Премини към съдържание

Помощ за помогни си сам


Препоръчано мнение

Здравйте колеги,

единия праг ми е спукан и от колега си го поръчах да си го сменя.

Днес се наведох да видя къде се захваща, че като дойде прага живот и здраве да не съм подготвен само по книга.

 

И навеждайки се гледам където прага стига до купето ми се смее гадната ръждичка.

Малко, но иска да ръсте я подозирам.

 

Та молбата ми е (естествено прочетох и някоко теми) като сваля прага как да я пообработя и с какво та да я претрепя там на място.

 

За задния калник (поне една голяма тема порчетох само за него) мисля да използвам съветите от горното упражнение който се надявам да ми дадете.

Като разликата е, че съм решил да отсека веждата с тиксо, да изтъркам ръждичката, ама незнам как да продължа.

 

Говорих с един прител, ама само ми дава основни съвети от рода: първо преобразовател (ама какъв?), после да се запечати с ... (ама от какъв и от къде да го взема?).

 

Моля да дадете съвет каква да е последователноста на действията ми и с какво.

 

Предварително благодаря на всички който ми отговорят

Емо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега обработи ръждата с преобразувател нанеси епоксиден грунд отгоре и после основния цвят - успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега обработи ръждата с преобразувател нанеси епоксиден грунд отгоре и после основния цвят - успех

Колега я разкажи малко повече за 'епоксидния' грунд,ползвал ли си го,доволен ли си,дьржи ли,каква марка е,и откьде го купуваш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега я разкажи малко повече за 'епоксидния' грунд,ползвал ли си го,доволен ли си,дьржи ли,каква марка е,и откьде го купуваш?

 

И аз съм заинтересован. Че и при мен тая ръжда се пресмива. То ми е ясно че вечно няма но след ремонта поне ако устиска 3-4 дай боже и 5 години ще е голямо постижение. Та за това преди да почна ремонт на веждите се оглеждам за някакво по дългосрочно решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колеги аз използвам ЕП - 074 епоксиден грунд с втвърдител от ф-ма Лакпром Световрачане мисля че не е по лош от западните аналози .Използват го в Хюндаи -успех.

Редактирано от lesko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колеги аз използвам ЕП - 74 епоксиден грунд с втвърдител от ф-ма Лакпром Световрачане мисля че не е по лош от западните аналози .Използват го в Хюндаи -успех.

А доволен ли си ,там кьдето си 'обработвал' с него,появява ли се пак рьжда?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам Митсубиши 4ж37 1990 г. имах лека ръжда от долу след обработка държи за сега 3 години .-но ръждата винаги работи имаите го в предвид.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам Митсубиши 4ж37 1990 г. имах лека ръжда от долу след обработка държи за сега 3 години .-но ръждата винаги работи имаите го в предвид.

 

3 години пак не е зле. Мислих си даже първо някакъв такъв грунд и после боя за кораби отгоре :icon_confused: ще е гарантирано. Но като цена как ще стои незнам. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колеги аз използвам ЕП - 074 епоксиден грунд с втвърдител от ф-ма Лакпром Световрачане мисля че не е по лош от западните аналози .Използват го в Хюндаи -успех.

Добър избор е този грунд..................аз също съм го ползвал ..................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eто и от мен: Zinga

Един приятел бе правил навремето пода на опел кадет... някак. Каза: - Онези го батарисаха и го предадоха за отпадъци. Не можаха да срежат пода с ъглошлайф :icon_blush:

Този кадет веднъж се запали и изгоря таблото барабар с инсталацията, седалките, стелките, мокета и тогава пак беше в гаража за подмяна на тези неща. Тогава човека ми демонстрира колко здраво е станало и го удари няколко пъти с малък чук. Отскачаше и не оставяше никакви следи. Представям си камъчетата как ще отскачат - никакъв шанс. Ръжда имаше навсякъде, без обработеното, а дойде изгнил на мушмул. Бях решил да направим така астрата, но нямаше нужда (на нея й е слагано някакво покритие и е цимент засега - 1992 г. е.), после взех галанта и така...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте,

и аз имам много добри впечатления от "Zinga" , работя във фирма за метални конструкции и някои се третират с Zinga- та, което на практика е поцинковане на повърхността.

