Премини към съдържание

НЕ! На високите цени на горивата!


Препоръчано мнение

Роска, би ли разяснил, дали това да се налага ДДС върху акциз е нормално? Справка - ТУК

И ако е нормално, то акцизът реално не е 710лв, а 852лв.

При това положение, наистина ли акцизът ни е на европейския минимум (както твърди човекът-глас Дянков) или нещата леееко се променят?

 

И аз се чудех над това, има ли цивилизована държава, която да налага данък върху данъка? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 244
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Роска, би ли разяснил, дали това да се налага ДДС върху акциз е нормално? Справка - ТУК

И ако е нормално, то акцизът реално не е 710лв, а 852лв.

При това положение, наистина ли акцизът ни е на европейския минимум (както твърди човекът-глас Дянков) или нещата леееко се променят?

 

Да, така е, ДДС се налага върху данъчна основа, увеличена с лихви, такси и акциз, ако такъв има. Това е общ принцип. По подобен начин например ДДС се налага и върху лихвата за просрочие на сметката за ток. Иначе България все още не е достигнала минималните нива на акцизните ставки за горивата, това е така. Намаляване на акциза не е възможна практика, освен ако не искаме Европейската комисия да ни запердаши с дневни глоби от порядъка на 30 000 евро. Естествено обаче, има политически решения за влияние върху цената на горивата. Едната група са данъчни, но обясних, че там има ограничения, другата са държавен натиск върху производителя(ите) или, например, въвеждане на допълнителни ограничения на скоростта по магистралите.

Миналата седмица пътувахме с две коли от Пловдив. Водеше мой приятел с пасат, който караше със 100-115 км.ч. Никога в шофьорския ми стаж не съм поддържал подобна скорост. Малко се поизнервих, всъщност осезаемо се изнервих, но галантът даде разход какъвто не съм си представял че е възможен. Иначе снощи заредих както обикновено за 50 лв. 100 октанов бензин и ме заболя първо главата, после портфейлът... сега като се стопли, се качвам на мотора в отговор на цените на горивата.

 

ПП. Аналогично е например при другите акцизни стоки като цигари и спиртни напитки. Там себестойността на продукцията плюс печалба, плюс акциз се облага с ДДС. Към момента компонентата на акциз и ДДС на горива, цигари и спиртни напитки е над 50%, тоест над половината от крайната цена е съставена от данъци. И това е така почти навсякъде в ЕС, в скандинавските държави дори има над 70% акциз и ДДС в цената на подобен род стоки.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само в България се обалага данък върху данака.

 

Не, не е само в България, в целия ЕС е така. И дълбоко моля подобни профански изказвания да се обмислят, преди да се пляснат във форума, който всички ценим!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска,за всичко си прав,НО миналата година когато бях в Белгия видях следното.Горивата там тогава вървяха около 1 евро + - 5 цента.Питах няколко белгийци каква им е минималната заплата и те ми отговаряха еднозначно - около 6 евро на час (минималното).Е,значи там работят за около 48 л. гориво на ДЕН (минимум) ,а ние тук за по- малко от 4 л. гориво на ДЕН.

 

Ето за тази несправедливост ще изляза и аз,че ми писна да ми сравняват,НАЙ-НАГЛО,цените като на тези в Европата,А НИКОЙ НЕ ПОГЛЕЖДА ДОХОДИТЕ НА ХОРАТА.

 

Защо никой не следи печалбите на шивашките фирми например,а в същото време работничките да не получават нищо или след два месеца да им плащат аванса върху минималните им иначе заплати.И на другите хиляди фирми...

 

Защо чуждите вериги магазини плащат заплати на нашите работници - минимални (не повече от 300 лв.),а цените на стоките в магазина са абсолютно същите като в Белгия (там съм бил и сам го видял,затова давам пример с нея)?

 

Там също дават минимални заплати,НО те са 1500 евро!!!

 

Спирам,че се разтреперах от ЯД!!!

