Премини към съдържание

Проблем с обороти


Препоръчано мнение

Здравейте. Видях, че има друга скорошна тема за проблеми с обороти, но моя проблем е доста различен.

 

Проблема е следния. Когато натоваря колата със всичко възможно електрически (фарове, климатик, музика) оборотите ми падат и понякога дори колата изгасва.

 

Решаващия фактор е климатика, когато той не работи всичко изглежда горе-долу наред. Измерих тока на акумулатора. При работа на място без нищо включено държи около 14.2 волта. При изгасена кола държи 12.7 волта, следователно самия акумулатор май е здрав.

 

В момента в който пусна климатика оборотите падат и след това постепенно се вдигат до нормалните нива. В същото време волтажа на акумулатора пада до около 13 волта. След това колата си поддържа нормални обороти когато подавам газ и после пускам педала, но това е само при работа на място.

 

Когато тръгна да карам колата с пуснат климатик става баш лошото. Докато подавам газ и оборотите са високи (2000 примерно) всичко е наред, но когато освободя от скорост и се движа по инерция оборотите падат много и дори изгасва. Почи със сигурност изгасва, ако и фаровете са пуснати.

 

Нещата съвпаднаха с това, че преди няколко дни си забравих фаровете включени и акумулатора падна, след това дори с кабели не можах да запаля и се наложи с бутане. Но имам колата само от месец и половина, и преди това съм карал на климатик много малко. Така че не мога да съм сигурен, че и преди случката с фаровете проблема не го е имало.

 

Къде да търся проблема?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стандартен - системата за празен ход - моторче, дросел...

Колко струва ремонта, ако е това проблема?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде да търся проблема?

Между дросела и и жилото на газта го търси, ама като ти гледам аватара, по добре го търси зад ТПК-Чайка при Милен...0889755500 му е телефона..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Нещата съвпаднаха с това, че преди няколко дни си забравих фаровете включени и акумулатора падна, след това дори с кабели не можах да запаля и се наложи с бутане. Но имам колата само от месец и половина, и преди това съм карал на климатик много малко. Така че не мога да съм сигурен, че и преди случката с фаровете проблема не го е имало.

 

Къде да търся проблема?

 

Виж тук , щом е падал акумулатора , възможно е ЕКУ-то да се е рестартирало и да му трябва време да се адаптира :

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=15568&st=0&p=165188&hl=%EE%F2%EA%E0%F7%E0%ED%E5%20%ED%E0%20%E0%EA%FA%EC%F3%EB%E0%F2%EE%F0%E0&fromsearch=1entry165188

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук , щом е падал акумулатора , възможно е ЕКУ-то да се е рестартирало и да му трябва време да се адаптира :

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=15568&st=0&p=165188&hl=%EE%F2%EA%E0%F7%E0%ED%E5%20%ED%E0%20%E0%EA%FA%EC%F3%EB%E0%F2%EE%F0%E0&fromsearch=1entry165188

Тази процедура на DANI MG има ли смисъл да я правя, щом колата ми не е GDI?

А изминаването на 5-10-20 километра за адаптацията има ли значение дали ще се изминат ивънградско с постоянна скорост или градско със спиране и тръгване?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се оправи с никаква процедура по адаптация. Не видях че си от Пловдив, поне за теб решението на проблема е лесно, бат Марин каза - бягай при Милен, той е човека който ще я оправи :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се оправи с никаква процедура по адаптация. Не видях че си от Пловдив, поне за теб решението на проблема е лесно, бат Марин каза - бягай при Милен, той е човека който ще я оправи :)

 

Значи според теб не е от ЕКУ и няма смисъл да карам колата, за да се адаптира?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, карай си я и така но колкото по рано минеш по бул. 6-ти септември толкова по скоро ще престане да те трови този проблем. При включване на климатик е нормално оборотите дори да се вдигнат, това че и при включване на консуматори ти падат оборотите говори за проблем в системата за ПХ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, карай си я и така но колкото по рано минеш по бул. 6-ти септември толкова по скоро ще престане да те трови този проблем. При включване на климатик е нормално оборотите дори да се вдигнат, това че и при включване на консуматори ти падат оборотите говори за проблем в системата за ПХ.

 

Мерси :) Утре имам малко път извън града така или иначе, като се върна ако е същото ще ходя при Милен.

