Davidboy Публикувано 10 август 2011 Сподели Публикувано 10 август 2011 (редакция) Здравейте, надявам се скоро да стана горд собственик на Mitsubishi Galant 98-03, с най-слабия за модела мотор - 2.0, 136 к.с. Понеже пътувам често и отиват много пари за гориво ще се кара на метан. От опит знам че различните коли работят различно и искам да се допитам до вас дали модела е изпитан в това отношение. Отностно недостатъците на метана - да запознат съм. Теглото на бутилките (около 100кг за 2 бутилки)и обема им, не мисля че са проблем за окачването, все пак това е теглото на малко по-едър човек. Освен това съм се насочил към комби, което би трябвало да е с по-усилено окачване а и както знаете това далеч не е слабото място на този модел. Дори Мощноста да падне с 10-20% не е от значение, все пак 100-136 к.с. са предостатъчни за комфортно междуградско пътуване и задоволяват нуждата от бързи изпреварвания. По моя маршрут има 2-3 метанстанции така че и този проблем е решен. Това което ме тревожи е дали самия мотор работи добре на този тип гориво. От "важната тема" за Галант разбрах само че на този модел НЕ трябва да се слага метан но не разбрах защо. Прочетох всичките теми които ми показа търсачката на форума с ключова дума "метан" и не открих отговора. Моля хора с опит или запознати с този въпрос да ми отговорят. Също така за модела трябва ли аванс процесор или се настройва с делко?Благодаря! Редактирано 10 август 2011 от Davidboy Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 10 август 2011 Сподели Публикувано 10 август 2011 Този двигател няма делко, така че за метан трябва аванс процесор. А и задължително трябва да сложите метанов инжекцион иначе нищо не става. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Davidboy Публикувано 10 август 2011 Автор Сподели Публикувано 10 август 2011 Този двигател няма делко, така че за метан трябва аванс процесор. А и задължително трябва да сложите метанов инжекцион иначе нищо не става.Благодаря ти за отговора!Ти си собственик на модела с такъв мотор и си на метан или споделяш опит на твой познат? Би ли споделил повече отностно работата на двигатела и разхода. По принцип моторите слагани на този модел се славят като доста балансирани и с приятна работа, как влияе метана на това? Мога ли да мина без инжекцион, защото имам чувството че тукашните майстори баш не знаят как да ги настроят, защото и японските двигатели по принцип са по-трудни в това отношение? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fosil Публикувано 10 август 2011 Сподели Публикувано 10 август 2011 Колега сложи си газова уредба.Скоро баща ми пътува до София с колега на метан излиза същата работа само дето ще се луташ да търсиш метан.Въпросната кола беше Ауди А3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 10 август 2011 Сподели Публикувано 10 август 2011 (редакция) Сещам се само за един човек от форума с метан и той е от новите попълнения, но не помня ника как беше. Помня че питаше за субуфер и спомена че метановата бутилка е някъде отзад и пречи за нормална кутия... Би трябвало да става с метанов ижнекцион и най-вероятно, ако случиш на кола, ще си избиеш доста пари с горивото. Както казваш че ще караш и по много, хептен си струва. Обаче нуждата от бързи изпреварвания няма да ти се изпълни. Имах възможност да покарам кола 150 коня на бензин и месец-два след това с метан и беше м`рътвец. Бих загърбил трите лева икономия в сравнение с пропан-бутана и да знам, че като дам газ, съм дал, а не да ми побелеят косите ще успее ли да се набере талигата преди отсрещното возило да пристигне... А и една кола ако не дърпа, удоволствието от шофирането й се изпарява. Поне при мен е така, та ако ще да гори и 1/100. Редактирано 10 август 2011 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Davidboy Публикувано 10 август 2011 Автор Сподели Публикувано 10 август 2011 Колега сложи си газова уредба.Скоро баща ми пътува до София с колега на метан излиза същата работа само дето ще се луташ да търсиш метан.