Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Chek Engine


tzenov

Препоръчано мнение

Здравейте,докато си карах в задръстването забелязах,че ми свети лампата chek engine.Колата ми е на 24000км. лансер 2.4gts с ангренажна верига.Утре ще ходя в сервиз,но не ме свърта.Та ако можете да споделите няколко причини от които да е проблема,ще съм Ви благодарен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се е случвало при кофти бензин. То като цяло чувствах колата много зле... смених бензиностанцията и оттогава нямам проблеми. Иначе като видях лампата минах на N, а след това като превключих на отново D и колата се задави яко. На следващото зареждане изчзнаха проблемите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се е случвало преди 4 години и проблема беше че светеше постоянно Чек Енжина - оказа се температурен датчик ... Ама може и от лошия бензин също светва само че примигва и угасва ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се е случвало преди 4 години и проблема беше че светеше постоянно Чек Енжина - оказа се температурен датчик ... Ама може и от лошия бензин също светва само че примигва и угасва ...

Проблемът се оказа действително от бензина.Обясниха ми,че на американските ECU-то е настроено за по високо октаново гориво .И ме съветват да ми сменят софтуерът с такъв като на европейските,също и свещите.Свещите са на 24000км.,не е ли малко рано? А и софтуерът дали да го сменя?Чудя се! :icon_hmm: Давайте мнения и Ви благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕКУ-то ако си работи - не го барай, това е много рисковано и ако е някой който не разбира се вкарваш в голям филм :) Слагай 95+ на Еко или Карера на ОМВ и нямаш проблем. Върви ли - не го барай, както казва един приятел научих си Мерцедеса наизуст и това не е хубаво ... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега сподели досега какво гориво си използвал и от каде.

Предимно 95 октана от ЕКО.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А причината поради която е светнала лампата каква е......демек грешката каква е. И аз съм карал Американски Лансер, подобни проблеми нямах, това за мен са пълни глупости.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И с какъв софтуер за Европейски ще го сменят след като за Европа няма Lancer с 2400 мотор?

Не се занимавай с това защото може да си докараш доста ядове.

Свещите зависи какви са, по номер на рама може да се разбере.

Например с такъв за Аутлендър 2.4 бензин, който се предлага в Европа ! И щом са му казали, че може значи може. Щото ако му сложат нов софт, после се ангажират той да работи и при евентуални проблеми ще има право на рекламации.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И с какъв софтуер за Европейски ще го сменят след като за Европа няма Lancer с 2400 мотор?

Не се занимавай с това защото може да си докараш доста ядове.

Свещите зависи какви са, по номер на рама може да се разбере.

По принцип може да се замени ,но не целия ,а само опцията за октановото число на бензина, но тъй като тук никога не е ясно какъв е бензина,то не е ясно и че ще проработи тази опция ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям - в България като ти сипят 95 октана - я е 92 я не - така че има голяма вероятност да се попадне на менте за съжаление - карай си количката и си свиркай - и според мен не пипай компютъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много искам колегите,които са запознати с американския бензин да споделят,какъв е бензина,които се кара в Америка, с колко октана е.Не знам защо имам чувството,че е под 95.Не казвам,че карат само със слаб бензин,има и нормален,но мисля че много коли(по-старите) се карат със слабия,защото е много евтин.Поправете ме ако греша.

 

P.S.След разговор с мои приятел в Америка разбрах,че карания там бензин е САМО 87, 89, 91 октанов и друг вид няма.

Редактирано от stevensgr
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много искам колегите,които са запознати с американския бензин да споделят,какъв е бензина,които се кара в Америка, с колко октана е.Не знам защо имам чувството,че е под 95.Не казвам,че карат само със слаб бензин,има и нормален,но мисля че много коли(по-старите) се карат със слабия,защото е много евтин.Поправете ме ако греша.

 

P.S.След разговор с мои приятел в Америка разбрах,че карания там бензин е САМО 87, 89, 91 октанов и друг вид няма.

Само в Калифорния е 91( те и за това само там колите са с еко простотии като ЕГР-и и т.н. ) , другите са под 91и не е задължено от държавата .............само че - 91 октана не значат бензина дали е читав или не.........октановото число не характеризира изцяло качествата на бензина, има много други неща ,които категоризират качеството на бензина.........и още нещо, по US стандарта 91 октана не значат 91 октана по БДС..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш,че совите не са това,което са.Значи нашия 95 отговаря на тяхния 87 примерно,така ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разводнихте темата , мойта кола си е купена от Дарс Ауто / Балкан Стар/ и имах този проблем/chek engine/ 2 пъти , смених бензиностанцията и сега си карам без проблем аз зареждам само от "Ром Петрол" 95 и колата си върви по добре от преди.При първото светване ходих в сервиза /Дарс Ауто- Бургас/ гледаха и изчистиха грешката , втория път се разбрахме по телефона заредих от друго място в случая от шел V-pover 100 и я настъпих малко на магистралата прибрах се и на сутринта всичко си беше както преди. А ,че бензина си е кофти всички го знаем , но ние с новите коли си патим най-много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лошо няма, че разводнихме темата - другото е лошо, че в Хамериката като пише 91 е 91 октана, а при нас като пише 95 може и да няма и 87 октана. И още понякога в бензина и нафата има такива допълнителни гадости, че направо да ти прилошее. Писах в друга тема как тази вечер ми угасна колата, въпреки, че има нафта. Е, така наречената "нафта" е замръзнала щото е хубава и няма примеси в нея като вода и парафин извън нормите например.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли някой навит софиянец да закара една бутилка бензин в метрологията да проверят поне колко октана е бензина.

