Премини към съдържание

Ъпгрейд на аудио системата на галант


SLX

Препоръчано мнение

Тя е за чистачка на задното стъкло. Няма окабеляване за суб, трябва да се прекара отделно - силов кабел от акумулатора с предпазител и сигнални кабели за усилвателя. Това си е пипкава работа, имам предвид прекарването на кабелите. Освен това трябва да се изреже ламарината на мястото за суба, което е още по-досадна работа.

 

Надявах се поне със сигнала да съм си рещил проблема ама ИОК :). Ламарината не е ли хваната с 4ри винта за основната на купето?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Предишния собственик е сложил 12" на задната кора на Галанта ми - ето как е монтиран:

 

http://img443.imageshack.us/img443/8823/img8202a.th.jpg

 

Това е високоговорителя.

 

Добре свири и възпроизвежда ниските, но пък останалата част от озвучаването куца, особено предната линия.

Сега обмислям и вариантите за вибро/шумоизолиране на купето, че си е шумничко вътре при движение, е няма да е

с STP/Dynamat продукти поради финансовата невъзможност, вероятно с нещо от рода на битумна лента + това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Надявах се поне със сигнала да съм си рещил проблема ама ИОК :). Ламарината не е ли хваната с 4ри винта за основната на купето?

 

Има някои основни неща, които трябва да се спазят, независимо от амбициите към музиката. Първото е източникът на сигнал за суб-а. Този сигнал НИКОГА не бива да се взема от говорителите, той трябва да си дойде от плеъра. Ако има специален изход за суб, най-добре от него. Този сигнал трябва да стигне до усилвателя в багажника по читав сигнален кабел, който върви далеч (най-добре в срещуположния праг) от силовия, кабел, който захранва с ток от акумулатора усилвателя. Вече влезлият в усилвателя сигнал се усилва и отива в субчето, настройва се и така. Ламарината на галантите които аз съм виждал не се демонтира, а трябва да се изреже.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предишния собственик е сложил 12" на задната кора на Галанта ми - ето как е монтиран:

 

http://img443.imageshack.us/img443/8823/img8202a.th.jpg

 

Това е високоговорителя.

 

Добре свири и възпроизвежда ниските, но пък останалата част от озвучаването куца, особено предната линия.

Сега обмислям и вариантите за вибро/шумоизолиране на купето, че си е шумничко вътре при движение, е няма да е

с STP/Dynamat продукти поради финансовата невъзможност, вероятно с нещо от рода на битумна лента + това.

 

На Коко музичката е прилична, ама предишният собственик е доста осрал монтажа...

ПП. Аз си промених мнението, защото монтирах едни DLS R6, но се оказа, че трябва да се насочат по доста по-различен начин от фабричния, а нямам време да се занимавам с преправянето на джобовете в предните врати. Затова си взех един доста висок клас компонентна предна на Focal, който ще ми свърши добра работа, мисля. Щом представлява интерес темата, ще пусна снимки на монтажа, включително окабеляването, свързването и настройките... Обаче аз я мислих без суб, но просто няма как да стане качествена музика без суб и сега мъдрувам...

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някъде някаква информация какъв е обема във предните врати на различните модели :mitsu-smiley: ?

 

Естествено, че не. Но той този обем варира. Когато направиш вибро и шумоизолацията и затвориш отворите на вътрешната ламарина, се обособява затворен обем, който преди това не е съществувал. Колко е голям може да се установи, като на свалената врата напъхаш нужното количество торбички с пясък, е винаги има опция да набухаш легналата и разглобена врата с вода:icon_thumbup: ... но чак толкова не е нужно. Освен това формата на този обем също е важна, но и трудно предвидима... Всичко това обаче са маниашки изпълнения. Изолирането на вратата, поставянето на специален материал зад говорителя и монтирането на читави компоненти, с както трябва насочване на високите говорители дава каквото е нужно в повечето случаи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предишния собственик е сложил 12" на задната кора на Галанта ми - ето как е монтиран:

 

http://img443.imageshack.us/img443/8823/img8202a.th.jpg

 

Това е високоговорителя.