Редактирано от gepito-vt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Начислява се акциз, след което върху акциза си начисляват и ДДС :icon_doh:

 

Налагат ти данък върху данъка!

 

Добро утро. :) Допълнително, в данъчната основа влиза и митото на суровия петрол. Найс, а? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, не е само в България, в целия ЕС е така. И дълбоко моля подобни профански изказвания да се обмислят, преди да се пляснат във форума, който всички ценим!

 

И да, Росен е прав. БГ правителството не определя акциза, който, всъщност май още не е достигнал нужните нива. ;) Тоест, ще ви влиза дебелия още по дълбоко. И да протестирате, и да скачате на площада в студа, единствения начин акциза да се намали е вън от ЕС и крайно дясно правителство.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

Защо никой не следи печалбите на шивашките фирми например,а в същото време работничките да не получават нищо или след два месеца да им плащат аванса върху минималните им иначе заплати.И на другите хиляди фирми...

 

Защо чуждите вериги магазини плащат заплати на нашите работници - минимални (не повече от 300 лв.),а цените на стоките в магазина са абсолютно същите като в Белгия (там съм бил и сам го видял,затова давам пример с нея)?

 

Там също дават минимални заплати,НО те са 1500 евро!!!

...

 

Жоре, аз мога да ти кажа защо е така.. мога и да ти кажа, защо това няма да се промени.. Ние сме евтина работна ръка и толко много са притиснали хората, че треперят да не изгубят и стотинките, които получават за труда си :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роската, разбира се, е прав! Навсякъде е така, това е нормална практика точно в цивилизованите страни.

Тук, обаче, идва моето недоволство и ще се включа в протеста с един джоб жълти стотинки, защото този път ми вдигнаха кръвното налягане много сериозно!

Да, Роската е прав, че сме под минималните ставки за акциз на горивата. Това не може да се пипа. Факт. И е факт, че половината влиза в държавата. Ама я да разгледаме другата половина какво става с нея.

1. Трудът там е далеееееч по-скъп. По цялата верига. От рафинерията, през дистрибуцията, бензиностанциите.... Сутринта шефа на Петрол започна да ми обяснява как цената на горивото е такава, защото, разбирате ли, по нашите бензиностанции има оператори на колонките и оттам цената се вдигала..... Ако ми беше под ръка - тоя щях да го пердаша. Не съм такъв човек, ама щях да го пера ви казвам! Около мен има 3 бензиностанции на Петрол, и на трите има само касиер, няма оператор на колонките, но цената е същата. А заплатата на един бензинджия е 0,00000001 ст. на литър и да им таковам таковата! :icon_censored:

2. Качеството на горивата - след тоя никаквец се появи един друг никаквец, който започна да обяснява, че кога петролът беше 150$ - горивата бяха по-евтини, защото, разбирате ли, сега било се произвеждало по-качествено и по-екологично и не знам си какво още...... Абе, аланкоолу, ти с немски бензин ли караш? Щото аз карам с български и ми замръзна и умрях от студ 3 дни да си разколачвам колата, а като се стопли - взе че запали, не знам защо така се получи....

3. И е прав адаша, че има и страни, дето налозите са по-високи от нашите, пък в този ред на мисли в Норвегия и в Испания горивата са по-евтини от нашите (пак по същата телевизия дадоха данни) Абе, тея да не го правят бензина от вода в Испания и Норвегия? Био-дизелът пък му бил виновен на един друг никаквец.... И като как се отразява това на цената на газта и бензина, че влагат биодизел..... в дизела? Абе ей, тея съвсем се оляха, бааси мушмуроците! Ние малоумни да сме - ще се усетим, да му таковам таковата и техните роднини...... :icon_censored:

 

Айде момци, време е...... Писна ми да ни будалкат и да ни дерат.... Пък че ще вадя колелото - ще го вадя, ама студено още. Казвайте и да се организираме, къде, кога, малко предварително, да отидем като колона :mitsu-smiley: . И ако някой има знамена, - да ги носи. Да не вземат да го тълкуват, че хората са излязли да сипят за последните си 50 ст. гориво. Трябва да се веят знамена!