Нафтата е ясна. Преди години, като съм бил 4-ти или 5-ти клас ходех с една 10 л. тубичка всеки ден за нафта на печката. И тогава беше -15 -20, но никога не е замръзвала. Тогава имаша БДС и за неспазване имаше яки наказания.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли някой навит софиянец да закара една бутилка бензин в метрологията да проверят поне колко октана е бензина.

Нафтата е ясна. Преди години, като съм бил 4-ти или 5-ти клас ходех с една 10 л. тубичка всеки ден за нафта на печката. И тогава беше -15 -20, но никога не е замръзвала. Тогава имаша БДС и за неспазване имаше яки наказания.

Баце,не-вярвам да се намери такъв ентусиаст,да загуби време и пари.Пък и като види резултата,ще му се прииска да взриви някоя бензиностанция,а от там и в затвора.Защото съд и правосъдие у нас са на страната на парите.Не сме виновни че живеем тук,виновни сме,че търпим.:icon_blush:

Редактирано от tzenov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли някой навит софиянец да закара една бутилка бензин в метрологията да проверят поне колко октана е бензина.

Нафтата е ясна. Преди години, като съм бил 4-ти или 5-ти клас ходех с една 10 л. тубичка всеки ден за нафта на печката. И тогава беше -15 -20, но никога не е замръзвала. Тогава имаша БДС и за неспазване имаше яки наказания.

Измерването на октановото число не е проста работа и се прави в лабораторни условия и то не във всяка такава, а само там, където имат лабораторен ДВГ с променлива степен на сгъстяване............в Бг не знам вече да има такъв.......... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз преди време имах същия проблем с бензина. След като преминах на OMV - Карера 100 проблема изчезна. С Лукойл 95 и бензиновата ми лампа не ще да работи като хората.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш,че совите не са това,което са.Значи нашия 95 отговаря на тяхния 87 примерно,така ли?

В Европа освен, че пише бензин 95, след него пише и едно друго нещо- RON (което идва метода на изпитване на октановото число на бензините - Research Octane Number). Освен този метод на изпитване обаче има и оше един - MON (Motor Octane Number), който поради различните условия на изпитване, показва по-ниски стойности на октаново число (с 3-5 единици). И така в Европа е прието бензините да се стандартизират на база получено октаново число по RON метода, но в САЩ стандартизирането става по формулата RON+MON/2 (тоест усреднената стойност от двата метода!) Това означава, че щатски бензин с октаново число 91 отговаря на европейски бензин ок 94 - 95 октана. Съвсем отделна работа обаче е чистотата на бензините.....(нашите наливат направо с кофите вода :mad: )

 

п.п. Умишлено не се впускам в подробности за начините, по които се правят изследванията на октановото число, за да не ме обвиняват, че размиваме темата :)

Редактирано от Pavkata JPN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Европа освен, че пише бензин 95, след него пише и едно друго нещо- RON (което идва метода на изпитване на октановото число на бензините - Research Octane Number). Освен този метод на изпитване обаче има и оше един - MON (Motor Octane Number), който поради различните условия на изпитване, показва по-ниски стойности на октаново число (с 3-5 единици). И така в Европа е прието бензините да се стандартизират на база получено октаново число по RON метода, но в САЩ стандартизирането става по формулата RON+MON/2 (тоест усреднената стойност от двата метода!) Това означава, че щатски бензин с октаново число 91 отговаря на европейски бензин ок 94 - 95 октана. Съвсем отделна работа обаче е чистотата на бензините.....(нашите наливат направо с кофите вода :mad: )

 

п.п. Умишлено не се впускам в подробности за начините, по които се правят изследванията на октановото число, за да не ме обвиняват, че размиваме темата :)

Точно така!

Това което пише като октаново число тук и в Щатите не е едно и също.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миналата или по-миналата година засякох едно предаване по Нова - темата на Нова май беше. Та там взеха проби от различни бензиностанции и им направиха анализ. Еко беше на първо място - 95-а им излезе 93. Не помня остналите в класацията, но повечето бяха в диапазона 91-92. Аз за това наливам само "100 октанов", че поне до 95 да го докарва.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ами тези от вас които са имали този проблем и са ходили на диагностика, и са има казали, че е от лош бензин, каква е била записаната грешка, която са изчистили в сервиза? Тоест каква грешка е запизал компютъра на колата, заради лошия бензин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ами тези от вас които са имали този проблем и са ходили на диагностика, и са има казали, че е от лош бензин, каква е била записаната грешка, която са изчистили в сервиза? Тоест каква грешка е запизал компютъра на колата, заради лошия бензин?

Аз нямам ПРОБЛЕМ/за сега/зареждам обикновенно от ЕКО-100 октана

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...