RogerDoger Публикувано 17 август 2010 Сподели Публикувано 17 август 2010 Здравейте приятели и колеги съфорумници. Отдавна не съм писал за това днес ще се опитам да бъда и ползотворен ще ви покажа с какво се борих 2 дни. Нужни материали:1м Едра шкурка (в моя случай избрах 60-ка)1м Ситна шкурка (тук реших на 240 да се спра)МНООООГО нерви и време за да ги изхабите 1 флакон основа за боя.2 флакона боя. 1 флакон лак. Обща сума около 40 лв.Време за изпълнението ден и половина 2-ма човека + 1 котка (ОТК) Джантите имаха доста шупли за това с едрата шкурка с свалям боята и основата докато се заравни да няма ръб. След това минавам с по-финната шкурка. Следва основа боя и лак. Ето и снимчици какво беше и как стана:http://www.snimka.bg/?album;aid=526581 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 17 август 2010 Сподели Публикувано 17 август 2010 (редакция) Браво добра работа, харесва ми . А ако има леки вдлъбнатини , с кит ли се запълват? И котката кефи много Редактирано 17 август 2010 от BallAtriX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 17 август 2010 Сподели Публикувано 17 август 2010 Добре но защо жълти, лично на мен не ми харесва цвета... Иначе и моите са за боядисване, ето как изглеждат. Имам флакони с грунд, боя и лак но не ми се захваща да ги правя сам, мисля че няма да се справя като хората а и колко ще изкарат също е под съмнение. Мисля да сложа металните джанти временно и да ги мина летите на песъкоструй и след него на прахово, слагам и новите гуми и така, май това е най-добрият вариант.Ако някой е боядисвал джанти на прахово и преди него песъкоструй да пише колко излиза ориентировъчно като цена. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FOXO Публикувано 17 август 2010 Сподели Публикувано 17 август 2010 Лелей :icon_doh: Какви са тия жълти джанти на тази кола?Трябвало е да си ги освежиш само и да си останат сиви.Въпрос на вкус де,ама приличат на крадени от някоя тунингована лада. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 август 2010 Сподели Публикувано 17 август 2010 (редакция) Малко странен цвят си избрал. Също така избора на шкурка е ужасен, такива по-малки от 100 остават непоправими следи и трябва да се китосат драскотините, който го чете да има предвид. Надрасканото и вдлъбнатините се китосват после се изтърква грубо със шкурка 100-150 и някакво трупче, за да не се задълбае. Ако е много зле джантата се пръска с кит за основа (има го и на флакони), после пак се минава грубо с шкурката ако има някакви големи неравности и се минава пак със водна 600 или 800 и пак с подложка. Ако основата е бяла и частта е равна се минава с черен матов спрей (flat guide), който после шкурката трябва да свали изцяло или са останали вдлъбнатини. При измиването е добре да се погледне както е мокро дали няма останал някакъв дефект. После повърхността се почиства задължително с разредител - кореселин, ацетон или такъв за автобои. С AMB е крайно нежелателно, повърхността ще се намазни. После се действа с боята, в случая с някакъв спрей за по-евтино или ако не знаем номера на боята. Пръска се от около 20-30см или колкото пише на флакона, добре е да се разтръска много добре предварително и да се пробва първо на някакъв друг предмет. Нанася се един много тънък слой, чака се да поизсъхне и процедурата се повтаря, докато стане равномерно. Ако се нанесат няколко дебели слоя може да се сбърчка боята или да стане на шупли или да се разтече. С лака се действа по същия принцип, пак на тънък слой, отначало може да не изглежда много гладко но докато съхне се изравнява, иначе ако е дебело може да се разтече. Лака който се продава във флакони не е много качествен или трябва да съхне по няколко дни, пак със съмнителен във времето резултат. Така че този етап може да се пропусне или ако има възможност да се използва автолак. Най-важното е да се облепи много добре около гумата или тя да се махне от джантата. Трябва да се има предвид че ако боята е от спрей или не е същия цвят трябва да се боядисат и останалите джанти, иначе ще установите разликата сравнително лесно. Обикновено един голям спрей стига за четири джанти и остава малко. Добре е да се запази спрея, боята или номера им за бъдещи ремонти по джантите. Мисля да сложа металните джанти временно и да ги мина летите на песъкоструй и след него на прахово Ако повърхността е наранена мисля че може и да не стане добре