Chushev Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Здравейте. Видях, че има друга скорошна тема за проблеми с обороти, но моя проблем е доста различен. Проблема е следния. Когато натоваря колата със всичко възможно електрически (фарове, климатик, музика) оборотите ми падат и понякога дори колата изгасва. Решаващия фактор е климатика, когато той не работи всичко изглежда горе-долу наред. Измерих тока на акумулатора. При работа на място без нищо включено държи около 14.2 волта. При изгасена кола държи 12.7 волта, следователно самия акумулатор май е здрав. В момента в който пусна климатика оборотите падат и след това постепенно се вдигат до нормалните нива. В същото време волтажа на акумулатора пада до около 13 волта. След това колата си поддържа нормални обороти когато подавам газ и после пускам педала, но това е само при работа на място. Когато тръгна да карам колата с пуснат климатик става баш лошото. Докато подавам газ и оборотите са високи (2000 примерно) всичко е наред, но когато освободя от скорост и се движа по инерция оборотите падат много и дори изгасва. Почи със сигурност изгасва, ако и фаровете са пуснати. Нещата съвпаднаха с това, че преди няколко дни си забравих фаровете включени и акумулатора падна, след това дори с кабели не можах да запаля и се наложи с бутане. Но имам колата само от месец и половина, и преди това съм карал на климатик много малко. Така че не мога да съм сигурен, че и преди случката с фаровете проблема не го е имало. Къде да търся проблема? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Стандартен - системата за празен ход - моторче, дросел... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chushev Публикувано 16 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 16 юли 2010 Стандартен - системата за празен ход - моторче, дросел...Колко струва ремонта, ако е това проблема? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Къде да търся проблема?Между дросела и и жилото на газта го търси, ама като ти гледам аватара, по добре го търси зад ТПК-Чайка при Милен...0889755500 му е телефона.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Нещата съвпаднаха с това, че преди няколко дни си забравих фаровете включени и акумулатора падна, след това дори с кабели не можах да запаля и се наложи с бутане. Но имам колата само от месец и половина, и преди това съм карал на климатик много малко. Така че не мога да съм сигурен, че и преди случката с фаровете проблема не го е имало. Къде да търся проблема? Виж тук , щом е падал акумулатора , възможно е ЕКУ-то да се е рестартирало и да му трябва време да се адаптира : http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=15568&st=0&p=165188&hl=%EE%F2%EA%E0%F7%E0%ED%E5%20%ED%E0%20%E0%EA%FA%EC%F3%EB%E0%F2%EE%F0%E0&fromsearch=1entry165188 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chushev Публикувано 16 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 16 юли 2010 Виж тук , щом е падал акумулатора , възможно е ЕКУ-то да се е рестартирало и да му трябва време да се адаптира : http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=15568&st=0&p=165188&hl=%EE%F2%EA%E0%F7%E0%ED%E5%20%ED%E0%20%E0%EA%FA%EC%F3%EB%E0%F2%EE%F0%E0&fromsearch=1entry165188Тази процедура на DANI MG има ли смисъл да я правя, щом колата ми не е GDI?А изминаването на 5-10-20 километра за адаптацията има ли значение дали ще се изминат ивънградско с постоянна скорост или градско със спиране и тръгване? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Няма да се оправи с никаква процедура по адаптация. Не видях че си от Пловдив, поне за теб решението на проблема е лесно, бат Марин каза - бягай при Милен, той е човека който ще я оправи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chushev Публикувано 16 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 16 юли 2010 Няма да се оправи с никаква процедура по адаптация. Не видях че си от Пловдив, поне за теб решението на проблема е лесно, бат Марин каза - бягай при Милен, той е човека който ще я оправи Значи според теб не е от ЕКУ и няма смисъл да карам колата, за да се адаптира? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Не бе, карай си я и така но колкото по рано минеш по бул. 6-ти септември толкова по скоро ще престане да те трови този проблем. При включване на климатик е нормално оборотите дори да се вдигнат, това че и при включване на консуматори ти падат оборотите говори за проблем в системата за ПХ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chushev Публикувано 16 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 16 юли 2010 Не бе, карай си я и така но колкото по рано минеш по бул. 6-ти септември толкова по скоро ще престане да те трови този проблем. При включване на климатик е нормално оборотите дори да се вдигнат, това че и при включване на консуматори ти падат оборотите говори за проблем в системата за ПХ. Мерси Утре имам малко път извън града така или иначе, като се върна ако е същото ще ходя при Милен.Само ориентировъчно, колко пари са горе-долу ремонтите по системата за празен ход? Има ли там някоя част, която спада към скъпите ремонти? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Няма да се плашиш, адаша ще ти я оправи, той ги обича каризмите. Предполагам почистване и настройка, най-лошия вариант е степ моторче, ще трябва да си търсиш втора ръка но да не викаме дявола ;) така че едвали ще е кой знае какво като кинти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 16 юли 2010 Сподели Публикувано 16 юли 2010 Две ръце още за Милен. На мен при подобни симптоми ми беше изгоряло ЕКУ-то. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doktora_mz Публикувано 9 февруари 2013 Сподели Публикувано 9 февруари 2013 (редакция) Привет на всички Ето че и при мен се появи този проблем.Паля на студен двигател оборотите са около 1700 като позагрее и се нормализират на около 750/800. Фаровете са постояно включени като включа и подгряването на задното стъкло и парното падат на около 500. Дотук г/д приемливо( да ама не) Вчера реших да си пусна КЛИМАТИКА и кво стана работи перфектно студи обаче оборотите и колата само че не е огаснала .Спирам на място загрял мотор,фарове,парно ( абе натоварена яко електрически) стоят някви 300/400 оборота хоооп вдигнат се на 500 пак паднат пак се вдигнат и г/д стоят на 500.Почвам да изключвам всичко и оставам да работи климатика и колата без фарове парно и т.н. и г/д на място след малко колебание сичко г/д става добре. Като карам и е включен климатика изключвам от скорост и колата така да се каже само че не гасне .Доколкото знам като се включи климатика би трябвало да се повишат оборотите ??? .МПХ си сваля оборотите като загрее и няма проблем .Проблемите се явяват като натоваря колата с парно ,фарове а за климатиак като го включа да не говорим . Очаквам мнения :help: Редактирано 9 февруари 2013 от doktora_mz Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doktora_mz Публикувано 9 февруари 2013 Сподели Публикувано 9 февруари 2013 (редакция) Нещо много важно !!! .Като купих колата вечерта човека ми беше сложил нов акомулатор. Ако направя един рестарт т.е да откача и закача акомулатора. Да очаквам ли подобрение или да търся причината в МПХ-а .Ако има повреда в ЕКУ-то диагностика ще покаже ли проблема ??? или трябва да се мери МПХ-а и следователно ЕКУ-то да се отвори от специалист :mitsu-smiley: и какво точно се ремонтира в ЕКУ-то . И ако карам така колата ще станат ли по зле нещата с тези ниски обороти ??? Редактирано 9 февруари 2013 от doktora_mz Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chushev Публикувано 9 февруари 2013 Автор Сподели Публикувано 9 февруари 2013 Като чета това "Като карам и е включен климатика изключвам от скорост и колата така да се каже само че не гасне", проблема изглежда същия какъвто беше при мен. От системата за празен ход беше. Милен ми го почисти и настрои за 10 минути Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 февруари 2013 Сподели Публикувано 10 февруари 2013 Привет на всички Ето че и при мен се появи този проблем.