 

Добре свири и възпроизвежда ниските, но пък останалата част от озвучаването куца, особено предната линия.

Сега обмислям и вариантите за вибро/шумоизолиране на купето, че си е шумничко вътре при движение, е няма да е

с STP/Dynamat продукти поради финансовата невъзможност, вероятно с нещо от рода на битумна лента + това.

 

 

Предполагам, че след като е решил монтажа с тази плоскост най- вероятно не е рязал ламарината над нея, а ползва разтоянието м/у кората и дървената плоскост за хода на говорителя или....? Не е лош вариант това, въпреки че не знам дали не става прекалено нисък монтажа по отношение експлоатацията на багажника след това :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това обаче са маниашки изпълнения

 

Предполагам може, ако се премери и да се изчисли приблизително какъв е обема и е доста важно за говорителя. Имам два Blaupunkt-а от едновремешните, които са били фабрично монтирани във автомобилни врати. При "отворен" обем свиреха по съвсем друг начин и ниските им не се получаваха. Предполагам ще стане същото ако се сложат говорители проектирани за голям обем във вратите.

 

Също да попитам какво ви е мнението за ниския клас Pioneer, където са под 200 лв. комплекта? (харесват ми капаците как са направени :D); Сега гледам че не дават никаква полезна информация в сайта на Pioneer освен размерите и номиналната мощност.

 

P.S. На Carisma-та предната линия е на 10см говорители под таблото и отзад не ме грее много, че свири горе-долу добре.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам може, ако се премери и да се изчисли приблизително какъв е обема и е доста важно за говорителя. Имам два Blaupunkt-а от едновремешните, които са били фабрично монтирани във автомобилни врати. При "отворен" обем свиреха по съвсем друг начин и ниските им не се получаваха. Предполагам ще стане същото ако се сложат говорители проектирани за голям обем във вратите.

 

Също да попитам какво ви е мнението за ниския клас Pioneer, където са под 200 лв. комплекта? (харесват ми капаците как са направени :D);

 

 

Съдейки по фабричните говорители на задната кора на Галанта какъв диапазон имат, дори при по- качествено аудио имат чудесни ниски честоти все си мисля, че с един що годен читав нискочестотен говорител ще се получи оптимален ефект в купето, разбира се не очаквам да ми се разбиват камъните в бъбреците :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че след като е решил монтажа с тази плоскост най- вероятно не е рязал ламарината над нея, а ползва разтоянието м/у кората и дървената плоскост за хода на говорителя или....? Не е лош вариант това, въпреки че не знам дали не става прекалено нисък монтажа по отношение експлоатацията на багажника след това :)

 

Точно така е направил, като мембраната е точно срещу отвора в ламарината под кората.

Този отвор е направен фабрично, поне така изглеждаше по спомен.

И си прав че експлоатационно дразни понякога и му тегля някоя майна на говорителя :D.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този говорител като се усили малко, не започва ли да издава кофти звуци от ламарината и кората на Галанта?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този говорител като се усили малко, не започва ли да издава кофти звуци от ламарината и кората на Галанта?

 

Звуци от ламарината и кората отгоре няма, но се случва да попрекаля понякога с корекциите, понеже преди крайния усилвател има такъв еквалайзер и тогава високоговорителя почва да "дере" "пляка" и "ручи" гадно.

За това допринася и плейъра ми който не е нищо особено и корекцията на честотите при него е -> :icon_doh:. Примерно на

песен :icon_rock:, винаги се налага да намалявам значително бас-а, че иначе свири отвратително.

