Премини към съдържание

Законодател ли е Зюмбюла с каруцата ?


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Започвам темата с въпросителна, защото очаквам дискусията, която би се породила, да е полезна за мнозина от нас.

И така, класическия за Бг пример:

Настане вечер, месец изгрее, звезди обсипят свода небесен ...

Айшето тръгва с каруцата за метал. /Имената са напълно произволни и не показват моя религиозна, културна или нетърпимост от друг характер към малцинствени групи/.

Айшето спира на случайно кръстовище, на което кротко висят пътни знаци – Б 3 „път с предимство” и Б 1 -”Пресичане на път с предимство” или Б 2 „Стоп”., мята ги в каруцата и отива в пункта за вторични суровини.

 

Известно е, че движението по пътя е регламентирано със Закона за движение по пътищата и Правилника за прилагането му.

 

По малко известно е, че по силата на чл. 3(2) от Наредба № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци, издадена от Министъра на регионалното развитие и благоустройството:

Пътните знаци и другите средства за сигнализиране на пътищата се поставят в обхвата на пътя при спазване изискванията на тази наредба, както следва:

1. в населени места - съгласно проект за организация на движението, разработен въз основа на генералния план за организация на движението;

2...........

Съгласно алинея 3” Проектите по ал. 2 се изработват, съгласуват и одобряват при спазване изискванията на Наредба № 1 от 2001 г. за организиране на движението по пътищата ”.

А съгласно Наредба № 1 от 17.01.2001г. за организиране на движението по пътищата, издадена от Министерство на регионалното развитие и благоустройството:

„чл. 6. За организиране на движението по пътищата се изготвят:

1. генерални планове за организация на движението (ГПОД) в населени места;

2. ..........

Чл. 7. (1) Генерален план за организация на движението се разработва при реализиране на етапите на утвърдената комуникационно-транспортна система на населеното място или самостоятелно, когато населеното място няма утвърдена комуникационно-транспортна система..„

Всичко това разбрах с доста четене, когато един слънчев ден си карах колата по път, ЗА КОЙТО БЯХ СИГУРЕН, ЧЕ Е С ПРЕДИМСТВО.

Наближавайки кръстовище, заради спрели микробуси в дясната лента не видях, че липсваха каквито и да е знаци.

Последва ПТП и КАТ. Катаджиите започнаха да ми обясняват, че след като няма пътни знаци, другата кола след като е дясностояща е с предимство и виновен съм аз. :icon_doh:

Нарушил съм бил чл.48 от ЗДвП «На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна....”

По този повод изнамерих малка част от сходни теми в други авто-форуми:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=27258&st=0

http://tuning-club.net/predimstvo-na-t-obrazno-krastovishte-t683.html

http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=48766.15

http://forums.mbclub.bg/index.php?showtopic=13926

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=112886&hilit=%D0%B4%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%8F%D1%89

http://lex.bg/forum/viewtopic.php?f=21&t=5933

Рових, рових по правилници и наредби и видях, че дефиниция на равнозначни пътища няма.

Та така драги колеги, ето как кражбата на пътен знак променя статуса на пътя, т.е. крадецът прави законодателна промяна, ако приемем, че знаците регулират юридически движението по пътищата и се поставят на база планове, които се издават от общината, която ги утвърждава на базата на наредби, които са издадени на базата на закона и правилника.

 

Продължението на темата е, че борбата :icon_box: срещу глобата на КАТ /наказателното постановление/ ще бъде като издирите този утвърден план, в който се вижда, че сте се движили по път с предимство.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

интересен казус....ама как се определя (ТОЧНО) кои са равнозначни пътища.....дясностоящ е май разтегливо понятие.....

И чия е отговорността за липсващите знаци.... ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако преди кръстовището няма знак за път с предимство, стоп, или пресичане на път с предимство - кръстовището е от равнозначни пътища.

Според мен единствено лишената видимост към знак може да оттърве шофьор в подобна ситуация, но там идва "несъобразената скорост"

Изобщо.....

 

Що се отнася до липсващ знак - може да е решено да се смени регулирането на кръстовището и да не те отчайвам, колега, но няма от какво да се оплачеш..... Всъщност сме длъжни да гледаме всяко кръстовище..... Това, че караме по познати участъци - не ни извинява, защото освен на нас - и на другия са му лепнали знака и.....