 

Да им :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored:

 

П.П. Жоре, много си прав, братле. С едното уточнение, че големите вериги продават тук по-скъпо. Приятели бяха за НГ в Испания. Там в Лидл пакет памперси струва 7,50 Евро, което е малко под 15 лв. Същите, ама съвсем същите памперси тук са 15,99, или с малко над левче повече. И на тях всичко хубаво.

Редактирано от rosko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И да, Росен е прав. БГ правителството не определя акциза, който, всъщност май още не е достигнал нужните нива. ;) Тоест, ще ви влиза дебелия още по дълбоко. И да протестирате, и да скачате на площада в студа, единствения начин акциза да се намали е вън от ЕС и крайно дясно правителство.

Колега,никой не говори за сваляна на акциз-нито превозвачите,нито ние Гражданите.

Пределно ясно е че щом сме влезли в ЕС,ще се съобразяваме с общите правила и закони и ще приемаме както положителното,така и негативите.

Единственото нещо към което би трябвало да се стремим като протестиращи е да покажем на картелите,монополистите на пазара(колкото и да казват че,ги няма-Има ги-там са и се развихрили в пълна сила) ,че не сме овце за дране....

Да изразим чисто гражданска позиция и да не позволим някоя мръсна и долна политическа партия(то всъщност друга няма) да яхне протеста и той да бъде покварен като политически.

Нека пак ни влиза дебелия-но поне да покажем малко несъгласие с това,какво мислиш!? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, аз мога да ти кажа защо е така.. мога и да ти кажа, защо това няма да се промени.. Ние сме евтина работна ръка и толко много са притиснали хората, че треперят да не изгубят и стотинките, които получават за труда си :icon_censored:

Спирам да се задълбочавам,защото ми иде да хвана гората и.........на хайдутлук!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спирам да се задълбочавам,защото ми иде да хвана гората и.........на хайдутлук!

Жоре те и горите взеха.. и там не можем да хванем :D :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,никой не говори за сваляна на акциз-нито превозвачите,нито ние Гражданите.

Пределно ясно е че щом сме влезли в ЕС,ще се съобразяваме с общите правила и закони и ще приемаме както положителното,така и негативите.

Единственото нещо към което би трябвало да се стремим като протестиращи е да покажем на картелите,монополистите на пазара(колкото и да казват че,ги няма-Има ги-там са и се развихрили в пълна сила) ,че не сме овце за дране....

Да изразим чисто гражданска позиция и да не позволим някоя мръсна и долна политическа партия(то всъщност друга няма) да яхне протеста и той да бъде покварен като политически.

Нека пак ни влиза дебелия-но поне да покажем малко несъгласие с това,какво мислиш!? :icon_hmm:

Умно моче си, Светльо, евалла за думите, приятелю! Точно така е! Докато не се научим да показваме гражданска позиция - ще ни дерат! Трябва да ги накараме да се съобразяват с нас, щото НИЕ СМЕ ДЪРЖАВАТА!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не само ще е дебел, ами и ще е дълъг ... скокът на горивата. Това важи за цяла Европа. Сутринта в предавенето "Тази сутрин" представиха таблица с цените на бензините и дизеловите горива. Цените в нашата страна доколкото можах да видя набързо са в някакво средно положение и дори в долната ценова граница.

Тук представям таблица с цените на горивата, които цени се актуализират ежедневно

Цени на горивата в Европа

Може да не са съвсем точни, но по-важна е представата къде сме ние :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха, абе аз сега видях колко умряло е ДДС-то в Австрия :icon_doh: . Предлагам на протеста да предявим искане за намаляване на ДДС на 10%. Само върху горивата. Поне временно, ако се стигне до някакво разумно решение. Трябва да се направи нещо, защото цените на горивата ще ритнат инфлацията в задника. Държавата ще загуби от приходи в хазната, но ще подкрепи икономиката и ще ограничи инфлацията в някаква степен. Трябва да се избере по-малкото зло. И то веднага.

