Премини към съдържание

последно 10w40 или 5w40


Lyubo Dimitrov

Препоръчано мнение

Колеги утре ще сменям маслото за пръв път. Знам че има много теми, но конкретен отговор не получих след като изчетох доста.

 

Колата е на 237000км и в момента мисля е със 5W40, но не съм сигурен (може и да е 10W40). Докарана е от Швейцария. Във всеки случай не се чува грам повдигач и не искам да я прецакам заради масло.

 

Та се чудя между тези:

 

1. http://www.bardahl.com/mods/gallery/galler...x=&shownew=

от Проспиид (имам чувството че Мотула нещо му свалиха качеството на този който внасят, за това не го смятам като вариант. Просто от 3 години слагам Мотул на предишните коли и последния път определено имаше видима разлика в цвета и гъстотата на маслото - сравнявах новата туба и това дето ми беше останало за доливане от предишния път)

 

2. 5W40 от Ратола

3. 10W40 от Ратола

 

В книжката на Галанта за нашия температурен диапазон 10W30 отговаря точно, 10W40 надвишава максималните температури достигани тук лятото (40градуса ги смятам), а 5W40 пък е добре за зимата и за под -20, но до +20 градуса макс са го показали на графиката. От друга страна пък докато четох във форума ми се мерна че Митсубиши са разпратили указания до сервизите си да слагат само 5Wнещо си заради проблема с повдигачите, така че може би не трябва буквално да се гледа в книжката..

 

Та така... какво ще ме посъветвате от гореизброеното да налея.

 

Мерси предварително.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

И аз се интересувам от мнения по темата. Още като взех галанта преди 8-9 месеца минах в Рубин и там ми сложиха Mitsubishi 10W40, мисля, че е някакво OEM масло. Дотук съм минал към 8 хил. км и не съм някакъв спец, но мисля че работи ок с него. На около 6 хил. км последно проверявах пробката и не беше мръднало нивото трябва довечера да погледна пак как е, но като цяло съм довелен от него.

 

Ники

 

П.С. Галанта е 2.5 V6 98г.

Редактирано от nstancheff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За нашия температурен пояс, по-добре второто число да е 40. а дали ще е 10W, 5W, 0W - показва течливостта при ниски температури. Колкото по-малко е числото, толкова при по-ниска температура още е течливо. Във форума виждам че колегите препоръчват ...W30 най-вече за GDI двигатели и за автомобили на до 2-3 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда, явно на всички ем е писнала тази тема.

 

Ами дилемата вече не стои. Сложих днес Bardahl -а (XTC 5w40 (за търсачката)) заедно с добавката за подвдигачи. На първо четене всичко изглежда наред, няма промяна в работата на мАторЯ. След няколко хилки км ще пиша пак, че май никой не го е пробвал точно това масло и може да е интересно на някой дали съм си прецакал 6а13ката. Даже днес в Проспиид го сваляха с електрокара от най-горните стелажи - казаха че малко хора го знаят и не се търси много, специално пълната синтетика .. това за нашите условия според мен си е чист плюс.

 

Поздрави.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят го карам с 10W40 от 3 години. Сменил съм маслото 4 пъти за 25 000 км. 2 пъти съм слагал Motul Synergie+ 6100 (от Проспиид) , последните 2 смени са ми с масло Mitsubishi в литрови сиви бутилчици :) . Доволен съм и от двете - не съм доливал нито капка между смените , но ..аз преди 2 дни направих 140 000 км. Някой по-разбиращ да каже за мотор на 237 000 км какво масло трябва да се сипе - може би една идея по-гъстичко ?

 

Поздрави,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според книжката на колата и според мен за този мотор си е 5W40, а що се отнася до марката пазара ни е такъв, че се появява някакво хубаво масло, започваме да си го купуваме по наши си препоръки по форуми, майстори, маси и т.н. и много скоро на пазара буууууум МЕНТЕ. Така съм си купувал Арал, Лики моли, Кастрол, Тотал/за тези си спомням/. В момента на Галанта му сипах някакво BMW - по принцип е на Кастрол специално направено за BMW - дрън, дрън. Не знам дали е от маслото или от това, че карам колата два пъти седмично, но като е студена малко тракат повдигачите и после спират. Като я купих не тракаха, но беше лятото. Така, че марката на маслото си е късмет. Майсторите във форума ми се струва, че препоръчват Мицубиши. На следващата смяна ще пробвам с него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъпото е когато и директния вносител договори масло по-ниско качество за да си увеличи печалбата..

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега знам ,че искаш да купиш най-доброто .....ама с твойто ако,ако,...?Аз сложих МОТУЛ,Закупено от"М комплект 33"и съм много доволен.....Кола на 20 години почна да пълни километража.До сега съм карал с какви ли не прехвалени масла,но не би.Изводите ги оставям на теб :victory:

п.п Според мен 10W40 .....с оглед километража.

