Премини към съдържание

Относно загуба на антифриз


Цеци

Препоръчано мнение

Бензиновите ги заварят без проблем и дават 50хил км. гаранция,но за дизеловите не дават такава гаранция,един от хората които заварят ми го каза това.Имах френска глава 1.9тд дизелова-3 пъти я заваряха,не се пука самата заварка,а до нея особено ако повечко я настъпваш.Ама бива ли да дадеш за ремонт едни пари и да галиш педала на газта от страх да не се пукне пак.

Споделям от опит,не съм инжинер-дано японските и немските са по-здрави!

 

E то в тоз ред на мисли по-добре си вземи бензинова кола ако ще я караш като на рали за какво ти е тогава дизел. Дизела така или иначе си е тромава кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, кое Мицубиши позволява да се кара като на Рали освен Ево и Вр4 ? :icon_doh: Тромава била...Да е чист дизел, да кажеш, че е мъртвец, но точно 4Д68 си има динамика и до трета си върви предоволно спрямо бензинките. За годините си е превъзходен, просто е недоразумение, че е качен на Галанта след 97ма, когато почти всички производители имат по-добри и технологично напреднали дизелови мотори. Ако не бяха рискови от към глави, мотора си е ок, като почти няма други изявени проблеми.

Интересно ми е при автора пуснал темата, какъв е бил проблема ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно затова си взех бензин(не съм камикадзе-споко :D ),накарах се на дизелаци аз!

Ама стига сме спамили темата и на мен ми е интересно какво се случва....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подобен проблем, смених капачката и ако не му скачам по душата на мъртвеца ми изгаря по макс 100 мл антифриз на 600 км, което спокойно може да си е изпаряване от скапаната отворена система... (преди това си хабеше повечко и аз се бях наплашил за глава от колегите тук, ама за сега съм спокоен :) )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подобен проблем, смених капачката и ако не му скачам по душата на мъртвеца ми изгаря по макс 100 мл антифриз на 600 км, което спокойно може да си е изпаряване от скапаната отворена система... (преди това си хабеше повечко и аз се бях наплашил за глава от колегите тук, ама за сега съм спокоен :) )

 

Надявай се да е изпаряване (ама надали)... И системата не е скапана изобщо, вземи си някой VW да видиш какво значи да трябва да и баеш нонстоп и все от някъде да капе и изтърва ..

 

На моя Галант съм сменил антифриза преди почти 2 години, сега му идва периода за следваща смяна (2 години) и е на макс-а без да съм доливал и един път.

 

Между другото, заради това как работи капачката и в зависимост от пробега, нивото в разш. съд се променя, т.е. един път като спреш може да е под максимума (и по 1-2см отдолу съм виждал), а следващия път като излезеш и се прибереш и пак изстине да си е пак на макса. Това е в зависимост колко е била загряла, как и кога се е отворила капачката спрямо момента, в който си спрял след това (ако ме разбираш)..

 

Примерно, след смяната на антифриза (или ако е празнена и пълнена системата по някаква друга причина), караш, прибираш се, след това чакаш да изстине колата и се долива до макса. Това е на теория как се прави. Обаче може да се окаже, че реално докато си дошъл от сервиза до вас, колата не е била до толкова загряла, че да се е отворила капачката, при което при едно последващо по-сериозно каране когато тя се отвори, системата ще смукне количество от казанчето и ще изглежда че реално е намалял антифриза, но ако пак долееш след това, вече ще си седи на макса.

 

И последно, като имате съмнение че е спукана главата (или гарнитура), това много лесно се определя с лакмусува хартия, която показва дали са минавали изгорели газове през антифриза. Във по-сериозните сервизи имат такава лента, не знам къде се продава, но 100% я има някъде и това дава еднозначен отговор дали е глава или е теч.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвах с отворено казанче и отворен клапан на капачката на радиатора и на напълно загряла кола с опъване на жилото на газта не ми изкара мехурчета, антифриза е кристален... следователно... ако е сцепена главата е много майсторски сцепена :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвах с отворено казанче и отворен клапан на капачката на радиатора и на напълно загряла кола с опъване на жилото на газта не ми изкара мехурчета, антифриза е кристален... следователно... ако е сцепена главата е много майсторски сцепена :)

