Lyubo Dimitrov Публикувано 13 юни 2010 Сподели Публикувано 13 юни 2010 (редакция) Днес реших за пръв път да си пробвам круиз-а, колата е от подписа '98 2.5 v6 ръчни скорости. Натискам компчето "cruise", при което светва на таблото "cruise main" оранжев надпис, но после независимо какво и накъде цъкам с ключето от волана (нито надолу към set, нито нагоре към resume, нито към мен cancel, нито със задържане 3 секунди, нито без) нищо не се случва. В упътването гледам пише, че още един надпис трябва да светне щом се включи (cruise set), но това не става. Поради което си мисля че просто системата не работи по някаква причина. Някой с идеи от какво може да е проблема и как да го търся? Има ли диагностика круиз компютъра (при стандартната диагностика нямаше записани грешки)? Дали е възможно просто ключа от волана да е откачен по някаква причина (подозирам, че стария собственик не е карал с този волан и вероятно е бил свален и качен обратно преди продажбата)? Аз не че го ползвам и ще го ползвам често (след 6 месеца за пръв път реших да го пробвам), но сега ме гложди че не работи . Да уточня че правя пробите на магистралата при скорости над 100км/ч. Мерси предварително. Редактирано 13 юни 2010 от Brigadiro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
UniCorn Публикувано 13 юни 2010 Сподели Публикувано 13 юни 2010 (редакция) Здрасти колега,На мен съвсем наскоро беше спрял да ми работи Cruise Control-a и отидох в Ратола за диагностика.Оказа се, че някакъв маркуч се е скъсал/изпуснал и това е пречело на вакуума. Смениха го за нула време и сега всичко е 6. Не струваше нищо и хората в сервиза бяха адски любезни. Симптомите бяха точно като твоите - светва лампичката Cruise, но не можеш да зададеш скорост, която да поддържа Редактирано 13 юни 2010 от UniCorn Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 13 юни 2010 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2010 (редакция) Мерси колега, дано излезе нещо такова и при мен. А закачаха ли я на диагностика за да го открият, или физически прегледаха и откриха маркучето? Също ще помоля някой модератор да ми оправи заглавието, защото проблема естествено е с круиз контрола, а не с тракшън-а, но в жегата нещо съм се разсеял :icon_blush: . Редактирано 13 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
UniCorn Публикувано 13 юни 2010 Сподели Публикувано 13 юни 2010 Закачаха я, да и излизаха няколко пъти да я покарат, за да може да диагностицират. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 13 юни 2010 Сподели Публикувано 13 юни 2010 Направо ме хвърли в тъч. Първо не работи тракшън, после за круиз говориш , ама като прочетох всичко установих, че си слънчасал.Само с диагностика става, друг варянт няма .... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 13 юни 2010 Сподели Публикувано 13 юни 2010 Аз наскоро имах проблем с моя круз, както работеше и изведнъж спря. Оказа се не добър контакт на спирачката или съединителя (така и не разбрах кое от двете) Там има датчици за круза. Също така може и да погледнеш вакуума (тръбичката дето влиза в дросела отгоре). Дано да е нещо малко, че да го оправиш бързо, защото си е страхотна екстра. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 13 юни 2010 Сподели Публикувано 13 юни 2010 На мен се беше извадило точно това маркуче, за което говори eXistenZ. Или поне така си мисля. Аз не го бях видял, но miki от форума веднага го забеляза и го сложи обратно. Чак след време установих, че круиз контролът работи и само с това мога да го свържа . Много харесвам тази екстра. Любо, непременно си го оправи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 18 юни 2010 Автор Сподели Публикувано 18 юни 2010 (редакция) За съжаление не е от вакума при дросела, той си работи и маркучето му е цяло. Също и изпълнителния елемент изглежда здрав. Лошото е, че тестера не може да се закачи за еку-то на круиза, изобщо не го открива като съществуващо. Та другата седмица ще я карам на Пламен да разглобява вътре и да търси, дано се окаже нещо невключено, без захранване или с лош контакт (мен много ме съмнява самото лостче на волана че не е закачено). Тези ключета около педалите някой знае ли точно къде се намират да ги огледам ако става без разглабяне? Също така дали има бушон круиза някой знае ли ? А като се пусне от копчето надписа cruise main оранжево ли светва или зелено при вас ? Мерси. Редактирано 18 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 18 юни 2010 Сподели Публикувано 18 юни 2010 За съжаление не е от вакума при дросела, той си работи и маркучето му е цяло. Също и изпълнителния елемент изглежда здрав. Лошото е, че тестера не може да се закачи за еку-то на круиза, изобщо не го открива като съществуващо. Та другата седмица ще я карам на Пламен да разглобява вътре и да търси, дано се окаже нещо невключено, без захранване или с лош контакт (мен много ме съмнява самото лостче на волана че не е закачено). Тези ключета около педалите някой знае ли точно къде се намират да ги огледам ако става без разглабяне? Също така дали има бушон круиза някой знае ли ? А като се пусне от копчето надписа cruise main оранжево ли светва или зелено при вас ? Мерси.