niko_shyne Публикувано 3 октомври 2009 Сподели Публикувано 3 октомври 2009 (редакция) Напоследък наблюдавам, че като запаля колата, като е студена и потегля не иска да се реже както трябва. Имам чувството, че задържа за момент... а бе не се изстрелва като самолет (не знам как да го обясня точно). Като загрее вече нормално излитам. На някои случвало ли му се е това и от какво може да прави така? Редактирано 3 октомври 2009 от Brigadiro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 3 октомври 2009 Сподели Публикувано 3 октомври 2009 Напоследък наблюдавам, че като запаля колата, като е студена и потегля не иска да се реже както трябва. Имам чувството, че задържа за момент... а бе не се изстрелва като самолет (не знам как да го обясня точно). Като загрее вече нормално излитам. На някои случвало ли му се е това и от какво може да прави така? Сигурен ли си, че имаш проблем? Защото за двигателя не е добре да се натиска преди да е загрял и той си има нормална работна температура, която трябва да достигне, за да работи както трябва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 октомври 2009 Сподели Публикувано 3 октомври 2009 Напоследък наблюдавам, че като запаля колата, като е студена и потегля не иска да се реже както трябва. Имам чувството, че задържа за момент... а бе не се изстрелва като самолет (не знам как да го обясня точно). Като загрее вече нормално излитам. На някои случвало ли му се е това и от какво може да прави така?Нормално е това , още повече че е доста стара и някои неща не са както трябва , като за начало - дюзи, чистят се на утразвук .........но все пак не каза как точно се държи колата .......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niko_shyne Публикувано 3 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 3 октомври 2009 (редакция) Не съм сигурен дали е проблем, точно затова питам компетентни хора като вас, които са нясно с тези коли, а не масови разбирачи от всички модели по света. Знам че не е хубаво колата да я пържиш преди да е загряла и ме интересуваше дали е възмножно двигателя да има някаква защита при определена температура да не можеш да го цедиш преди да е влязъл в режим. Не знам и аз как да го обясня - паля, тръгвам - първа, втора и стъпвам здраво на газта и почва да ускорява, обаче по-бавно от нормалния режим и имам усещането, че задържа за миг на някои обороти и връщам педала на газта и като го настъпя пак все едно се отпушва и ги преодолява (не знам дали ще е ясно това обяснение, но опитах). И пак казвам, че като загреее всичко е нормално. Не знам колко градуса точно, защото не ми работи уреда за температурата, ама като покарам известно време се оправя. Резервора е пълен до горе - защото четох един пост в който се обясняваше, че като се разбалника бензина почвала да върви нормално!Дано не съм досаден с постове от тоя род, обаче си харесвам количката и искам да знам че се държи нормално. Редактирано 4 октомври 2009 от Brigadiro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 3 октомври 2009 Сподели Публикувано 3 октомври 2009 От колко време караш тази кола и преди правила ли е така? Въобще от колко време караш кола? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niko_shyne Публикувано 4 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 4 октомври 2009 Тази от 2 месеца,иначе от 5 години активно и то само тая година имам навъртяни 80 000км(редовоен шофьор съм ако това питаш колега). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 4 октомври 2009 Сподели Публикувано 4 октомври 2009 Колегата мисля искаше да ти каже да изчакваш колата преди да я настъпваш, да подаваш газ и т. н. Все едно да те събудят и да ти кажат "бягай бързо колкото можеш", а ти не знаеш къде си, кой си, какво си ... сънен си. Това е стрес за двигателя.Ще ти кажа как правя с моята. Паля я в гаража, отивам да се облека, обуя, отварям вратите, сядам в колата и чакам стрелката на температурата да отиде до първата чертичка (ако не там вече). В това време оборотите са около 1000, а са били от 1400 до 1700 - различно, според колко е температурата на въздуха (околната). Карам я и сменям до трета преди 2000 оборота. Като минат 10 км. считам, че и маслото в двигателя е загряло и значи колата е готова за "огън". Повтарям пак - казвам как правя аз, а не че така е правилно. Наблюдавал съм как се държи колата, как реагира, как бръмчи и пр. и така съм преценил.Карал съм я с много газ и току що запалена за първи път за деня. Бързах, какво да правя... Не съм сигурен дали има разлика в ускорението и въобще в поведението й, но ако има, то тя е че повече бяга, защото работи на обогатена горивна смес. Гори много и върви по същия начин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
