Премини към съдържание

Galant и климатик


Препоръчано мнение

Ами, хич не е нормално, аз даже не разбирам кога се пуска (за разлика от някой немски автомобили :icon_thumbup: ), освен че понякога вдига оборотите докъм 900 когато е на място. Същото наблюдавам при колега с автомат, така че има нещо при теб, я тампон, я празния ход нещо...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

 

"Нещото" което ме дразни особено много е че /колата е автомат/ при спиране на место има една тежка вибрация в купето когато се пусне компресора на климатика. Може и да е нормално, не знам , но определено е дразнещо на фона на целия баланс в колата и извън нея :)

Здрасти колега. Карам 2 Галанта, и двата са автоматици. При нито един от тях я няма вибрацията, за която споменаваш...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя се каня да го водя да профилактика от както купих колата, много бавно охлажда и явно му е малко фреона или му има нещо друго, но тук много рядко има жеги и все отлагам да го правя като си дойда БГ а то все не остава време и така си карам вече 2 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вибрациите ги има само когато колата е в спряло положение на директна скорост, на педала на спирачките усещам как върти перката на климатика, но когато е на "N" позиция вибрацията изчезва:) Интересното е, че някои път няма такива, а друг път имам чувстото че ще се разпадне нещо под капака :)

Редактирано от lambro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да имаш проблем с демпферната шайба ? Иди да ти я погледнат колата, при Пламен най-добре щом си в София.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да имаш проблем с демпферната шайба ? Иди да ти я погледнат колата, при Пламен най-добре щом си в София.

 

В петък имам уговорен час при него, ще го помоля да погледне ако остане време :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой да каже къде да отида на добър сервиз в София или Пловдив. Изтича ми фреона основно откъм шайбата на компресора, малко от задната му страна и от тръбичката, която отива към радиатора отпред. Миналата година го надуваха даде нормални показатели и го напълниха с оцветен фреон. Работеше, но както на колегата по-горе над 2000 оборота. Но това удоволствие беше само три дни. Явно фреонът е изтекъл.

 

Проблема не е толкова голям, трябва да смениш 2бр. О-пръстени на тръбите излизащи от компресора, както и семерината под ел.магнитния съединител, и евентуално О-пръснечето на препазния клапан който се намира до задната шпилка държаща компресора. Съветвам те, така и така ще се сваля да му се смени всяко едно уплатнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анатоли, а какво ще кажеш за следното: последно като ходих, момчето не ми смени О пръстените като сменяхме дехидратора. Като го питах защо, каза че при японските коли обикновено оригиналните уплътнения са по-добри от тези които би ми сложил (макар че бил ги плащал 110лв за 100 бр. ), каза че е имал случаи от новите да изпуска, връща оригиналните и с тях няма проблем, за това ако не пускат не ги сменя на японски коли ... как ти се струва това, аз лично съм склонен да повярвам ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам и нещо друго.:)

Нали постоянно сменям колите, и утре ще съм на автоматика. До сега там не съм пускала климатик (май е климатроник всъщност).

Има ли някаква особеност при пускането му, или просто като си се кача, запаля и да го включа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анатоли,а какво ще кажеш за това? :D

 

 

 

Аз пък имам климатик само за извънградско... :icon_blush: За да духа студено,двигателя трябва да е в обороти(над 2000).Като спра в задръстването и вътре настава мор.Правиха ми всякакви проверки и мнението на майстора беше,че може да ми е запушен радиатора. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен си бачка добре климатроника....доволен съм. Може би има нужда от зареждане, понеже аз не съм го зареждал второ лято, а и едва ли е зареждан скоро....както и да е...Реших да пиша, понеже видях че колеги се оплакват....На един приятел Каризмата имаше проблем с климатроника....В градски условия го нямаше хич, даже и се изключваше сам компресора след няколко минутно работене...а извън града почва да духа студено....Та проблема се оказа в това, че "майсторите" които му правили колата( след лек челен и смяна на радиатор) обърнали кабелите на перката и перката духала в обратна посока - тоест навън през маската...... :icon_box: :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз мисля да взимам такъв, че в долната част на изпарителя има набити боклуци и понякога колата като не се кара няколко дена при първото пускане се чувстава странен аромат.

 

За това има други спрейове, които се пръскат във въздуховодите и при филтъра в купето /вади се филтъра, пръска се вътре и после се поставя обратно/.

Затварят се клапите към купето. Престоява така 24 часа. Провери си и дренажната тръба на испарителя - да не е запушена. Най-вероятно мирише на мухъл и плесен

Редактирано от Peter G
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, при вас компресорите изключват ли и включват ли се при зададена ниска температура от първото включване на климатроника? Например 17 градуса. При мен компресорът тръгва и спира няколко пъти за една минута.

