Chushev Публикувано 16 Май 2010 Сподели Публикувано 16 Май 2010 Здравейте, предстои ми купуване на кола и за момента се чудя между дизел и GDI моделите на Каризма. Интересува ме най-много разликата в цената на подръжката и кой от двата варианта има слава на по-издръжлив. От каквото прочетох из форума разбирам, че GDI е "капризен", такова ли е мнението на собствениците на GDI? Също да попитам, дали цена около 5500лв е нормална за GDI от 2000-ната година? Благодаря ви предварително и поздравления за информативния форум Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 (редакция) Привет!Поздравления за избора. Аз карам ГДИ от 3 г., нямам никакви главоболия с двигателят (плювам си в пазвата). Първоначално поиграваха оборотите, но след като колата мина през твоят съгражданин, подвизаващ се под ника Milen_z, сега всичко е на ред след близо 60 хил. км. изминати оттогава. За поддръжка какво да кажа нормално, като всяка кола. Хубаво е само да се ориентираш към по-хубави ремъци, ролки, свещи задължително иридиеви(IZFR6B). Трябва да се обръща внимание на тези неща, за да не вникнеш в цените на други части, от които може да ти се завие свят.И да не започваме темата с разхода, защото няма смисъл. Според мен колата харчи в зависимост от задкормилното устройство, е разбира се в някакви норми.И оше нещо не взимай австрийска, и двете ми вежди са целите в ръжда. Редактирано 17 Май 2010 от Pepper Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 (редакция) Ами поддръжката в сравнение с реното е доста по-скъпа, но пък когато седнеш зад волана се изплаща Както е казал колегата, само хубави консумативи /ремъци, ролки и свещи основно, за другото вече е въпрос на принцип и възможност/. Не мога да кажа, че е капризен, просто не трябва да зареждаш на "Гуци ойл" на село Всъщност капризен е дотолкова, доколкото местата до които трябва да стигнеш за някой който разбира от тези двигатели са малко ограничени, но като гледам къде живееш, това не ти е проблем. А, да - и някои от частите са доста специфични. Но с капризността - толкова. И не си взимай и италианска - веждите може да са единственосто нещо, което да се окаже здраво :icon_tongue: Всичко е на късмет, доскоро хората реваха за коли от Германия, сега изведнъж немските и австрийските станаха много неподходящи, а италианските незнайно защо са на мода. Важното е да е в добро състояние, другото го остави. И успех. А цената...нормална ми се вижда. Редактирано 17 Май 2010 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gepito-vt Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 (редакция) Здравей! А аз какво да те посъветвам.....Харесваш си даден автомобил(по-добрият вариант е ГДИ)искаш да го пробваш как върви ,и караш до Милен(след като предварително се разберете). Другото което съм чувал е ,че жена и кола се вземат на късмет. :D Успех! Редактирано 17 Май 2010 от gepito-vt Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 Колега, още 200 поста да има в тази тема - всеки от тях ще съдържа едно и също име - Милен. И всеки ще те посъветва едно и също нещо - най-добре е да му се обадиш и да се разберете да идеш при него в удобно за него време и всичко ще ти се изясни. Съветвам те преди да купиш какъвто и да е автомобил (ама особено ГДИ) - да го прегледа. Също така и части, ремонти - да знаеш - каквото ти каже - това ще е. А ако си решил да си вземеш ГДИ - не давай на никой друг да я пипа. Ама в никакъв случай. Вие в Пловдив сте баровци..... Кеф ти Милен, кеф ти Марин..... Милен ГДИ-то и Батко Марин Дизела..... Ще взема да се преместя в Пловдив да живея..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 ........Вие в Пловдив сте баровци..... Кеф ти Милен, кеф ти Марин..... Милен ГДИ-то и Батко Марин Дизела..... Ще взема да се преместя в Пловдив да живея..... Даже сериозно мога да посъветвам и двамата да купят или наемат къща за хотел на клиенти. Хем клиентите ще сме по-доволни Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chushev Публикувано 17 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 17 Май 2010 Мерси за отговорите. А за Милен наистна в почти всяка тема се говори Днес ще ида да видя 1 GDI. Лошото е, че в момента по обяви тва е единственото GDI което излиза, поне след 2000ната година. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 Мерси за отговорите. А за Милен наистна в почти всяка тема се говори Днес ще ида да видя 1 GDI. Лошото е, че в момента по обяви тва е единственото GDI което излиза, поне след 2000ната година.Не бързай, ще изкочат още. Трябва да видиш и чуеш поне 4-5, за да си изградиш мнение за тоя двигател. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 Днес ще ида да видя 1 GDI. Лошото е, че в момента по обяви тва е единственото GDI което излиза, поне след 2000ната година.Ами като няма ГДИ, вземай ТДИ ... :icon_thumbup: Тъкмо ще спестяваш и по някой лев от горивото после.... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 Ами като няма ГДИ, вземай ТДИ ... :icon_thumbup: Тъкмо ще спестяваш и по някой лев от горивото после.... :DВие кво му промивате на човека мозъка бре ........................ :D Колега, нито GDI,нито TDi..............отговора е MPI,пак ако те притеснява бенза, можея на първата газаджия да си го газифицираш.....нека не забравяме че има и хубави АГУ-та като например LPi.....................бензина е 2.25 , нафтата е 2,47 а газта е 1.09................. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 .нека не забравяме че има и хубави АГУ-та като например LPi...................Има, ама струват колкото още една Каризма... :lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 Има, ама струват колкото още една Каризма... :lol:..................за това пък ще сиу купи кола, на която има монтирана такава и готово................. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chushev Публикувано 17 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 17 Май 2010 Един въпрос за дизелите. Гледам по обяви масово пишат, че двигателя е TDI, обаче в същото време пишат 90 к.с. Според този линк, който намерих в голямата тема за GDI двигатели, TDI двигател с 90к.с. няма. Значи TDI ли са всички тези двигатели от обявите с 90к.с. или са обикновен TD и лъжат в описанието? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 Един въпрос за дизелите. Гледам по обяви масово пишат, че двигателя е TDI, обаче в същото време пишат 90 к.с. Според този линк, който намерих в голямата тема за GDI двигатели, TDI двигател с 90к.с. няма. Значи TDI ли са всички тези двигатели от обявите с 90к.с. или са обикновен TD и лъжат в описанието?Защо мислиш че TDi 90 коня няма??Бърка ви самото означение TDI което го "откраднаха" ФелВе и стана тяхна запазена марка ............първоначално означението TDI значеше в буквалния смисъл Турбо Дизел Интеркулер..............После ,когато се появиха Комън рейл, помпа-дюза и т.н. започнаха да значат съвсем други неща..............Каризмата също има турбо, има и интеркулер, и мотора е 90 коня и е обозначена само с TD ,но това не значи че не е интеркулер .................. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 Колега,И аз бих те посъветвал GDI. За 6 години и 55000 - 60000 км по колата нищо не е пипано, освем споменатите качествени консумативи и глезотии (аксесоари). Разхода както казва колегата по-горе, може да е от 5 до 7-8 извънградско и 7,5-8 до 11,12 градско.А за това дали е Австрийска,Немска,Италианска и т.н. няма значение - моята е от Австрия и няма ръжда по нея (дано и за напред да е така).За 5500лв 2000 и след 2000г. мисля, че ще е по-трудно, но 98,99г може. Успех с търсенето и те чакаме в клуба Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 (редакция) Пич,според мен си вземи една Каризма 2000 - 2001год. 1.6 MPI 99 кончета.Колата пак си е пъргава даже по добре от дизела ;) данъка ти е 40 кинта, за сравнение 1.8 MPI 116 коня сега е 230 лв. Спокойно можеш да и сложиш газов инжекцион обикновен за 1100-1400 лв.В Пловдив BRC струвало около 1400 лв. Ще ти харчи ГАЗ градско 10 л. извън градско 7 л. на 100 км.Дизела "макар е по икономичен" на цена 2.40 лв. ще ти излиза пак по скъпо,градския разход ще ти е 7 - 7.5 литра над 15 кинта на 100 км.На черно нафтата върви около 1.50-1.60 лв. и като ти пробутат някоя долна нафта и като си прецакаш дюзите.... ремонти ремонти... пари пари... после не е виновна марката :icon_doh: За мен варианта който съм писал най горе е най удачен !Това си е мое мнение избора си е твой :rolleyes: Но си се ориентирал на добра марка автомобил :rulez: Редактирано 17 Май 2010 от tmintov Правопис! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chushev Публикувано 17 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 17 Май 2010 (редакция) Сега взех да смятам за колко време ще "избия" газовата уредба в сравнение с каране на дизел, и ми излезна към 25 000 километра сметката А аз колата ще я ползвам само за раходки, така да се каже, не ми е нужна ежедневно. Не съм много убеден още, но откъм практичност май започнах да клоня към дизел. Разбирам, че GDI двигателя "хвърчи" но аз съм по-скоро спокоен шофьор и не ми е тежък крака. Освен това нямам почти никакъв опит с подръжка на коли и GDI може да ми дойде малко в повече. Ако се спра на дизел мога ли отново да разчитам на мнението на Милен или той е специализиран в GDI двигалите? И