 

Следващата седмица ще съм малко по-свободен и ще го сваля, да проверя дали с изрязване на ламарината ще успея да го монтирам директно върху нея.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес успях да поразгледам кората и частично да я разглобя, на моята със сигурност не трябва да се реже ламарината, има един кръгъл шаблон, който е хванат с 4ри винта към основната ламарина, просто развиваш, сваляш металния шаблон и шляпваш спикъра :) Съвсем друг е въпросът дали това което съм си поръчал ще пасне изобщо там, единствената сходимост е това, че диаметъра и на дупката и на спикъра са 10 инча :)

Редактирано от lambro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес успях да поразгледам кората и частично да я разглобя, на моята със сигурност не трябва да се реже ламарината, има един кръгъл шаблон, който е хванат с 4ри винта към основната ламарина, просто развиваш, сваляш металния шаблон и шляпваш спикъра :) Съвсем друг е въпросът дали това което съм си поръчал ще пасне изобщо там, единствената сходимост е това, че диаметъра и на дупката и на спикъра са 10 инча :)

Е, ще не ще ще пасне... Защо не обмислиш да затвориш един 12-15 литров обем под монтираната на кората 10-ка. Може да се изработи нещо специално за това място, което да обхваща средната част на кората, но за уплътни и затвори отдолу говорителя. Според мен така басът ще е много по-плътен... Всъщност този коментар е малко закъснял, ако си избрал говорител за отворен обем? А този всъщност за отворен обем ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, ще не ще ще пасне... Защо не обмислиш да затвориш един 12-15 литров обем под монтираната на кората 10-ка. Може да се изработи нещо специално за това място, което да обхваща средната част на кората, но за уплътни и затвори отдолу говорителя. Според мен така басът ще е много по-плътен... Всъщност този коментар е малко закъснял, ако си избрал говорител за отворен обем? А този всъщност за отворен обем ли е?

 

Честно казано по това, което прочитам на брошурата разбирам, че е за 60литра обем, нямам идея дали ще стане ако го сложа само да виси на фабричната дупка, а и преди малко го налагах уж 10 инча дупката и 10 инча говорителя направо ми се струва абсурдно да влезне това прасе там, но в краен случай ще се примиря с разсипията на пространство и ще го сложа в кутия. Днес рових да видя някой правил ли е нещо по- интересно и попаднах на това http://www.mp3car.com/vbulletin/fabrication/76328-starting-fiberglass-sub-box-3.html :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано по това, което прочитам на брошурата разбирам, че е за 60литра обем, нямам идея дали ще стане ако го сложа само да виси на фабричната дупка, а и преди малко го налагах уж 10 инча дупката и 10 инча говорителя направо ми се струва абсурдно да влезне това прасе там, но в краен случай ще се примиря с разсипията на пространство и ще го сложа в кутия. Днес рових да видя някой правил ли е нещо по- интересно и попаднах на това http://www.mp3car.co...-sub-box-3.html :)

 

Честно казано неправилен избор на говорител... Би било голяма грешка да монтираш суб, който не е за отворен обем на мястото в галанта. Ако проблемът с мястото е на двевен ред, ще потретя препоръката си да обграждане на пространството под кората с ПДЧ за да стане добър обем, без да подритваш кутия в багажника. От друга страна, ако много ти дотрябва мястото, винаги можеш да извадиш суба, откачайки 4 кабела.... Въпрос на приоритети. Обаче щом си си купил този говорител и той е за затворен монтаж, в никакъв случай не го провесвай на кората. Мога да те изпратя при мой приятел, който ще замери говорителя и ще проектира и направи кутия за него... Това за самостоятелно стояща кутия в багажника... А другото за затварянето на обема под кората ще трябва да премеря тия дни и да ти кажа дали изобщо е възможно технически. По принцип не е никакъв проблем да се моделира формата от стъклопласт и да пасне 100 % точно по извивките на кората и около задната линия, но като цяло този материал никак не е подходящ за кутии за субове... Изобщо бих те посъветвал на този етап да се посъветваш със специалист.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано неправилен избор на говорител... Би било голяма грешка да монтираш суб, който не е за отворен обем на мястото в галанта. Ако проблемът с мястото е на двевен ред, ще потретя препоръката си да обграждане на пространството под кората с ПДЧ за да стане добър обем, без да подритваш кутия в багажника. От друга страна, ако много ти дотрябва мястото, винаги можеш да извадиш суба, откачайки 4 кабела.... Въпрос на приоритети. Обаче щом си си купил този говорител и той е за затворен монтаж, в никакъв случай не го провесвай на кората. Мога да те изпратя при мой приятел, който ще замери говорителя и ще проектира и направи кутия за него... Това за самостоятелно стояща кутия в багажника... А другото за затварянето на обема под кората ще трябва да премеря тия дни и да ти кажа дали изобщо е възможно технически. По принцип не е никакъв проблем да се моделира формата от стъклопласт и да пасне 100 % точно по извивките на кората и около задната линия, но като цяло този материал никак не е подходящ за кутии за субове... Изобщо бих те посъветвал на този етап да се посъветваш със специалист.