Работили сме и с епоксидни и различни хлоркаучукови грундове, които също осигуряват добра защита на метала, но лично аз смятам да използвам Zinga- та:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, хареса ми мнението ви за Zinga.. и тъй като мисля октомври да подсиля Галанта отдолу. Може ли да споделите, колко горе долу ще е нужно за тази цел, каква е ориентировачната цена и от къде може да се вземе :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, хареса ми мнението ви за Zinga.. и тъй като мисля октомври да подсиля Галанта отдолу. Може ли да споделите, колко горе долу ще е нужно за тази цел, каква е ориентировачната цена и от къде може да се вземе :)

И аз питам сьщото,и как се работи сьс Зингата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз питам сьщото,и как се работи сьс Зингата?

 

Братле, явно ще си останем непросветени в тая насока :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Братле, явно ще си останем непросветени в тая насока :)

Има ,ама няма време ............

Zinga е добър продукт, но за тази цел практически е неприложим, тъй като шасито на Галанта е обработено с грунд и Сукобит - каучокува боя, която повярвайте ми , бая здраво хваща пода............съответно за да обработите пода с Цингата, то трябва първо да махнете всичко това до метален блясък , и слет това да нанесете от новия продукт...........това обаче трябва да стане слет като свалите цялото окачване и т.н. С други думи е непосилно ...............по добре яко клепате от Сукобита като преди това обработите/ измиете шасито и така..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ,ама няма време ............

Zinga е добър продукт, но за тази цел практически е неприложим, тъй като шасито на Галанта е обработено с грунд и Сукобит - каучокува боя, която повярвайте ми , бая здраво хваща пода............съответно за да обработите пода с Цингата, то трябва първо да махнете всичко това до метален блясък , и слет това да нанесете от новия продукт...........това обаче трябва да стане слет като свалите цялото окачване и т.н. С други думи е непосилно ...............по добре яко клепате от Сукобита като преди това обработите/ измиете шасито и така..............

Аз всяка пролет мажа от тоя сукобит задните калници и на следващата......пак сьщите места :icon_crying: напуква се и си пада,няма ли някаква боя да дьржи по дьлго :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен също ме вълнува въпроса с ръждата , но по скоро ръжда под боята .

Т.е. имам петънца ( от по 2-3 см ) по 5-тата врата и част от веждите .

Та интересуваме каква е последователноста за обработката и .

Примерно :

 

- Изшкурка се добре повърхността, така че да няма никакъв блясък и

да я измиеш или избършеш с влажен парцал за да машнеш хубаво прахта.

 

 

 

- Старата боя -матираш със 240суха

 

1. Кит

- От там като изсъхне кита след грубо 0,5 до 3-4 часа

шкуркаш с по-груба шкукра (60-80). След това е ред на цимент кита

който се работи пак по същия начин

но се шкурка с 100-150-180 шкурка. И накрая се минава с най-финния

кит ФАЙН, който е бял на цвят.

 

 

2.Шприц Кит- запълва неравностите

 

шприц кита, него го пръскаш, съхне межди 12-24 часа

 

3.Шкурене - шкурка 1000водна,

водна, първо минаваш с 400 после с 600 и напрая с 800 или 1000 и си готов за боя.

 

 

Има ли нещо вярно в това което съм разбрал .

Ако може да допълните подробности , тъй като смятам да се позанимая с ръждата в скоро време :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл от толкова много кит.  Шприц-кита е с втвърдител, по-добре е с черен, ако колата не е светъл цвят, но малко оцветява пистолета и е добре да имаш отделен. Добре е като са се появили такива наченки на ръжда да се мине с нещо специално за целта - някакъв грунд срещу ръжда, цинкова боя или нещо такова, защото за да избие тази ръжда са настъпили химически промени в метала и покритието над него се е деполяризирало. Такова явление наблюдавах на опела в по-голям мащаб - няма никъде грам ръжда по купето (на 22 години), но покритието се е деполяризирало и боята под боята има язвички по около 0.5мм, без да са я пробили. За веждите е добре да ги обработиш от вътрешната страна на купето - обикновено на някои коли там покритието е слабо или се задържа влага и изгниват отвътре навън. При  :mitsu-smiley: не съм на ясно как гният и не искам и да знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да задължително ще се мине препарат за ръжда.

