Премини към съдържание

Моля за съвет


whitefeather

Препоръчано мнение

Здравейте!

 

След дълго лутане, мислене и премисляне, скачане от една на друга марка, накрая с жена ми решихме да се спрем на Мицубиши, по-специално Спейс Стар или Спейс Рънър. Молбата ми е, ако е възможно, да посочите предимствата и недостатъците на единия и другия автомобил.

 

От едната страна на везната е "звездичката", за която съм изчел доста инфо, като сякаш клоня към най-популярната у нас бензинова 1.3 16V. За дизелите не мога да се ориентирам, като срещам и както положителни, така и крайно отрицателни мнения за този агрегат.

 

От другата страна на везната е Спейс Рънър, основно заради своето 4х4 (прочетох, че всички са оборудвани с такова, но може и да греша). По каталожни данни просвета е един и същ и при двата автомобила - 150мм, но ме интересува кой от двата е изчистен отдолу и няма висящи елементи, защото подстъпът към вкъщи е по черен път (снимката по-долу).

 

Бих се радвал, ако споделите и впечатления от возията и на двата автомобила, защото една от основните причини да сменяме настоящия ни автомобил е, че чакаме дете, което предполага една идея по-добър комфорт. Важен въпрос е колко точно здраво им е окачването, тоест ще издържи ли ежедневното преминаване през "снимката по-долу"?! Ще е полезна и всякаква информация откъм поддръжка, разход, газифицира ли се и как това влияе на Рънъра (не съм привърженик на газта, но по каталог ми прави впечатление значително по-високия му разход спрямо "звездата").

 

Препоръки, съвети при избора и лични мнения приемам всякакви, стига те да се вместват в бюджета до 4000 лв. :-)

Също е важно да зная има ли читав майстор на тези коли във Варна, Добрич или Шумен?! Иначе, колата вероятно ще бъде закупена от другия край на България, тоест ще се опитам да мина през Пловдив, където от форума научих, че има някой, който наистина си разбира от работа. :-)

post-13221-036891800 1315147092_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

:mitsu-smiley: Здрасти колега, ако аз трябваше да избирам сега бих се спрял на звездичката SPACE STAR 1.6 или 1.3 около 2002 ра и нагоре ако влизам в бюджета. Имал съм 1.9 дизел и съм страшно доволен от колата, бърза, икономична, комфортна, тиха, добра возия, стабилна. Колата е мн добър избор специално за семейно ползване. Частите не са много скъпи, обслужването не е много трудно, препоръчвам ти двигател 1.6 или 1.3 поради лесното им конвертиране на ГАЗ, инак 1.8гди също е много добър вариант но те са вграждат в по старите модели. За дизела мога да кажа че е супер, но само ако ще пътуваш много всеки ден да кажем 100-200км на ден, иначе не си струва, мое лично мнение, най-страшното там е съединителя да се сменя(около 2000лв). Друго по окачването мисля че са ок и нямат нещо което да те притеснява, а за черният път който си показал на снимката не е проблем да минеш и с ECLIPSE. Защо не бих купил спейс рънар: По-стар модел, остарял дизайн, по-висок разход, излишно 4х4, звездичката е наследник на рънъра. Това си е Мое лично мнение и не искам да кажа по никакъв начин че рънъра не е добра кола. :mitsu-smiley: :icon_n_king: Успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Наистина виждам, че някак си е осъществен плавен преход от Рънър към Стар. Най-малкото разните благини като климатик и бордови компютър там с всичките му щуротии, дето се показват на дисплея, при Рънър много често липсват. Поне според обявите, които гледам.