Между другото, в края на лятото на 2008 г. цените бяха дори мааалко по-височки и после пазарът се нормализира. И тогава не ми станаха ясни причините... :icon_hmm:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И за приходите в хазната ще намерят решение,като ни вдигнат данъците.....ПАК!!! :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored:

 

П.П.Роска,нищо лично към теб,а към системата на Дянков. :mad:

Редактирано от gepito-vt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, в края на лятото на 2008 г. цените бяха дори мааалко по-височки и после пазарът се нормализира. И тогава не ми станаха ясни причините... :icon_hmm:

Бъркаш се! През 2008г. цената на барел петрол беше стигнала до 150$, но бензина беше по-евтин от сега.

Някакси не намирам логиката :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно, със сигурност и на данъчните служители не им е приятно когато плащат данъците :icon_thumbup: . Гаранция и те са недоволни и то не само от акциза върху горивата, ами и от данък сгради, смет и т.н.

Така, акцизът формира голяма част от цената на горивото. Не съм запознат колко е акцизът при бензина и дизела у нас и на какво равнище е спрямо минималните изискуеми граници от ЕС. Предполагам че тук не може да се лавира, защото (пак предполагам) сме на границата с минимума и просто няма накъде. Затова предложих ДДС-то. Е, със сигурност и това не е нова идея и някъде в момента се мисли по този въпрос.

Самото намаляване на ДДС при горивата от 20 на 10% няма да рефлектира като драстично намаление в приходите в бюджета по това перо. В момента високата цена ограничава потребителите. Едно намаление с 15-20 ст/л. крайна цена би покачило потреблението, а ддс-то облага потреблението. Намалението, ако въобще го има, ще е доста по-нисък процент на фона на разликата от 10-те процента намаление на ставката.

Според мен, нещата по-скоро опират до общоевропейско решение относно ставката на акциза върху горивата. Върху алкохола и цигарите го разбирам, но защо да се ограничава потреблението на гориво, след като транспортът не е лукс, а е необходимост? Да, екологията, така е. Добре, тогава да спрат вноса на нефтопродукти щом ще сме екологични и да видим дали животът ни ще се улесни. Потреблението на горива е необходимо зло т.к. Плюс това транспортните разходи участват в ценообразуването на стоките. Трябва да се вземе решение на европейско ниво за намаляване на изискванията за тези акцизи. Друг толкова ефективен и бърз начин не виждам. Отделно, ние, на национално ниво, можем да си защитим интересите като намалим ДДС-то.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По мое виждане нещата стават много зле, не е само цената на горивото, а е всеобщата стегнация на пазара.

Аз не виждам как ще намалят данъци, акцизи и тем подобни приходи на държавата, като работещото население намалява с всеки изминат ден.

1/3 работещи издържат останалите 2/3 държавни служители и пенсионерите, и като тези 1/3 намяляват от къде ще се издържат останалите 2/3.

И най-лошото че с намаляванета на работещите, разхода на държавата се вдигат, а приходите намаляват.

Проблема е в управлението на държавата и никакъв контрол върху монопола и тяхната печела, допускането на картели, който си правят изгодни цени само за тях.

Ще изляза на протеста точно за това, и дано да сме повече хора.

Казвам стига с тази робска примиреност.

 

 

А забравих да спомена, че в тази 2/3 влизат и 1 500 000 долни черни цигани.