messat Публикувано 4 октомври 2009 Сподели Публикувано 4 октомври 2009 До колкото знам най-добре е да се потегли скоро след запалването на двигателя като докато загрее не се ползва повече от 1/3-1/2 от мощността на мотора. Трябва двигателя да загрее за максимално кратко време, като става най-добре под лек товар-това е за ДВГ с променлив режим на работа-автомобилни; за електогенератори, компресори и други който работят при постоянен режим съм чел, че е най-добре да загреят на празен ход. Износването при студен мотор е до 30-40 пъти по-голямо отколкото при нормална работна температура, а се образуват и някакви силно кориозионни съединения по стените на студените цилиндри. Аз обкновено потеглям след 10-15 секунди като гледам оборотите да са между 1500 и 2000. Стува ми се, че има по-добро мазане при малко по-високи обороти, но гледам да не вдигам над 2500. От друга страна на студен двигател колата направо излита от богатата смес но не е никак здравословно. :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 6 октомври 2009 Admin Сподели Публикувано 6 октомври 2009 Тази от 2 месеца,иначе от 5 години активно и то само тая година имам навъртяни 80 000км(редовоен шофьор съм ако това питаш колега). Колега, с газова инсталация ли е колата? Карал ли си дълго време на резерва на бензин? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niko_shyne Публикувано 6 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 6 октомври 2009 Нямам газово.ДА,на резерва карах един месец сигурно,щото все и сипвах по 20кинта! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 октомври 2009 Сподели Публикувано 6 октомври 2009 Нямам газово.ДА,на резерва карах един месец сигурно,щото все и сипвах по 20кинта!Ами тогава смени си гор. филтър и свали дюзите за почистване на ултразвук........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niko_shyne Публикувано 6 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 6 октомври 2009 (редакция) Смених го преди 300км,а с тоя ултразвук като съм от ВАрна каде да го търся(без после да се налага да си търся друг ГАЛАНТ) :icon_crying: ?И горе долу какви пари струва тая процедура и колко време отнема? Редактирано 6 октомври 2009 от niko_shyne Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 7 октомври 2009 Сподели Публикувано 7 октомври 2009 "Ултра звук" има на ж.п.гара.Като се спуснеш от Полиграфията надолу към гарата,преди паркинга на автобусите,в ляво има магазин за алтернатори и др. ел.части.В този магазин правят почистване.Мисля 15 лв на дюза,трае няколко часа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 7 октомври 2009 Сподели Публикувано 7 октомври 2009 . Резервора е пълен до горе - защото четох един пост в който се обясняваше, че като се разбалника бензина почвала да върви нормално!. Защо не сложите една перка в резервоара да го разбърква ...Майтап разбира се.Двигателя се храни с горивна смес състояща се от въздухи бензинови пари. Когато двигателя е студен, смесообразуванетоне е оптимално и затова сместа е обогатена за да се компенсирапо слабото изпарение на горивото.Естествено е при студен и незагрял достатъчно двигател показателите му да са по-слаби. С помощта на съответни настройки на горивния процес, субективно се отстранява "разликата",но с цената на по-висок разход и повишено износване защото с достигане на нормалната температура се постигат оптималнитехлабини и мазане в двигателя.При съвременните високотехнологични двигатели и материалине е необходимо предварително загряване на двигателя, ноне пречи. Най-добре е първите няколко километра да се кара по-нежно. При студен двигател горивото кондензира в цилиндрите, прониква в маслото и го разрежда, и се повишава и разхода.Също така възможностите за повреди в двигателя са по-големина студено.Поздрави!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 7 октомври 2009 Admin Сподели Публикувано 7 октомври 2009 За начало смени горивен филтър и му сипи хубав бензин? После ще мислиш за чистене на дюзи, ако няма ефект. Избягвай да караш колата на резерва, защото с годините са се натрупали прекалено много боклуци в резервоара. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niko_shyne Публикувано 7 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 7 октомври 2009 (редакция) Така ще направя май,ама сега е пълен ще трябва като посвърши или да му сипя някаква добавка(сега карам с обикновен 95 от ЕКО)-вариянт ли е или не е добра идеята ? Редактирано 7 октомври 2009 от niko_shyne Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 октомври 2009 Сподели Публикувано 7 октомври 2009 (редакция) Защо не сложите една перка в резервоара да го разбърква ...