Редактирано от vuicho
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,за този двигател според мен 10W40 ,аз лично пробвах на моя с 5W40 и не бях доволен от работата на двигателя :icon_hmm: да не забравяме ,че колите са амортизирани :icon_blush:

 

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква беше разликата? Като си докарах колата, налях Кастрол Магнатек 10/40, а сега сипах :mitsu-smiley: от еднолитровите сиви тубички 5/40.

На мотоциклет може да се види разлика в маслото, защото там освен двигателя то смазва и скоростите, и съединителя. Плюс това моторите се карат с по-високи обороти, променливо и като цяло - по-голямо натоварване. Може да прецениш как превключват скоростите (има ли щракане, или става по-мазно), повече или по-малко го харчи, буксува ли съединителя и т.н. А тук какво може да разбереш? Според мен нищо. Един разход на масло и повдигачи, като разходът на масло може да се хване за по-продължително време. На бас че ако някоя нощ ти сменя маслото с такова като моето сега, няма да разбереш никога (Angel Kirkov). Няма уред за налягането на маслото за да видиш при работна температура при различните обороти дали пада и колко държи.........

На приказки как някой сипал еди какво си масло и колата взела да пълни километража не вярвам. Трябва да е било като грес и да пречи на въртенето на вала, но пък тогава няма как да се смаже... глупости.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква беше разликата? Като си докарах колата, налях Кастрол Магнатек 10/40, а сега сипах :mitsu-smiley: от еднолитровите сиви тубички 5/40.

На мотоциклет може да се види разлика в маслото, защото там освен двигателя то смазва и скоростите, и съединителя. Плюс това моторите се карат с по-високи обороти, променливо и като цяло - по-голямо натоварване. Може да прецениш как превключват скоростите (има ли щракане, или става по-мазно), повече или по-малко го харчи, буксува ли съединителя и т.н. А тук какво може да разбереш? Според мен нищо. Един разход на масло и повдигачи, като разходът на масло може да се хване за по-продължително време. На бас че ако някоя нощ ти сменя маслото с такова като моето сега, няма да разбереш никога (Angel Kirkov). Няма уред за налягането на маслото за да видиш при работна температура при различните обороти дали пада и колко държи.........

На приказки как някой сипал еди какво си масло и колата взела да пълни километража не вярвам. Трябва да е било като грес и да пречи на въртенето на вала, но пък тогава няма как да се смаже... глупости.

 

Аз по принцип бих се въздържал от подобни квалификаций...като това ,че пиша глупости.

Споделям това от което имам преки впечатления от 18 годишния ми ,че и повече стаж.За това дали ми вярваш или не,че лансера ми след наливането на МОТУЛ взе да изпълва километража пиши ми на лични за да се разберем кога да те повозя.Преди не повече от 140...а,след смянатана маслото МОТУЛ 15W40 4000 Motion...170 при това на газ. :icon_bye:

Редактирано от vuicho
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква беше разликата? Като си докарах колата, налях Кастрол Магнатек 10/40, а сега сипах :mitsu-smiley: от еднолитровите сиви тубички 5/40.

На мотоциклет може да се види разлика в маслото, защото там освен двигателя то смазва и скоростите, и съединителя. Плюс това моторите се карат с по-високи обороти, променливо и като цяло - по-голямо натоварване. Може да прецениш как превключват скоростите (има ли щракане, или става по-мазно), повече или по-малко го харчи, буксува ли съединителя и т.н. А тук какво може да разбереш? Според мен нищо. Един разход на масло и повдигачи, като разходът на масло може да се хване за по-продължително време. На бас че ако някоя нощ ти сменя маслото с такова като моето сега, няма да разбереш никога (Angel Kirkov). Няма уред за налягането на маслото за да видиш при работна температура при различните обороти дали пада и колко държи.........

На приказки как някой сипал еди какво си масло и колата взела да пълни километража не вярвам. Трябва да е било като грес и да пречи на въртенето на вала, но пък тогава няма как да се смаже... глупости.

 

Колега,аз не натрапвам мнение,мойте наблюдения са върху караният от мен автомобил ,работа но студен двигател и т.н. (карал съм маслото два дена защото го смених с 10W40) ,този двигател е 24 клапана и повечето коли в БГ са над 150 к. и са амортизирани,но за това ще се изкажат по-компетентни хора.

Ако смениш маслото вечерта на сутринта ще се усети със старта на двигателя на колата ми (бившата :icon_blush: ) но надали ще помогнем с този бас на колегата в избора на масло :yes3:

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам как след смяна на масло колата ще развива 170 вместо 140. Ако някой знае отговора на въпроса "защо", моля да го сподели тук. Ако са сменени сегментите, ако са напасвани клапаните, или газовата уредба се е "отпушила", мога да го разбера. Склонен съм да вярвам че вискозитета на едно масло, дали е в двигател, скоростна кутия, диференциал, влияе върху максималната скорост, но чак в такива размери, не го вярвам. Както и да е :) .

