освен това и е по лесно за обслужване ( сменяш маслото на ск. кутия ,но с това и на диференциала, докато при коли със задно ,сменяш отделно и на диф-а маслото)При коли със задно предаване ск. кутия е надлъжно и съответно има по големи загуби на върт. сила, освен това има и кардан , при който също има загуби, следва дифа отзад ,там поради напречното предаване вътре в дифа имаш хипоидна предавка ,при която освен големи загуби се получава и голямо триене ,а при това триене се повижава температурата, съответно се изисква и охлаждане ( затова дифовете са оребрени като главите на моторите със въздушно охлаждане..... :D ) Освен това при хипоидната предавка се получава по голям шум и вие повече ....... :D

Другото предимство на предното е ,че на двигателните колела е по голямата тежест, съответно сцеплението е по добро ...........всъщност ще го разгледам въпроса отзад напред ,за да е по ясно за какво става дума .........сцеплението е коефициент и е константа при дадени условия(например една и съща гума с еднакъв грайфер и т.н.) ........ силата е рвна на К(коефициента на сцепление по теглото ( Т) .....................с други думи при кола със педно е много по лесно да потеглиш отколкото при кола със задно, защото теглото отзад е много по малко ............когато коворим за нормално движение и каране ,пак този случай играе някаква роля и тя е в полза на предното предаване........... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eх DJ, кога ли ще мога да обяснявам така добре като теб :D

 

Само за потеглянето не съм 100% съгласен. При колите със задно тежестта е разпределена много по-равномерно. Двигателят седи малко по-назад, а скоростната кутия и диференциала придават тежест на задницата. Идеалният вариант би бил 50/50. При предното е 60 отпред на 40 отзад. След като колата е по-добре балансирана при потегляне отзад има вече значителна тежест, която се умножава многократко, защото по физичните закони тежестта е инерционна сила. Всички знаем как при потегляне задницата ляга, а предницата скача. При спиране е обратното. Но тъй като тежестта е и векторна сила, то при изкачване отново ще падне към задната част на колата.

Обаче има един момент, за който се ползва известната метафора, че е по-лесно да дърпаш ръчна количка, отколкото да я буташ. Но тук имам затруднения да обясня защо е така и до каква степен е валидно това правило.

 

Повечето хора по принцип се интересуват повече от потеглянето, а всъщност спирането е много по-жизненоважно. При спирането работата сериозно клони в полза на задното предаване. Двигателят задържа много по-ефикасно колата. Освен това споменатият вече баланс на тежеста натоварва задните спирачки повече и облекчава работата на предните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eх DJ, кога ли ще мога да обяснявам така добре като теб :D

 

Само за потеглянето не съм 100% съгласен. При колите със задно тежестта е разпределена много по-равномерно. Двигателят седи малко по-назад, а скоростната кутия и диференциала придават тежест на задницата. Идеалният вариант би бил 50/50. При предното е 60 отпред на 40 отзад. След като колата е по-добре балансирана при потегляне отзад има вече значителна тежест, която се умножава многократко, защото по физичните закони тежестта е инерционна сила. Всички знаем как при потегляне задницата ляга, а предницата скача. При спиране е обратното. Но тъй като тежестта е и векторна сила, то при изкачване отново ще падне към задната част на колата.

Обаче има един момент, за който се ползва известната метафора, че е по-лесно да дърпаш ръчна количка, отколкото да я буташ. Но тук имам затруднения да обясня защо е така и до каква степен е валидно това правило.

 

Повечето хора по принцип се интересуват повече от потеглянето, а всъщност спирането е много по-жизненоважно. При спирането работата сериозно клони в полза на задното предаване. Двигателят задържа много по-ефикасно колата. Освен това споменатият вече баланс на тежеста натоварва задните спирачки повече и облекчава работата на предните.