Датчиците на педалите няма как да ги сбъркаш, за съединителя мога да кажа, че е горе долу там където е закачено стеблото на хидравличната помпа, просто трябва да се наведеш и да видиш кабелите къде са включени. Колкото до надписа, като цъкнеш копчето светва оранжево, след като зададеш скорост светва зелено. Дано да съм успял да ти помогна поне малко. Но според мен щом имаш оранжев надпис, значи еку-то ти е в ред, и все пак нека да се изкаже някой по разбиращ от мен. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 18 юни 2010 Сподели Публикувано 18 юни 2010 За съжаление не е от вакума при дросела, той си работи и маркучето му е цяло. Също и изпълнителния елемент изглежда здрав. Лошото е, че тестера не може да се закачи за еку-то на круиза, изобщо не го открива като съществуващо. Та другата седмица ще я карам на Пламен да разглобява вътре и да търси, дано се окаже нещо невключено, без захранване или с лош контакт (мен много ме съмнява самото лостче на волана че не е закачено). Тези ключета около педалите някой знае ли точно къде се намират да ги огледам ако става без разглабяне? Също така дали има бушон круиза някой знае ли ? А като се пусне от копчето надписа cruise main оранжево ли светва или зелено при вас ? Мерси.- Няма самостоятелен предпазител за круиза.- "Ключетата" се намират точно, където се опира педала в горно положение. При педала на спирачката, един бутон изпълнява двете функции (1. прекъсване работата на круиза. 2. включва стоп светлините).- При включване от бутончето светва оранжев надпис, а при активирването на системата светва друга лампа в зелено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 19 юни 2010 Автор Сподели Публикувано 19 юни 2010 (редакция) Момчета, златни сте. Особени благодарности на eXistenZ който спомена ключетата при педалите и на bluffer който обясни къде да гледам. Педала на съединителя не натискаше копченцето до край, наскоро сменях съединител и вероятно педала е настроен в такова положение. Реших проблема като залепих на пулчето, което натиска копчето едно гумено кръгче един милиметър дебело и вече имам круиз :icon_n_king: . Значи ако някой има същия проблем две са нещата които трябва да се погледнат - едното е маркучето при мотора - то е от вакума най-отгоре на мотора до едно черно в горния ляв ъгъл (като се гледа срещу колата) - общо взето е хванато на щипки успоредно на жилото на газта. Това маркуче може да се откачи от това черното (изпълнителния модул) и да се надува/смуче (не съм сигурен кое точно) като се гледа дали се мърда дросела - така се проверява маркучето и вакума дали са Ок. Другото е тези копченца, това на спирачките е ясно, ако светват стоповете отзад значи и круиза ще взема правилен сигнал, но това на съединителя трябва да е прибрано до край (или почти) при пуснат педал, при мен се показваше поне 2мм и това беше проблема. Още веднъж мерси за насочващите отговори. Поздрави. Редактирано 19 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Радвам се, че проблема е бил толкова малък. Сега ще видиш колко удобно нещо е круза .Поздрави.П.С. Би трябвало ключето на съединителя да е с винтова резба и да можеш да си го нагласяш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Toranaga Публикувано 27 септември 2011 Сподели Публикувано 27 септември 2011 - Няма самостоятелен предпазител за круиза.- "Ключетата" се намират точно, където се опира педала в горно положение. При педала на спирачката, един бутон изпълнява двете функции (1. прекъсване работата на круиза. 2. включва стоп светлините).- При включване от бутончето светва оранжев надпис, а при активирването на системата светва друга лампа в зелено. Само да кажа, че тоя пост ни спести ужасно много нерви, десетина бели косъма, 20-ина литра газ и 3-4 бири в Пловдив! ГИ на Фобос вече работи безотказно на моя 6А13, монтиран от кума ми.