Само ориентировъчно, колко пари са горе-долу ремонтите по системата за празен ход? Има ли там някоя част, която спада към скъпите ремонти?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се плашиш, адаша ще ти я оправи, той ги обича каризмите. Предполагам почистване и настройка, най-лошия вариант е степ моторче, ще трябва да си търсиш втора ръка но да не викаме дявола ;) така че едвали ще е кой знае какво като кинти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Привет на всички :)

 

Ето че и при мен се появи този проблем.Паля на студен двигател оборотите са около 1700 като позагрее и се нормализират на около 750/800. Фаровете са постояно включени като включа и подгряването на задното стъкло и парното падат на около 500. Дотук г/д приемливо( да ама не) Вчера реших да си пусна КЛИМАТИКА и кво стана работи перфектно студи обаче оборотите и колата само че не е огаснала .Спирам на място загрял мотор,фарове,парно ( абе натоварена яко електрически) стоят някви 300/400 оборота хоооп вдигнат се на 500 пак паднат пак се вдигнат и г/д стоят на 500.Почвам да изключвам всичко и оставам да работи климатика и колата без фарове парно и т.н. и г/д на място след малко колебание сичко г/д става добре. Като карам и е включен климатика изключвам от скорост и колата така да се каже само че не гасне .Доколкото знам като се включи климатика би трябвало да се повишат оборотите ??? .МПХ си сваля оборотите като загрее и няма проблем .Проблемите се явяват като натоваря колата с парно ,фарове а за климатиак като го включа да не говорим . Очаквам мнения :help:

Редактирано от doktora_mz
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо много важно !!! .Като купих колата вечерта човека ми беше сложил нов акомулатор. Ако направя един рестарт т.е да откача и закача акомулатора. Да очаквам ли подобрение или да търся причината в МПХ-а .Ако има повреда в ЕКУ-то диагностика ще покаже ли проблема ??? или трябва да се мери МПХ-а и следователно ЕКУ-то да се отвори от специалист :mitsu-smiley: и какво точно се ремонтира в ЕКУ-то . И ако карам така колата ще станат ли по зле нещата с тези ниски обороти ???

Редактирано от doktora_mz
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като чета това "Като карам и е включен климатика изключвам от скорост и колата така да се каже само че не гасне", проблема изглежда същия какъвто беше при мен. От системата за празен ход беше. Милен ми го почисти и настрои за 10 минути :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички :)

 

Ето че и при мен се появи този проблем.Паля на студен двигател оборотите са около 1700 като позагрее и се нормализират на около 750/800. Фаровете са постояно включени като включа и подгряването на задното стъкло и парното падат на около 500. Дотук г/д приемливо( да ама не) Вчера реших да си пусна КЛИМАТИКА и кво стана работи перфектно студи обаче оборотите и колата само че не е огаснала .Спирам на място загрял мотор,фарове,парно ( абе натоварена яко електрически) стоят някви 300/400 оборота хоооп вдигнат се на 500 пак паднат пак се вдигнат и г/д стоят на 500.Почвам да изключвам всичко и оставам да работи климатика и колата без фарове парно и т.н. и г/д на място след малко колебание сичко г/д става добре. Като карам и е включен климатика изключвам от скорост и колата така да се каже само че не гасне .Доколкото знам като се включи климатика би трябвало да се повишат оборотите ??? .МПХ си сваля оборотите като загрее и няма проблем .Проблемите се явяват като натоваря колата с парно ,фарове а за климатиак като го включа да не говорим . Очаквам мнения :help:

Вероятно имаш проблем в МПХ, някоя намотка е окъсила.Замерете всички намотки, всяка една трябва да е около 30 ома.На куплунга на МПХ има 6 пина, 2 реда по 3 пина,средните два на всеки ред са общата точка на двете двете намотки, там идва +12 волта, а на краищата й се подава управляваща маса.Именно м/у два съседни пина трябва да е 30 ома......Ако при някоя е по малко,примерно 10 ома, тогава МПХ е засмяна, но има голяма вероятност да е изгорял и драйвера,както и защитата на МПХ в ЕКУ-то, така че трябва да се премери МПХ и тогава да се реши......

Друг проблем може да бъде запушен байпасен кнал на системата за управление на празния ход, просто трябва да се свали МПХ и да се почисти байпаса ,както и дросела като цяло......