:D :D :D

Както казах и при предното и при задното има + и - и донякаде си прав, както и за потеглянето...........но най вече за спирането . Със задно спирането е по ефективно , но всички производители предпочитат тази система............освен това спир. системи вече са доста усъвършенствани и това не е проблем ,защото ефективността е голяма при тях............има и други фактори и конструктивни решения ,които почти решават - на предното предаване...........освен това колите на пазара не са предвидени да се ползват за "ръчка" а за стигане от т.А до т.Б благоприятно........иначе и аз искам да карам кола със задно ,но и моя Галант си ми е достатъчен......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано да караш 4х4 си е голямо изкуство! Дълбоко се заблуждавате, ако си мислите че е по стабино и сте господари на пътя :icon_hmm: /бих казал, че е по-скоро подвеждащо/. Ще ви опиша на дълго и широко моите впечатления от :mitsu-smiley: 4х4 карах дълго време Colt 4x4 (94г), а сега Galant!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не исках да се породи такъв спор с тази тема ако ръководството прецени я махнете. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не исках да се породи такъв спор с тази тема ако ръководството прецени я махнете. :icon_bye:

Мисля, че това не е спор, а дискусия и то доста градивна. Според мен така може да се научат доста неща. Незнам какво си имал предвид с този пост, но аз лично не смятам, че тази тема е излишна. Нека BB да прецени дали да я изтрие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Най-много от всичко не обичам да трия и да заключвам теми.

Човек трябва да коментрира и казва какво мисли, като си мери приказките!

Мисля, че темата си е съвсем нормална и всичко си е в реда на нещата.

Пишете си каквото ви сърце иска, в рамките на правилата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прави сте :good: нека всеки изрази мнението си, но в рамките на позволеното и разумното. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

реконструктор, как митсубиши ще нямат задно бе, стариона ми е със задно предаване и блокаж, разпределение на теглото отпред/отзад 52/48%, дрифтя си го супер, в момента чакам един регулируем кит по окачването та да ми стане занимавката още по лесна :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Тука спорихме с един приятел и аз твърдях, че НЯМА Мицубиши със задно предаване. Има само предно и 4х4 според мен. Като изключим "онзи" Галант купе от 1976. Той твърди, че има Лансер 83-та с чисто задно предаване. Та се сетих за тази тема и реших да се допитам до вас.

Ако занете кажете. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат имаше Лансер RWD,но не си спомням коя година модел беше,мисля 1983 или 1984.

Niki_trrrial това отговаря ли на въпроса ти ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.cardomain.com/ride/2035360

туй е линк към документираната реставрация на едно такова мицубиши лансер от 83

а ето какво пише в друг сайт :

Януари 1979 г. Старт на производството на моделите Mitsubishi Colt хечбек с три врати и лимузината Mitsubishi Lancer.

Март 1983 г. Нови модели Mitsubishi Colt/Lancer с предно предаване.

Септември 1986 г. Модернизация на каросерията.

...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят Галант освен, че е 4х4- задните му колела завиват! Колта пък беше умен 4х4 и когато има напрежение не позволяваше някое от колелата да забоксува, друг е въпросът, че място в багажника нямаше! Що се отнася до разхода - от 8-18/100. Скорост максимална 234km/h съм вдигал най-много, иначе нормалната скорост си му беше около 200-210 от там нататък усещането е като в самолет пред излитане! Чувството при тръгване е феноменално, колкото и да се опитвам да го накарам да забоксува не се получаваше- най-много някоя от гумите да приплъзне, но... е почти неусетно! За завъртане понякога съм имал чувство че тази кола много по-лесно можеш да я хлъзнеш! Просто, за да не се случват такива работи трябва да я чувстваш много повече отколкото друга кола- била тя с задно или с предно!

 

 

http://www.trademe.co.nz/Browse/Listing.as...&key=666361

 

 

Ако не се лъжа такова :mitsu-smiley: има в София, един възрастен човек го кара и живе май на Милин камък в Лозенец!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...