Когато се включи го усещам като загуба на мощност, но като покарам свиквам и не ми прави особено впечатление. Обаче като го изключа и дам газ :icon_clap: . На място трябва да вдига до към 900 об/мин. Ползвам го до втора степен на вентилатора. Струята от средните духалки достига до пътниците отзад и понякога ме карат да го намаля, но аз променям ъгъла :icon_blush: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като взех колата и при мен беше пълно с листа като на снимката. Филтъра е сложен много кофти след вентилатора, и не уплътнява добре.Не знам на другите коли, но на старата Лагуна е сложен преди вентилатора и няма такива проблеми. След като изчистих всичко хубаво вече сменям на 8000км поленовият филтър и всяко лято преди да мина на климатик ползвам това. http://percenta.bg/cleaners/air-conditioners-cleaners

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи на какво е включено. Ако е на ECO е нормално. Иначе пак си спира и пуска, но само перките. Би трябвало да не се усеща промяна в оборотите.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но когато има нужда температурата на кондензатора да се свали, например като караш с 90 се охлажда от въздушната струя, но ако си на място или караш с 20 са нужни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За ЕКО не знам, но "снежинката" тръгва и спира. Чува се характерното "чък" и перките тръгват, след това спират, пак тръгват .... и т.н. като през това време през духалките идва Сибир, т.е. студеният въздух си постъпва без спиране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е нормално, само че при първоначално пускане при мен работи доста време преди да изключи, то вътре в колата показва 50 градуса че е. А онзи ден си сложих щора на задното стъкло и сенници на задните врати и сега много по бързо охлажда и постига зададената температура. Иначе карам на авто на 22 градуса, а пред като беше излязъл маркуча го нагласях на 24-25градуса и охлаждаше добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анатоли, а какво ще кажеш за следното: последно като ходих, момчето не ми смени О пръстените като сменяхме дехидратора. Като го питах защо, каза че при японските коли обикновено оригиналните уплътнения са по-добри от тези които би ми сложил (макар че бил ги плащал 110лв за 100 бр. ), каза че е имал случаи от новите да изпуска, връща оригиналните и с тях няма проблем, за това ако не пускат не ги сменя на японски коли ... как ти се струва това, аз лично съм склонен да повярвам ?

 

Сменявам всичко под ред, нямам такива които да са ми изпуснали отново. Ама аз пък си открих днеска теч, от тръбите на дехидратора, а и още не съм го сменил, в Косер вече го няма, нищо че е намален на 25,44лв. Ще търся алтернатива. Плюс това доколкото успях да разбера компресорите на колите ни са тип Циклоидални .... до сега не съм отварял такъв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анатоли,а какво ще кажеш за това? :D

 

Аз пък имам климатик само за извънградско... :icon_blush: За да духа студено,двигателя трябва да е в обороти(над 2000).Като спра в задръстването и вътре настава мор.Правиха ми всякакви проверки и мнението на майстора беше,че може да ми е запушен радиатора. :icon_hmm:

 

 

 

 

Важно е да се отчетът наляганията, особенно на високото. Тогава вече може да се говори за нещо повече. Аз лично бих ти препоръчал, една промивка на радиатора с течен азот, след което едно външно измиване, смяна на дехидратора и нещата може и да започнат да седят доста по добре.

Има вероятност и редуцир вентила да ти е дефектирал, но него няма да го коментирам, че ще почнете да се вайката къде се намира и какво прави и т.н.

Ако направиш горе описаното, смятам че ще се радваш на климатик и в най големите жеги, но има голямо значение какво ще отчетат манометрите след интервенцията.

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, при вас компресорите изключват ли и включват ли се при зададена ниска температура от първото включване на климатроника? Например 17 градуса. При мен компресорът тръгва и спира няколко пъти за една минута.

Когато се включи го усещам като загуба на мощност, но като покарам свиквам и не ми прави особено впечатление. Обаче като го изключа и дам газ :icon_clap: . На място трябва да вдига до към 900 об/мин. Ползвам го до втора степен на вентилатора. Струята от средните духалки достига до пътниците отзад и понякога ме карат да го намаля, но аз променям ъгъла :icon_blush: .

 

Най-вероятно пресустата ти прави проблеми. Лошото е че нямам диагностика на климатроника за Галант:icon_crying: Ако го имаше всчико щеше да си каже.

Най-добре стават нещата когато диагностицираш климатроник + окачени манометри за отчитане на налягането ниско/високо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е че няма диагностика на климатроника за Галант\

 

До колкото прочетох си има диагностика, само че е обединена с нормалната диагностка, т.е. не е с кодове за грешки на дисплея, обаче пак си излизат ако има при стандартната диагностика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е то няма начин да няма, ама аз нямам! :)

Ето тази сутрин един мерджан С 203 модел, бързо стана ясно че охлаждащят вентилатор не работи заради изгорели транзистори, а новите коли повечето са с честотно регулиране на оборотите, на тези вентилатори..... щеш нещеш 1000лв + и ще стане :)

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...