ZmenEmo Публикувано 26 юли 2010 Сподели Публикувано 26 юли 2010 Здравйте колеги,единия праг ми е спукан и от колега си го поръчах да си го сменя.Днес се наведох да видя къде се захваща, че като дойде прага живот и здраве да не съм подготвен само по книга. И навеждайки се гледам където прага стига до купето ми се смее гадната ръждичка.Малко, но иска да ръсте я подозирам. Та молбата ми е (естествено прочетох и някоко теми) като сваля прага как да я пообработя и с какво та да я претрепя там на място. За задния калник (поне една голяма тема порчетох само за него) мисля да използвам съветите от горното упражнение който се надявам да ми дадете.Като разликата е, че съм решил да отсека веждата с тиксо, да изтъркам ръждичката, ама незнам как да продължа. Говорих с един прител, ама само ми дава основни съвети от рода: първо преобразовател (ама какъв?), после да се запечати с ... (ама от какъв и от къде да го взема?). Моля да дадете съвет каква да е последователноста на действията ми и с какво. Предварително благодаря на всички който ми отговорятЕмо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 3 август 2010 Сподели Публикувано 3 август 2010 Колега обработи ръждата с преобразувател нанеси епоксиден грунд отгоре и после основния цвят - успех Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 3 август 2010 Сподели Публикувано 3 август 2010 Колега обработи ръждата с преобразувател нанеси епоксиден грунд отгоре и после основния цвят - успехКолега я разкажи малко повече за 'епоксидния' грунд,ползвал ли си го,доволен ли си,дьржи ли,каква марка е,и откьде го купуваш? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tunay Публикувано 4 август 2010 Сподели Публикувано 4 август 2010 Колега я разкажи малко повече за 'епоксидния' грунд,ползвал ли си го,доволен ли си,дьржи ли,каква марка е,и откьде го купуваш? И аз съм заинтересован. Че и при мен тая ръжда се пресмива. То ми е ясно че вечно няма но след ремонта поне ако устиска 3-4 дай боже и 5 години ще е голямо постижение. Та за това преди да почна ремонт на веждите се оглеждам за някакво по дългосрочно решение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 4 август 2010 Сподели Публикувано 4 август 2010 (редакция) колеги аз използвам ЕП - 074 епоксиден грунд с втвърдител от ф-ма Лакпром Световрачане мисля че не е по лош от западните аналози .Използват го в Хюндаи -успех. Редактирано 4 август 2010 от lesko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 4 август 2010 Сподели Публикувано 4 август 2010 колеги аз използвам ЕП - 74 епоксиден грунд с втвърдител от ф-ма Лакпром Световрачане мисля че не е по лош от западните аналози .Използват го в Хюндаи -успех.А доволен ли си ,там кьдето си 'обработвал' с него,появява ли се пак рьжда? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 4 август 2010 Сподели Публикувано 4 август 2010 Имам Митсубиши 4ж37 1990 г. имах лека ръжда от долу след обработка държи за сега 3 години .-но ръждата винаги работи имаите го в предвид. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tunay Публикувано 4 август 2010 Сподели Публикувано 4 август 2010 Имам Митсубиши 4ж37 1990 г. имах лека ръжда от долу след обработка държи за сега 3 години .-но ръждата винаги работи имаите го в предвид. 3 години пак не е зле. Мислих си даже първо някакъв такъв грунд и после боя за кораби отгоре :icon_confused: ще е гарантирано. Но като цена как ще стои незнам. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 август 2010 Сподели Публикувано 4 август 2010 колеги аз използвам ЕП - 074 епоксиден грунд с втвърдител от ф-ма Лакпром Световрачане мисля че не е по лош от западните аналози .Използват го в Хюндаи -успех.Добър избор е този грунд..................аз също съм го ползвал .................. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 5 август 2010 Сподели Публикувано 5 август 2010 Ето: http://www.lackprom.com/produkti/details/108/21/%D0%A1%D0%9F%D0%95%D0%A6%D0%98%D0%90%D0%9B%D0%9D%D0%98-%D0%93%D0%A0%D0%A3%D0%9D%D0%94%D0%9E%D0%92%D0%95/%D0%95%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BD-%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BD%D0%B4-%D0%95%D0%9F-074-%D0%B4%D0%B2%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BD.html Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 5 август 2010 Сподели Публикувано 5 август 2010 Eто и от мен: ZingaЕдин приятел бе правил навремето пода на опел кадет... някак. Каза: - Онези го батарисаха и го предадоха за отпадъци. Не можаха да срежат пода с ъглошлайф :icon_blush: Този кадет веднъж се запали и изгоря таблото барабар с инсталацията, седалките, стелките, мокета и тогава пак беше в гаража за подмяна на тези неща. Тогава човека ми демонстрира колко здраво е станало и го удари няколко пъти с малък чук. Отскачаше и не оставяше никакви следи. Представям си камъчетата как ще отскачат - никакъв шанс. Ръжда имаше навсякъде, без обработеното, а дойде изгнил на мушмул. Бях решил да направим така астрата, но нямаше нужда (на нея й е слагано някакво покритие и е цимент засега - 1992 г. е.), после взех галанта и така... