Премини към съдържание

Табло за галанта


Препоръчано мнение

да задам един много тъп (като мене) въпрос...

 

Взимаш една тоталка с оптитронно табло. Изкормваш всички кабеляци, компютри, табла, лампи, часовници и т.н. Насаждаш го на твоята кола и си в джаза ;)

 

Възможно ли е това?

 

По-лесно ще ти е да му пренаредиш жиците на самите букси. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

да задам един много тъп (като мене) въпрос...

 

Взимаш една тоталка с оптитронно табло. Изкормваш всички кабеляци, компютри, табла, лампи, часовници и т.н. Насаждаш го на твоята кола и си в джаза ;)

 

Възможно ли е това?

 

Не е възможно, защото дори да приемем фактът, че си присадил всички кабели, които наистина са ужасно много, освен това си сменил и ЕКУ-то, което пък води и до проблеми със съвместимостта на всичко що ползва компютър, като да речем климатик, то накрая остава фактът, че двигателите са различни и ЕКУ-то винаги ще се държи странно!

 

Аз така навремето като ми изгърмя автоматикът сериозно се разтърсих относно вариантът да си сложа не пак обикновен автомат, както е при Галантите до 99-та, а да му туря един типтроник... Уви, там стоеше същият казус - много много работа не само с подмяна на части, но и със синхронизиране на компютрите!

 

 

Иначе по темата относно слагането на оптитронно табло - отново влязох в руския форум, да погледна пак какво са писали, защото там, вместо да се карат кой какъв е, хората са си описали стъпка по стъпка кое как се прави. В общи линии, доколкото разбирам, един електричар е направил схема, която кръстосва сигналите преди буксата на самото арматурно табло... Тоест - сваляш таблото, вадиш кабелите, които идват отзад, режеш ги всичките и в срязания промеждутък слагаш схемата, която ги кръстосва. Дори май някакъв го е направил с превключвач - ако искаш пак старото табло ЦЪК едно копче и пуска стария сигнал ;) Уви - схемата не са я качили... майсторчето иска пари за това :(

 

НО!!!! За целта, според мен поне, трябва човек, който е изключително добре запознат с тоците в един автомобил, при това конкретно в Галант!!!! Нека наистина приятелят на колегата genikar да му обясни как се прави, дори ако трябва сигурно ще се намерят хора, които да го почерпят или платят за това!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е, че не просто пиновете са различни (тоест и буксите), но и сигналът идва в друг формат, поне по това, което братушките пишеха.

 

Там няма нищо цифрово, за да има формат. И сигналите са си същите и даже не виждам логика да са други.

Редактирано от Реконструктор
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

НО!!!! За целта, според мен поне, трябва човек, който е изключително добре запознат с тоците в един автомобил, при това конкретно в Галант!!!!

 

И да му се плати подобаващо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много скоро може би и аз ще съм с оптитронно табло, тъй като самия аз знам от къде идва проблема със свързването и разликите, но преди да е станало неискам да говоря за да не подведа някой колега и после да ми изрежда родата! :maistor:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То тая тема стана доста дълга без реално никаква информация за това как се преправя таблото за да стане. Дано поне колегата GeorgieV като го направи да сподели по подробна информация от тази, която разбрахме до сега, че става такова табло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме с нетърпение развитие по темата. Предполагам има n на брой заинтересовани хора от сега .. Колега GeorgieV да не сте успял да направите нещо този уикенд?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето въпрос към тези, които са си играли с таблата - какво се случва, ако при слагане на LED таблото на стар модел, някоя от клемите даде на късо?! Очевидно нещо ще изгори, но въпросът е какво!?! Дали ще е таблото, дали ще е бушон или най-лошият сценарий, при който удря по ел. системата и може да опържи нещо много много неприятно...?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето въпрос към тези, които са си играли с таблата - какво се случва, ако при слагане на LED таблото на стар модел, някоя от клемите даде на късо?! Очевидно нещо ще изгори, но въпросът е какво!?! Дали ще е таблото, дали ще е бушон или най-лошият сценарий, при който удря по ел. системата и може да опържи нещо много много неприятно...?!

