Премини към съдържание

Помогнете за избор на Галант!


painkiller

Препоръчано мнение

DJ, я изброй какви са били двигателите и видовете автоматични кутии, дето си ремонтирал...

Най често срещаните проблеми са:

механични кутии на V6 6а13 моторите - 8 кутии отремотнирани, и 6 автомата, от типа A4F4 ( това са по старите кутии като твоята) и 1 типтроник - пак на 6А13 мотора, Тук мисля че тези кутии не издържат на този мотор и явно са проектирани за по малкия 4G63 2.0 мотора ,а пък ги слагат и на 6А13 мотора, въпреки че имат маслки разлики в тях.........от ръчните кутии 3 са на дизели и имат проблеми със синхронизаторите на 22 и 3-та предавка най често, понякога освен синхронизатора се налага смяната и на муфата и дори и на хъба.............

Механични кутии монтирани на 4G63 мотора - 3 кутии отремонтирани и само 1 типтроник ,монтиран на тоизи 4G63 мотор............

На обикн. автомат се троши следните неща: превъртят или се откъсва чак парче от торка, или превъртят шлиците в него........другия проблемм който е при тях е че се чупи кухия вал( или първичния ) освен това се срещат и по редки проблеми като боксуване на предавателните дискове,или проблем в клпаните ,които управляват флуида вътре в кутията, най редки проблеми правят по ел. часта .........Но така и така си я отворил, ( след пробег от 200 -300 хил. км. ) и различните детаили и възли са износени в една или друга степен което налага тяхната смяна дори и да не са счупени или дефектирали.............поради тази причина ремонта на тази кутия си е по скъп.............

На ръчните кутии проблема се свежда до 80% в лагер на първ. вал и/или синхронизатори , и останалите 20 са проблеми в превъртели гривни на лагерите в леглото или вала, ( това се получяава когато ненавреме се смени конкретния лагер) проблем с хъба или муфата, проблем с циментацията на короната и пиниона или някой лагер друг ( например иглените лагери ) и много рядко ( само една кутия ) имаше проблем, породен от неправилно сменени лагери на касетата на дифа , в резултат на което пиниона затяга и се чупи, като с това чупи и кожуха на кутията ( или корпуса му)............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Най често срещаните проблеми са:

механични кутии на V6 6а13 моторите - 8 кутии отремотнирани, и 6 автомата, от типа A4F4 ( това са по старите кутии като твоята) и 1 типтроник - пак на 6А13 мотора, Тук мисля че тези кутии не издържат на този мотор и явно са проектирани за по малкия 4G63 2.0 мотора ,а пък ги слагат и на 6А13 мотора, въпреки че имат маслки разлики в тях.........от ръчните кутии 3 са на дизели и имат проблеми със синхронизаторите на 22 и 3-та предавка най често, понякога освен синхронизатора се налага смяната и на муфата и дори и на хъба.............

Механични кутии монтирани на 4G63 мотора - 3 кутии отремонтирани и само 1 типтроник ,монтиран на тоизи 4G63 мотор............

На обикн. автомат се троши следните неща: превъртят или се откъсва чак парче от торка, или превъртят шлиците в него........другия проблемм който е при тях е че се чупи кухия вал( или първичния ) освен това се срещат и по редки проблеми като боксуване на предавателните дискове,или проблем в клпаните ,които управляват флуида вътре в кутията, най редки проблеми правят по ел. часта .........Но така и така си я отворил, ( след пробег от 200 -300 хил. км. ) и различните детаили и възли са износени в една или друга степен което налага тяхната смяна дори и да не са счупени или дефектирали.............поради тази причина ремонта на тази кутия си е по скъп.............

На ръчните кутии проблема се свежда до 80% в лагер на първ. вал и/или синхронизатори , и останалите 20 са проблеми в превъртели гривни на лагерите в леглото или вала, ( това се получяава когато ненавреме се смени конкретния лагер) проблем с хъба или муфата, проблем с циментацията на короната и пиниона или някой лагер друг ( например иглените лагери ) и много рядко ( само една кутия ) имаше проблем, породен от неправилно сменени лагери на касетата на дифа , в резултат на което пиниона затяга и се чупи, като с това чупи и кожуха на кутията ( или корпуса му)............