Колега, така не се прави, тъй като главата може да е спукана, а не сцепена......правиш ли разлика м/у тези две неща? При едното колкото и да я ръчкаш, няма да излезе мехурчета от казанчето ,нито от радиатора.....ако така става, то най вероятно ти е спукана главата , и то на кофти място,в леглата на водачите на клапаните........там най често пука и така се държи колата...........ако обаче бълбука в казанчето или радиатора, то това значи че е спукана главата може би на няколко места + издухана гарнитура може би........но това са само теории, без да се види колата от специалист, не може да се каже все още нищо..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с водната помпа. Защото и при мен бавно губеше антифриз. Най лесно се разбира като огедате цялата охладитителна система, и там където се е образувало варовито отлагане с цвета на антифриза, значи е там теча. На всяка водна помпа има фабрични отвори ако текне за да не блокират лагерчетата и погледнете и там. На моето Pajero от там губеше.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И последно, като имате съмнение че е спукана главата (или гарнитура), това много лесно се определя с лакмусува хартия, която показва дали са минавали изгорели газове през антифриза. Във по-сериозните сервизи имат такава лента, не знам къде се продава, но 100% я има някъде и това дава еднозначен отговор дали е глава или е теч.

При повечето случаи се пукат при изпускателния клапан и просто изчезва охладителната течност, без никакви признаци и най-вече според натоварването на мотора. Никаква хартия или газанализатор не помагат. Нито пуши , нито нищо...просто антифриза се изпарява .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При повечето случаи се пукат при изпускателния клапан и просто изчезва охладителната течност, без никакви признаци и най-вече според натоварването на мотора. Никаква хартия или газанализатор не помагат. Нито пуши , нито нищо...просто антифриза се изпарява .

:good: :yes3: Точно така е........в не една тема съм го казвал това........... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При повечето случаи се пукат при изпускателния клапан и просто изчезва охладителната течност, без никакви признаци и най-вече според натоварването на мотора. Никаква хартия или газанализатор не помагат. Нито пуши , нито нищо...просто антифриза се изпарява .

Здравейте.Според написаното тук,явно моята глава е спукана на такова място :icon_doh: .Когато ходихме до СЗ с колегите,му издухах саждите яко.120-140 на места 150 през цялото време,на кофтора му се еб* мамата.Та тогава за 500км ми глътна антифриза от казанчето.Ми това е положението,ще карам така докъто може и после ще се сменява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И с 200 съм я мъчил, по принцип под 120 не падам и нямам разлика в "консумацията" на антифриз, а иначе съм като теб - докато умре... тогава ще я сменя :)

Редактирано от Whererabbit
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със загубата на антифриз може да се окаже и в казанчето на парното колеги.Например при мен се губи също антифриз-доливам си аз.Преди 2-а дена отидох да си измия самолета и ми направи впечатление че прозорците на колата бяха доста мазни,а това става точно от изпарения антифриз в купето.Просто чудя се кога да я закарам при маистор да свали таблото,но ме е страх защото има много кабелаци и не знам дали ще се закачат пак както требе,отделно след такива ремонти на майсторите им остават много болчета излишни-СЕЩАЙТЕ СЕ ЗА КВО ИДЕ РЕЧ.Просто нямам думи за БЪЛГАРСКИТЕ МАЙСТОРИ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да са ти напръскали стъклото със спрей против изпотяване и за това да ти се струва мазно точно след измиване... щото имат този навик Българските автомивки :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мазното от прозореца беше преди да я измия.Преди да се кача на Mitsubishi-то карах Audi 80 б4 и имах същия проблем с казанчето на парното.Проблема излиза заради предните собственици - карат с вода или са доляли много вода,ефекта е същия.Че на въпроса с мазния прозорец (при Ауди-то)-забелязах това нещо през пролетта,когато завалеше по обилен дъжд-изпотяваха се прозорците,дори и когато пусна парното на макс,след това като изсъхнат ставаха мазни.Искам да вметна че пуша цигари в колата-това също е от значение.Смених казанчето и проблема се реши.Сега (МОЖЕ И ДА СЪМ ЗБЪРКАЛ),налях една присадка на Bardal (имаше светло син цвят)директно в радиатора на колата.Като я изсипах на дъното на шишето на присадката имаше нещо като много финно брашно.На упътването на присадката пише,че уплатнява язвите до следващата смяна на антифриза.Надявам се че няма да ЗАПУШИ МАГИСТРАЛИТЕ НА ОХЛДИТЕЛНАТА ТЕЧНОСТ В ДВИГАТЕЛА.Ще изчакам известно време,да видим как стои въпроса с нивото на антифриза,през това време ще наблюдавам и температурния датчик редовно,ще проверявам и нивото на антифриза.Ако не падне нивото на охладителната течност значи проблема е решен докато не реша да сменя казачето на парното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се прецаква системата заради това че предните собственици карат с вода или много разреден антифриз, ами не си го сменят на 2 години както си му е реда и антикорозионните му добавки се изхабяват и спират да пазят от корозия или наливат разни шитни като Мотокс или от сорта 5 литра за 2 лв, в който няма антикорозионни добавки по начало. Ако пък след подобно отношение налееш хубав антифриз, той отмива наслоените простотии и много често шуква язва под отмития слой .. вообще не трябва да се оставя да стане кафяв антифриза ама това трудно им влиза в главата на някой .. техен си проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се прецаква системата заради това че предните собственици карат с вода или много разреден антифриз, ами не си го сменят на 2 години както си му е реда и антикорозионните му добавки се изхабяват и спират да пазят от корозия или наливат разни шитни като Мотокс или от сорта 5 литра за 2 лв, в който няма антикорозионни добавки по начало. Ако пък след подобно отношение налееш хубав антифриз, той отмива наслоените простотии и много често шуква язва под отмития слой .. вообще не трябва да се оставя да стане кафяв антифриза ама това трудно им влиза в главата на някой .. техен си проблем.