 

По отношение на газификацията, ако вземем бензинова "звезичка", не мисля, че ще се реша на такава. Тя по-скоро касае Рънъра, поради вече споменатия и от теб по-висок разход. Иначе, жена ми е по-големият от мен шофьор. Аз се навих да изкарам курсовете заради детето, така че колата е по-скоро за градски придвижвания и извънргадски такива да се види детето с бабите си или да отидем на гости на приятели. За справка - с Корсата в момента зорлем годишно 10 000 км. :-)

 

По отношение на 4х4, пътят от снимката го минаваме всеки ден, няма друг вариант, като зимата си е снежец и се чисти основно на ръка. Ама не сме само ние, дето живеем там, и не всички са с 4х4. А бе живее се, ама що да не е една идея по-лесно. :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: мдам, няма смисъл от 4х4, ако нямаш хубави зимни гуми неможеш да минеш от никъде, но с хубави гуми и само предно предаване минаваш почти отвсякъде. За скромните 10000км на година просто е лудост да си купиш дизел. :mitsu-smiley:

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоест идеята на 4х4 е по-скоро излишна в нашата ситуация? По отношение на гумите, идея си нямам кои са добри, Корсата я караме с Firestone, които са по-скоро бюджетни, ама стават сякаш...

 

Едно странно въпросче, но дали имате идея коя цена е разумна за Спей Стар 99/00, защото в обявите варират цифри от 2500 до 4500 при едно и също описание. Тоест може ли да се вземе нещо запазено за около 3000, щото то и за 5000 да се купи пак ще му се правят дежурните смени на ролки, ремъци, филтри...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,задвижването 4x4 си е голям рахатлък.Дори и да не си с хубави гуми, но проблем.А до колегата дето мисли че трябва да си луд,за да си купиш дизел,сигурно се шегува.В юнайтед киндом де то живее,може и да е лудост,но в БГ се намира нафта по тънко.За съжаление най добрата комбинация,Рънър с двойно,дизел,няма. :icon_doh:

Редактирано от n67
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, то това е вечният спор за дизела и бензина. Също като яйцето и кокошката.

 

По-скоро, ако ще се взима дизел, питанията касаят качеството на самите двигатели и поносимостта им към нашенската нафта. Иначе, аз лично нямам никакви предпочитания, щото просто не съм карал истински нито едното, нито другото. Курсове на дизел, кутийката е бензинова, така че отношение не мога да взема. По-скоро ме събаря поддръжката на дизелов Рънър, понеже и разходът е стабилен, и самото естество на дизеловите автомобили е по-сложно, отколкото при бензините. Поне така пишат по-образованите от мен по форумите. Но пък ако има компромис, винаги може да се обмисли. :-)

 

А за 4х4 ме зарибиха познати с такива въжделения, вмятайки фразата "едно 4х4 те оправя завинаги на тоя път". Проблем е, че за първи път ще зимуваме отвъд "пътя" от снимката, тоест впечатленията ми са по-скоро на база съседски приказки, а колата ще се купува живот и здраве преди да падне снега. За нищо друго не ми трябва 4х4.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=22306 Колега,тази обява видяхте ли я?Според мен отговаря изключително на изискванията Ви,а и се продава от потребител на форума,доказал се с коректността си!Относно цената,поради не големият марж в щенията на продавача и Вашите възможности мисля,че бихте могли да стигнете до консенсус!

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Една от първите коли, които загледах... Наистина е трепач, макар и толкова червена. :-)

 

Към момента, за съжаление, не ни е по джоба. Отива много нагоре с таксите, регистрациите и всички първоначални разходи...

 

PS: Правилно ли ми се струва или е оптична измама, че хубавецът по-горе е по-нисък от примерно ето ТОЗИ "бегач"?