Намерих си на ВЮРТ ( ще видим дали наистина е толкоз добър както говорят).

Питането ми беше по-скоро за последователноста на действие, кое след кое следва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами мажеш го с боя за ръжда, ако трябва кит, ако е много дебело чакаш към 1 ден да изсъхне, да не вземе да се свие кита, после отгоре със шприца и боята.

 

 

 

 

А сетих се и да споделя как се действа със спирачните барабани апарати и т.н. - Разглобява се. Изчиства се до метал с телена четка за ъглошлайф, след това ръчно, минава се с достатъчно силен преобразувател, заради шупличките и язвичките ръжда които остават (след механичното почистване не си личи). Пръска се с малко термоустойчива боя и се разнася с някакво парцалче и се избърсва - целта е да влезне и запълни микровдлъбнатините - потенциалните язвички ръжда. После се боядисва хубаво с боята, пускате фурната на 4 и печете както пише на боята, примерно 15 минути при 160 градуса, като се има предвид, че това са железа и им трябва доста време да достигнат температурата. За по-сигурно се повтаря. Ако не се изпече боята няма да я бъде повече от два месеца.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

според мен не трябва да се измива с вода или бърше с влажен парцал мястото, което сте шкурили! Винаги остава малко влага, достатъчна за появата на ръжда. Трябва да се почисти със специален препарат от вида на Body Antisil(почистващ препарат, който не разяжда/разтваря боята, с която е боядисано мястото преди. Това е за акрилни бои, за маслени не знам дали има). Да се използва парцал, който не оставя прашинки(частици от него), или специална кърпа(подобно на тази от кухненско руло, но за бояджии). И другото важно нещо, което искам да отбележа е, че не трябва цялата процедура по почистване/боядисване да се прави във влажно помещение. Това са дребни неща на пръв поглед, но много важни за дълготрайния ефект, който търсим. :)

 

Успех с борбата на ръждата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Благодаря на всички колеги който са писали в темата.

Не съм писал никакво мнение в темата която аз иницирах поради невъзможността ми през последния месец за което се извинявам :icon_angel:

Има някой много полезни (поне за мен) идей който мисля да използвам.

 

Имам един въпрос относно използването на препарата "Zinga":

Ако отстраня ръждата от веждите и намажа с Zinga, ще държи ли евентуално нанасяне на боя отгоре и или се ползва предимно за пода?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги който са писали в темата.

Не съм писал никакво мнение в темата която аз иницирах поради невъзможността ми през последния месец за което се извинявам :icon_angel:

Има някой много полезни (поне за мен) идей който мисля да използвам.

 

Имам един въпрос относно използването на препарата "Zinga":

Ако отстраня ръждата от веждите и намажа с Zinga, ще държи ли евентуално нанасяне на боя отгоре и или се ползва предимно за пода?

 

Ще държи колега, това е все едно да боядисваш поцинкована ламарина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е за шасито или под прагове, брони и т.н. най-добрия вариант е с антикор да се запечата след като е махната ръждата както трябва. Което ми напомня... аз като съм гледала отдолу са ви с някакво смолисто покритие колите.

А относно самото премахване на ръждата - преобразувател, флекс или телена четка. Последните две, колкото и по-грубо да звучат, ще изчистят всичко, а преобразувателя като се нанесе след известно време си прави ръждата на окис... Ползвала съм и скъпи и евтини преобразуватели, не е от голямо значение какъв ще е стига да се види, че е изчистил всичко. По-важна си е обработката след това.

 

А за Галанти от коя година говорите, че сте ми много съмнителни и ми звучите крайно непоцинковани?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...