Премини към съдържание

Миризма на сяра в купето!


Trafik

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

От един месец насам в купето при работещ климатроник нахлува миризма на сяра (пръцнато). Климатроника вкарва миризмата в купето моментно, отварям прозореца за проветрение и ....... дотам. Първият път си казах спрял съм върху някоя шахта и от там!! Само да уточня ,че това го прави като се забия в задръстване. След няколко дни ми се случи същото, на отсечка ,която познавам и съм сигурен ,че в този момент не съм върху шахта. Съответно започнах деликатно да обвинявам пасажерите (добри приятели) но те бяха категорични ,че нямат нищо общо с миризмата. След още няколко дни ми се случи същото................ шах. Замислих се, може да влиза от колата отсреща........... но единственото гориво на, което незнам миризмата това е на метан. Доколкото знам метана няма цвят и мирис. В продължение на един месец това ми се случи 8-10 пъти.

Втори вариант:

Преди време карах един Транспортер, алтернатора ми презареждаше акумолатора и той буквално кипеше. Миризмата ,която се отделяше беше нещо подобно. Акумолатора замина за 3 дни докато се усетя какво става.

Проблем с акумолатора нямам, за един месец щях до сега да съм го изхварлил.

 

Трети вариант:

Системата на климатроника изпуска газ моментно(и как става само моментно). Но как мирише фреона, някой знае ли??

 

Та колеги изчерпаха ми се вариантите, за това вие сте на ход.

 

Смешно но факт!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо не огледаш колата внимателно за някоя умряла гад, може там да се крие проблема? :unsure:

 

 

При замърсен филтър ефекта е такъв.Мирише си на ако....

 

Това също е отправна точка. Моят преди да го сменя беше в какви ли не гадости, между които и перушина от гълъби...

 

 

Само да припомня ,че миризмата влиза в копето, проветрявам и това е. След това нямам проблеми 6-7 дни и пак. Всичко става за има нама 2мин, след това всичко си е нормална.

 

А сигурен ли си, че я няма вече. Може просто да свикваш с нея и да не я усещаш след това.

Редактирано от Peter P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При замърсен филтър ефекта е такъв.Мирише си на ако....

 

 

Само да припомня ,че миризмата влиза в копето, проветрявам и това е. След това нямам проблеми 6-7 дни и пак. Всичко става за има нама 2мин, след това всичко си е нормална.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми не е зле да си провериш катализатора.

 

 

Кой катализатор имаш впредвид, ако на изпускателната система неразбирам каква е връзката?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кой катализатор имаш впредвид, ако на изпускателната система неразбирам каква е връзката?!

 

При запушен катализатор мирише на сяра.

 

Може и да е от питата на климатика, която е зад филтъра. В нея попада прахоляк и ако се пусне климатика се образува конденз и се получава неприятна миризма.

Скоро махах филтъра, почистих питата с прахосмукачка с четка, после напръсках обилно с обезмаслител и всичко светна. Мизерията си изтича по тръбичката за оттичане на конденза. Сега нямам неприятни миризми. Така се подобрява и работата на климатика, затова ще повторя процедурата напролет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само че защо с обезмаслител? Продават спрейове за климатиците - специални. Избиват всичките гъбички и организми, които се трупат по питата от конденза. Има такива в Домо, струват десетина лв. Напръскай с тази благинка, смени филтъра и виж дали ще има ефект. Препоръчват 1-2 пъти в годината да се прави това.

 

Опс, има подобни спрейове и в Практикер, и на куп други места. Ако не помогне - в никакъв случай няма да навреди

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо не огледаш колата внимателно за някоя умряла гад, може там да се крие проблема? :unsure:

 

 

 

 

Това също е отправна точка. Моят преди да го сменя беше в какви ли не гадости, между които и перушина от гълъби...

 

 

 

 

А сигурен ли си, че я няма вече. Може просто да свикваш с нея и да не я усещаш след това.

 

 

Да сигурен съм. Значи миризмата ,която влиза в този момент е много силна и остра, проветрявам и край. Филтъра на климатика ми е сравнително нов на 7 месеца е. Колата се кара основно в София и филтръра на климатика го сменям всяка година. Освен това ако е от климатика щеше да мирише постоянно, или поне в началото само като го пусна.

 

Виж това за катализатора ме заинтригува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че ти се е запушил изхода за оттичане на конденза и той се задържа , образува се една тиня тя причинява миризма. Отиди някъде да ти направят една прогфилактика на климатика. Да изкарат филтъра и да го сменят, да пръснат с един специален спрей питата на климатика, който да разтвори и изчисти всички мръсотии от нея и да изчистят канала за конденза. А тече ли вода от колата като спреш ? Ако не почти със сигурност в това е проблема. А за София 7 месеца са много. Фиктъра се сменя поне 4 пъти годишно, понеже с малка площ и бързо се замърсява. На 7000км вече е за боклука , а есенно и пролетно време и по-малко.

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да е от катализатора :) И при мен замирисва на "пръцнато" като получа факс и почна да я режа... Нямам климатик, но съм убеден, че е от катализатора...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да е от катализатора :) И при мен замирисва на "пръцнато" като получа факс и почна да я режа... Нямам климатик, но съм убеден, че е от катализатора...

 

:icon_thumbup:

И при мен е така , почне ли стрелката да се разхожда към 6-7 хилядника , се усеща миризмата на сяра .