Гадно, но факт...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,извинявай ама кой е виновен,като ти си караш колата ??? Пред моята къща има кръстовище,на който пътя с предимство е напред,а спускащите се и изкачващите се не са с предимство.И какво става-тези,които са на пътя с предимство спират и се оглеждат,а другите не,защото едните знаят как минават другите без да гледат и с каква скорост.В конкретния случай по ме съмнява,че и двамата сте си виновни .....

Редактирано от stevensgr
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е колега de4iz напълно си прав. Такава е и реалната обстановка в БГ. Айшето си прави законадателни промени, а пък полицията пише актове. Айшето има да храни голямото семейство, а ние трябва да пълним хазната. А пътя да си тършиш правдата е този, който си написал, а именнто да намериш този План и да си загубиш дни наред и много много нерви за да ходиш по институциите, за да ги обедиш в твоята правда. Вместо да се трудиш и да храниш твоето семейство ти се занимаваш с работата на други, за което им се плаща заплата. Или с една дума замиваш се с глупости. За жалост такава е реална обстанов тук. Остава ни да живеем с надежда, че нещата някои ден ще се оправят. Успех от мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, кажи за кои улици става дума. Мога да опитам да се докопам до ситуация с разположение на пътните знаци, ако това ще помогне с нещо пред КАТ.

Редактирано от cyclodrome
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предложението колега, помощта не ми е нужна, защото наказателното постановление е отменено.

Исках да покажа, че не е достатъчно да си минал по един път милион пъти, да си сигурен, че е с предимство.

И по важното е как би се тълкувала описаната ситуация – кражбата на знак променя ли правилата да пресичане на това кръстовище. От това зависи и отговорността на всички участници.

И още по-важно – зависят човешки животи.

Защото ако дясностоящият ми участник беше по бърз с половин секунда – щях да съм го ударил челно. И понеже бях с миниатюрен автомобил, ако скоростта ми беше по голяма, резултатът щеше да е - двигателя в купето ми. А моята броня в неговото купе.

 

Любопитното в моя случай беше: как точно полицаите прецениха, че пътищата са разнозначни, при положение, че:

- се движех по четирилентов булевард „Александър Пушкин”

- другият автомобил излезна от ул.”Резньовете”. Тази улица е с един метър по-широка от горска пътека.

 

Според схемата – извадка, която общината изпрати, оказа се, че булеварда е с предимство по цялото си протежение /с изключение когато пресича околовръстния път/, а ул.”Резньовете” опира в булеварда със знак Стоп.

http://media.snimka.bg/8386/023026905.jpg?r=0

http://media.snimka.bg/8386/023026906.jpg?r=0

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Любопитното в моя случай беше: как точно полицаите прецениха, че пътищата са разнозначни, при положение, че:

- се движех по четирилентов булевард „Александър Пушкин”

- другият автомобил излезна от ул.”Резньовете”. Тази улица е с един метър по-широка от горска пътека.

 

Предполагам, защото е важало правилото за дясностоящия. А като гледам улицата, и да имаше стоп, и да нямаше, който е излязъл така на булеварда, пак така щеше да си излезе. А и каквито и решения да се предложат за законодателя Зюмбюла, те ще бъдат окачествени като расистки и т.н. така, че няма смисъл от това. Но все пак знаците са за да се гледат. Аз лично ако няма знак се оглеждам. В близост до бившото ми вкъщи има булевард, пресичан от друг. Кръстовището преживя 3 /три/ официални смени на предимствата, така, че....това, че аз знам, че там трябва да има знак нищо не значи.....

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление всичко е много субективно и много зависи от ситуацията... но просто не можеш да изскочиш от малката пряка на булеварда и да разчиташ че си дясностоящ.

Ако все пак стане инцидент, полицаите си измиват ръцете, карат си по протокола, а от там нататък трябва да пишеш възражения, да се правят справки...

Общината всеки ден възлага поръчки за възстановяване на откраднати и счупени знаци, всичко се плаща от бюджета, който нашите пари (на данъкоплатците) пълнят. Но никой не търси отговорност на извършителя на кражбата (в случая Зюмбюла...), защото дори и да го задържат полицаите никой от общината няма да отиде и да свидетелства срещу него (това е факт).