Неведнъж е коментирано с какво масло да се карат тези автомобили и съм запомнил от хора с опит, с доказани знания и практически умения, че по-добрият вариант е 5/40. С 10/40 при първи старт се чуваха 1-2 повдигача за около 30-60 сек., но сега с маслото в сивите пластмасови 1-литрови тубички няма и помен от тракане на повдигачи. Не мисля че ще има проблем и с 10/40, стига да не е фалшификат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам как след смяна на масло колата ще развива 170 вместо 140. Ако някой знае отговора на въпроса "защо", моля да го сподели тук. Ако са сменени сегментите, ако са напасвани клапаните, или газовата уредба се е "отпушила", мога да го разбера. Склонен съм да вярвам че вискозитета на едно масло, дали е в двигател, скоростна кутия, диференциал, влияе върху максималната скорост, но чак в такива размери, не го вярвам. Както и да е :) .

Неведнъж е коментирано с какво масло да се карат тези автомобили и съм запомнил от хора с опит, с доказани знания и практически умения, че по-добрият вариант е 5/40. С 10/40 при първи старт се чуваха 1-2 повдигача за около 30-60 сек., но сега с маслото в сивите пластмасови 1-литрови тубички няма и помен от тракане на повдигачи. Не мисля че ще има проблем и с 10/40, стига да не е фалшификат.

Ами много просто , просто този мотор е бил издухан и има луфтове м/у буталата и цилиндрите ,следоватлено когато е с по тънко маслло, то минава в гор. камера и го гори, когато е с по дебело масло, тогава то уплътнява луфтовете и почва да върви повече ........на мен ми се е случвало на 2-3 пъти така..........последния път беше на Спейс рънър 2.4 ГДИ да му сленя маслото с мое, 10В40 и колата заработи по съвсем друг начин, после собственика ми звъня да ме пита възможно ли е да почне да върви повече .........а беше сипвал уж някакво Мотул или Мобил ,не помня вече ..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ААААА......най сетне един точен отговор.....Точно така.....Мотора не е толкова, издухан ама все пак е на 22 години ...

А и разлика от 30 км.в повече със една смяна на марката масло си е доста красноречиво.

 

Няма течове... няма каквито и да е "облаци"...нивото не мърда...няма тропащи повдигачи..колата върви зверски!!! :icon_n_claph:

 

П.П. DJ Tymbi,.....не мисля, че мотора е издухан..., а и фабрично му дават 15W40...

Редактирано от vuicho
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-гъстото масло оказва ли влияние при измерването на налягането в цилиндрите? Да речем карал си с 5/40 и колата го е харчила, виждали са си характерните синкави облачета в огледалото като я настъпиш по баира, след това си сипал по-гъсто - 10/40 и пак намалява, но вече не се вижда пушека от ауспуха. Отиваш в сервиз за проверка състоянието на двигателя и започваш от измерването на налягането в цилиндрите. Ще окаже ли влияние с едното масло и с другото при равни други условия?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега знам ,че искаш да купиш най-доброто .....ама с твойто ако,ако,...?Аз сложих МОТУЛ,Закупено от"М комплект 33"и съм много доволен.....Кола на 20 години почна да пълни километража.До сега съм карал с какви ли не прехвалени масла,но не би.Изводите ги оставям на теб :victory:

п.п Според мен 10W40 .....с оглед километража.

 

Има няколко разлики. Първо, както писах по-горе, карах с Мотул последните 3 години и съм много доволен, никога не са ми чукали повдигачи дори и на студено и след 1 седмица покой. Просто посления път имаше разлика от предишната година в самото масло, не и в работата на мотора на онази кола, но видима в самото масло - цвят и гъстота, може би са сменили нещо в производството и като качество си е останало същото, не знам, но не съм и сигурен. Второ, ако ще наливам Мотул бих си го взел от официалния вносител (Проспиид), а не от 'Ем 33 и Малкия Мук' (наистина има Малкия мук в името, поискай фактура и ще видиш :) ) - от тези бих взел евентуално капачка за винтила или нещо най-много толкова (мало)важно, от опит говоря и ти го казвам да имаш едно на ум. И трето, както казах, а и ти каза, всичко явно опира до състояние на мотора. Моите 237к км съм почти напълно сигурен че са толкова, ти за твоите сигурен ли си, а и колко общо има твоя мотор с моя конструктивно? Колата си дойде с такова масло (5W40) в прекрасно здраве, сега и налях същото и се надявам да няма проблеми. Съжалявам че темата ми стана предпоставка за разпалване на страсти :(, дълго мислих дали изобщо да я пускам, явно все пак НЕ трябваше.

