Премини към съдържание

Carisma дизел или GDI?


Препоръчано мнение

Здравейте, предстои ми купуване на кола и за момента се чудя между дизел и GDI моделите на Каризма. Интересува ме най-много разликата в цената на подръжката и кой от двата варианта има слава на по-издръжлив. От каквото прочетох из форума разбирам, че GDI е "капризен", такова ли е мнението на собствениците на GDI?

 

Също да попитам, дали цена около 5500лв е нормална за GDI от 2000-ната година?

 

Благодаря ви предварително и поздравления за информативния форум :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Поздравления за избора. Аз карам ГДИ от 3 г., нямам никакви главоболия с двигателят (плювам си в пазвата). Първоначално поиграваха оборотите, но след като колата мина през твоят съгражданин, подвизаващ се под ника Milen_z, сега всичко е на ред след близо 60 хил. км. изминати оттогава.

За поддръжка какво да кажа нормално, като всяка кола. Хубаво е само да се ориентираш към по-хубави ремъци, ролки, свещи задължително иридиеви(IZFR6B). Трябва да се обръща внимание на тези неща, за да не вникнеш в цените на други части, от които може да ти се завие свят.

И да не започваме темата с разхода, защото няма смисъл. Според мен колата харчи в зависимост от задкормилното устройство, е разбира се в някакви норми.

И оше нещо не взимай австрийска, и двете ми вежди са целите в ръжда.

Редактирано от Pepper
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами поддръжката в сравнение с реното е доста по-скъпа, но пък когато седнеш зад волана се изплаща :) Както е казал колегата, само хубави консумативи /ремъци, ролки и свещи основно, за другото вече е въпрос на принцип и възможност/. Не мога да кажа, че е капризен, просто не трябва да зареждаш на "Гуци ойл" на село :) Всъщност капризен е дотолкова, доколкото местата до които трябва да стигнеш за някой който разбира от тези двигатели са малко ограничени, но като гледам къде живееш, това не ти е проблем. А, да - и някои от частите са доста специфични. Но с капризността - толкова. И не си взимай и италианска - веждите може да са единственосто нещо, което да се окаже здраво :icon_tongue: Всичко е на късмет, доскоро хората реваха за коли от Германия, сега изведнъж немските и австрийските станаха много неподходящи, а италианските незнайно защо са на мода. Важното е да е в добро състояние, другото го остави. И успех. А цената...нормална ми се вижда.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

 

А аз какво да те посъветвам.....Харесваш си даден автомобил(по-добрият вариант е ГДИ)искаш да го пробваш как върви ,и караш до Милен(след като предварително се разберете).

 

Другото което съм чувал е ,че жена и кола се вземат на късмет. :D

 

Успех!

Редактирано от gepito-vt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, още 200 поста да има в тази тема - всеки от тях ще съдържа едно и също име - Милен. И всеки ще те посъветва едно и също нещо - най-добре е да му се обадиш и да се разберете да идеш при него в удобно за него време и всичко ще ти се изясни. Съветвам те преди да купиш какъвто и да е автомобил (ама особено ГДИ) - да го прегледа. Също така и части, ремонти - да знаеш - каквото ти каже - това ще е. А ако си решил да си вземеш ГДИ - не давай на никой друг да я пипа. Ама в никакъв случай.

Вие в Пловдив сте баровци..... Кеф ти Милен, кеф ти Марин..... Милен ГДИ-то и Батко Марин Дизела..... Ще взема да се преместя в Пловдив да живея.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........Вие в Пловдив сте баровци..... Кеф ти Милен, кеф ти Марин..... Милен ГДИ-то и Батко Марин Дизела..... Ще взема да се преместя в Пловдив да живея.....

 

Даже сериозно мога да посъветвам и двамата да купят или наемат къща за хотел на клиенти. Хем клиентите ще сме по-доволни :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите. А за Милен наистна в почти всяка тема се говори :) Днес ще ида да видя 1 GDI. Лошото е, че в момента по обяви тва е единственото GDI което излиза, поне след 2000ната година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите. А за Милен наистна в почти всяка тема се говори :) Днес ще ида да видя 1 GDI. Лошото е, че в момента по обяви тва е единственото GDI което излиза, поне след 2000ната година.