Майтап разбира се.Двигателя се храни с горивна смес състояща се от въздухи бензинови пари. Когато двигателя е студен, смесообразуванетоне е оптимално и затова сместа е обогатена за да се компенсирапо слабото изпарение на горивото.Естествено е при студен и незагрял достатъчно двигател показателите му да са по-слаби. С помощта на съответни настройки на горивния процес, субективно се отстранява "разликата",но с цената на по-висок разход и повишено износване защото с достигане на нормалната температура се постигат оптималнитехлабини и мазане в двигателя.При съвременните високотехнологични двигатели и материалине е необходимо предварително загряване на двигателя, ноне пречи. Най-добре е първите няколко километра да се кара по-нежно. При студен двигател горивото кондензира в цилиндрите, прониква в маслото и го разрежда, и се повишава и разхода.Също така възможностите за повреди в двигателя са по-големина студено.Поздрави!Краско И аз го мъча моят да почне да работи със смес от въздух и бензинови пари, ама не ще... Тогаз щях да ги туря в джоба разни електромобили, хибриди и някакви си там. Иначе сериозно към колегата с проблема или с въображаемия проблем. Ако дюзите са позапушени, обикновено при студен мотор и подаване на газ голата почва да придръпва, така неравномерно да ускорява, но обикновено с прекъсвания. Ако просто натискаш, а тя много бавно се развърта проблемът надали е в дюзите... Редактирано 7 октомври 2009 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niko_shyne Публикувано 7 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 7 октомври 2009 А твоето предположение какво е SLX? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 октомври 2009 Сподели Публикувано 7 октомври 2009 А твоето предположение какво е SLX?Нямам версия, иначе щях да я споделя досега. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 октомври 2009 Сподели Публикувано 8 октомври 2009 А твоето предположение какво е SLX?Възможни са още 2-3 неща,но това са само предположения, първото е ВАФ-а да се е*ава нещо когато е студен и да дава грешни показания ,но това трябва да се види с тестер..........другото което е, че е възможно и температурния датчик да не е наред и той да дава грешни показания........За третото по скоро ми звучи като теория ,но ако имаш проблем с ЕКУ-то може и от него да е, но според мен не е от него........ :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 8 октомври 2009 Сподели Публикувано 8 октомври 2009 ...еее, колега цяла седмица вече пишеш тук и не ги занесе тия дюзи на ултразвук! :icon_hmm: 100 кинта струва почистването (на 4 инжектора), поне по спомени! Бях ги давал на DJ-я преди година и всичко се оправи.Имах идентичен на твоя проблем. А сега до колкото разбирам Пламен си е взел джаджа за почистване на инжекторите... таман да я сефтоса! Занеси ги да ги почистиш и виж как ще се държи след това... на 85% съм убеден, че ще ти се оправи проблема! :icon_rock: Успех Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 8 октомври 2009 Сподели Публикувано 8 октомври 2009 И аз го мъча моят да почне да работи със смес от въздух и бензинови пари, ама не ще... Тогаз щях да ги туря в джоба разни електромобили, хибриди и някакви си там. Има неща които се учат още в курса за водачи на МПС/ако сега изобщо ги учат на нещо/.Предназначението на карбураторите и инжекциите еименно да образуват горивната смес в определеносъотношение и да подпомогнат изпарението на горивото.Първите конструирани ДВГ са работили с въглищен прах,но да не навлизаме в теории и да спорим - нафтата лигори или парите й.Ако има проблем с дюзите, двигателя се държи по същияначин, все едно има проблем със запалителните свещи.Дали е едното или другото - съответния цилиндър е аут.Разликата проличава при сваляне на свеща. Ако е влажназначи неработеща свещ, ако е суха - дюза.Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
YACCO-BG Публикувано 23 октомври 2009 Сподели Публикувано 23 октомври 2009 Двигателя не се загрява на празен ход, защото мазането не е оптимално. Препоръчително е да загрява в движение, като оборотите не надвишават 2500-3000, защото тогава двигателя се чувства ... как да кажа, все едно да ви измръзне ръката и да почнете да е търкате с шкурка :icon_hmm: ... повишава се износването и е възможно дори получаването на стружки. след като се вдигне температурата на водата, изчакайте още няколко минути (маслото загрява по-бавно) и след това се "режете" колкото искате Също така е желателно и маслото да е добро, защото някой продукти губят качествата си при по-голяма температура и натоварване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.