Въпросната кола беше Ауди А3Колега както казах по най-честия маршрут по който минавам има метан станции. А това дето казваш че от пропан-бутана до метана няма разлика до голяма степен не е вярно, зависи много от мотора и това е причината да пусна темата. Накратко ще опиша опита си с коли на метан. За сравнение ще кажа че едно разстояние с Opel Astra 1992 automatic 1.8i на пропан-бутан изминава за 50-60лв в завизимост от цената на горивото и от карането ми което по принцип е около средна скорост 100км/ч. Същото това разстояние с Пежо Партнер 1.4 на метан с малко по-ниска средна скорост изминавам за 25-30лв. Отново същото разстояние само че с Пежо Експерт 2004 2.0 136к.с. за 30лв със средна скорост около 90-100км/ч.Съотношението е почти 2:1 а с бензин 4:1. И 2-те коли имаха доста прилична мощност спрямо тази на Бензин, не че от партенера с това 1.4 може да се очаква нещо де, но уредбите са без инжекцион, с аванс процесор и нямат никакви проблеми. Тук идва едно голямо "НО". Колата е Мерцедес Вито отново 2.0, на пропан-бутан карчи около 13лв/100км, на метан с инжекцион харчи 10лв/100км. На ниски обороти работии... абе много зле. Мощноста е много по-намяла, сигурно е 1/2 или дори по-малко. Майстора който слага уредби така и не може да я настрой правилно. Това бе и причината да пусна темата. Искам да знам как е положението при Galant с мотор 2.0. Парите които давам за пътуване са толкова важни за "моята фирма" че това дори ми служи като ориентир какъв личен автомобил да избера. Избрах си Galant по много други критерии по-които бие колите в своя клас и само ми остава да разбера как е положението с метана за да си купя такъв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 10 август 2011 Сподели Публикувано 10 август 2011 (редакция) %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif... с най-слабия за модела мотор - 2.0, 136 к.с. 90к.с. дизел е най-слабия няма да обиждаш дву-литровия бензински Редактирано 10 август 2011 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Davidboy Публикувано 10 август 2011 Автор Сподели Публикувано 10 август 2011 Добре де, най-слабия бензинов мотор за този модел... моя грешка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 10 август 2011 Сподели Публикувано 10 август 2011 Добре де,говориш за метан,ама да не е метанов инжекцион,че много скъп,ама и ряз да има като смачкам педала,ама и много евтино да ме кара,ама няма да стане така както си я мислиш,аз карам на бензин и на "евтините" обороти,на които искаш да караш и ти (2500-2800 на 5-та),еми няма такава голяма тяга за изпреварване.Тия 136 коня са на максимална мощност,не на 80-100 км.,тогава двулитровия Галант най-неще да върви.Да след това си набира много добре,но това не е по силата на твоята фирма,нали трябва да е евтино . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Davidboy Публикувано 10 август 2011 Автор Сподели Публикувано 10 август 2011 Искаш да кажеш че на една френска кола всичко това е възможно, но на една японска кола с награда модел на годината - не? Ако се опре до инжекцион добре, 200лв е веднъж се дават, въпроса е че не винаги е по-добре с него. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
javor_vd Публикувано 10 август 2011 Сподели Публикувано 10 август 2011 колега,моя съвет е да си сложиш пропан-бутан... предишната ми кола беше Мазда 626 '94 с обикновен метан (така я купих), карах така около 2-3 месеца и като сметнах какъв ми е разхода, цената на метана и вървежа - не си струва. Като цена двете са почти еднакви.... даже на метан както знаеш мощността пада, а по начина който съм свикнал да карам трябваше често да я карам в по-високи обороти, бутилката тежи, окачването се предава много по-бързо.... смених я с обикновена АГУ и се родих.... Аз скоро и на галанта ще сложа АГУ, но се чудя дали аз да се занимавам или да я дам на някой газаджия да ми инсталира всичко, че нямам канал, време и нерви. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