Не бързай, ще изкочат още. Трябва да видиш и чуеш поне 4-5, за да си изградиш мнение за тоя двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ще ида да видя 1 GDI. Лошото е, че в момента по обяви тва е единственото GDI което излиза, поне след 2000ната година.

Ами като няма ГДИ, вземай ТДИ ... :icon_thumbup:

Тъкмо ще спестяваш и по някой лев от горивото после.... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами като няма ГДИ, вземай ТДИ ... :icon_thumbup:

Тъкмо ще спестяваш и по някой лев от горивото после.... :D

Вие кво му промивате на човека мозъка бре ........................ :D

Колега, нито GDI,нито TDi..............отговора е MPI,пак ако те притеснява бенза, можея на първата газаджия да си го газифицираш.....нека не забравяме че има и хубави АГУ-та като например LPi.....................бензина е 2.25 , нафтата е 2,47 а газта е 1.09................. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.нека не забравяме че има и хубави АГУ-та като например LPi...................

Има, ама струват колкото още една Каризма... :lol:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има, ама струват колкото още една Каризма... :lol:

..................за това пък ще сиу купи кола, на която има монтирана такава и готово.................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос за дизелите. Гледам по обяви масово пишат, че двигателя е TDI, обаче в същото време пишат 90 к.с. Според този линк, който намерих в голямата тема за GDI двигатели, TDI двигател с 90к.с. няма. Значи TDI ли са всички тези двигатели от обявите с 90к.с. или са обикновен TD и лъжат в описанието?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос за дизелите. Гледам по обяви масово пишат, че двигателя е TDI, обаче в същото време пишат 90 к.с. Според този линк, който намерих в голямата тема за GDI двигатели, TDI двигател с 90к.с. няма. Значи TDI ли са всички тези двигатели от обявите с 90к.с. или са обикновен TD и лъжат в описанието?

Защо мислиш че TDi 90 коня няма??

Бърка ви самото означение TDI което го "откраднаха" ФелВе и стана тяхна запазена марка ............първоначално означението TDI значеше в буквалния смисъл Турбо Дизел Интеркулер..............После ,когато се появиха Комън рейл, помпа-дюза и т.н. започнаха да значат съвсем други неща..............

Каризмата също има турбо, има и интеркулер, и мотора е 90 коня и е обозначена само с TD ,но това не значи че не е интеркулер ..................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

И аз бих те посъветвал GDI. За 6 години и 55000 - 60000 км по колата нищо не е пипано, освем споменатите качествени консумативи и глезотии (аксесоари). Разхода както казва колегата по-горе, може да е от 5 до 7-8 извънградско и 7,5-8 до 11,12 градско.

А за това дали е Австрийска,Немска,Италианска и т.н. няма значение - моята е от Австрия и няма ръжда по нея (дано и за напред да е така).

За 5500лв 2000 и след 2000г. мисля, че ще е по-трудно, но 98,99г може.

 

Успех с търсенето и те чакаме в клуба :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пич,според мен си вземи една Каризма 2000 - 2001год. 1.6 MPI 99 кончета.

Колата пак си е пъргава даже по добре от дизела ;) данъка ти е 40 кинта, за сравнение 1.8 MPI 116 коня сега е 230 лв.

Спокойно можеш да и сложиш газов инжекцион обикновен за 1100-1400 лв.

В Пловдив BRC струвало около 1400 лв.

Ще ти харчи ГАЗ градско 10 л. извън градско 7 л. на 100 км.

Дизела "макар е по икономичен" на цена 2.40 лв. ще ти излиза пак по скъпо,градския разход ще ти е 7 - 7.5 литра над 15 кинта на 100 км.

На черно нафтата върви около 1.50-1.60 лв. и като ти пробутат някоя долна нафта и като си прецакаш дюзите.... ремонти ремонти... пари пари... после не е виновна марката :icon_doh:

За мен варианта който съм писал най горе е най удачен !

Това си е мое мнение избора си е твой :rolleyes: Но си се ориентирал на добра марка автомобил :rulez:

Редактирано от tmintov
Правопис!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега взех да смятам за колко време ще "избия" газовата уредба в сравнение с каране на дизел, и ми излезна към 25 000 километра сметката :) А аз колата ще я ползвам само за раходки, така да се каже, не ми е нужна ежедневно.

 

Не съм много убеден още, но откъм практичност май започнах да клоня към дизел. Разбирам, че GDI двигателя "хвърчи" но аз съм по-скоро спокоен шофьор и не ми е тежък крака. Освен това нямам почти никакъв опит с подръжка на коли и GDI може да ми дойде малко в повече.