Моето питане беше на колко Галанта с 2.0 мотор си правил кутии (автоматични)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да прав си,но понеже тук имаше "олелия" как някои не могат да смъкнат разхода си под 17 ,някои даже и 20 ,та за това споделих че една направена и нагласена 6-тица смъква разхода значително...........то по книжка го дават толкова, защо да не го направим пак толкова.......... :icon_thumbup:

Твоя колко ти дава като разход ? Става дума за зелената...........не сребърната стрела......... :icon_thumbup:

Зелената ми гори 13. Твърдо и непроменено. Естествено, няма студен старт, защото е в гараж с парно, дистанцията, която карам с нея е достатъчно дълга в града...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето питане беше на колко Галанта с 2.0 мотор си правил кутии (автоматични)?

Един или нито един .............не помня вече..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм преубеден даже мисля че ще ми хареса много, но малко ми писнаха тия ръчни скорости не за друго,а въпреки че още нямам 30г ако взема галант няма да се кара бързо :) а по скоро бабешката и ми се ще да се поглезя с автомат, но в краен случай ще се задоволя и с ръчка. С покупката не бързам ще избутам ако трябва декември без кола някак си, но пък от друга страна много ми се кара галант и не знам дали ще издържа та просто искам да избера най-подходящото за мене, а 2.0 автомат-типтроник няма нали? А като се замисля един 2.0 ще ми излезе доста по евтино ,а и за газова ще останат пари :confused1:

 

Младо лъфче си, не се излагай с 2.0, взимай шестака поне да се покефиш. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз и с 2.4 ще се кефя , ама нещо хич не го препоръчвате :) ( до сега единствено такъв карах за малко и ми хареса много този от третата обява дето съм дал) .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо не погледнеш колата на колегата SLX.Поддържана и здрава машинка.Без подводни камъни?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз и с 2.4 ще се кефя , ама нещо хич не го препоръчвате :) ( до сега единствено такъв карах за малко и ми хареса много този от третата обява дето съм дал) .

Колкото повече мислиш, и повече съвети ти дават по кофти. Аз мойта я взех точно за 15 мин гледане и едно кръгче. :icon_thumbup: Всичко е до късмет :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си 2.0 с каквато и скоростна кутия да е. Всичко ще е по-евтино, вкл. данъка, ГО и разхода на гориво. Доста по-лесно се поправя. И да се счупи, какво? Части има, кеф ти нови, кеф ти стари, майстор също има :icon_thumbup: . Дори двигателя да се взриви, какво от това - хиляда и четири-петстотин лева и бръмчиш. Вземи си някой дизел след 2002-ра и гледай какво става като изтрещи помпата, някоя дюза, демпферна шайба, или просто да се задръсти филтъра за твърдите частици...

Аз като търсих галант имах ясни критерии - лимузина, ръчни скорости, V6 и оптитронно табло. И аз не разполагам с пари, но няма да легна да мра и да хленча. Когато имам, тогава ще го правя и това е. Кеф да става :icon_rock: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До тук оставам с впечатлението от темата, че много малко обективни фактори се изтъкват, а се препоръчва най-вече 2.0 като бюджетно решение най-вече на принципа собствено мнение.

Само за протокола да отбележа, че предавателните числа на дизеловата кутия и тази на 2.5 V6 са еднакви.

Повечето ви е страх от 2.4 , единствено заради подръжката и евентуални ремонти, но това е най-смисления технологично и качествен мотор редом с 2.5 . Има си детски болести, но веднъж отстранени после си трябва навремена планова подръжка , а не на принципа "като имам пари тогава ще го правя"...и всичко ще си е наред. Погледнете колегите с Каризми с ГДИ технологията. Много от тях са доволни . Пишат се неща наизуст от сорта свещите били скъпи, това изисквало средства...Е колко са скъпи тези свещи и на какъв пробег се сменят ? Кой си купува кола, за да спестява от свещи това не мога да разбера... :icon_blush: Има разлика в цената , при обслужването, но пък то се прави веднъж на поне 50 000км, което повечето хора тук изминават за 3-4 години. Е 400-500лв разхвърляни на този период дали не си заслужават, заради удоволствието, което дава по-мощния автомобил ? А факта, че големия мотор има по-голям ресурс защо се забравя ? Максималната скорост на 2.0 достигала 220, а дали може да ги поддържа и как му се отразяват големите натоварвания, нещо което големите мотори понасят без проблем...

Верно 2.5 има по-голям въртящ момент спрямо 2.4 и в ниските има повече тяга , но 6 цилиндъра винаги са повече от 4ри, но пък разхода е по-малък при последния, а в крайна сметка динамичните качества почти идентични.

2.4 0-100 8.9 секунди

2.5 0-100 8.6 секунди

Е кой мотор е с по-голямо КПД според мощност, обем, динамични показатели и разход на гориво ?

