Estilian Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 От доста време насам не бях писал, но просто не е имало повод, пък и бях с доста натоварена програма през последните 1-2 месеца. Включвам се сега, защото в петък бях шокиран от нещо, което ми се случи в сервиза на Ратола до Централни гробища. Преди известно време ме бяха ударили та си ремонтирах бронята. Бронята я оправиха много добре, но, уви, след като са я монтирали (ремонтът на бронята НЕ е правен в Ратола - тук те нямат вина) явно бронята или фаровете не са сложени правилно, тъй като късите ми светлини осветяват само на метър-два пред колата... буквално са забодени надолу! Нямах проблем с това в града, затова от месец все не съм се захващал да го урегулирам. За този уикенд ми се налагаше да пътувам и реших, че е крайно време да ги оправя. Първо се опитах собственоръчно, като спазвах инструкциите на Марин (mario64) като въртях един винт, който се вижда на гърба на фара (той изглежда странно, сякаш има прикачена шайба, която е назъбена навътре с остри ъгли), но колкото и да го въртях, в каквато и да е посока, светлината не шаваше. Така в петък се реших да отида до сервиз, за да го направи някой, който разбира. Така стигнах до Ратола, тъй като работя на няма и километър от сервиза им... та поне ми е близко и удобно. Да обаче!!! Влизам аз вътре... първо - никой не ми обръща внимание... попитах един от майсторите, който беше с фирмена униформа, къде има информация или офис, а той ми обясни, че по това време (беше 16:55 часа в петък) няма кого да намеря. След като обясних, че е просто защото искам да попитам за цена, накрая ме насочи към един друг негов колега. На въпроса ми колко ще струва реглаж на фарове, като подробно обясних какъв е проблемът - че няма счупени неща, че няма дефекти, просто трябва да се наместят фаровете.... той ми обясни, че това ще коства час и половина труд, което излизало грубо 56лв... Шах с пешка!!!! Моите уважение към колегите от Ратола, но за час и половина се разглобява двигател... какъв е този реглаж - с вързани ръце по-бързо се свалят фарове и се монтират обратно (ако въобще се налага сваляне, което дълбоко ме съмнява!). Пък да не говорим, че часова ставка от 38лв. за труд, БЕЗ ЧАСТИ, е не просто нереална... това е безумие! Та така... мисля, че е редно колегите в клуба да знаят какво се случва зад завесите на легендарната Ратола. За сравнение ще ви кажа, че днес ще си карам колата за реглаж в сервиз Изток, който е един от най-старите сервизи в София и в който ще го направят за 5лв, тоест - 11 пъти по-евтино! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 За сравнение ще ви кажа, че днес ще си карам колата за реглаж в сервиз Изток, който е един от най-старите сервизи в София и в който ще го направят за 5лв, тоест - 11 пъти по-евтино!Стилиане, не бързай със заключенията, може би ще ти излезе малко повечко ( дано да не е така) тъй като може да имаш проблем в самия механизъм за регулиране ............ :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 Много приказки без факти. Някой ти бил казал нещо по това как си му го бил описал. При условие, че не е свършена работата и да ти вземат парите нямаш причина да се оплакваш. Даже не си наясно какъв е проблема, а както го описваш вероятно е счупен фара вътре или поне откачен.Аз лично за 38 лв. на час не бих работил ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 29 юни 2009 Автор Сподели Публикувано 29 юни 2009 (редакция) Ок Пламене, нямам нищо против... но в случая те ми дават цена не при ситуация, че има нещо счупено... това беше цена за труд при условие, че на фаровете нищо им няма и просто трябва да се нагласят по вертикала! А иначе дали има повреда в моторчето - ще видим днес... P.S> Божо, ок... всеки има правото да работи на каквито цени прецени. Просто споделям. А относно това, че няма фактическо действие, тоест - не съм ги платил, за да знам дали толкова ще ми вземат - не смятам, че е редно да платя толкова пари, за да видя дали наистина ще ми ги вземат Пък и смяташ ли, че регулирането на ЕДИН фар (защото само десният свети ниско) отнема час и половина??!?!?! Редактирано 29 юни 2009 от Estilian Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 (редакция) Да, смятам - тази цена ти е казал някой случайно срещнат там по описание като може би е съобразил, че проблема не е малък и без реално да види или свърши работата. ПП. Не ги защитавам, аз лично не съм ходил там, но не може така да се пише и обвинява с достоверност на информацията клоняща към 0! Редактирано 29 юни 2009 от BAlexandrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 (редакция) И кое му клони към 0, че не разбрах? Отиваш и питаш - това колко струва и те ти казват 56 лв. Не разбирам кое не е достоверно в тази ситуация. Дори да е по-голям проблема - се обяснява на клиента. Ако това - толкова, ако е счупено - толкова. Ами ако пък наистина всичко е наред и се оправи за 5 мин? Дали ще му вземат по-малко? Редактирано 29 юни 2009 от rosko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 Ратола София, са добре познати на колегите от форума от много теми с техните безумни часове за работа и цифромания, Цено напоследък се опитва да измие черното петно от фирмата им и чувам, че има и доволни клиенти, което е крайно време вече... Но 56лв, за да навиеш 56 витки с отвертка на 2 фара си е доста солидна сума, ако ще и в лабораторни условия да работиш, което силно ме съмнява... Не може Цено, в тема по-горе да казва, че за смяна на ремъци, филтри и ролки ще ти вземат 100лв +/- 20 лв, а за регулиране на фарове да ти вземат сумата обявена по-горе! Или онзи с гащеризона е дал цена за след 17ч. в петък и е решил да си подсили семейния бюджет на частно или Стилян лъже, което силно ме съмнява! А иначе за един оборот врътване с отвертка да вземеш левче... Пламене, коригирай си ценоразписа, а аз от утре отварям хале с 20 клетки за регулиране на фарове и ден година ще храни! :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 Да бе, лъже! Няма си друга работа Стилян.... Възможно е и този с гащеризона да се е направил на отворко, но в крайна сметка е крайно време да разберем, че не името прави сервиза, а хората, които работят в него. Винаги съм казвал - евалла на Цено и Миро, когато да съм опрял до тях за инфо, цени, части - винаги са били на линия и са ми вършили работа, включително и с доставка на части по домовете, че бях без кола. Винаги супер коректно! Затова спор няма. Ама ето как един .... не знам как да го назова.... омазва работата и колкото и да се опитват момчетата - като имат такива колеги - ще е трудно! Щото като ходих веднъж да си поръчвам части - (с Цено още не се познавахме лично) - момчето ме обслужи супер перфектно. Само ми видя картата и каза - отстъпка. А като излезе в отпуск - няма кой да ти се обади, че чарковете са пристигнали и 40 мин. ги търсиха да ми ги дадат, без да кажат на 100% тук ли е всичко, или не. Тъй че всичко е до човека, а и една птичка пролет не прави. Т.е. прави, но аз си контактувам само с нея. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 юни 2009 Admin Сподели Публикувано 29 юни 2009 Колеги, коментирали сме стотици пъти вече (без да преувеличавам), че сервиза на Ратола в София е трагичен! Цено и Миро какво да правят? Те са на резервните части и от тях сме супер доволни, както и от сервиза на Ратола в Пловдив.Тук според мен става въпрос и за отношение и за цена, която се определя "на око" или на "килограм".Как така пък се определи колко струва ремонта или регулирането, без да се види.Има си отношение към клиента.Нека кажат конкретно реална цена. Или пък да кажат - прегледа на фара ти е 10 лева примерно и при установяване на повредата да се каже точно колко ще излезе, а пък клиента да решава какво ще си избере.Точно този род сервизи аз не ги харесвам, защото са мудни и скъпи.Обявяват цени, които са прекалено високи и си имат трудочасове. По този начин те автоматично стават САМО гаранционни сервизи, които трябва много гъвкаво ръководство (пловдивския сервиз), който да обърне адекватно внимания на клиента.И тъй като има десетки сервизи съвсем нормално е клиента да се откаже, защото ремонта не е специализиран и ще му регулират фара за 10 лева в СБА-то на Горубляне например. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 (редакция) За час и половина труд е дадена ставката че е 56 лв. Колко е достоверно казано от някой работник там не е ясно. Това според мен не е много. Другото е за каква работа е казано час и половина и от кой. Някой случаен работник, явно не приемчик е преценил на око според описанията на проблема че е час и половина работа. Кой може да каже какво е имал в предвид, след като Стилиян описа проблема двама му казахме, че вероятно не е толкова просто колкото си мисли. Така - колко достоверно е тогава че някакъв случаен човек, за неясно каква работа е казал час и половина труд? Това е дезинформация. Въпросът е че някой поглежда раздела - вижда обсъждана тема с това заглавие и вече си прави заключения на база на нея, вече е лепнато. Това е неправилното! Това прави форума несериозен да обсъждаме недостоверна дезинформация. Редактирано 