 

Благодаря ти за информацията, говорителят е доста приличен, но определено е за затворен обем и мисля да се примиря с този вариант, в крайна сметка багажникът е достатъчно голям и тази глезотия може да се преживее както каза въпрос на няколко кабела са :) Ще те помоля ако може да ми оставиш телефон и име на човека, който споменаваш по- горе за евентуален проект и направа на баскаса на лично съобщение. Благодаря още веднъж. Приключвам с флууда в тази тема :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........да допълня малко полезна информация за тези, които още не са си закупили 10 инчов говорител за фабричната дупка......отворът е 8 инчов...... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, въпреки че фабричното аудио на галанта свири съвсем прилично, в момента правя някои подобрения, просто защото свалях вратите, а и отдавна нищо не съм подобрявал по колата. Целта ми е да получа по-качествен звук, не се планира да ползвам суб нито в багажника, нито в определеното за 10 инчов бас говорител място на кората.

Хед юнита ми е пайниър AVIC 700 BT навигация с прилично 4х50W стъпало.

1. колага вече има дайнамат изолация на вратите, двойна, стана много добре, особено след като разоборудвах вратите и успях да налепя изолационния материал навсякъде. Общо 12,5 кг. по-тежка е колата, но аеоридамичният шум намаля, което всъщност беше и целта, а не аудио проекта

2. имам един двуканален усилвател алпайн, които мисля за използвам за подновената предна линия.

Въпросът е какви 16,7 или 17 см. предни компонентни говорители да избера. Идеята е да се смени фабричната с добри колони, като пищялките идат на определените места в огледалата. Задните говорители също ще се сменят, но те ще се захранват от свирката без усилвател.

 

 

Колега сподели как и с какво направи изолацията на вратите че и аз искам да направя това!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега сподели как и с какво направи изолацията на вратите че и аз искам да направя това!

Ами то си е написано. Дайнамат. Имаш три варианта:

1. Дайнамат е най-скъп, по доста мнения не е оправдано да се дават толкова пари.

2. Руската изолация STP, която се продава от http://www.rnb-audio.com/ и изолацията ще излезе двойно по евтино

3. Разни видове битумни ленти с фолио, продавани в строителните хипермаркети, за които също се твърди, че вършат идентична работа на цени много по-ниски и от руската изолация. Въпрос на избор.

 

Иначе трябва да ви кажа, че граунд зерото е наистина много здрава работа, мощно, стабилно, невероятно плътен бас, стабилни ниски. Пищялките малко издишат, ама за 350 лв. толкова... Естествено, сравнение с фабричната система изобщо не може да се помирише.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много, колега,. ще избера някой вариант, че и вратите почнаха да дрънчат .:D

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то си е написано. Дайнамат. Имаш три варианта:

1. Дайнамат е най-скъп, по доста мнения не е оправдано да се дават толкова пари.

2. Руската изолация STP, която се продава от http://www.rnb-audio.com/ и изолацията ще излезе двойно по евтино

3. Разни видове битумни ленти с фолио, продавани в строителните хипермаркети, за които също се твърди, че вършат идентична работа на цени много по-ниски и от руската изолация. Въпрос на избор.

 

Иначе трябва да ви кажа, че граунд зерото е наистина много здрава работа, мощно, стабилно, невероятно плътен бас, стабилни ниски. Пищялките малко издишат, ама за 350 лв. толкова... Естествено, сравнение с фабричната система изобщо не може да се помирише.

