Премини към съдържание

Темпомат


Препоръчано мнение

Явно говорим на различни езици.

Какви две букси имаш включени? С по един кабел ли са тези букси?

 

да с по един кабел син на цвят с бяла ивица

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 88
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

да с по един кабел син на цвят с бяла ивица

 

Ок......сега остава да има проблем с крушката или.... пробвай да отговориш на въпросите от пост 47 на тази тема. Наистина са от значение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте колеги, тъй като и аз се запалих по идеята да си монтирам круиз контрол и събрах всички необходими части за модификацията имам няколко въпроса свързани с монтажа. Моля някой запознат да сподели къде по купето оригинално са монтирани отделните компоненти - вакуум помпа, компютър на круиза и т.н. :rulez: :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вакум помпата се намира в левия ъгъл,като гледаш колата отпред,компютъра се монтира на планка зад CD-то,буксата е завързана отдясно в краката на пасажера. Дроселовата клапа се сменя цялата,не може да се монтира механизма на твоята. Ключето на спирачката се монтира без проблем,но това на съединителя иска малко праработване. Трябва да си пуснеш 4 кабелчета от букса в дясно на жабката до вакум помпата,само това е спестил японеца от цялата инсталация.Останалото е щрак-щрак.Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги след като преобарнах цялата кола за да видя защо не ми работи темпомата и накрая се усетих,че колата преди е била автоматик,а според вашите мнения темпомата работи и със компа на автоматика,така че искам да попитам знаете ли как мога да го излъжа сега за да ми тръгне на ръчната скоростна кутия

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги след като преобарнах цялата кола за да видя защо не ми работи темпомата и накрая се усетих,че колата преди е била автоматик,а според вашите мнения темпомата работи и със компа на автоматика,така че искам да попитам знаете ли как мога да го излъжа сега за да ми тръгне на ръчната скоростна кутия

 

Ето това е разликата според блок схемата:

http://195.149.248.189:8080/2012-07-18/e9c452eb03d7eb57e121ebdfa2daec74_120x90.jpg

 

 

Пин 14 от ЕКу-то на круиза при А/Т е закачено за кутията, а при М/Т през ключето зад педала на съединителя отива на маса при ненатиснат педал и "виси" при натиснат съединител, т.е. ако не е закачено никъде няма да ти сетва скорост, понеже ще мисли че е натиснат съединителя постоянно. Ако си го закачил, но пак не работи, провери много добре, че копченцето зад педала е добре регулирано и се натиска до край при пуснат педал - съвсем малко му трябва да не се донатиска, за да не дава контакт и съответно да се регистрира педала като постоянно натиснат!

 

Другата връзка с автоматичната кутия - пин 10 на еку-то на круиза не ми става ясно при ръчна кутия какво се случва с нея, но според мен не е закачена никъде при ръчната кутия.

 

Също, ако си слагал диодни крушки във стоповете отзад, имай предвид че задължително трябва да има поне една обикновена крушка (примерно в третия стоп) за да разбира круиза адекватно кога е натисната спирачката.

 

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иванчо,сложи си кутийката (компа) за круиза от ръчка и би трябвало да заработи. И недей забравя за бутончетата на педалите,сам видя че са различни. Ако ти трябвам-свиркай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След толкова време с напразни опити да подкарам темпомата,най-накрая открих проблема и аз вече мога да се похваля,че от вчера го подкарах и наистина това е голямо предимство и е голям кеф да караш с него.А сега нека да споделя какъв беше проблема:Преди два месеца купих блъснат галант 2.5 с всички екстри,но нямаше скоростна кутия.Когато го огледах вътре си беше със скоростен лост,но впоследствие като го докарах в казанлък и когато почнах да го разглобявам се указа,че преди време колата е била автоматик.Написах рамата в japancars.ru и наистина се оказа че е била автомат.след това си взех нормална ръчна кутия.Прехварлих всичко в моето купе и подкарах колата,но се указа че темпомата не работи.Преобърнах цялата кола за някоя букса която съм забравил да включа,но такава нямаше.така наскоро се усетих че колата е била автомат и се сетих че автомата може да запали само ако е на неутрална или паркинг,а така не работи темпомата,трябва да е на директна скорост или някоя друга.След което намерих буксата на инхибитора който отчита на коя скорост е колата и наистина се указа че на буксата е направен мост за да лъже компа че е на неутрална.махнах този мост,но уви колата неможеше да запали.Оказа се,че се прекъсва тока към стартера.след което реших,че и аз може да излъжа компа и така сложих едно реле така че при палене да показва че е на неутрална,а когато пусна темпомата да прекъсва веригата.Така стига празни приказки нека ви обясня как се връзва релето:Първо намираме буксата на инхибитора,на 9 и 10 клеми се намират кабелите които правят мост когато колата е на неутрална или паркинг,тях ги връзваме към нормално затворените контакти на релето.Второ-хващаме маса за бобинката на релето.Трето-хващаме + за релето от копчето за вкл. и изкл. на темпомата,този плюс трябва да го има само при включено положение на бутона.На последно място трябва да направим мост на 1 и 8 клема на буксата на инхибитора.Това е от мен колеги,нека съм ви бил полезен,а и нещо друго което изпуснах трябва да имате и прекъсвач на съединителя,за да отнема газта когато превключвате,аз засега нямам такъв,но и така си карам на автопилот.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е разликата според блок схемата:

http://195.149.248.189:8080/2012-07-18/e9c452eb03d7eb57e121ebdfa2daec74_120x90.jpg

 

 

Пин 14 от ЕКу-то на круиза при А/Т е закачено за кутията, а при М/Т през ключето зад педала на съединителя отива на маса при ненатиснат педал и "виси" при натиснат съединител, т.е. ако не е закачено никъде няма да ти сетва скорост, понеже ще мисли че е натиснат съединителя постоянно. Ако си го закачил, но пак не работи, провери много добре, че копченцето зад педала е добре регулирано и се натиска до край при пуснат педал - съвсем малко му трябва да не се донатиска, за да не дава контакт и съответно да се регистрира педала като постоянно натиснат!

 

Другата връзка с автоматичната кутия - пин 10 на еку-то на круиза не ми става ясно при ръчна кутия какво се случва с нея, но според мен не е закачена никъде при ръчната кутия.

 

Също, ако си слагал диодни крушки във стоповете отзад, имай предвид че задължително трябва да има поне една обикновена крушка (примерно в третия стоп) за да разбира круиза адекватно кога е натисната спирачката.

 

Успех.

 

колега за ключето е точно обратното.При натиснат педал е непрекъснат,а при отпуснат е прекъснат

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колега за ключето е точно обратното.При натиснат педал е непрекъснат,а при отпуснат е прекъснат

 

Taka е, като натиснеш педала, прави контакт, а като отпуснеш съединителя - прекъсва контакта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Ами оригиналния,не е чак толкова непосилна задача за изпълнение,само да имаш правилните части и малко инструменти,точно определена букса,малко кабели и приятел стругар,за да ти направи копчето с точната резба и си става "заводско",както обичаме да казваме :icon_clap:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Колеги, малко да поповдигна забравената темичка ... Имам сериозно питане към форумните майстори . Понеже си монтирах круиз и аз, възникна малък проблем . Тъй като в комплетка с частите на круиза имам компютър от старата модификация а лостче за командите от новата (с бутон оn/off cruise на него).Тъй като командите на лостчето се подават на един и същ вход на компютъра на всяка команда съответства определено съпротивеление т.е. с изменението на стойността на това съпротивление се изменя и големината тока подаван към компютъра на круиза (по закона на Ом), от където пък компютъра разбира каква команда сме задали - set/resume/cansel и т.н. Та след дълги тестове и умуване по ел. схемите стигнах до извода,че лостчетата на двете модификации круизи са с различни стойности на тези съпротивления респективно и раличен ток подаван на входа на компа . Много се надявам някои от знаещите да се включи и да деде стойностите на тези съпротивления при стария и новия модел. Идеята ми е да модифицирам новото лостче да праща коректни команди към компюътъра и да имам пълноценен круиз. В момента коректно работи само команда сет и намаляне на скороста от лостчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо,колата ти има ли кабел към пластмасата около таблото за копчето on/off,ако има трябва да слагаш от стария модел круиз,разбирай стария модел копче и лостче за управление,както и стария модел управляващ блок. Самия блок е с различна букса преди и след фейслифта,с малката букса е след фейслифта,разбирай с дебелото лостче с бутона за включване и изключване. Слагаш всички части от модела, за който ти е направена инсталацията и си готов,няма какво да си биеш кушия да преправяш,всичко е измислено вече. Не забравяй кабела,който трябва да мине зад жабката в дясно,до компресорчето отпред в коша и копчето на съединителя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При стария копчето е отделно и е изнесено отстрани на волана. Не е в лостчето т.е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е тъй де,аз защо иначе ще му казвам да погледне зад пластмасата за букса ?

