Премини към съдържание

НЕ! На високите цени на горивата!


Препоръчано мнение

Другия проблем, е че България има почти нулева икономика.

Няма заводи, няма производство. Почти всичко съществува на принципа на препродаването.

Изобщо си нямам представа как функционира цялата държава?

Как ще има, като Костов даде старт на продажбата на България ...........къде са тия пари???Откраднаха ги , изядоха ги, и т.н..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 244
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

  • Admin

Айде сега пак Костов виновен. След него нали дойде друго правителство, което беше различно от Костов. Опозицията му.

Проблема е в народа и манталитета!

Тотално сгрешен.

За това ще сме бедни...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямям спомени, но ако някой има да ме поправи!

През 2008 година някой излезе ли да протестира против високите цени на горивата?

Или тогава страхът бе по-голям и всички търпяха. Ако някой си позволи да пише или говори против Станишев, Доган или Царя ирхвърчаше от работа или му сасипваха медията. цените хвърчаха ненормално и 80-90 хилядарки за панелна гарсонера на 25 години в Красна поляна бяха нормални.

Според мен нещата са били подготвяни отдавна, така че излязат ли комунистите от властта, държавата да се срине.

Както писа Биг Бос по-нагоре, държавата се крепи на алъш-вериш и въобще не е ясно как функционира.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Случайно се видях на клипче: http://vbox7.com/play:a42a06aa

Докато висях на това кръгово, срещтнах колега с Каризма и поговорихме малко ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не зная, ще има ли някакъв, па било то и минималистичен ефект от протеста...

Само отбелязвам, че в глобален мащаб, работата отива на секиш*!

Ето - Петролът все по-малко и все по-скъп!

Още преди четири години излезе една статия в "Новинар":

Запасите от нефт започват да пресъхват след 4 години - 15-06-2007При цени на черното злато над 100 долара светът ще изпадне в икономическа криза

 

В близките четири години добивът на нефт в световен мащаб ще достигне своя исторически максимум, след което рязко ще започне да намалява с огромни последици за глобалната икономика и начина ни на живот. Това твърдят учените от лондонския Аналитичен център за изчерпването на петрола (АЦИП), цитирани от британския в. "Индипендънт".От АЦИП оспорват публикувания във сряда ежегоден доклад на компанията "Бритиш петролиъм", според който "доказаните" световни запаси на нефт ще стигнат, за да задоволят търсенето в продължение на 40 години при сегашното равнище на потребление. Тази оценка, основаваща се на официалната статистика, позволява още веднъж да се отложи датата на изчерпване на резервите от "черно злато". Според теорията за нефтения "пик" обаче потреблението на петрол ще догони, а след това ще изпревари темпа, с който се откриват нови находища, докато известните вече ще започнат да се изчерпват."Това е доста простичка теория, разбираема за всеки любител на бирата - обяснява директорът на АЦИП Колин Камбъл. - Отначало халбата е пълна, а накрая е празна, и колкото по-бързо пиеш, толкова по-скоро я изпразваш".Д-р Камбъл по-рано е бил главен геолог и вицепрезидент в поредица от световноизвестни петролни компании: "Бритиш петролиъм", "Шел", "Фина", "Ексон" и "ШевронТексако". Той твърди, че пикът в добива на "лесния" за извличане нефт вече е отминал през 2005 г. Но дори ако сметнем запасите от по-трудния за добиване тежък петрол, запасите в морските дълбини, полярните региони и течните фракции на природния газ, пикът ще дойде още през 2011 г., смята д-р Камбъл.През последните години "ножицата" между търсенето и предлагането на нефтения пазар, която някога беше доста значителна, чувствително се затвори, а през миналата година почти изчезна. Потенциалните последствия от дефицита ще бъдат колосални. Дори ако потреблението на нефт започне едва-едва да надвишава добива, цената на един барел петрол може да преодолее границата от сто долара, което ще доведе до глобална икономическа рецесия, прогнозира "Икономист".Никой, в това число и "Бритиш петролиъм", не оспорва факта, че обемът на потреблението се увеличава. Динамичният икономически ръст на Китай и Индия, заедно със зависимостта на развитите страни от нефт, означава, че отнякъде трябва да се търсят допълнителни, още по-големи количества петрол. От доклада на "Бритиш петролиъм" става ясно, че потреблението на нефт в света през последните пет години е нараствало по-бързо, отколкото през втората половина на 90-те години на ХХ в. Сега ние изразходваме средно по 85 млн. барела на ден. Според най-консервативните оценки на Международната енергийна агенция до 2030 г. потреблението ще нарасне до 113 милиона барела на ден.Намаляването на добива на петрол само с 10-15% може да доведе до крах на икономиката на силно зависимите от нефта индустриално развити държави. През 70-те години на ХХ в. Съкращаването само с 5% доведе до нарастване на цените с над 400%, припомня "Индипендънт".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* - Анадоло-английски идиом, често употребяван в словосъчетание "шадраван секиш". Петролните фирми и рафинерии често го прилагат върху потребителите. За по-любознателните - питайте чичко си Гугъл...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Затова има Мицубиши I Miev .... поне има алтернативи :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе и там въпросителните са много... А и токът не е без пари, а като ти вдигнат тока - поради повишени нужди - и ще хдим пак на протести.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Свалете и гледайте това предаване:

 

http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=3953

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свалете и гледайте това предаване:

 

http://www.skat.bg/p...e=10&genre=3953

 

И прочетете ТОВА.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, оказа се, че ЛУК продава горивата на цени, на които ги продават другите вносители. Имало регистрирани не знам си колко митнически склада (60, ако не се лъжа)... Лук продавал горивата на цените, на които продават и другите. Чист картел. В най-чистата му форма. Прекрасно. Подпомогнато от ДЪРЖАВАТА. И едно младо момче - ресорен министър - си го признава по телевизията дори. Евалла му за куража! Не е лесна работа да се изправиш срещу Боко Главата и Вальо Златев....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, оказа се, че ЛУК продава горивата на цени, на които ги продават другите вносители...

Точно така!

Справка тук:ЛУКойл

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като темата ми се струва важна за всички, ще си позволя да препечатя два поста, който публикувах в другата подобна тема, но може би мястото им е точно тук:

 

Като начало ще бъде достатъчно, да оптимизираме маршрутите си и да не се качваме на колата за щяло и нещяло. Ако работех по-наблизо бих се прехвърлил и на колело. Била ми е на около 1 км.- ако не са тежки покупките е чудесна разходка. Доколкото пътувам всеки ден 2 х 40 км извън София за работа, за себе си съм решил проблема: просто тръгвам с около 20-30 мин. по-рано и от нас до Елин Пелин не спирам на нито един светофар, няма и задръстване... съответно си тръгвам по-рано :) и отново почти избягвам задръстването по околовръстното на Младост. Стремя се да се контролирам и да се движа с 80-90-100 км/час максимум (Ценов, карай по-бавно! :)). Днес например, вместо да се върна да взема Мария да пазаруваме в Метро, просто аз ще напазарувам на връщане (хем икономията ще се мултиплицира, защото с жена в магазин си е опасно :):)) След около 2 седмици ще докладвам за разхода. И т.н. и т.н. Мисля, че количеството закупувано гориво може да спадне с около 1/3. А ако така постъпват примерно 1.000.000 шофьори, сметката ще бъде потресаваща. Например, ако всеки харчи средно 60 l/месец (за личен автомобил говоря):

 

60 х 1/3= 20 l x 2.50 x 1.000.000= 50.000.000 лв/месец

 

Не е много, но не е и малко- и държавата и ЛУК се борят за тези 5 милиона и си ги делят по равно. А ако 2.000.000 души постъпват така? А 3.000.000??? Ами ако фирмите обърнат малко повече внимание на логистиката и си оптимизират още малко курсовете, представяте ли си с колко ще спадне потреблението? Да не говорим за това, че и въздухът ще стане по-чист, като страничен ефект...

 

Върти ми се в главата да напишем един призив от Митсубиши Фен Клуб и да го разпространим по другите автофоруми, до групата във фейсбук на организаторите на протестите против високите цени на горивата, а защо да не го изпратим този призив и до радио, ТВ и вестници? Журналята и без това са жадни за сензации... Този вариант ми се струва много по-работещ, от измисления едномесечен мораториум. Ако сте навити-дайте да почнем да съчиняваме.

 

Дреме им на собствениците за стачки и протести-нали си получават печалбите. Държавата също е заинтересована от скъпите горива, защото си прибира акциз и ДДС и кърпи изтънелия бюджет.

Не че подценявам протестите- напротив, трябва да се вдига пушилка колкото се може повече. Но успоредно с това, ако 1.000.000 коли потребяват по 20 l гориво по-малко на месец, това са 50.000.000 лв. по-малко.

Можете да бъдете сигурни, че и ЛУК, и вносителите, и държавата ще усетят липсата на 50.000.000,00 лв./месечно :)

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе то като няма пари..... щем не щем - свиваме потреблението.... Ако ти кажа аз как съм го свил - лошо да ти стане.... Установих, че за последната година съм минал ..... едва 12 000 км. На фона на 45-те, които минах за една година преди 2-3 години........ Направо съм ги изправил пред фалит :-)

Истината е, че те искат да печелят пак толкова и при свито потребление.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе то като няма пари..... щем не щем - свиваме потреблението....