charislav Публикувано 10 август 2011 Сподели Публикувано 10 август 2011 Колега, добре дошъл във форума!Искам да те поздравя за прегледно и точно изложената тема и конкретиката във въпросите ти!Според мен слагай си каквото си намислил и ако монтажът е изряден няма да имаш проблеми.Аз поне не съм чувал за Митсубиши, което не се погажда с газ или метан!Поздрави и дано скоро се похвалиш! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Davidboy Публикувано 10 август 2011 Автор Сподели Публикувано 10 август 2011 Колега, добре дошъл във форума!Искам да те поздравя за прегледно и точно изложената тема и конкретиката във въпросите ти!Според мен слагай си каквото си намислил и ако монтажът е изряден няма да имаш проблеми.Аз поне не съм чувал за Митсубиши, което не се погажда с газ или метан!Поздрави и дано скоро се похвалиш! Благодаря колега и аз се надявам . javor_vd , благодаря за предложението, но от колите на метан които съм карал съм доволен от съотношенето цена-мощност. Пък и затова избирам кола с 2.0 мотор иначе можех да избера някоя по-слаба Carisma. Вероятно ще се хвърлям на метана пък ако стане стане, ще пътувам за без пари, ако не язък за парите по монтажа.Темата не е приключила,ако все още има някой с мнение по-въпроса и не се е изказал, да не чака повече. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
javor_vd Публикувано 10 август 2011 Сподели Публикувано 10 август 2011 разбира се, всеки сам решава какво да прави по колата си, но преди да продам метановата уредба (преди около година и половина) метана беше поскъпнал доста и равносметката с пропан-бутана бяха на кантар.... но, ти си знаеш Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 11 август 2011 Сподели Публикувано 11 август 2011 И по колко хиляди километра на месец смяташ да въртиш,че да ти е колосална разликата между пропан-бутан и метан? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Davidboy Публикувано 12 август 2011 Автор Сподели Публикувано 12 август 2011 И по колко хиляди километра на месец смяташ да въртиш,че да ти е колосална разликата между пропан-бутан и метан?Колкото и да пътувам, по-горе написах че разликата метан - пропан-бутан е почти двойно,а метан - Бензин около четворно. Изпитано и доказано от личен опит, при двигатели които се сработват добре с газовите горива. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yoshko Публикувано 12 август 2011 Сподели Публикувано 12 август 2011 Колкото и да пътувам, по-горе написах че разликата метан - пропан-бутан е почти двойно,а метан - Бензин около четворно. Изпитано и доказано от личен опит, при двигатели които се сработват добре с газовите горива.Здравей Колега!Не знам колко личен опит имаш, но ми се струва, че си в леко заблуждение. Колите, които си цитирал по-горе, не са много сравними като динамика, трансмисия и съответно разход на гориво /без значение какво е то/. Практиката е показала, че когато говориме за един и същи автомобил, ценовото съотношение бензин - метан е 3:1, а бензин - пропан /газов инжекцион/- 2:1. Не забравяй също, че процентно цената на метана "скочи" доста повече от тази на пропана, а и в момента се вдига. А и от 1.януари 2012 г. ще му се начислява и акциз, та един господ знае колко ще струва. Да не забравяме и спирането на кранчето от Газпром и двата едномесечни периода каране на бензин. Не подминавай с лека ръка и предупреждението на колегата от по-преден пост - колата "окуцява" много, и ако изпреварваш ТИР по баир, без да си превключил на бензин, си е леко хазарт.Успех в избора! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 12 август 2011 Сподели Публикувано 12 август 2011 Добре де,говориш за метан,ама да не е метанов инжекцион,че много скъп,ама и ряз да има като смачкам педала,ама и много евтино да ме кара,ама няма да стане така както си я мислиш,аз карам на бензин и на "евтините" обороти,на които искаш да караш и ти (2500-2800 на 5-та),еми няма такава голяма тяга за изпреварване.Тия 136 коня са на максимална мощност,не на 80-100 км.,тогава двулитровия Галант най-неще да върви.Да след това си набира много добре,но това не е по силата на твоята фирма,нали трябва да е евтино . Тия 136 коня или магарета или каквато и да е мерна единица се отнасят само за двигателя, всъщност измерената мощност на колелата е 120 к.с.http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=354 Малко се отклоних от темата, но това е за да покажа на колегата, една от причините да не се слага метан.