на прахово, защото боята се нанася електростатично и вероятно няма да стане с кит или ще трябва някакъв специален. Най-добре е на място където боядисват джанти, а не където боядисват само разни детайли. Цените мисля, че бяха по 20-30лв за джанта, преди време се бях интересувал. Моите като взех да ги чистя по настоятелно от черното взе да им пада боята, вероятно повърхността не е била добре подготвена, и стигнах до оригиналната боя. И четирите бяха боядисвани, едната имаше лека деруга и вероятно за това немеца си е играл да ги мине със спрейче след автомивката вероятно. :D Мислих да ги мина с паста и да карам с оригиналната боя, но на одрасканата не се получи много добре цвета и на една от предните се протри боята и в крайна сметка ги минах със спрея с който преди това бях боядисвал капачките. Редактирано 17 август 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 17 август 2010 Admin Сподели Публикувано 17 август 2010 Добре но защо жълти, лично на мен не ми харесва цвета... Иначе и моите са за боядисване, ето как изглеждат. Имам флакони с грунд, боя и лак но не ми се захваща да ги правя сам, мисля че няма да се справя като хората а и колко ще изкарат също е под съмнение. Мисля да сложа металните джанти временно и да ги мина летите на песъкоструй и след него на прахово, слагам и новите гуми и така, май това е най-добрият вариант.Ако някой е боядисвал джанти на прахово и преди него песъкоструй да пише колко излиза ориентировъчно като цена. В София цялата сума е около 100 лева със всичко, гледайки твоята джанта и съдейки, че не всички са така, ще бъде горе-долу толкова! Трябва и кит на определени места. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 17 август 2010 Автор Сподели Публикувано 17 август 2010 (редакция) А защо НЕ жълти? Бих отговрил аз. Утре като ми писне ще си ги пръсна с електриково зелено и готово ;) Колегата Владимиров добре е описал процедурата. При мен нещата бяха доста зле на шупли, а боята и основата бяха почти половин милиметър! За това взех едрата шкурка.С 240 - ката след 3-4 тръквания минава на 320+ . След боядисването драсакотини не са останали от шкуренето! Целта на поста ми беше да покажа какво може да постигне човек с подръчни материали и малко време на минимална цена. Иначе имах предложения от сорта на 200 лв. за 4 джанти с всички екстри(пясъкоструи бой и т.н.),но си е друго сам да се поизпотиш. ;) Сега може да пусна анкета:Какъв подяволите трябва да е цвета на джантите при светло синя кола? P.S. За незнаещите жълтото е допълнителения цвят на синьото, а на жълтото пасва черно и т.н.Всичко е въпрос на вкус. ;) Редактирано 17 август 2010 от RogerDoger Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Георгиев Публикувано 18 август 2010 Сподели Публикувано 18 август 2010 (редакция) Браво Роджър! Супер са джантите! Кои казва какъв цвят ще са - ти.Ако става на въпрос - то има жълти и оранжеви галанти и какво от това - всеки кара това което му харесва. Освен това, колегите забравиха че темата беше собственоръчно боядисване на джанти, с подръчни мартериали и средства.Аз един път правих тази процедура, стана добре, но втори път не ми се прави - гледам да спирам на 10-ина сантиметра от бордюра. Поста, е полезен и котката е :first:, как се казва между другото? Редактирано 18 август 2010 от Георгиев Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 18 август 2010 Автор Сподели Публикувано 18 август 2010 Браво Роджър! Супер са джантите! Кои казва какъв цвят ще са - ти.Ако става на въпрос - то има жълти и оранжеви галанти и какво от това - всеки кара това което му харесва. Освен това, колегите забравиха че темата беше собственоръчно боядисване на джанти, с подръчни мартериали и средства.Аз един път правих тази процедура, стана добре, но втори път не ми се прави - гледам да спирам на 10-ина сантиметра от бордюра. Поста, е полезен и котката е :first:, как се казва между другото? Благодаря за добрите думи!Котето е момченце някакво в сервиза на едни приятели. Името все още варира от Малчо до Писан . Не можах да го снимам как беше слижил лапички заедно с ръцете на баща ми върху шкурката докато търка. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 18 август 2010 Сподели Публикувано 18 август 2010 + 1 котка (ОТК) И аз имам "такава" ОТК :icon_clap: От една седмица съм с още един Галант EA6WV GLS TD Комби :icon_blush: и моите джантиги е хванала тук-там "брашнянката" Аз искам да си остане оригиналния метален алуминиев цвят. Кофтито е, че е основно по декоративните "болтчета" по периферията на джантите и мисля само борда да го боядисам с цвета на колата. Но опита е полезен :good: Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 18 август 2010 Автор Сподели Публикувано 18 август 2010 Колеги ето и финала http://xahc.snimka.bg/tuning/djanti.526581.20172488Съжалявам за качеството и цвета на последната снимка, но забравих фотото и така с телефончето... Понеже реших, че всеки може да си купи или направи като оригиналната емблема за това я направих по-различна. ;)Надявам се да ви хареса! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 18 август 2010 Сподели Публикувано 18 август 2010 Какъв подяволите трябва да е цвета на джантите при светло синя кола? Алуминиев металик или титаниево сиво. Моите станаха за около половин час, без да ги свалям от колата, после само почистих гайките с разредител. Ако става на въпрос и на мен някакъв котарак беше лепнал "ОТК" след няколко дена на една от джантите (ама го измих). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 19 август 2010 Автор Сподели Публикувано 19 август 2010 Алуминиев металик или титаниево сиво. Моите станаха за около половин час, без да ги свалям от колата, после само почистих гайките с разредител. Ако става на въпрос и на мен някакъв котарак беше лепнал "ОТК" след няколко дена на една от джантите (ама го измих). За да бъда честен не виждам разлика между алуминиев металик, титаниево сиво и сребристо.Все сиво като ежедневието ни. :( да бъде като 99% от колите в БГ. Колкото до "лепкането" баща ми успя да остави 3 пръста на една от джантите понеже боята беше още мека... Мисля да го оставя така защото човека се потруди и за добро или лошо остави своя отпечатък. Относно котето - това беше свеж момент в процеса на работа предизвикващ истински усмивки. :icon_clap: Благодаря отново на всички за коментарите. Опитах се да бъда полезен! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 23 август 2010 Сподели Публикувано 23 август 2010 Здравейте приятели и колеги съфорумници. Отдавна не съм писал за това днес ще се опитам да бъда и ползотворен ще ви покажа с какво се борих 2 дни. Нужни материали:1м Едра шкурка (в моя случай избрах 60-ка)1м Ситна шкурка (тук реших на 240 да се спра)МНООООГО нерви и време за да ги изхабите 1 флакон основа за боя.2 флакона боя. 1 флакон лак. Обща сума около 40 лв.Време за изпълнението ден и половина 2-ма човека + 1 котка (ОТК) Джантите имаха доста шупли за това с едрата шкурка с свалям боята и основата докато се заравни да няма ръб. След това минавам с по-финната шкурка. Следва основа боя и лак. Ето и снимчици какво беше и как стана:http://www.snimka.bg/?album;aid=526581Леле батка, кво си направил бе шматка ??????????????/ Аз че съм луд, луд съм. Ама ти ме потресе. ЖЪЛТИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИ. Що бе Радо ??? Като таксиджийси са. Потресен съм. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 23 август 2010 Сподели Публикувано 23 август 2010 ^ :hysterical: :icon_n_claph: И на мен ми се виждат супер странни. Като е синя колата поне тъмно сини да бяха :icon_n_hands: Иначе евала, много добро упътване е станало. Определено започвам да се замислям да си направя моитечерен металик мммм.... :icon_naughty: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 23 август 2010 Сподели Публикувано 23 август 2010 Не разбирам, що ви дразни цвета?Човека ви е дал ноу-хауто! Това е важното!Ако аз си бях харесал няк'ъв цвят и някой ми се меша - щеше да има "мамата"..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 24 август 2010 Автор Сподели Публикувано 24 август 2010 Не разбирам, що ви дразни цвета?Човека ви е дал ноу-хауто! Това е важното!Ако аз си бях харесал няк'ъв цвят и някой ми се меша - щеше да има "мамата"..... Еми като всичко ново и различно някой трябва да е против. Чак до мамата е малко пресилено. Бих използвал тази фраза в случая: Най-голямото невежество е да отблъснеш нещо, което въобще не познаваш.Хорас Джексън Браун Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 24 август 2010 Сподели Публикувано 24 август 2010 Еми като всичко ново и различно някой трябва да е против. Чак до мамата е малко пресилено. Бих използвал тази фраза в случая: Най-голямото невежество е да отблъснеш нещо, което въобще не познаваш.