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се объркваи от всичките мнения,кой какво ремонтирал и незнам си какво.От 1.5год карам ГДИ НЯМАН НИКАКВИ СЕРИОЗНИ ПРОБЛЕМИ.Разход в София над 11,5нямам дори и през зимата.Извън градско вдигам 235км.в час, незнам за шестаците.С нормално каране до 130км.6.8л на 100км.Всичко благодарение на Милен за сме :icon_thumbup: шни пари. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще ти кажа как избрах моя който има няма 2 седмици. Гледах много обяви ходих по Враца, Златица по София поне 10тина Галанта гледах с едно приятелче майстор който повече ги разбира нещата защото да си призная аз съм доста бос по тази част. И на мен ми казаха, че 2.4 е много капризен мотор и не може да се сложи газ и за това го отписах. И аз исках 2.5 автоматик но разхода малко ме поизплаши а пък по повечето ръждата вече беше факт по веждите и което е по лошо по маншоните на амортисьорите. И така след 2 седмици попаднах в една авто къща на бул. Европа и там ТЯ ме чакаше :). Наистина по запазен галант до този момент не видях, не че не бяха правени веждите но бяха направени както трябва. Е не беше 2.5 а 2.0 GLS като на DJ Tymbi, не беше автоматик а ръчка не беше спортно раздут но като техническо състояние до колкото беше възможно да се прецени беше най-добрия който бях гледа и така вече сме заедно около 2 седмици. :icon_love:

Редактирано от JokerK
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като собственик на Галант 2,5 с газ бих препоръчал кола с такъв мотор! Естествено всичко зависи от състоянието на колата, но при шестакът си сигурен, че ако ти трябва мощност при екстремно изпреварване я имаш налична!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

6так с газ ама разните му там свещи кабели и недаиси боже повдигачи :( а и да ви питам такива неща като граждански,данъци какви са горе долу при трите бензинови мотора

Здравей бъдещ колега. Кабелите за шестак са около 300лв. по мои проучвания/аз лично не съм ги сменял/,свещи - около 150 лв., но това на 100 000 км. и то като се наложи някога - според мен не е скъпо, защото на повечето коли се прави на по 20-30 хил. За повдигачите не съм запознат, но и те ако не те дразнят много също могат да търпят отлагане и смениш ли ги пак е за дълъг пробег. Данъците в София за 2,0 - 207,00лв, за 2,4 - 254,78 лв. за 2,5 - 276,86. Гражданската юни месец я платих 173.00 лв. Моя съвет е да не бързаш! Внимавай, защото на какъвто и да е Галант, като се качиш първоначално изпадаш в някакъв колапс /знаеш как е вече си се качвал НА ЕДИН/- много е приятно, вдига ти се адреналина и започваш да забравяш какво да гледаш по колата - всичко ти харесва, "нищо не тропа" и т.н. Ако си само "ездач" като мен и имаш само потребителски познания не ходи да гледаш и купуваш без някой който разбира. Най-важното е според мен да си избереш читав екземпляр - всичко останало по цените за поддръжката е относително. Разликите м/у трите двигателя, които се разискват в темата не са чак толкова фрапиращи според мен, защото и трите си имат, най-общо казано силни и слаби страни и като се тегли чертата не е кой знае какво. Както си пробвал ГДИ така пробвай и другите. Аз така си купих шестака с типтроник, а през повечето време търсих с ръчка. Желая ти успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

6так с газ ама разните му там свещи кабели и недаиси боже повдигачи :( а и да ви питам такива неща като граждански,данъци какви са горе долу при трите бензинови мотора

 

Значи мога да ти отговоря за моя 2.0 GLS 98г. Платих 350 лв. за ЕКО Такса регистрация и рапатрак от автокъщата до КАТ това чрез познат който свърши всичко и при полоцение че колата ти е нов внос.

ГО - 170 лв. -Армеец, Каско 7800 лв. 450 лв. - Армеец.

Не искам следващото да звучи като реклама или нещо подобно и предварително се извинявам ако нарушавам с това някакви правила.