Редактирано от whitefeather
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Браво, този рънър е супер. Но колегата е прав, това си е скъпичка кола за него, голям мотор, 4х4, разхода на дълго добре ама градско,,,,,,,,,,.??? Спейс стар 1.6 най-добрият избор или 1.3. Виж из нета какво се предлага, все ще изкочи нещо.Разликата в цената някой път е оправдана а понякога е плод на алчността ма продавача, за това моят съвет е да видиш един евтин, после един скъп и си вземи нещо по средата, но е хубаво да забереш някой който разбира от коли с теб, за всеки случай , :icon_thumbup:

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами имам един познат майстор в Софийско, ще се пробвам да го навия. Мислите ли, че е вариант да се разчита на вносител, който да докара колата в България по снимка, естествено, ако отговаря на изискванията, споменати от тонино по-горе? :-)

 

А ТАКЪВ модел съществува ли наистина или е по-скоро недоглеждане на продавача, понеже гледам, че няма такъв двигател 105 к.с.?

Освен това, абсолютно винаги ли има проблем с показанията на бордовия компютър, когато е изкормен оригиналния касетофон? И вярно ли е, че 1.6 са с японски, а 1.3 с френски двигатели?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Френски е двигателя на дизеловите ако не се лъжа. Иначе и 1.6 и 1.3 са с Японски. Като 1.3 е холандска сглобка в заводите на Волво, за 1.6 не съм сигурен.

Аз преди месец си взех звездичка 1.3 и съм много доволен. Маневрена е, разхода и е 8.3 на градско, 6.1 на извънградско с климатик(аз съм млад шофьор и още не съм я нацелил в оптимален режим, така че мисля че ще падне още). Не очаквай обаче да правиш някакви големи изпреварвания - количката най-добре се чувства на 100-110 км/ч. И най-определено и липсва мощност с висока скорост при изкачване на баир, но това не болка за умиране. Аз съм си планинар и по планински път с повече от 50 е тъпо да караш, а тая скорост си я подържа без проблеми по наклона. Иначе е висока и не мисля, че пътя ще ти създава проблеми. Всеки ден на работа минавам през един подобен участък и съм нямал грижи.

Колкото за комфорт - вчера водих родата на Рилския манастир и събра чичо, баба, майка и приятелка без да се бутат или да им е неудобно. Като цяло - много комфортно пътувахме. Аз съм 190 см 93 кила и ми е супер удобно на шофьорското място. Но пък приятелката ми е миньонче и кат застане зад волана нищо не вижда, така че и това си преценете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изпреварвания не ни интересуват. На този етап сме далече от състезанията. Единствено някой тир на магистралата. :-)

 

Понеже си пресен купувач, ако не е проблем за теб, би ли споделил колко ти излезе покупката и от кой град си взе колата?

 

И още нещо, вече към всички четящи темата, освен DJ Tumbi в София и Милен в Пловдив, има ли някой друг майстор на тия пущини в България? По-конкретно Варна, Шумен, Добрич...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изпреварвания не ни интересуват. На този етап сме далече от състезанията. Единствено някой тир на магистралата. :-)

 

Понеже си пресен купувач, ако не е проблем за теб, би ли споделил колко ти излезе покупката и от кой град си взе колата?

 

И още нещо, вече към всички четящи темата, освен DJ Tumbi в София и Милен в Пловдив, има ли някой друг майстор на тия пущини в България? По-конкретно Варна, Шумен, Добрич...

 

От София я взех за 3800 уж на 98000км (не искам да знам наистина колко са ;)), като я смъкнах от 4000. Но като си гледам следващите разходи може би трябваше да опитам още да смъкна. Гражданската излезе за тая кубатура малко над 200лв., пълно каско - 300.

Преди да я взема я занесох на технически преглед в Ратола тук в Сф. Те казаха, че ходовите части и двигателя са здрави и се оказаха прави. Като сменях гуми с реглаж и я водих по други майстори и те стигнаха до същия извод. Смяна на масло, филтри, ремъци и накладки ми излезе 600лв с труд и самите части (оригинални) пак в Ратола. 150 лв за акумулатор, защото ми я дадоха с един на 6 години 36 амперчаса и сега трябва да я водя на електричар че имам някъде и оттечка. Но при кола на старо на 10 години това са си нормални разходи и се очакваха. Иначе моторчето мърка и колата се държи прекрасно на пътя - чувствам се сигурен в нея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също искам да се включа в дискусията и давам +1 глас за Mitsubishi Space Star 1.3, защото такъв притежавам.