Хорас Джексън Браун Цитата ти не е много уместен според мене. Става дума за цветове и всеки има своите разбирания. Друг е въпроса, че ти правиш колата си така, че да радва твоето око, а не това на останалите по пътя, защото има и такива индивиди. Имах познат който надуваше музиката в колата си и се отдалечаваше за да види колко на далече го чуват. Дали криви и звука няма грам качество не е важно в случая. Тук по уместно е да се каже "различни хора - различни идеали". На мен също хора са ми казвали, че не ми харесват джантите като са черни, но това нито ме засяга, нито ме вълнува. В случая искам аз като си я гледам - мен да си ме радва. Иначе постарал си се, но от сега да знаеш, че няма да изкарат дълго... С тези спрейове няма как да стане здраво като праховото и лесно ще се дере от хвърчащите камъчета, а те за съжаление са в изобилие по нашите пътища... Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 26 август 2010 Сподели Публикувано 26 август 2010 (редакция) А не може ли да се изшкурят до метал както се казва, тоест до падане и на последния слой боя и "алуминият" (защото е сплав, не чист) да се полира до блясък и накрая да се лакира? На финала шкурка 1000+ да обере пепела както се казва и един лак Сикенс... А, няма ли да се смръзне джантата? Моите и 8-те са за боя :icon_angel:Има 6 ОТК-та в нас :icon_doh: Редактирано 26 август 2010 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 26 август 2010 Сподели Публикувано 26 август 2010 Това с полирането и на мен ми е миналово през акъла но ми се струва доста трудоемка задача. Ако има драскотини китването отпада и метала трябва да се заглади перфектно, другото е че няма да има здрава основа за лака а това ще е единствената защита от корозия... Знам, че ги правят и излиза доста скъпичко но каква е точно технологията си нямам на представа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 26 август 2010 Сподели Публикувано 26 август 2010 На мен ми е известна само една технология ако говорим за цялата джанта - кьошенца, завойчета, кантове ... и само лицево! Технологията е проста - 1 километър шкурки и т'ръкаш докат гарван побелее :icon_rock: :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 27 август 2010 Автор Сподели Публикувано 27 август 2010 :icon_thumbup: Не е толкова страшно Само да спомена че като изжулите до алумин трябва бързичко да се пръсне с лак защото буквално потъмнява за минути.Ако искате да лъщи ;) по-добре едно спрейче цвят Хром или Алумин. Пича дето ми ги пръскаше си е направил само борда с лак върху алумина. Сподели ми някаква супер технология: Качва колата на подемника включва на 2-ра и само държи шкурката... :icon_doh: После чевръсто пръскане с лак и то дебел слой таркаля ги вече 1 година. И за скептиците относно колко ще издържи.... Ами колкото издържи следващия цвят е бонбонено барби розово ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
k1k1_ Публикувано 27 август 2010 Сподели Публикувано 27 август 2010 Ами колкото издържи следващия цвят е бонбонено барби розово ! Ееее... Радо, открадна ми идеята... :D На Светла на Спейса много яко ще седи :D :icon_rock: :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 29 август 2010 Сподели Публикувано 29 август 2010 (редакция) Е мойте ги полирах,вярно една седмица ми отне но резултата си заслужава и не се пръска с лак-матират се. Редактирано 29 август 2010 от габо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 30 август 2010 Сподели Публикувано 30 август 2010 :icon_thumbup: Не е толкова страшно Само да спомена че като изжулите до алумин трябва бързичко да се пръсне с лак защото буквално потъмнява за минути.Ако искате да лъщи ;) по-добре едно спрейче цвят Хром или Алумин. Пича дето ми ги пръскаше си е направил само борда с лак върху алумина. Сподели ми някаква супер технология: Качва колата на подемника включва на 2-ра и само държи шкурката... :icon_doh: После чевръсто пръскане с лак и то дебел слой таркаля ги вече 1 година. И за скептиците относно колко ще издържи.... Ами колкото издържи следващия цвят е бонбонено барби розово ! Бахти, откачено... жълтички ги направил. Но как иначе ярките индивидуалисти да изпъкнат? Добре, а не може ли и 4-те да са в различен цвят? Такова не съм виждал. Иначе браво за старанието, така се прави! И информацията е полезна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.