Отговора на този въпрос не е еднозначен. Зависи кои клеми точно ще дадат на късо, ако е 12v към маса, тогава ще изгори бушон, но ако е 12v към управлението на някой от уредите, може и някой чип да гръмне. Според зависи....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето въпрос към тези, които са си играли с таблата - какво се случва, ако при слагане на LED таблото на стар модел, някоя от клемите даде на късо?! Очевидно нещо ще изгори, но въпросът е какво!?! Дали ще е таблото, дали ще е бушон или най-лошият сценарий, при който удря по ел. системата и може да опържи нещо много много неприятно...?!

 

Ми един господ знае какво ще изгори. :) За това най-добре да не се пробва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето въпрос към тези, които са си играли с таблата - какво се случва, ако при слагане на LED таблото на стар модел, някоя от клемите даде на късо?! Очевидно нещо ще изгори, но въпросът е какво!?! Дали ще е таблото, дали ще е бушон или най-лошият сценарий, при който удря по ел. системата и може да опържи нещо много много неприятно...?!

 

 

Стиляне, не те разбрах с това късо.... :icon_hmm: Сваляш старото табло и слагаш новото без да пипаш нищо - резултатът е напълно изправно работещи уреди без никакво осветление. Връщаш старото табло и всичко работи както преди.....включително осветлението. Межди другото има разлика и в потенциометъра за регулиране на силата на осветяване на двете табла, но.......разликата не е само в копчето. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е толкова сложна процедурата по смяната на нормално табло с оптитронно. Ако някой има оптитронно табло, нека ми го изпрати, аз ще го разгледам и ще ви кажа какво трябва да се направи за да стане замяната. При това абсолютно безплатно, ей така, само заради фенството.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лека поправка - светят контролните лампи, но нямаш осветление на приборите! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, не те разбрах с това късо.... :icon_hmm: Сваляш старото табло и слагаш новото без да пипаш нищо - резултатът е напълно изправно работещи уреди без никакво осветление. Връщаш старото табло и всичко работи както преди.....включително осветлението. Межди другото има разлика и в потенциометъра за регулиране на силата на осветяване на двете табла, но.......разликата не е само в копчето. ;)

 

Хмммм, ако е така, значи манипулацията не би следвало да е чак толкова сложна... Аз бях останал с впечатление (от написаното от другите колеги), че сигналът е тотално грешен и не изкарва нищо и че, освен това, има вероятност да даде на късо някъде...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми.....всичко си работи без осветлението. Пробвал съм, мисля че и SLX го беше пробвал. Трябва да се направи само доработка, по простата причина че оптитронното свети винаги, а обикновенното само на габарит, но не само това. Самия му начин на връзване има малка разлика, но и това се оправя лесно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е какво стана сега, според Dj Tymbi едвали не ще ти изгори колата, а според Milen_z няма да има никакви фатални последствия. Къде е истината сега? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е какво стана сега, според Dj Tymbi едвали не ще ти изгори колата, а според Milen_z няма да има никакви фатални последствия. Къде е истината сега? :)

Да, и аз като по-глупав направо нахаках оптитронното табло без преправяне. За работенето работи без проблеми, има проблеми с осветлението, които също са решими. Може да се каже хайде на оптитронните табла с малко преправяне в захранването, да.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз като по-глупав направо нахаках оптитронното табло без преправяне. За работенето работи без проблеми, има проблеми с осветлението, които също са решими. Може да се каже хайде на оптитронните табла с малко преправяне в захранването, да.

Има една подробност обаче - за всички коли за които говорите са с 2.5 ммоторите , може би при тях е възможно много лесно да се преправи, но дали така седи въпроса с 2.0-литровите мотори ??? Ще чакаме Геникар да поясни дали е възможно това или не лесно да се преправи...........