 

Поддръжка: Надявам се да има и занапред почти нулева, или никаква поддръжка. Няма турбо, няма съединител за 2000лв и консумативите му не са кой знае колко скъпи за едно първоначално обслужване, като цената ще варира от качествените продукти на които ще се спреш: Масло в двигател - 3л; Масло в скорости 3,4л; Масло в хидравликата 0,9л; Антифриз 5л; Спирачна течност 0,45л; маслен, въздушен филтър, филтър купе/климатик в едно и горивен филтър (130 лв) в резервоара. Ангренажен ремък с 1 ролка, + 1 ремък на хидравликата и 1 на генератора.

 

Интериор и екстериор: Има си стандартните екстри като климатик, ел.стъкла и хидравлика. Вътре е просторно, няма ограничение за краката на шофьора. Визирам Нисан Алмера Тино, където коляното опира в таблото. Възхитен съм от охладителната уредба на колата. Като при събратята си (коли около и след 2000г), много бързо загрява и прави "Сахара" за норматив, което страшно ме радва за зимата. Край на ушанките и ръкавиците. А като загрее, колкото и да се кара, температурата остава в едно положение. Климатика охлажда прекрасно, страничните огледала са с перфектна видимост, доста големи а не като на Ксара-Пикасо. Има и глезотииики като заключване на прозорците и против отваряне на варта неволно от дете. Има си и поставки за чашки от кафе, и вчера дори и по супер разбити павета, кафето си остана нивелирано, което не мога да кажа за служебните коли и петната по мен. Откъм полезен товар също са се постарали. Задните седалки се местят, сгъват, дърпат. Убедих се от опит, когато стигнахме до търговията и натоварихме 200 км картофи. Вътре за всички пасажери е повече от просторно, а когато се търси още полезен обем за товар, извън стандартния багажник се компенсира от задните седалки.

 

Возия и разход: Постоянно засичам разхода и последната равносметка е 45л за 620 км градско. Това е малко над 7/100 с климатик. На магистралата не смея да я настъпя над 120 км (ограничавам се), но Мицку си лети и може и още, защото педала е наполовина натиснат. Откъм возия вози твърдичко, или не толкова меко. Усеща неравностите като павета и бабуни малко повече сравнено с френските коли. На асфалт няма грешка обаче. Двигателя (японски) е толкова тих, че се чуват само инджекторите на празен ход, а по време на път шума е само от гумите на колата. Скоростната кутия е на Рено и прави парчета с втулките си, но е 5 степенна. На магистралата със 120км е на 5-та с 3200 оборота/мин. Не се мъчи двигателя, освен при тръгването му на 1-ва, тогава вдига 2000-2500 оборота. Но на 60км вече съм на 5-та и за това като цяло автомобила си е много икономичен като се има в предвид челното му съпротивление. Не е "състезателен кон", но не и това съм търсил в него. Изпреварва си и ускорява нормално в града. Концепцията му е по-скоро семеен автомобил. Има малък данък от 30-40 лв/година. Откровено мога да кажа, че не съжалявам за покупката изобщо. Пожелавам и и ти да намериш по-бързо, автомобила, който ти е на сърце.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е ти окончателно ме спечели за каузата! Благодаря за споделеното!