29 юни 2009 от BAlexandrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 За час и половина труд е дадена ставката че е 56 лв. Колко е достоверно казано от някой работник там не е ясно. Това според мен не е много. Другото е за каква работа е казано час и половина и от кой. Някой случаен работник, явно не приемчик е преценил на око според описанията на проблема че е час и половина работа. Кой може да каже какво е имал в предвид, след като Стилиян описа проблема двама му казахме, че вероятно не е толкова просто колкото си мисли. Така - колко достоверно е тогава че някакъв случаен човек, за неясно каква работа е казал час и половина труд? Това е дезинформация. Въпросът е че някой поглежда раздела - вижда обсъждана тема с това заглавие и вече си прави заключения на база на нея, вече е лепнато. Това е неправилното! Това прави форума несериозен да обсъждаме недостоверна дезинформация. е каква е достоверната информация? Искаш сигурно една мп3-ка със запис на разговора :( Човека отива, пита и обяснява - те му отговарят и толкова... случайно да има сервиз дето да работят само с 1 аршин? :( само дето това е друга тема... много одавна се говори за Ратола-София, явно се стараят да поправят нещата, но хубавите неща стават бавно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 юни 2009 Admin Сподели Публикувано 29 юни 2009 Божо, много добре знаем, че форума е супер сериозен. В случая обсъждаме реална ситуация. Час и половина труд по тяхна ставка е ремонт на фара. Толкова ли струва регулирането и трябва ли да се сваля това вече е субективно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 Аз не съм твърдял, че казаното от Стилиян е лъжа. Вероятно е истина.Казвам, че не е достоверно нещо казано от някой си относно неясен проблем. Никой не е поискал 56 лв! Казали са му ориентир.Кое в случая е проблема - човека може съвсем правилно да е предвидил проблема и да е дал час и половина труд, но не е обяснил съображенията си за дадената цена? Или това, че е казал без да види проблема? И това за някой от работниците там, не приемчик на който това му е работата? Достоверно беше, когато Светльо му бяха сменили ремъка, беше казал какви части и каква цена са му поискали директно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceno83 Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 (редакция) Попитах тук там и разбрах какво се е случило. Монтьорите със сигурност не знаят каква е цената на труда за който и да е ремонт , това е работа на приемчиците. Конкретно в тази ситуация Стилян е попаднал извън приемната на гаранционния ни специалист , който отговаря за щетите на автомобилите. Той е казал цена без да знае в действителност каква е тя. Реглажа на фаровете в Ратола с нова апаратура от ХЕЛЛА струва 12 лв с ДДС. Извинявам се за причиненото неудобство. Пак казвам - Точна цена можете да получите от приемчика на сервиза не от хора срещнати по път. Поздрави ! Цено :mitsu-smiley: Редактирано 29 юни 2009 от ceno83 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 Добре де в такъв случай, а бих отговорил:Господине, заповядайте в понеделник в 8:00ч. при приемчика, за да обясните на него и той да ви каже цена, защото пети минути преди края на работния ден в петък хората са си тръгнали! Усмивка, и по живо по здраво Стилян си тръгва и се връща ако иска в понеделник. Това е отношение към клиент, още повече Стилян не е вървял с клубна карта напред, а просто е попитал... :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 29 юни 2009 Автор Сподели Публикувано 29 юни 2009 Ок, за да изясня ситуацията и за да не остане така, че съм подвел някого, ще използвам сега обедната си почивка и отивам отново до сервиза на Ратола. Този път ще има именно през приемчиците и ще проверя колко ще кажат. Ако е 12лв - получавате личните ми извинение и ще се възползвам от услугата... До час ще пусна крайния резултат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 Ми ако искат, и 5600 да ти искат. Нарича се капитализъм, свободен пазар. Всеки си предлага стоката на сергията, клиента обикаля сергиите, преценява си и купува. "Ама как може тия домати да са толкова скъпи?!" е безпредметен въпрос, при положение, че на съседната сергия са 10 пъти по-евтини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 29 юни 2009 Автор Сподели Публикувано 29 юни 2009 Ок, току що се връщам от сервиза на Ратола. Първо - извинения към РЕАЛНИЯ екип от приемчици, тъй като този път всичко мина много гладко и уточнихме нещата. Какво се случи - още от бариерата изрично попитах за приемчиците на