 

Поздрави.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има няколко разлики. Първо, както писах по-горе, карах с Мотул последните 3 години и съм много доволен, никога не са ми чукали повдигачи дори и на студено и след 1 седмица покой. Просто посления път имаше разлика от предишната година в самото масло, не и в работата на мотора на онази кола, но видима в самото масло - цвят и гъстота, може би са сменили нещо в производството и като качество си е останало същото, не знам, но не съм и сигурен. Второ, ако ще наливам Мотул бих си го взел от официалния вносител (Проспиид), а не от 'Ем 33 и Малкия Мук' (наистина има Малкия мук в името, поискай фактура и ще видиш :) ) - от тези бих взел евентуално капачка за винтила или нещо най-много толкова (мало)важно, от опит говоря и ти го казвам да имаш едно на ум. И трето, както казах, а и ти каза, всичко явно опира до състояние на мотора. Моите 237к км съм почти напълно сигурен че са толкова, ти за твоите сигурен ли си, а и колко общо има твоя мотор с моя конструктивно? Колата си дойде с такова масло (5W40) в прекрасно здраве, сега и налях същото и се надявам да няма проблеми. Съжалявам че темата ми стана предпоставка за разпалване на страсти :(, дълго мислих дали изобщо да я пускам, явно все пак НЕ трябваше.

 

Поздрави.

 

Ем 33...и Малкия Мук...както наричаш веригата магазини са дистрибутори на Проспиид. :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ем 33...и Малкия Мук...както наричаш веригата магазини са дистрибутори на Проспиид. :yes3:

 

....и е на път да фалира ... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз от 2 дена карам с Castrol EDGE Sport 0W40 и колата се разцепва да върви :icon_rock:

Предишното е било MOBIL 1 нещо си .. но до тук .

 

:drag: :first: :rulez: :respect: :mitsu-smiley:

 

p.s. 100 % ORIGINAL OIL :drive:

Редактирано от MitsuV6
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених маслото с Liqui Moly 10W40.....Голяма грешка....

...сутрин като се разтропат тия повдигачи.... :icon_crying: .

...а нямаше и помен от тях преди да го сменя.

Като загрее ДВГ-то, мърка, но преди това...мъка ми е

Май ще слагам 5W40 или 0W40

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених маслото с Liqui Moly 10W40.....Голяма грешка....

...сутрин като се разтропат тия повдигачи.... :icon_crying: .

...а нямаше и помен от тях преди да го сменя.

Като загрее ДВГ-то, мърка, но преди това...мъка ми е

Май ще слагам 5W40 или 0W40

Колко пъти сме говорили за тия масла , и пак пишем ...........бат ни Бойко е прав, че българите сами си създаваме проблеми ........

Лики Моли маслото е най неподходящото масло за тези мотори, и ако в това масло има МО2S ( молидбен дисулфат ) още по лошо, защото затлачва клапанчетата на повдигачите, да не говорим че си е по гъсто маслото.........

Сега го смени възможно най бързо за да не стане траен пробллема в потропването на повдигачите, най добре е да сложиш и добавка за промиване на мотора преди да източиш маслото .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колко пъти сме говорили за тия масла , и пак пишем .........

.... е добре сте говорили ама като пусна търсачката и нещо не намирам еднозначен отговор на въпроса - какво масло да сложа? :dntknw:

Първото което направих преди да сменя маслото е да потърся информация за него... в ръководството го дават 10W40... сега от къде да знам, че Лики Моли не става... нали си е 10W40... (толкова ми го хвалиха това масло..."щяла да мърка колата още по добре")

....еееййй пак се прецаках да му се невиди :bang:

...щом сте говорили вече толкова много за маслата, светнете ме и мен малко де :please: :please: :please:

...коя марка и визкозитет е най добре за 6А13?

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....

...щом сте говорили вече толкова много за маслата, светнете ме и мен малко де :please: :please: :please:

Ето светкам те ...

Напиши в търсачката на форума "лики моли" и излизат над 20 теми, в които е говорено за това масло... :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Лек ъпдейт. Минах към 200км с това масло (Бардал 5в40) и всичко беше точно. Но вчера на -8 градуса (след сигурно -15 през нощта и 2 дена колата в покой) чух 1-2 повдигача за около 10-15 секунди след запалването. Два дена преди това (беше около -5) нямаше нищо. Не знам дали е от маслото или от студа или колата си е била така и преди това (имам я от 250км само), но нещо почва да ме гризе :) Някой друг чува ли повдигачи сега на студа? Имам някакъв бегъл спомен, че май пишеше и в книжката че можело да има такова нещо в подобни ситуации ама не съм сигурен.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...