Обаче явно е закачил гореспоменатото ключе при окабеляването и му се разказа играта почти 2 дни, докато не открихме с търсачката темата и поста на Bluffer не реши проблема за20-ина мин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavB Публикувано 16 август 2013 Сподели Публикувано 16 август 2013 Малко надигам темата от пепелта, но няма смисъл да правя нова. Тъй като явно нещо съм откачил, пък може и нещо да се е бъгнало, но круиза ми спря изведнъж да работи, не докато карам. Аз съм с кръгло бутонче на таблото и после пускам от лостчето на волана. Гледах педалите ама нищо не видях Направих и една снимка под капака ако вие видите нещо съмнително. Много ще съм благодарен на всяка помощ снимка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 16 август 2013 Сподели Публикувано 16 август 2013 По принцип ключетата на педалите правят проблеми с времето,започни от тях със сваляне и продухване и след това контактен спрей. Круиза сработва след 40 км/ч,нали знаеш,преди това не включва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavB Публикувано 16 август 2013 Сподели Публикувано 16 август 2013 Кои са тези ключета? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 16 август 2013 Сподели Публикувано 16 август 2013 Малко надигам темата от пепелта, но няма смисъл да правя нова. Тъй като явно нещо съм откачил, пък може и нещо да се е бъгнало, но круиза ми спря изведнъж да работи, не докато карам. Аз съм с кръгло бутонче на таблото и после пускам от лостчето на волана. Гледах педалите ама нищо не видях Направих и една снимка под капака ако вие видите нещо съмнително. Много ще съм благодарен на всяка помощ снимка В средата на снимката се вижда един маркуч, който всеки момент ще падне и това ще се отрази на работата на двигателя. Маркуча мисля, че е отдушник на една от главите и няма общо с автопилота. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 17 август 2013 Сподели Публикувано 17 август 2013 А онзи по-тънкия от другата страна (в идеална права линия се пада) ми се вижда че вече се е извадил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 17 август 2013 Автор Сподели Публикувано 17 август 2013 (редакция) ...круиза ми спря изведнъж да работи, не докато карам. Ако си с диодни крушки в стоповете, може да видиш тази тема: линк. Редактирано 17 август 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavB Публикувано 17 август 2013 Сподели Публикувано 17 август 2013 Ще огледам. Възможно ли е да е спрял след изгарянето на обикновена крушка в единия стоп? И като съм я сменил да не се е "усетил", че съм оправил поразията? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 17 август 2013 Сподели Публикувано 17 август 2013 Не. Една да има здрава и си прави веригата. Бях се присетил точно за тази тема с диодни крушки в стоповете и една с жичка. Не бях запомнил точно върху какво влияеше изгорялата крушка с жичка + две диодни. Добре че Любо я повдигна. Знам че имаше значение за ABS, но за круиза бях забравил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavB Публикувано 25 август 2013 Сподели Публикувано 25 август 2013 Някой може ли да каже къде точно при педалите са тези ключета, които да напръскам? На нито един от стоповете нямам диоди, единствена изгоряла крушка е на третия стоп, който ми е на спойлера, но тя не е диодна. Също дали някъде в краката на шофьора има някаква буксичка, която да съм разкачил без да съм разбрал? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 август 2013 Сподели Публикувано 25 август 2013 Някой може ли да каже къде точно при педалите са тези ключета, които да напръскам? На нито един от стоповете нямам диоди, единствена изгоряла крушка е на третия стоп, който ми е на спойлера, но тя не е диодна. Също дали някъде в краката на шофьора има някаква буксичка, която да съм разкачил без да съм разбрал?Вероятно имаш проблем с ключето на педала на съединителя, и по скоро ,ако сте го регулирали някога този съединител, вероятно ключето не функционира правилно...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavB Публикувано 25 август 2013 Сподели Публикувано 25 август 2013 Не е регулиран съединителя. Няма нищо, с което да свързвам спирането на круиза. Не съм правил ремонти, с изкл. на слагането на лупи на фаровете, но той спря преди това. Преди малко реших пак да разглобя и с помощта на инструкциите за Галант видях кои са тези ключета на спирачката и съединителя. Намерих ги, напръсках ги с WD40, пак ги сложих, щракнаха си добре, но няма ефект. Продължава да не работи. Има ли някоя друга букса, която някъде може да е откачена по веригата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Мийков Публикувано 26 август 2013 Сподели Публикувано 26 август 2013 напръсках ги с WD40, пак ги сложих, щракнаха си добре, но няма ефект. Продължава да не работи.-Стига сте ползвали това WD40 за щяло и нещяло, то не е някаква панацея, нито пък е вълшебна течност употребяваща се за всичко.предназначениято му е да спомогне за по лесното развиване на гайки болтове и т.н., а дори и за там има по добри пешения!За електро инсталация, кабелни снадки, куплунги, конектори , контактни повърхности и т.н. си има специализирани течности, според това какво трябва да правят,да свалят натрупани окиси, да почистват, да защитават от влага. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.