Паля на студен двигател оборотите са около 1700 като позагрее и се нормализират на около 750/800. Фаровете са постояно включени като включа и подгряването на задното стъкло и парното падат на около 500. Дотук г/д приемливо( да ама не) Вчера реших да си пусна КЛИМАТИКА и кво стана работи перфектно студи обаче оборотите и колата само че не е огаснала .Спирам на място загрял мотор,фарове,парно ( абе натоварена яко електрически) стоят някви 300/400 оборота хоооп вдигнат се на 500 пак паднат пак се вдигнат и г/д стоят на 500.Почвам да изключвам всичко и оставам да работи климатика и колата без фарове парно и т.н. и г/д на място след малко колебание сичко г/д става добре. Като карам и е включен климатика изключвам от скорост и колата така да се каже само че не гасне .Доколкото знам като се включи климатика би трябвало да се повишат оборотите ??? .МПХ си сваля оборотите като загрее и няма проблем .Проблемите се явяват като натоваря колата с парно ,фарове а за климатиак като го включа да не говорим . Очаквам мнения :help:Вероятно имаш проблем в МПХ, някоя намотка е окъсила.Замерете всички намотки, всяка една трябва да е около 30 ома.На куплунга на МПХ има 6 пина, 2 реда по 3 пина,средните два на всеки ред са общата точка на двете двете намотки, там идва +12 волта, а на краищата й се подава управляваща маса.Именно м/у два съседни пина трябва да е 30 ома......Ако при някоя е по малко,примерно 10 ома, тогава МПХ е засмяна, но има голяма вероятност да е изгорял и драйвера,както и защитата на МПХ в ЕКУ-то, така че трябва да се премери МПХ и тогава да се реши......Друг проблем може да бъде запушен байпасен кнал на системата за управление на празния ход, просто трябва да се свали МПХ и да се почисти байпаса ,както и дросела като цяло......Когато отстраните проблема, откачете клемите на акумулатора за 3-5 мин. и пак ги закачете, след това запалете мотора и оставете да поработи 10-15 мин. на празен ход без вкл. консуматори.....после я покарайте малко също без вкл. консуматори ....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doktora_mz Публикувано 10 февруари 2013 Сподели Публикувано 10 февруари 2013 Направих тази процедура с акомулатора. Запалих на студен мотор и за пръв път колата държеше 1400 обор., а не като прди 2100. покарах малко и оборотите по бързо паднаха .Забелязах че дори и без включен климатик като изключа от скорост оборотите много падат около 400.Колата спира на място седи така 1 2 секунди и хоп и оборотите се вдигат на 750.Според мен е за почистване МПХ-а какво ще кажете ???. Просто май бавно зацепва и няма да играе стрелката.КАкто съм изключил от скорост докато не спре колата на място тези обороти не се вдигат и не се нормализират . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doktora_mz Публикувано 10 февруари 2013 Сподели Публикувано 10 февруари 2013 Ако някой от вас знае каде се намира МПХ-а на 1.6 90к.с. 1999г. ще съм много благодарен. Взел съм почистващ спрей и мисля да отскоча при един майстор да го отворим почистим и замерим ако причината е в ЕКу-то не в МПХ-а тази част която е ж Еку-то която гори подлежи ли на ремонт и какви пари г/д. Виждам че тук има специалисти и хора който много разбират от :mitsu-smiley: но аз съм от Мездра и сте ми много далеч. Ще правя тези стъпки и ще държа връзка с вас да ме напътствате . Благодаря още веднъж за отделеното време :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 10 февруари 2013 Сподели Публикувано 10 февруари 2013 Ако някой от вас знае каде се намира МПХ-а на 1.6 90к.с. 1999г. ще съм много благодарен. Взел съм почистващ спрей и мисля да отскоча при един майстор да го отворим почистим и замерим ако причината е в ЕКу-то не в МПХ-а тази част която е ж Еку-то която гори подлежи ли на ремонт и какви пари г/д. Виждам че тук има специалисти и хора който много разбират от :mitsu-smiley: но аз съм от Мездра и сте ми много далеч. Ще правя тези стъпки и ще държа връзка с вас да ме напътствате . Благодаря още веднъж за отделеното време :good:Намира се под дроселовата клапа, в дясно има една букса с 6 проводника.