 

Колегата явно ги знае тези неща, понеже става ясно, че системата му работи, без някои команди от лостчето. За съжаление и аз немога да отговоря на конкретния въпрос, иначе и аз предпочитам по-модерното лостче, а това on/off на таблото за изчезне.

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лампата Cruise трябва ли да сменя цвета си при активиране на круиз контрола? Моята винаги свети зелено.

Имам предвид когато е карано на круиз, настигаш кола и натискаш спирачката, той се деактивира, но лампата си свети (защото не е изключена от копченцето отстрани на лостчето вдясно на волана). Изпреварвам колата и бутам лостчето на resume - отива на скоростта, с която съм карал до настигането на колата и лампата винаги ми е зелена. Питам от любопитство, защото някъде се споменаваше че са два цвята на този надпис.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен свети само в зелено лампата за "cruise"(Галант 99г.).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лампата Cruise трябва ли да сменя цвета си при активиране на круиз контрола? Моята винаги свети зелено.

Имам предвид когато е карано на круиз, настигаш кола и натискаш спирачката, той се деактивира, но лампата си свети (защото не е изключена от копченцето отстрани на лостчето вдясно на волана). Изпреварвам колата и бутам лостчето на resume - отива на скоростта, с която съм карал до настигането на колата и лампата винаги ми е зелена. Питам от любопитство, защото някъде се споменаваше че са два цвята на този надпис.

 

 

Анди, два цвята лампи са - оранжева и зелена. Оранжевата светва и пише cruise mein и светва когато си натиснал он/офф бутона отдясно на волана, зелената лампа пише cruise set и светва когато сетнеш скорост над 40 км/ч от лостчето. При натискане на спирачка съединител или команда кенсъл от лостчето зелената лампа трябва да изгасне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо,колата ти има ли кабел към пластмасата около таблото за копчето on/off,ако има трябва да слагаш от стария модел круиз,разбирай стария модел копче и лостче за управление,както и стария модел управляващ блок. Самия блок е с различна букса преди и след фейслифта,с малката букса е след фейслифта,разбирай с дебелото лостче с бутона за включване и изключване. Слагаш всички части от модела, за който ти е направена инсталацията и си готов,няма какво да си биеш кушия да преправяш,всичко е измислено вече. Не забравяй кабела,който трябва да мине зад жабката в дясно,до компресорчето отпред в коша и копчето на съединителя.

 

 

 

Колега, както каза колегата bluffer имам полу-работеща система и вече седмица си джиткам на круиз, но не ми работят някои команди както казах. Всичко съм навързал - моторчета,компютри и т.н Бутончето on/off което е отделно също съм го сложил по простата причина че е с реле вградено и подава постоянен сигнал към вход на компютъра,а при новия круиз компютър и новото лостче този сигнал е само моментен импулс. Компютрите на новия и стария модел са еднакви на външен вид и куплунзите им са еднвакви единствено се различават по поредността на сигналите които им се подават на различните пинове и със смяната на някой и друг кабел на куплунга ще стане и нов комп. Както и да е аз съм си със стария . Въпроса със стойностите на съпротивленията си остава ...

Редактирано от hondata
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, два цвята лампи са - оранжева и зелена. Оранжевата светва и пише cruise mein и светва когато си натиснал он/офф бутона отдясно на волана, зелената лампа пише cruise set и светва когато сетнеш скорост над 40 км/ч от лостчето. При натискане на спирачка съединител или команда кенсъл от лостчето зелената лампа трябва да изгасне.

Хондa ,нa стaрото тaбло е с две лaмпи орaнжевa и зеленa.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хондa ,нa стaрото тaбло е с две лaмпи орaнжевa и зеленa.

 

 

 

 

А на новото как е ? Няма логика и на новото да не е с 2 лампи . Пак имаш бутон он/офф който този път е интегриран в лостчето . Първи включваш от него системата и трябва да се появи съответната индикация за това , след това си сетваш скоростта и се появява друга индикация оказваща това ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от логика, явно са така. Аз мислех че има нещо несветещо при мен, иначе функционира коректно.

Като го включа, горе вляво изписва CRUISE. Натискам лостчето надолу и се активира круиз контрола. При деактивиране със спирачката или съединителя (това не съм го пробвал) надписът си свети. Гасне от бутона на върха на лостчето. По всяко време бутайки на Resume отива към зададената преди това скорост на движение.

Веднъж бях го оставил на 90 и седна да покара един приятел. Беше на трета с около 45, cruise светеше и той взе че ръчна на resume :rijden:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...