 

Има-няма, за мен това е най-ефективния протест. Въпросът е да сме повече :)

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2011/04/01/1069203_neftopol/

 

Аз напълно се съгласявам с тази статия. И нямам нищо против да сипвам гориво на лоу-кост бензиностанции, само че такива - няма. Цените на Петрол, които нямат нищо общо с Шел, ОМВ, ЛУК, а са далеч по-малки, да не говорим, че в нашия квартал има 2, които са с по 2 колонки и дори компресор нямат - ама цената не е с 5 ст по-ниска, ами си е същата..... Иначе на базите на ЛУК в Благоевград цената на горивото е по-ниска от тази в Бургас.... Щото Гърция и Македония са по-близо.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте колеги, вие може да сте забравили.. но ние не сме. Днес се проведе 3-я протест срещу високите цени на горивата. От нашия клуб имаше 3-ма представители в Пловдив. За по любознателните ето и малко снимков материал

 

Но искам да ви разкажа нещо, което мен лично ме заинтригува. Ей на днес по време на протеста, докато се придвижвахме от сборния пункт до мястото за блокадата. На едно кръстовище изкочи един Колт и се шмугна измежду протестиращите коли. Така се получи, че карахме известно време успоредно с тях. В Колта имаше 2 мацки, които по време на движение ми поискаха стикер за протеста, след като им дадох стикер, те си го залепиха на задното стъкло и продължиха протеста с нас. Много ми се искаше да им бях дал и визитка, но онзи ден ми свършиха.. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това е чудесно, но продължавам да твърдя, както бях написал в предишен мой пост, че на монополиста и на държавата им е най-гадно, когато им бръкнеш в джоба.

Нищо друго не ги стряска.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това е чудесно, но продължавам да твърдя, както бях написал в предишен мой пост, че на монополиста и на държавата им е най-гадно, когато им бръкнеш в джоба.

Нищо друго не ги стряска.

 

Съгласен съм с това и затова избягвам да зареждам от Лукойл, стремя се към малкото бензиностанции с внос на гориво. А относно държавата.. няма как да не си плащам данъците, не знам какво ще ми се наложи утре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Факт!

Но и не е като да нямаме намерение да протестираме! Важното за мен си остава срещу какво протестираме и какви мерки предлагаме..... Е, с този протест се свърши.... Организаторите не събраха кураж да кажат какъв е проблемът. Дори министър го призна, какво от това? И аз искам бензин за 50 ст. литъра, ама няма. И всеки иска заплата 1000 евро, ама пак няма...

Няма как...

Е, Лук си е добре.... Имат си приятел премиер, дори се появяват на преговорите за АЕЦ Белене, какво ви дреме? Бил скъп бензинът? Това са глупости и долни инсинуации!!! Всъщност изобщо не е така, дори е еФтин, както са еФтини и исканията :-(

Затова и протестите са все по-постни, няма кауза....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.... Роско на народа душА не му остана вече, и за протести даже..... свива се на кълбо и се примирява... 'кото е, т'ва е !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с това и затова избягвам да зареждам от Лукойл, стремя се към малкото бензиностанции с внос на гориво. А относно държавата.. няма как да не си плащам данъците, не знам какво ще ми се наложи утре.

 

Имах предвид, че ако 1.000.000 коли зареждат по 20 l/месечно по-малко гориво, това са около 50.000.000 лв. по- малко и за вносители/производители, и за държавата. ВЕрвайте ми, 50.000.000 месечно се усещат, ама много яко :)

Иначе Мирослав е прав, че на държавата й е все едно къде зареждаме, тя нейното си го получава гарантирано.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

транспортните фирми се договориха за техните си интереси, няма да протестират и всичко за останалите си остава постарому.

 

Да, ама не! Транспортните фирми си вдигнаха цените още 2008 и сега пак.

Миналия месец цената на билитчете до селото на тъста ми бе 2.50 с едната (по-малката фирма) и 3 лв. с по-голямата. Сега цените са съответно 3 лв. и 4 лв.

Въобще няма какво да ги мислим транспортните фирми, защото те отдавна са си оплели кошниците!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

От днес газта е с нова цена - 1.24лв. Ей така тихомълком...

Все пак една добра новина, но дали не е само прах в очите. :icon_hmm:

 

http://www.radar.bg/redirect.php?newsid=8079527

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От днес газта е с нова цена - 1.24лв. Ей така тихомълком...

Все пак една добра новина, но дали не е само прах в очите. :icon_hmm:

 

http://www.radar.bg/redirect.php?newsid=8079527

 

Да това са обещали на превозвачите, както и други неща засягащи ги тях. Също така днес е имало и среща с Бойко и организаторите на протестите, но на тях е дал единствено устни обещания.

Спрях да пиша подробности около протестите, понеже не виждах интерес от страна на колегите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...