П.П Много ми е интересно как как ги засичате тези 300-400об след като първата черта е 500об? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doktora_mz Публикувано 10 февруари 2013 Сподели Публикувано 10 февруари 2013 Не знаех колега просто предполагах тя е една тънка след 0 и после 1000оборота. До там някъде пада , но фаровете мижат парното духа слабо и в момента в който дам гас фаровете светят по силно и парното се увеличава.Стои така загряла на място след като съм спряли леко леко някъде до 700 800 се вдигат а не би трябвало да е така според мен как мислите Вие ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 10 февруари 2013 Сподели Публикувано 10 февруари 2013 Нищо не бараите и не почистваите, ако компютъра е здрав това може да го изгори. Реда за проверка започва с диагностика. На компютър се гледа на какви стъпки работи моторчето(което няма как да се разбере без компютър) и колко адекватно се държи при увеличаване на натоварването на двигателя. Когато е сигурно че проблема е в него, може да се свали и премери които иска може и да го чисти (аз почти не го правя това, освен ако от нагар не е останало място за въздуха). При слагането най-важно е позиционирането.....това също може да доведе до изгаряне на нещо. Ако случаино се окаже че моторчето е здраво се проверяват управляващите импулси от компютъра, и тогава се разглобява. Естественно елементи за тези компютри не се продават, свалят се от други такива полу, или нацяло унищожени. Което предполага че е добре да го прави човек които с това се занимава и разполага с такива за сваляне на части. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doktora_mz Публикувано 10 февруари 2013 Сподели Публикувано 10 февруари 2013 (редакция) Регулирах оборотите от един болт с контра гайка до МПХ-а колата загря направих ги на 900.Като включа парно подгряване и фарове падат на около 700 мисля че е добре.Сега колата не се тормози на студен двигател 1400 оборота . Сега е много добре да го оставям ли така колеги ? Редактирано 10 февруари 2013 от doktora_mz Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aleks12 Публикувано 16 Май 2013 Сподели Публикувано 16 Май 2013 (редакция) Аз пък имам следния проблем.Не много често,но се случва на празен ход оборотите да варират надолу и мотора гасне.Колата няма компютър или някаква електроника.Ако някой е чистил това МПХ ,моля да сподели как се сваля.Ще се занимавам тия дни с проблема и всякакви идеи ще са ми от полза.Взех и течност за почистване на горивната система за профилактика ... Редактирано 16 Май 2013 от aleks12 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doktora_mz Публикувано 2 юни 2013 Сподели Публикувано 2 юни 2013 Как така няма всяка кола има комп.Ако си някъде от Пловдив се свържи с Milen_z. Проблема може да е в системата за празен ход. МПХ , ЕКУ-то може да е гръмнало, ТПС датчик и т.н. Аз минах само с центровка на Дросела. Обърни се към милен за да решиш проблема. От Мездра съм и ходих чак до Пловдив. Пътя си струваше :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
doktora_mz Публикувано 2 юни 2013 Сподели Публикувано 2 юни 2013 Аз пък имам следния проблем.Не много често,но се случва на празен ход оборотите да варират надолу и мотора гасне.Колата няма компютър или някаква електроника.Ако някой е чистил това МПХ ,моля да сподели как се сваля.Ще се занимавам тия дни с проблема и всякакви идеи ще са ми от полза.Взех и течност за почистване на горивната система за профилактика ... Само да споделя че болчетата са на много гадно място и ако не уцелиш подходящ инструмент ще ги размърлиш и мн трудно ще ги отвиеш.Ако си решил да го чистиш по добре свали дросела и тогава се пробваи да развиеш болчетата. Чесно казано ме съмнява да е за почистване.Поразрови се във форума и ще намериш подходяща информация и подходящия човек да отстрани проблема ................Milen_z........... :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.