Още по-фрапиращо: Водач причинява ПТП, в резултат на което има щети върху имущество, собственост на общината (знак, парапет, светофарна уредба и т.н.). В този случай е редно общината да си потърси парите от гражданската отговорност на водача. Гражданската отговорност за която хвърляме луди пари и на хартия има огромен гаранционен фонд. Но няма практика това да се прави и възстановяването на съоръженията пак е за сметка на бюджета. И после няма пари за пълненене на дупки, няма пари за почистване...знаете как е..."криза".

И кой е най-много на сметка от цялата работа...естествено застрахователните компании, които които съвсем законно си ни "доят", все повече и повече с течение на времето.

И като си помисля че това е само една малка брънчица от всичко което става в държавата... Остава да си направим тъжните изводи.

Затова хубаво се оглеждайте, независимо има ли знаци, няма ли и най-вече търсете си правата, както колегата е направил.

Поздрави :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_11

Никъде не намерих определение за "равнозначни пътища" , говори се само за Кръстовище на равнозначни пътища!

От там и изниква въпросът: как "аджеба" се определя дали пресичащите се пътища са равнозначни? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казах ти как, като няма знаци.... в малките улички кръстовищата са равнозначни в голямата част от случаите....

Тук, обаче, колегата е прав да се ядосва, при това много.... не може да спираш на всяка пряка на булеварда, така ще стане голямо мазало, да не говорим колко пъти ще споменат цялата женска част от родата ти, а и е опасно...... На третото кръстовище някой ще влезе отзад, гарантирано!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_11

Никъде не намерих определение за "равнозначни пътища" , говори се само за Кръстовище на равнозначни пътища!

От там и изниква въпросът: как "аджеба" се определя дали пресичащите се пътища са равнозначни? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

 

Кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство.

Понеже изчетох сума ти материали, не съм съгласен с казаното.

 

Чл. 73. (1) Казва, че «Регулирано кръстовище е това, на което редът за преминаване се определя от сигнали на регулировчик или светофар или от пътни знаци.»

 

Извън посоченото, кръстовището е нерегулирано.

Това се потвърждава от чл. 81, който казва, че «Нерегулирано е кръстовището, което е образувано от пресичането на равнозначни пътща, както и кръстовището само със светофар, който е изключен, повреден или е с включена жълта мигаща светлина».Отново обаче няма пояснение, какво е равнозначни пътища.

 

Дали какви да е пътища, необозначени с пътни знаци, светофар и т.н., или пътища, които са равностойни/съпоставими по широчина, брой на лентите.... или и двете.

Защото направете една разходка по околовръстното на София например и ще видите какви малки и тесни улици се пресичат без никакви табели. Е, трябва ли целия поток да спира ?

В моят случай съм на булевард, четирилентов, даже в този участък с локално платно. Преценил съм, че това е «главния» път и другия трябва да изчака. Отделно се установи, че на това кръстовище моят липсващ пътен знак е «Път с предимство», а на учичката липсващия пътен знак е «Стоп».

 

Неспазването на предимство на кръстовище без пътни значи според мен ще е нарушение на чл.82 от Правилника - «На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им.» Абе, пишман адвокати станахме.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже изчетох сума ти материали, не съм съгласен с казаното.

 

Чл. 73. (1) Казва, че «Регулирано кръстовище е това, на което редът за преминаване се определя от сигнали на регулировчик или светофар или от пътни знаци.»

 

Извън посоченото, кръстовището е нерегулирано.

Това се потвърждава от чл. 81, който казва, че «Нерегулирано е кръстовището, което е образувано от пресичането на равнозначни пътща, както и кръстовището само със светофар, който е изключен, повреден или е с включена жълта мигаща светлина».Отново обаче няма пояснение, какво е равнозначни пътища.

 

Дали какви да е пътища, необозначени с пътни знаци, светофар и т.н., или пътища, които са равностойни/съпоставими по широчина, брой на лентите.... или и двете.

Защото направете една разходка по околовръстното на София например и ще видите какви малки и тесни улици се пресичат без никакви табели. Е, трябва ли целия поток да спира ?

В моят случай съм на булевард, четирилентов, даже в този участък с локално платно. Преценил съм, че това е «главния» път и другия трябва да изчака. Отделно се установи, че на това кръстовище моят липсващ пътен знак е «Път с предимство», а на учичката липсващия пътен знак е «Стоп».

 

 

Чакайте бе хора, аз съм от Варна, дошъл съм в София през нощта, не познавам града. На всяко кръстовище без знаци да ходя да броя лентите ли!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...