Защото загубата на мощност може да се окаже още по-голяма. За сравнение ще ти дам моята газова уредба и защо колегите ти казват, че е по-добре газов инжекцион. Когато започне да ми мига последния светодиод от показанията на нивомера за газ минавам 45км градско ако карам с пуснат климатик.Когато е спрян климатика при същото положение минавам 75 км.Извода оставям за теб. А за графиката, колегите може доста да поразгледат какво всъщност отдават като въртящ момент и мощност нашите Галантни зверове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 15 август 2011 Сподели Публикувано 15 август 2011 В България има много хора, които могат да настроят инжекциона добре. Настройката не е нищо сложно. С обикновена газова ще съсипеш двигателя /във форума има много изписано по въпроса. Слагат се едни обеднители .../ и ще харчи толкова много, че ще ти е по-изгодно на пропан-бутан да си караш. Иначе моя галант е със същия двигател с газов инжекцион на пропан-бутан, който си настройвам сам. Градско ми харчи 11-12, извънградско 9-10, в зависимост от скоростта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Davidboy Публикувано 15 август 2011 Автор Сподели Публикувано 15 август 2011 Да четох че поради по-бавното изгаряне на метана обгарят клапаните или нещо такова. Благодаря на всички за съветите, още не мога да се реша на какво гориво да карам, но по-важно е първо да се сдобия с колата, а там изникват все повече и повече пречки и вече не съм толкова сигурен дали ще бъде така мечтаното Mitsubishi или нещо друго. Надявам се скоро да се похваля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 15 август 2011 Сподели Публикувано 15 август 2011 Не знам само - не слушате ли телевизия, не гледате ли радио ;)Булгаргаз иска увеличение с 20% и май метана ще стане по-скъп от пропан бутана :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 15 август 2011 Сподели Публикувано 15 август 2011 (редакция) Да четох че поради по-бавното изгаряне на метана обгарят клапаните или нещо такова. Благодаря на всички за съветите, още не мога да се реша на какво гориво да карам, но по-важно е първо да се сдобия с колата, а там изникват все повече и повече пречки и вече не съм толкова сигурен дали ще бъде така мечтаното Mitsubishi или нещо друго. Надявам се скоро да се похваля.Аз останах с впечатление, че си решил да караш на метан. Иначе според мен няма никакъв смисъл от метана, защото на цена е почти еднакъв с пропан бутана, а пропан бутана е по-калоричен и кривата му на изгаряне се доближава до тази на бензина. С други думи бензиновите двигатели го понасят по-добре и го харчат по-малко. И ако го вдигнат с 20% както казва колегата milenjs съвсем се обезмисля. Редактирано 15 август 2011 от Nickky Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Davidboy Публикувано 15 август 2011 Автор Сподели Публикувано 15 август 2011 Не знам какво еднакво виждате в цените. Пропан-бутана ако е 1.20 метана е 1.50-60 на килограм а 1кг метан=5.6л, сами смятайте. А при разход дава резултати почти 2 пъти по-ниски от ПБ. Това е на този етап като местата на които зареждам не са най-евтините в страната. На метан ми дава 5-5.50лв/100км докато при пропан бутан дава 7-8л/100км Дори в близкото бъдеще метана да се качва, все още има голямо предимство пред пропан-бутана. Вярно е че ако бяха на еднаква цена естествено ще предпочета пропан-бутана защото освен цената си метана няма други доказани предимства. Много зависи от двигатела, от уредбата и колко го бива магарето което я монтира/настрой. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 15 август 2011 Сподели Публикувано 15 август 2011 По-евтин е метана, но разхода на 100км е по-голям от този на ПБ, а колата се спъва много. Ако искаш мога да ти кажа майстори, от които хората са доволни и за ПБ и за метан. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Davidboy Публикувано 15 август 2011 Автор Сподели Публикувано 15 август 2011 Да спъва се, но тези които съм карал ми харесва как вървят. Благоря ти за информацията, ако ми потрябва читав майстор ще те имам в предвид, но съм на 110-150км от столицата и искам или не първо ще пробвам местните майстори. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.