 

Колега, имаш и ЛС.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да добавя от горния пост само да е с двигател 1.6 Аз съм с типтроник и 1.6 двигател 2003 /исках двигателя и ск. кутия да си е джапанска/ и съм си доволен от колицата. Товаря я и юркам нормално. Градско 12л/газ , извънградско 7-8-9 л/газ. Обслужвай си я и ще те слуша подобаващо. Единствено ме дразни калпавата пластмасата на таблото и в интериора. Успех :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен. Аз пък не съм съгласен с по-горния пост. -Нали всеки си има право на мнение. А моето е че всяко удоволствие (екстра) се заплаща а турбото в дизеловия агрегат си е екстра която може да се счупи но може и да НЕ се счупи. По тази логика да не си вземаме кола 4х4 защото може да се счупи задното задвижване или пък да не си вземаме кола с автоматична скоростна кутия защото може да се счупи. Ако искаш тези екстри си плащаш цената за удоволствието от шофирането. А 4х4 си е голяма екстра не само през зимата, автомобила е доста по-стабилен в завой с такова задвижване - не разбирайте от стабилност че трябва да се състезавате по- пътищата. А за 1.3 двигателя 120км/ч си оптималната скорост за движение (дори е малко висока) при по висока скорост това моторче ще се издуха много бързо. Всеки сам избира какъв двигател да пилотира, но по-големия е за предпочитане поне според мен.

Не искам да обидя или засегна някого просто изразявам мнение!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О, далече съм от мисълта, че има вечни двигатели и изобщо компоненти в една кола. След доста четене и ровене изборът мисля, че закова на Спейс Стар, бензин, 1.3 мотора. Нито аз, нито жена ми сме състезатели, така че 120 ми се струва наистина оптимална скорост за движение, още повече с бебе в колата. То не са и много пътищата, на които е възможно да се развиват подобни скорости у нас. :-)

 

Идеята на Рънъра беше основно заради 4х4 и пътя, по който ни се налага да минаваме всеки ден, но наистина високият разход ме отказа от идеята за закупуване на този автомобил, макар на някои от вас и да им се стори странна логиката ми. Пък и колко е тя зимата. :-)

 

Днес гледах един Спейс Стар по варненските улици и видях нещо, което ме притесни. Гърнето беше напречно и много ниско над пътя. Това по принцип ли е така, понеже по обявите няма снимки с такава перспектива, или примерно е било доста натоварено магаренцето? :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами имам един познат майстор в Софийско, ще се пробвам да го навия. Мислите ли, че е вариант да се разчита на вносител, който да докара колата в България по снимка, естествено, ако отговаря на изискванията, споменати от тонино по-горе? :-)

 

А ТАКЪВ модел съществува ли наистина или е по-скоро недоглеждане на продавача, понеже гледам, че няма такъв двигател 105 к.с.?

Освен това, абсолютно винаги ли има проблем с показанията на бордовия компютър, когато е изкормен оригиналния касетофон? И вярно ли е, че 1.6 са с японски, а 1.3 с френски двигатели?

 

Аз в бързината да отговоря на последния не съм ти погледнал другите въпроси :)

1. Да се кара кола от чужбина по-снимка е рискова работа. Имам един приятел, който така направи с един Опел. Колата добре се движи, но има доста малки дефекти, които него го дразнят много - по визия, радио, табло, волан, огледала и тн. Мен не ми правят впечатление такива неща, но човека нямаше да си я вземе ако я беше видял на живо. Просто на пазара у нас има достатъчно звездички на прилични цени, за да се занимаваш с тази схема.

2. Объркал се е нещо продавача - 1.6 са малко под 100 коня, но то не е голяма разлика. Под 100 коня май ти е по-нисък данъка ;)

3. Оригиналния касетофон дава достъп до допълнителни опции на бордовия компютър (моментен разход, изминат път, оставащи километри с наличния бензин), но не съм сигурен дали е за всички модели. Ако си с друг касетофон ти показва само температура, среден разход и време. Но си работи без проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Гърнето беше напречно и много ниско над пътя. Това по принцип ли е така,". Така е при всички.Колкото и да го товариш няма да опре,друг въпрос е когато паркираш назаден ход и бордюра е по-висок.Но това се усъвършенства,така че скачай смело. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...