ако правилно съм разбрал, няма значение дали колата се рекламира като TD или TDI? Всъщност двигателите са едни и същи? Редактирано 17 Май 2010 от Chushev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 Сега взех да смятам за колко време ще "избия" газовата уредба в сравнение с каране на дизел, и ми излезна към 25 000 километра сметката А аз колата ще я ползвам само за раходки, така да се каже, не ми е нужна ежедневно. Не съм много убеден още, но откъм практичност май започнах да клоня към дизел. Разбирам, че GDI двигателя "хвърчи" но аз съм по-скоро спокоен шофьор и не ми е тежък крака. Освен това нямам почти никакъв опит с подръжка на коли и GDI може да ми дойде малко в повече. Ако се спра на дизел мога ли отново да разчитам на мнението на Милен или той е специализиран в GDI двигалите? И ако правилно съм разбрал, няма значение дали колата се рекламира като TD или TDI? Всъщност двигателите са едни и същи?Разбира се газта я избиваш за година две,ако караш малко... но след като се качиш в такава кола... повярвай ще ти се кара повечко ;) а за дизела мисля че знаеш че двигатяля е на Рено и скоросната кутия,при бензина е само кутията без GDI ,не че е проблем ако се обслужват правилно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 17 Май 2010 Сподели Публикувано 17 Май 2010 (редакция) Ако вземеш дизел, веднага се набиваш в ръчичките на оная гад от постове №9 и №12....:DМа няма страшно, той ги чува печките.Вярно, че трябва да носиш и поне литър-два домашна ракия - ма то е, щото с нея чисти дюзите. Е, дали дюзите или гърлото - не се сещам, ма ракията си върви, де...:D........................А сега сериозно!Дизела си го бива. 1.8 обикновеният мотор и той.На върха на Каризмите - естествено е 1.8 ГДИ.Предубеден съм само към бензиновият 1.6 - слабичък е....При всички положения, автомобил втора ръка е на късмет.Лично аз, ти препоръчвам два варианта:-1.8 ГДИ - разбира се, след консултация с Милен. После една профилактика и това е. Мотора и ск.кутия са джапански. Голям кеф е да я караш. Само наливаш бензин.-Или обикновеният 1.8 мотор - също добра характеристика с опция за газ/ако ще я караш повечко, да речем над 15 000 км/годишно/.................................А за Марин се шегувам. Той е единият от тримата признати доктори на :mitsu-smiley:. :drinks: Редактирано 17 Май 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jagar Публикувано 18 Май 2010 Сподели Публикувано 18 Май 2010 Аз преди да си взема каризмата карах бензиново рено :icon_doh: и откакто съм на дизел определенно ми е по спокоино пак и харчи средно 6 :icon_thumbup: за газовите мсиля обаче трябва да се смята към разхода и по-честата смяна на консумативи и тн. за това не съм сигурен за колко километра ще се изплати уредбата .. и единствено ме е яд че още не съм се возил на тея ГДИ-та че да видя ко толко ги хвалят иначе за мен динамиката на дизела е доста прилична особенно когато работи турбината :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kurt Публикувано 18 Май 2010 Сподели Публикувано 18 Май 2010 И при мен е така,но от известно време на сам това TD ми стана слабичко(дали не ми е натежал крака :icon_rock: ).Иначе непретенциозен и скромен автомобил,без много много глезотии.Аз лично смятам да отида скоро на Галант 2.5 ръчка.Успех с покупката и добре дошъл в отбора :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunse7 Публикувано 19 Май 2010 Сподели Публикувано 19 Май 2010 (редакция) Здравейте! Аз също съм се насочил към :mitsu-smiley: Каризма. Ще може ли някой, който има/е имал дизелова такава да сподели малко повечко информация. За GDI има инфо навсякъде, обаче за дизела много оскъдно. Интересува ме как върви, колко харчи и как е поддръжката в сравнение с GDI. Редактирано 19 Май 2010 от sunse7 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 19 Май 2010 Сподели Публикувано 19 Май 2010 Ами за дизела пак пише навсякъде, ама във форума на рено :D Как върви, колко харчи и как е поддръжката в сравнение с GDI - всичко е повече, харченето може би не чак толкова.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunse7 Публикувано 19 Май 2010 Сподели Публикувано 19 Май 2010 Ами за дизела пак пише навсякъде, ама във форума на рено :D Как върви, колко харчи и как е поддръжката в сравнение с GDI - всичко е повече, харченето може би не чак толкова.... Значи върви повече, поддържа се по-скъпо и харчи по-малко, така ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 19 Май 2010 Сподели Публикувано 19 Май 2010 (редакция) Не, не харчи по-малко, просто не е чак толкова повече - другото е вярно. Редактирано 19 Май 2010 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.