А пробвал ли си в комбинация виброизолация + щумоизолация? Знае се че Галант-а е шумен при високи скорости. Ако се комбинира Дайнамат с някакъв микропорест материал(изключваме дунапрени и вата, понежезадържат влага) дали ще се постигне намаляване на шума в купето заедно с подобряването на звука.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А пробвал ли си в комбинация виброизолация + щумоизолация? Знае се че Галант-а е шумен при високи скорости. Ако се комбинира Дайнамат с някакъв микропорест материал(изключваме дунапрени и вата, понежезадържат влага) дали ще се постигне намаляване на шума в купето заедно с подобряването на звука.

Това предстои, още не съм изолирал пода и багажника. За пода има специален материал, той се нанася върху битумната остова и дава много добър ефект. Иначе още по-добре става с изолация на панела между двигателя и купето, но на този етап ме мързи да свалям цялото табло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това предстои, още не съм изолирал пода и багажника. За пода има специален материал, той се нанася върху битумната остова и дава много добър ефект. Иначе още по-добре става с изолация на панела между двигателя и купето, но на този етап ме мързи да свалям цялото табло.

 

А можеш и да ми кажеш по точно какво да търся по магазините за да изолирам багажника,вратите ако трябва и пода, а това зад таблото ще е сложно. Няма ли материал който да залепя от задната страна на двигателя предполагам че ще изолира шума от към двигателя малко поне :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Здравейте. Искам да подобря озвучаването в Galant-а.

 

Целта е качествено и достатъчно мощно звучене. Не гоня показатели като за състезание, а по-скоро наистина човек да се наслади като слуша музика в автомобила. Идеята ми е да вградя компонентна система, която да захраня с усилвател и да не разчитам на head unit-а за това.

 

Имам следните въпроси към запознатите колеги:

 

Дву- или три-компонентна система е по добре при бюджет около 500 лв (без усилвател в тази сума)?

 

Засега си мисля за три-компонентна с-ма (средите ще ги вградя в: кората на вратата, таблото или в кората на гредата към предното стъкло, или пък средите на мястото на оригиналните пищялки, а пищялките в кората на гредата,... все още не съм решил). Вариантите, които обмислям са:

 

- Hertz HSK 165.3. Цена: 470 - 500 лв.

 

-- Midbass 16,5 cm, 100 W RMS / 200 W max --> details link PDF

-- Midrange 7,0 cm, 50 W RMS / 100 W max --> details link PDF

-- Tweeter 2.5 cm, ?? W RMS / 120 W max --> details link PDF

 

- DLS R6.3. Цена: 540 - 580 лв.

 

-- Midbass 16,5 cm, 60 W RMS / 90 W max --> details link

-- Midrange 6,3 cm, 90 W RMS / 160 W --> details link

-- Tweeter 2,0 cm, 50 W RMS / 80W RMS --> details link

 

Ако избера три-компонентна с-ма, предполагам, че е по-добре да ползвам четири-канален усилвател, така че средите и мидбасите да се захранват поотделно, докато при дву-компонентна с-ма може да ползвам дву-канален усилвател. Това предположение правилно ли е?

 

При какви случаи е нужно да се ползва отделен звуков процесор (EQ sound processor, Imprinting)? Има ли смисъл да мисля за това в моя случай или вече прекалявам :icon_blush:

 

 

Отворен съм към всякакви предложения и идеи, но все пак в разумни граници откъм цена, защото бюджета е ограничен.

 

 

Благодаря на отзовалите се!

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, колега, но като чета какво си написал, ме кара да си мисля, че не си много запознат с нещата, с които си решил да се занимаваш. Бих могъл да ти дам съвет, но няма да ми стигне времето за да ти обясня защо точно така трябва да бъде. Накратко: трикомпонентната система е по-добра, но в автомобил е почти невъзможно да се извади истински качествен звук от аудиото, затова ти препоръчвам двукомпонентна. Идеята ти да сложиш 7 см среди на мястото на оригиналните пищялки не е добра, мястото е малко. Най-добре си уговори среща на кафе или бира с някой от колегите, който знае кое как се прави. По въпроса за бюджета не мога да дам мнение, въпроса го задай в магазина за говорители.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...