Редактирано от BallAtriX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_thumbup:

И при мен е така , почне ли стрелката да се разхожда към 6-7 хилядника , се усеща миризмата на сяра .

 

 

Добре де така става, но при мен ситуацията е друга, седя си в задръстване, колата е на тихи обороти и след 10 мин. пълзене и хоб ..... обгазяване.

 

Изключвам климатика и всичко свързано с него, защото тогава ще мирише постоянно. :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изключвам климатика и всичко свързано с него, защото тогава ще мирише постоянно. :unsure:

 

От климатика засмърдява малко след като се изключи и то за около 5 мин. и се оправя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писни го да духа топло/студено без климати (да няма звездичка) и ако тогава пак мирише ... -> катализатор. Като спреш на 1 място тези газове (дето не могат да минат през запишения катализатор) почват да си пълзят около колата и парното с вентилатора ги засмуква вътре в купето (под предното стъкло). Трябва доста да се е запишил, че да мирише и докато караш.. обаче на тези зад теб ще им мирише ;). Може би лесен тест е да я закараш на някой канал да и дадеш зор на колицата и да видиш отдоло ще опърди ли въздуха :)

Лошото е, че аз никъде в форума не видях предложени, какво точно да се прави при запушен катализатор. Цената за нов е убииствена (заместители??). Отделно резонаторно гърне на мястото на катализатора не знам колко време ще издържи и дали изтърбушване на самия катализатор не е по-добра идея (по-здрав е). И въобще ако някой го е правил това на 6А13, ако може да каже как се прави като хората, че да не се прецака работата на ламбдите :)

Чувал съм и за някакво "ремонтиране" на катализатори, при което се нагрявал на някакви зверски градоси (още по-големи и от работните му) с идеята вътре всичко ненуужно да изгори и да се ползва пак.. "прочитестен". Ама нямам идея къде съм го чул това и може и да са пълни глупости :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм склонен да вярвам, че е катализатор. Много дълго рових във форума, но ненамерих нищо конкретно отностно смяната на катализатора.

 

Колеги как се решава този проблем без да се нарушава работата на двигателя и без да ти свети CHEKA на таблото???

Кой е по добрия вариант, да сложиш резонатор с емулатори на сондите или да истарбушиш катализатора???

Някой правил ли е това някъде и къде??

И на това място слагат ли емулатори или трябва да се ходи при някой специално само за това??

 

Мисля, че проблема с катализатора е основен при колегите с висок разход на гориво.

 

 

 

Ако модераторите преценят да отворят нова тема.

Редактирано от jolly_roger
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

От един месец насам в купето при работещ климатроник нахлува миризма на сяра (пръцнато). Климатроника вкарва миризмата в купето моментно, отварям прозореца за проветрение и ....... дотам. Първият път си казах спрял съм върху някоя шахта и от там!! Само да уточня ,че това го прави като се забия в задръстване. След няколко дни ми се случи същото, на отсечка ,която познавам и съм сигурен ,че в този момент не съм върху шахта. Съответно започнах деликатно да обвинявам пасажерите (добри приятели) но те бяха категорични ,че нямат нищо общо с миризмата. След още няколко дни ми се случи същото................ шах. Замислих се, може да влиза от колата отсреща........... но единственото гориво на, което незнам миризмата това е на метан. Доколкото знам метана няма цвят и мирис. В продължение на един месец това ми се случи 8-10 пъти.

Втори вариант:

Преди време карах един Транспортер, алтернатора ми презареждаше акумолатора и той буквално кипеше. Миризмата ,която се отделяше беше нещо подобно. Акумолатора замина за 3 дни докато се усетя какво става.

Проблем с акумолатора нямам, за един месец щях до сега да съм го изхварлил.

 

Трети вариант:

Системата на климатроника изпуска газ моментно(и как става само моментно). Но как мирише фреона, някой знае ли??

 

Та колеги изчерпаха ми се вариантите, за това вие сте на ход.

 

Смешно но факт!

 

Я,виж ТАЗИ тема.

Редактирано от bibi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де никой ли не е сменял/махал катализатор на галант? Всички ли карат с запишен или просто никой не смее да пише как точно става най-безполезнено? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де никой ли не е сменял/махал катализатор на галант? Всички ли карат с запишен или просто никой не смее да пише как точно става най-безполезнено? :)

 

Явно, карат си ......... е намирисва им от време на време :icon_confused:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де никой ли не е сменял/махал катализатор на галант? Всички ли карат с запишен или просто никой не смее да пише как точно става най-безполезнено? :)

 

Ако колата ти е от старите (преди 2000 г.) само с един катализатор - става перфектно с резонаторно гърненце. Реже се катализатора, слага се резонатор, ламбдите си бачкат и готово. При новите мотори обаче трябва да се емулират сондите- тоест пак става, но изисква вече и работа по електрониката не само хардуеър. Без катализатор колата става малко по-шумна, понякога се появява малко по различен звук на 2500, 2700 оборота, но като цяло си е ОК. Само по миризмата на сяра не бива да се реже кат-а, на диагностичния уред всичко си излиза- и самия катализатор и показанията на сондите преди и след него. Едва след като се убедиш, че ката е аут - слагай резонатор. Моята кола е на 173 000 и данните на сондите и кат-а са кано фабрични. Нито на сяра мирише, нито нищо, затова не съм сменял.

ПП. И да не хвърлиш стария катализатор - може да се изкара някой лев от него...

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...