Когато отстраните проблема, откачете клемите на акумулатора за 3-5 мин. и пак ги закачете, след това запалете мотора и оставете да поработи 10-15 мин. на празен ход без вкл. консуматори.....после я покарайте малко също без вкл. консуматори .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направих тази процедура с акомулатора. Запалих на студен мотор и за пръв път колата държеше 1400 обор., а не като прди 2100. покарах малко и оборотите по бързо паднаха .Забелязах че дори и без включен климатик като изключа от скорост оборотите много падат около 400.Колата спира на място седи така 1 2 секунди и хоп и оборотите се вдигат на 750.Според мен е за почистване МПХ-а какво ще кажете ???. Просто май бавно зацепва и няма да играе стрелката.КАкто съм изключил от скорост докато не спре колата на място тези обороти не се вдигат и не се нормализират .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой от вас знае каде се намира МПХ-а на 1.6 90к.с. 1999г. ще съм много благодарен. Взел съм почистващ спрей и мисля да отскоча при един майстор да го отворим почистим и замерим ако причината е в ЕКу-то не в МПХ-а тази част която е ж Еку-то която гори подлежи ли на ремонт и какви пари г/д. Виждам че тук има специалисти и хора който много разбират от :mitsu-smiley: но аз съм от Мездра и сте ми много далеч. Ще правя тези стъпки и ще държа връзка с вас да ме напътствате . Благодаря още веднъж за отделеното време :) :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой от вас знае каде се намира МПХ-а на 1.6 90к.с. 1999г. ще съм много благодарен. Взел съм почистващ спрей и мисля да отскоча при един майстор да го отворим почистим и замерим ако причината е в ЕКу-то не в МПХ-а тази част която е ж Еку-то която гори подлежи ли на ремонт и какви пари г/д. Виждам че тук има специалисти и хора който много разбират от :mitsu-smiley: но аз съм от Мездра и сте ми много далеч. Ще правя тези стъпки и ще държа връзка с вас да ме напътствате . Благодаря още веднъж за отделеното време :) :good:

Намира се под дроселовата клапа, в дясно има една букса с 6 проводника.

П.П Много ми е интересно как как ги засичате тези 300-400об след като първата черта е 500об? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех колега просто предполагах тя е една тънка след 0 и после 1000оборота. До там някъде пада , но фаровете мижат парното духа слабо и в момента в който дам гас фаровете светят по силно и парното се увеличава.Стои така загряла на място след като съм спряли леко леко някъде до 700 800 се вдигат а не би трябвало да е така според мен как мислите Вие ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не бараите и не почистваите, ако компютъра е здрав това може да го изгори. Реда за проверка започва с диагностика. На компютър се гледа на какви стъпки работи моторчето(което няма как да се разбере без компютър) и колко адекватно се държи при увеличаване на натоварването на двигателя. Когато е сигурно че проблема е в него, може да се свали и премери които иска може и да го чисти (аз почти не го правя това, освен ако от нагар не е останало място за въздуха). При слагането най-важно е позиционирането.....това също може да доведе до изгаряне на нещо.

Ако случаино се окаже че моторчето е здраво се проверяват управляващите импулси от компютъра, и тогава се разглобява. Естественно елементи за тези компютри не се продават, свалят се от други такива полу, или нацяло унищожени. Което предполага че е добре да го прави човек които с това се занимава и разполага с такива за сваляне на части.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Регулирах оборотите от един болт с контра гайка до МПХ-а колата загря направих ги на 900.Като включа парно подгряване и фарове падат на около 700 мисля че е добре.Сега колата не се тормози на студен двигател 1400 оборота . Сега е много добре да го оставям ли така колеги ?

Редактирано от doktora_mz
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Аз пък имам следния проблем.Не много често,но се случва на празен ход оборотите да варират надолу и мотора гасне.Колата няма компютър или някаква електроника.Ако някой е чистил това МПХ ,моля да сподели как се сваля.Ще се занимавам тия дни с проблема и всякакви идеи ще са ми от полза.Взех и течност за почистване на горивната система за профилактика ...

Редактирано от aleks12
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Как така няма всяка кола има комп.Ако си някъде от Пловдив се свържи с Milen_z. Проблема може да е в системата за празен ход. МПХ , ЕКУ-то може да е гръмнало, ТПС датчик и т.н. Аз минах само с центровка на Дросела. Обърни се към милен за да решиш проблема. От Мездра съм и ходих чак до Пловдив. Пътя си струваше :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам следния проблем.Не много често,но се случва на празен ход оборотите да варират надолу и мотора гасне.Колата няма компютър или някаква електроника.Ако някой е чистил това МПХ ,моля да сподели как се сваля.Ще се занимавам тия дни с проблема и всякакви идеи ще са ми от полза.Взех и течност за почистване на горивната система за профилактика ...

 

Само да споделя че болчетата са на много гадно място и ако не уцелиш подходящ инструмент ще ги размърлиш и мн трудно ще ги отвиеш.Ако си решил да го чистиш по добре свали дросела и тогава се пробваи да развиеш болчетата. Чесно казано ме съмнява да е за почистване.Поразрови се във форума и ще намериш подходяща информация и подходящия човек да отстрани проблема ................Milen_z........... :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...