Сакън недей с този МОТОКС че ако знаеш какви бели прави.......свят ще ти се завие.....предполагам че е някакво менте на МОТОКС,но пък трима досега така да са се опарили от различни места купуван-не знам.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сакън недей с този МОТОКС че ако знаеш какви бели прави.......свят ще ти се завие.....предполагам че е някакво менте на МОТОКС,но пък трима досега така да са се опарили от различни места купуван-не знам.............

 

Виждал съм го в действие :icon_thumbup: ... за 2-3 месеца става кафяв и ръждяства всичко вътре .. Може и да има ментета наистина и да са си разпространени масово, аз съм виждал туба 4 литра за 5.50 примерно .. като гледам тук е друга цената.. въпреки това не рискувам на моя кола с български антифриз ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм го в действие :icon_thumbup: ... за 2-3 месеца става кафяв и ръждяства всичко вътре .. Може и да има ментета наистина и да са си разпространени масово, аз съм виждал туба 4 литра за 5.50 примерно .. като гледам тук е друга цената.. въпреки това не рискувам на моя кола с български антифриз ..

В един от случаите ми беше любопитно да видя какво е това, имам чуството че си беше морска вода......и боя.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Да бутна малко темата, понеже и аз губя нещо антифриз в последно време. Последно налях вода в казанчето малко над лимита, за 1 месец я нямаше. Та колко струва смяна на пукната глава ориентировъчно ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да бутна малко темата, понеже и аз губя нещо антифриз в последно време. Последно налях вода в казанчето малко над лимита, за 1 месец я нямаше. Та колко струва смяна на пукната глава ориентировъчно ?

 

Много прибързваш с диагнозата, изчезнали 100мл течност ..... хайде глава :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много прибързваш с диагнозата, изчезнали 100мл течност ..... хайде глава :icon_doh:

 

Изпревари ме с това мнение което и аз споделям.....

Може да е капачка, може сега в горещините да е позавирала и през преливнтата тръбичка да изтича повечко течност, и после като се охлади да слиза ниско в казанчето....

Не се хващайте веднага за най-лошото.

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да питам сега, като карате в големите жеги, на баир с натоварена кола, с включен климатик, стрелката за температурата мърда ли ви нагоре?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да питам сега, като карате в големите жеги, на баир с натоварена кола, с включен климатик, стрелката за температурата мърда ли ви нагоре?

 

При мен не мърда независимо от условията, застава една идея под средата и бетон. По някога си мисля ,че нещо не е наред с тази стрелка :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен не мърда независимо от условията, застава една идея под средата и бетон. По някога си мисля ,че нещо не е наред с тази стрелка :icon_doh:

Моята също стои една идея под средата и не мърда изобщо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...