сервиза. Изпратиха ме да седна на, цитирам "едно сиво диванче" вътре в офиса. Там се появи един господин, съжалявам - не ми се представи и не му знам името, но имаше запомнящо се лице, защото беше с много гъсти вежди. Може би Цено ще поясни кой е човекът... Беше изключително любезен и подробно ми разясни кое как и защо... Цената наистина е 12лв с ДДС, както се писа и по-горе. Разказах и за случилото се... за което получих извинение от съответния приемчик... Искам да изясня в цялата ситуация, че по никакъв начин не съм искал да опетня името на сервиза. За съжаление се получи така, че ако не беше станала тази дискусия, никога нямаше повече да стъпя там... защо?!?! Защото служител, в чиито правомощия не влиза ценообразуването, се опита да бъде "услужлив". Още веднъж поднасям извинение... и се надявам, че това беше показателно по ред причини:- клиенти се губят много по-бързо, отколкото се печелят! В случая само благодарение на форума от сервиза не изгубиха клиент. Да - сигурно не са примряли за моите 12лв, та дори и да бяха 56... но въпросът е принципен! Със същия успех можеха да изгубят и някой друг ценен клиент!- отпускарският сезон действа пагубно на сектора с услугите... проблемът е, че голяма част от служителите им са в отпуска... дори ме помолиха да запишем час за утре, което не е проблем. Но явно и това е причината в петък в 16:50 да няма никого в сервиза - мисля, че ръководството на Ратола също следва да си извади поука от случилото се. Защото клиентът не е длъжен да търси потвърждение на информацията, която получава от служители на сервиза... Да - аз имам голяма вина в случая, че явно не съм се поинтересувал по надлъжния ред, но не е редно да се допуска така груба дезинформация! Още веднъж благодаря на господина, който ме прие и на когото отнех близо 20 минути със своите глупости. Мисля, че темата е изяснена и бих искал да помоля някой от модераторите да промени заглавието на "Недоразумение в Ратола" с подзаглавие "Реглаж на фарове и объркана цена" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 (редакция) .... Аз съм 100% сигурен, че отношението към теб е било по-различно от предишния път когато си посетил сервиза само заради Цено. За съжаление, все по-рядко се срещат наистина свестни и отзивчиви хора. Истината е една, нямаш ли човек, където и да отидеш, все ще те пре..ат с нещо. Било с цена, било с качество, било с труд. Изключенията са прекалено редки и потвърждават правилото. Аз съм все още "зелен" в този форум, но е удоволствие да чета всичко тук и да следя развитието на всяка тема и дискусиите ви. Тук наистина всички са много задружни и се радвам, че ще мога да се запозная с някои от вас само след няколко дена. :icon_thumbup: Редактирано 15 август 2009 от jolly_roger Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 юни 2009 Admin Сподели Публикувано 29 юни 2009 Темата е редактирана. Има намаления в сервиза на Ратола при показване на клуба карта. И тъй , като стана въпрос за клубни карти, те не важат, ако нямат холограмен стикер за тази година. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 Ок, току що се връщам от сервиза на Ратола. Първо - извинения към РЕАЛНИЯ екип от приемчици, тъй като този път всичко мина много гладко и уточнихме нещата. Всичко е ок, но може би ще имаш по кофти проблем, тъй като колата е удряна вече и тогава цената ще е друга....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 Темата е редактирана. Има намаления в сервиза на Ратола при показване на клуба карта. И тъй , като стана въпрос за клубни карти, те не важат, ако нямат холограмен стикер за тази година.Ми моята карта, която направих януари месец няма холограмен стикер значи ли, че неважи?! Тъкмо реших да се възползвам от нея, а сега шах . :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 юни 2009 Admin Сподели Публикувано 29 юни 2009 Има цяла тема в членове по случая с картите. Да не спамваме темата тук, моля. Може да пишем там или на ЛС. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 (редакция) Когато се намеси вътрешен човек нещата се оправят, чудя се кога ли ще идем някъде без да сме пратени от някого и ще се почувстваме наистина клиенти в нашата мила татковина... Редактирано 29 юни 2009 от DANI MG Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceno83 Публикувано 30 юни 2009 Сподели Публикувано 30 юни 2009 http://store.picbg.net/pubpic/48/74/5fcc334d02014874.jpghttp://store.picbg.net/pubpic/01/7D/618b9ec21200017d.jpghttp://store.picbg.net/pubpic/65/E5/9acdc46fd9fb65e5.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.