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hammyv Публикувано 16 август 2010 Сподели Публикувано 16 август 2010 Здравейте, и аз имам много добри впечатления от "Zinga" , работя във фирма за метални конструкции и някои се третират с Zinga- та, което на практика е поцинковане на повърхността.Работили сме и с епоксидни и различни хлоркаучукови грундове, които също осигуряват добра защита на метала, но лично аз смятам да използвам Zinga- та:icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 16 август 2010 Сподели Публикувано 16 август 2010 Колеги, хареса ми мнението ви за Zinga.. и тъй като мисля октомври да подсиля Галанта отдолу. Може ли да споделите, колко горе долу ще е нужно за тази цел, каква е ориентировачната цена и от къде може да се вземе Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 16 август 2010 Сподели Публикувано 16 август 2010 Колеги, хареса ми мнението ви за Zinga.. и тъй като мисля октомври да подсиля Галанта отдолу. Може ли да споделите, колко горе долу ще е нужно за тази цел, каква е ориентировачната цена и от къде може да се вземе И аз питам сьщото,и как се работи сьс Зингата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 16 август 2010 Сподели Публикувано 16 август 2010 И аз питам сьщото,и как се работи сьс Зингата? Братле, явно ще си останем непросветени в тая насока Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 16 август 2010 Сподели Публикувано 16 август 2010 Братле, явно ще си останем непросветени в тая насока Има ,ама няма време ............Zinga е добър продукт, но за тази цел практически е неприложим, тъй като шасито на Галанта е обработено с грунд и Сукобит - каучокува боя, която повярвайте ми , бая здраво хваща пода............съответно за да обработите пода с Цингата, то трябва първо да махнете всичко това до метален блясък , и слет това да нанесете от новия продукт...........това обаче трябва да стане слет като свалите цялото окачване и т.н. С други думи е непосилно ...............по добре яко клепате от Сукобита като преди това обработите/ измиете шасито и така.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 16 август 2010 Сподели Публикувано 16 август 2010 Има ,ама няма време ............Zinga е добър продукт, но за тази цел практически е неприложим, тъй като шасито на Галанта е обработено с грунд и Сукобит - каучокува боя, която повярвайте ми , бая здраво хваща пода............съответно за да обработите пода с Цингата, то трябва първо да махнете всичко това до метален блясък , и слет това да нанесете от новия продукт...........това обаче трябва да стане слет като свалите цялото окачване и т.н. С други думи е непосилно ...............по добре яко клепате от Сукобита като преди това обработите/ измиете шасито и така..............Аз всяка пролет мажа от тоя сукобит задните калници и на следващата......пак сьщите места :icon_crying: напуква се и си пада,няма ли някаква боя да дьржи по дьлго :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 18 август 2010 Сподели Публикувано 18 август 2010 Мен също ме вълнува въпроса с ръждата , но по скоро ръжда под боята . Т.е. имам петънца ( от по 2-3 см ) по 5-тата врата и част от веждите .Та интересуваме каква е последователноста за обработката и .Примерно : - Изшкурка се добре повърхността, така че да няма никакъв блясък и да я измиеш или избършеш с влажен парцал за да машнеш хубаво прахта. - Старата боя -матираш със 240суха 1. Кит - От там като изсъхне кита след грубо 0,5 до 3-4 часа шкуркаш с по-груба шкукра (60-80). След това е ред на цимент кита който се работи пак по същия начин но се шкурка с 100-150-180 шкурка. И накрая се минава с най-финния кит ФАЙН, който е бял на цвят. 2.Шприц Кит- запълва неравностите шприц кита, него го пръскаш, съхне межди 12-24 часа 3.Шкурене - шкурка 1000водна, водна, първо минаваш с 400 после с 600 и напрая с 800 или 1000 и си готов за боя. Има ли нещо вярно в това което съм разбрал .Ако може да допълните подробности , тъй като смятам да се позанимая с ръждата в скоро време Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 18 август 2010 Сподели Публикувано 18 август 2010 Няма смисъл от толкова много кит. Шприц-кита е с втвърдител, по-добре е с черен, ако колата не е светъл цвят, но малко оцветява пистолета и е добре да имаш отделен. Добре е като са се появили такива наченки на ръжда да се мине с нещо специално за целта - някакъв грунд срещу ръжда, цинкова боя или нещо такова, защото за да избие тази ръжда са настъпили химически промени в метала и покритието над него се е деполяризирало. Такова явление наблюдавах на опела в по-голям мащаб - няма никъде грам ръжда по купето (на 22 години), но покритието се е деполяризирало и боята под боята има язвички по около 0.5мм, без да са я пробили. За веждите е добре да ги обработиш от вътрешната страна на купето - обикновено на някои коли там покритието е слабо или се задържа влага и изгниват отвътре навън. При :mitsu-smiley: не съм на ясно как гният и не искам и да знам. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 18 август 2010 Сподели Публикувано 18 август 2010 Да задължително ще се мине препарат за ръжда.Намерих си на ВЮРТ ( ще видим дали наистина е толкоз добър както говорят).Питането ми беше по-скоро за последователноста на действие, кое след кое следва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 18 август 2010 Сподели Публикувано 18 август 2010 (редакция) Ами мажеш го с боя за ръжда, ако трябва кит, ако е много дебело чакаш към 1 ден да изсъхне, да не вземе да се свие кита, после отгоре със шприца и боята. А сетих се и да споделя как се действа със спирачните барабани апарати и т.н. - Разглобява се. Изчиства се до метал с телена четка за ъглошлайф, след това ръчно, минава се с достатъчно силен преобразувател, заради шупличките и язвичките ръжда които остават (след механичното почистване не си личи). Пръска се с малко термоустойчива боя и се разнася с някакво парцалче и се избърсва - целта е да влезне и запълни микровдлъбнатините - потенциалните язвички ръжда. После се боядисва хубаво с боята, пускате фурната на 4 и печете както пише на боята, примерно 15 минути при 160 градуса, като се има предвид, че това са железа и им трябва доста време да достигнат температурата. За по-сигурно се повтаря. Ако не се изпече боята няма да я бъде повече от два месеца. Редактирано 18 август 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 21 август 2010 Сподели Публикувано 21 август 2010 Здравейте, според мен не трябва да се измива с вода или бърше с влажен парцал мястото, което сте шкурили! Винаги остава малко влага, достатъчна за появата на ръжда. Трябва да се почисти със специален препарат от вида на Body Antisil(почистващ препарат, който не разяжда/разтваря боята, с която е боядисано мястото преди. Това е за акрилни бои, за маслени не знам дали има). Да се използва парцал, който не оставя прашинки(частици от него), или специална кърпа(подобно на тази от кухненско руло, но за бояджии). И другото важно нещо, което искам да отбележа е, че не трябва цялата процедура по почистване/боядисване да се прави във влажно помещение. Това са дребни неща на пръв поглед, но много важни за дълготрайния ефект, който търсим. Успех с борбата на ръждата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZmenEmo Публикувано 31 август 2010 Автор Сподели Публикувано 31 август 2010 Благодаря на всички колеги който са писали в темата.Не съм писал никакво мнение в темата която аз иницирах поради невъзможността ми през последния месец за което се извинявам :icon_angel: Има някой много полезни (поне за мен) идей който мисля да използвам. Имам един въпрос относно използването на препарата "Zinga":Ако отстраня ръждата от веждите и намажа с Zinga, ще държи ли евентуално нанасяне на боя отгоре и или се ползва предимно за пода? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hammyv Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 Благодаря на всички колеги който са писали в темата.Не съм писал никакво мнение в темата която аз иницирах поради невъзможността ми през последния месец за което се извинявам :icon_angel: Има някой много полезни (поне за мен) идей който мисля да използвам. Имам един въпрос относно използването на препарата "Zinga":Ако отстраня ръждата от веждите и намажа с Zinga, ще държи ли евентуално нанасяне на боя отгоре и или се ползва предимно за пода? Ще държи колега, това е все едно да боядисваш поцинкована ламарина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Illusion Публикувано 5 септември 2010 Сподели Публикувано 5 септември 2010 Ако е за шасито или под прагове, брони и т.н. най-добрия вариант е с антикор да се запечата след като е махната ръждата както трябва. Което ми напомня... аз като съм гледала отдолу са ви с някакво смолисто покритие колите. А относно самото премахване на ръждата - преобразувател, флекс или телена четка. Последните две, колкото и по-грубо да звучат, ще изчистят всичко, а преобразувателя като се нанесе след известно време си прави ръждата на окис... Ползвала съм и скъпи и евтини преобразуватели, не е от голямо значение какъв ще е стига да се види, че е изчистил всичко. По-важна си е обработката след това. А за Галанти от коя година говорите, че сте ми много съмнителни и ми звучите крайно непоцинковани? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.