Редактирано от krasch
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, това с ДДСто няма да стане, от сега ти го казвам! по-добре да се поразчовъркат картелните споразумения и да се даде малко зор на ЛУК.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека пак ни влиза дебелия-но поне да покажем малко несъгласие с това,какво мислиш!? :icon_hmm:

 

Единственото смислено несъгласие е хващаш автомата и го изразяваш. :) Всичко друго е блеене на вятъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, нещата по-скоро опират до общоевропейско решение относно ставката на акциза върху горивата. Върху алкохола и цигарите го разбирам, но защо да се ограничава потреблението на гориво, след като транспортът не е лукс, а е необходимост? Да, екологията, така е. Добре, тогава да спрат вноса на нефтопродукти щом ще сме екологични и да видим дали животът ни ще се улесни. Потреблението на горива е необходимо зло т.к. Плюс това транспортните разходи участват в ценообразуването на стоките. Трябва да се вземе решение на европейско ниво за намаляване на изискванията за тези акцизи. Друг толкова ефективен и бърз начин не виждам. Отделно, ние, на национално ниво, можем да си защитим интересите като намалим ДДС-то.

 

Не става въпрос нито за екология, нито за нещо друго. Колегата krasch го спомена - единствено и само кльопане без да се бачка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш се! През 2008г. цената на барел петрол беше стигнала до 150$, но бензина беше по-евтин от сега.

С цялото ми уважение към теб, но мисля че ти бъркаш. Тогава бензинът беше близо 2,60 лв, защото точно си докарах галанта от Германия и никак, ама никак не се зарадвах на цената на бензина. Мисля че последно видях 2,52 или 2,58 лв. Сега не мога да се сетя, но рекордът от края на лятото/нач. на есента на 2008 г. според мен скоро ще падне. Даже мислех да приема офертата да го продам още същия ден точно заради това....

Да, сега цената на барел е доооста под онези 150$. И аз не разбирам защо са такива цените.

-------------

Горивата се облагат от екологична гл. т. и целта също е да се ограничи потреблението. Само че аз не мога да схвана логиката каква е. Разбирам да имаше избор, например да имаше електрически превозни средства (ЕПС ?!? ха-ха) с изградена мрежа за зареждане, или хибридни такива и да мога да си избирам с какво да се придвижвам. А то изборът е сведен до: с автобус, с влак, с такси или с личен автомобил или такъв на приятел, роднина, познат. Ток скъп, бензин - скъп, нафта скъпа. Има и вариант пеша, велосипед, каруца и пр., но ....

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, че шефа ми не чете форума на мицубиши:icon_thumbup:

Вижте сега, аз нито съм против протеста, нито против възможността гражданското общество да изразява позициите си. Напротив, съгласен съм с Жоро в много от констатациите, дори съм готов моменталически да разгледам и придвижа сигналите, които ми даде за данъчни нарушения. Относно диференцираните ставки по ДДС. Същата работа като с акцизите. В договора за присъединяване на България към ЕС е записана единна ставка и 7% за туризъм. Това може да се промени с т.нар. дерогация, с която искаме и получаваме разрешение от ЕК за различен режим по ДДС. Отнема около 2 години получаването на подобно разрешение. Чисто политически обаче България твърдо не поддава на исканията за диференцирани ставки - за горива, медикаменти, хранителни стоки и прочее. Мога някой ден, като имам час, два, да ви напиша защо намалена ставка от 10% за горивата или учебниците например, не води до намаляване на крайните цени на дребно на съответните стоки или услуги.

Също така смятам, че държавата би следвало да предприеме някои стъпки за регулация на цените на енергоносителите и горивата, защото през инфлацията това влияя зле на макрониво. Помня една история, която ми разказа един от съветниците на Берлускони като притча, но може и да има нещо вярно. Скоро след встъпването на правителството чу имало тефък проблем с публичните приходи, парите не стигали за нормалното опериране на държавата. Берлускони поканил на официална вечеря шефовете на 100 топ компании в Италия и вежливо им предложил да увеличат данъчните си отчисления с около 800 млн. евро или.... Та така Кейнсианската теза за всесилната ръка на пазара не е актуална от 40-те години на миналия век. Държавна регулация трябва, в ситуации като сегашната е жизнено необходима. А иначе аз със стотинки няма да зареждам...

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...