 

Ако се спра на дизел мога ли отново да разчитам на мнението на Милен или той е специализиран в GDI двигалите?

 

И ако правилно съм разбрал, няма значение дали колата се рекламира като TD или TDI? Всъщност двигателите са едни и същи?

Редактирано от Chushev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега взех да смятам за колко време ще "избия" газовата уредба в сравнение с каране на дизел, и ми излезна към 25 000 километра сметката :) А аз колата ще я ползвам само за раходки, така да се каже, не ми е нужна ежедневно.

 

Не съм много убеден още, но откъм практичност май започнах да клоня към дизел. Разбирам, че GDI двигателя "хвърчи" но аз съм по-скоро спокоен шофьор и не ми е тежък крака. Освен това нямам почти никакъв опит с подръжка на коли и GDI може да ми дойде малко в повече.

 

Ако се спра на дизел мога ли отново да разчитам на мнението на Милен или той е специализиран в GDI двигалите?

 

И ако правилно съм разбрал, няма значение дали колата се рекламира като TD или TDI? Всъщност двигателите са едни и същи?

Разбира се газта я избиваш за година две,ако караш малко... но след като се качиш в такава кола... повярвай ще ти се кара повечко ;) а за дизела мисля че знаеш че двигатяля е на Рено и скоросната кутия,при бензина е само кутията без GDI ,не че е проблем ако се обслужват правилно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако вземеш дизел, веднага се набиваш в ръчичките на оная гад от постове №9 и №12....:D

Ма няма страшно, той ги чува печките.:yes3:

Вярно, че трябва да носиш и поне литър-два домашна ракия - ма то е, щото с нея чисти дюзите. Е, дали дюзите или гърлото - не се сещам, ма ракията си върви, де...:D

........................

А сега сериозно!

Дизела си го бива.

1.8 обикновеният мотор и той.

На върха на Каризмите - естествено е 1.8 ГДИ.

Предубеден съм само към бензиновият 1.6 - слабичък е....

При всички положения, автомобил втора ръка е на късмет.

Лично аз, ти препоръчвам два варианта:

-1.8 ГДИ - разбира се, след консултация с Милен. После една профилактика и това е. Мотора и ск.кутия са джапански. Голям кеф е да я караш. Само наливаш бензин.

-Или обикновеният 1.8 мотор - също добра характеристика с опция за газ/ако ще я караш повечко, да речем над 15 000 км/годишно/.

................................

А за Марин се шегувам. Той е единият от тримата признати доктори на :mitsu-smiley:. :drinks:

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди да си взема каризмата карах бензиново рено :icon_doh: и откакто съм на дизел определенно ми е по спокоино пак и харчи средно 6 :icon_thumbup:

за газовите мсиля обаче трябва да се смята към разхода и по-честата смяна на консумативи и тн. за това не съм сигурен за колко километра ще се изплати уредбата ..

и единствено ме е яд че още не съм се возил на тея ГДИ-та че да видя ко толко ги хвалят :drive:

иначе за мен динамиката на дизела е доста прилична особенно когато работи турбината :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така,но от известно време на сам това TD ми стана слабичко(дали не ми е натежал крака :icon_rock: ).Иначе непретенциозен и скромен автомобил,без много много глезотии.Аз лично смятам да отида скоро на Галант 2.5 ръчка.

Успех с покупката и добре дошъл в отбора :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

Аз също съм се насочил към :mitsu-smiley: Каризма. Ще може ли някой, който има/е имал дизелова такава да сподели малко повечко информация. За GDI има инфо навсякъде, обаче за дизела много оскъдно. Интересува ме как върви, колко харчи и как е поддръжката в сравнение с GDI.

Редактирано от sunse7
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами за дизела пак пише навсякъде, ама във форума на рено :D Как върви, колко харчи и как е поддръжката в сравнение с GDI - всичко е повече, харченето може би не чак толкова....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами за дизела пак пише навсякъде, ама във форума на рено :D Как върви, колко харчи и как е поддръжката в сравнение с GDI - всичко е повече, харченето може би не чак толкова....

 

Значи върви повече, поддържа се по-скъпо и харчи по-малко, така ли? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, не харчи по-малко, просто не е чак толкова повече - другото е вярно.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...