Просто искам да кажа че съм агент към ЗД Армеец и на всички заинтересувани относно ГО и Каско можем да дам добри отстъпки като за съфорумци, смятам че за хората които нямат познати застрахователни агенти би било полезно за да могат да се възползват от по ниски цени който бих могъл да дам от колкото в самите агенции. Отново искам да се извиня ако това ми изказване е с разрез с някакви правила на форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей бъдещ колега. Кабелите за шестак са около 300лв. по мои проучвания/аз лично не съм ги сменял/,свещи - около 150 лв., но това на 100 000 км. и то като се наложи някога - според мен не е скъпо, защото на повечето коли се прави на по 20-30 хил. За повдигачите не съм запознат, но и те ако не те дразнят много също могат да търпят отлагане и смениш ли ги пак е за дълъг пробег. Данъците в София за 2,0 - 207,00лв, за 2,4 - 254,78 лв. за 2,5 - 276,86. Гражданската юни месец я платих 173.00 лв. Моя съвет е да не бързаш! Внимавай, защото на какъвто и да е Галант, като се качиш първоначално изпадаш в някакъв колапс /знаеш как е вече си се качвал НА ЕДИН/- много е приятно, вдига ти се адреналина и започваш да забравяш какво да гледаш по колата - всичко ти харесва, "нищо не тропа" и т.н. Ако си само "ездач" като мен и имаш само потребителски познания не ходи да гледаш и купуваш без някой който разбира. Най-важното е според мен да си избереш читав екземпляр - всичко останало по цените за поддръжката е относително. Разликите м/у трите двигателя, които се разискват в темата не са чак толкова фрапиращи според мен, защото и трите си имат, най-общо казано силни и слаби страни и като се тегли чертата не е кой знае какво. Както си пробвал ГДИ така пробвай и другите. Аз така си купих шестака с типтроник, а през повечето време търсих с ръчка. Желая ти успех!

 

Ти хич не знаеш какво да купиш :icon_thumbup:

 

п.с. Винаги съм го казвал истинския Галант е шестак ( типтроник ) всичко друго е компромис :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти хич не знаеш какво да купиш :icon_thumbup:

 

п.с. Винаги съм го казвал истинския Галант е шестак ( типтроник ) всичко друго е компромис :icon_bye:

Марси за комплимента! "Вина" за това имаш и ти и всички, които пишете тук по форума, за което съм ви благодарен:icon_thumbup:Извинете ме за спама.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега painkiller,

Послушай колегите, които ти казва да си вземеш 6-ка. Аз не ги послушах и съжалявам сега.

Карам(х) ГДИ, автоматик повече от година и половина и никак не съм доволен нито от динамиката на извънградско, нито от разхода в града(извън града се ядва).

Този мотор(на галант) никога не е продавал от дилъри в България и няма майстори, който да го обслужват - освен ако си в Пловдив примерно.

Погледни в немското мобиле.де и ще видиш съотношението продавани GDI спрямо V6 - на всеки 6 ГДИ-а един 6-так, което за мен е много показно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега painkiller,

Послушай колегите, които ти казва да си вземеш 6-ка. Аз не ги послушах и съжалявам сега.

Карам(х) ГДИ, автоматик повече от година и половина и никак не съм доволен нито от динамиката на извънградско, нито от разхода в града(извън града се ядва).

Този мотор(на галант) никога не е продавал от дилъри в България и няма майстори, който да го обслужват - освен ако си в Пловдив примерно.

Погледни в немското мобиле.де и ще видиш съотношението продавани GDI спрямо V6 - на всеки 6 ГДИ-а един 6-так, което за мен е много показно.

Ако не е 2.4 не съм сигурен дали ще смогна със 6так просто не съм много сигурен във финансите си ,май ще е по добре да се ориентирам към 2.0 тъкмо ще може и на газ да се кара , лошото е че с новите автомати-типтроник нещо не внасят :( а и с новото таблоа няма, остава или ръчка или стария автомат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли по-добре да събереш парите за каквото ти искаш? Съмнява ме да се зарадваш истински на кола с 2.0, ако си искал V6. Ако приемаш съвети, моят е да не бързаш и да продължаваш да спестяваш. Колите няма да се свършат и няма да стават по-скъпи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само мисълта ,че под предния капак има 6 цилиндъра V- образни ми доставя огромно удоволствие. :drag:

Освен това ще си купиш 2,0 и после ще съжаляваш ,че не си взел 2,5.

Редактирано от Trafik
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да се включа с заключително мнение по темата, че гледам продължават препоръките които се повтарят една с друга.

 

Значи колега заключението е следното - "простирай се според чергата си" или иначе казано ако нямаш проблеми с парите взимаш по-големия мотор и си свиркаш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ви кажа :) не съм цъфнал и вързал (ама съм млад и за сега си бачкам здраво) но въпреки всичко не съм сигурен дали 6так е за мен, единственото предимство за мене е ,че се кара и на газ :) .Бях се спрял на 2.4 но повечето отзиви са лоши :( та за това отидох на 2.0 ама както е тръгнало май ще се чака докато покарам това дето ме изкефи най-много и тогава ще реша. Не съм карал 6так до сега също така не съм карал и ръчка :) ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...