Защото преди две години лично аз и Реконструктора гледахме двете табла и нито един пин не съвпадаше ...........

Ако е само до осветлението , ще го излъжем някак си, но мисля че не е само до там,пък и в руските сайтове пишело че са изпаткали маса нещо табла........

А ако Божо ми намери ел. схемите за двата типа табла ще е най добре, така ще се разбере много бързо дали става или ще трябват много време, мъки и средства да се преправи............

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има една подробност обаче - за всички коли за които говорите са с 2.5 ммоторите , може би при тях е възможно много лесно да се преправи, но дали така седи въпроса с 2.0-литровите мотори ??? Ще чакаме Геникар да поясни дали е възможно това или не лесно да се преправи...........

Защото преди две години лично аз и Реконструктора гледахме двете табла и нито един пин не съвпадаше ...........

Ако е само до осветлението , ще го излъжем някак си, но мисля че не е само до там,пък и в руските сайтове пишело че са изпаткали маса нещо табла........

А ако Божо ми намери ел. схемите за двата типа табла ще е най добре, така ще се разбере много бързо дали става или ще трябват много време, мъки и средства да се преправи............

Моят галант е 2.0 и нямаше никакъв проблем с таблото просто го монтирах и то си заработи само без осветлението.Съжалявам че не мога да помогна по нататък но моя приятел този който ми го върза не е в България в момента!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Няколко жокера по темата оптитронно табло и от мен.

1. сигналите, които идват от трите букси и изобщо монтирането на всички видове табла са идентични. Тоест няма значение дали е английски, 2,5, двулитров, преди или след 99 г.

2. Таблата монтирани на коли без някои екстри (например нямат тракшън) не значи, че след монтажа на кола с такава екстра, няма да ги показва. Като правило таблата са с пълната си функционалност

3. Всяко оптитронно табло, монтирано на галант от по-старите сработва без проблем (работят всички лампички - врати, АБС, еърбеци, мигачи, масло, тракшън и т.н, включително оборотимера и спидомера, но не работят две неща - осветлението и електронното показание на километража)

4. Преправянето на едно табло включва паралелно захранване (втори плюс, който е необходим за осветлението)

5. Един от най-евтините начини за оборудване с оптитронно табло е купуване на такова от английски галант. И без друго ще се преправя захранването му, просто му сваляте ринга с показателите за мили-километри (Стилян е показал разглобяването на таблото - елементарно е, трябва да се доберете до черната пластина с километрите). Всъщност всичко това при допускането, че цифрите в мили ви дразнят :icon_clap: . След като свалите черния ринг с милите, можете да го занесете на Калоян хондаджията, който ще ви го сканира, ще ви го разграфи до 300 км. например и ще добави някои графични елементи или изобщо каквото ви хрумне - връщате поръчковия ринг на английското табло и се счупвате от гъзария.

Тук имам някакви супер тъмни и смотани снимки, показващи, че като сложите оптитронно табло на стар галант без всякакво преправяне лампите работят...

post-1199-1249203988_thumb.jpg

post-1199-1249204006_thumb.jpg

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

връщате поръчковия ринг на английското табло и се счупвате от гъзария.

Тук имам някакви супер тъмни и смотани снимки, показващи, че като сложите оптитронно табло на стар галант без всякакво преправяне лампите работят...

:D Обяснението е :first:

 

А защо се казва "оптитронно" само осветлението, светещите стрелки, ел. показанието на километража са различни, нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D Обяснението е :first:

 

А защо се казва "оптитронно" само осветлението, светещите стрелки, ел. показанието на километража са различни, нали?

 

Да.Всъщност след всички тия манипулации не е зле да се закачи колата на диагностика и да си изчисти евентуална грешка, ако има. Надали, но за ваше спокойствие. Я да взема да сложа и от англичанина да ви го покажа...

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...