Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Реглаж на фарове и объркана цена в Ратола


Препоръчано мнение

Стиляне, ако не друго се вижда, че фаровете светят! :icon_thumbup: :icon_clap: :D

Тичай да прибираш колата и довечера взимай жената и я води на нощна разходка из Витоша да тестваш ксенона. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така се прави! И да слушаш кумеца си и да следваш неговия пример! Днес разходка на Витоша, утре - до Търново, а накрая - в гражданското!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, ако не друго се вижда, че фаровете светят! :icon_thumbup: :icon_clap: :D

Тичай да прибираш колата и довечера взимай жената и я води на нощна разходка из Витоша да тестваш ксенона. :D

Какво стана ,в края на краищата регулираха ли ги ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, вече всичко е тип топ. ОБАЧЕ! Оказа се, че два от проблемите, които ги имаше по колата, са причинени от предходните майстори, които са работили по колата:

1. Проблемът с фаровете е в следствие на това, че в сервиза, където си оправях бронята, след като ме удариха в началото на годината, са забравили да сложат 8 от държащите винтове... оттук и провиснала броня, а оттам и светещи към земята фарове. Оправили са това, като са свалили цялата броня и са сложили нови винтове.

2. Капеше ми масло от двигателя, което пък е в следствие на кофти навита пробка на маслото... тоест - при последната смяна, когато майсторът е източвал маслото, после я е навил накриво и е прецакал резбата.

 

Както и да е! Всичко вече е оправено - фаровете светят идеално, с ново масло съм и двигателят мърка... сложих си от Мицубишовското масло 10W40, което ми излезе по 18лв на литър и около 22лв. за масления филтър. Реглажът - 12лв и още около 25-30лв за допълнителните работи - пробката и бронята.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито!

Може би е добре да прочетеш темата от начало, да си дадеш сметка за повода и резултата и да си направиш някой изводи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, вече всичко е тип топ. ОБАЧЕ! Оказа се, че два от проблемите, които ги имаше по колата, са причинени от предходните майстори, които са работили по колата:

1. Проблемът с фаровете е в следствие на това, че в сервиза, където си оправях бронята, след като ме удариха в началото на годината, са забравили да сложат 8 от държащите винтове... оттук и провиснала броня, а оттам и светещи към земята фарове. Оправили са това, като са свалили цялата броня и са сложили нови винтове.

2. Капеше ми масло от двигателя, което пък е в следствие на кофти навита пробка на маслото... тоест - при последната смяна, когато майсторът е източвал маслото, после я е навил накриво и е прецакал резбата.

 

Както и да е! Всичко вече е оправено - фаровете светят идеално, с ново масло съм и двигателят мърка... сложих си от Мицубишовското масло 10W40, което ми излезе по 18лв на литър и около 22лв. за масления филтър. Реглажът - 12лв и още около 25-30лв за допълнителните работи - пробката и бронята.

Е, сега видя ли? подкрепям Божо ............Вярно ,нещата са се развили по друг начин, по благоприятен за теб, но можеше и да е друго..........

Не трябва да си вадиш генерално изводите веднага.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не го пускайте тоя пич там да се разхожда повече по коридорите и да си измисля разни цени,и да плаши хората,че може и да стане инфекция!Представих си веднага как в Бриколаж (примерно) ,консултанта от сектор баня,е отишъл до тоалетна и клиентите срещат негов колега от железария, и питат колко струва някакав моноблок,и той,само и само да не ги изгуби,им казва 500лв.(без да знае цената) и клиентите си тръгват ужасени.Те се оказват виновни после и лъжци!Случката се разчува и стига до ушите на консултантите от (Бриколаж) и уви клиентите се връщат пак да питат за този моноблок,влизат в магазина и какво да видят очите им:всички консултанти са си на мястото,всички са вежливи и услужливи,защото знаят че ти си клиент,който се оплаква и с който са сгафили при предишното посещение и вече цената е 150лв.(Никой не е длъжен като влезне в който и да е магазин да познава работниците там,и да знае кой каква позиция заема,а пък работниците са длъжни да придружават клиентите до правилния човек след като не са компетентни,а не да одогварят каквито им хрумнат глупости!) И всичко е наред.В Перник имало надпис:Пред винкело всички сме равни!Така трябва да е и с отношението към всеки един човек,който е решил да избере вас,пред останалтие хиляди сервизи!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито!

Може би е добре да прочетеш темата от начало, да си дадеш сметка за повода и резултата и да си направиш някой изводи...

 

Да Божо, направих си изводи... и те са:

 

1. Най-неквалифицираният персонал във всяко едно звено е мястото, където структурата издиша...

2. В който и сервиз да отидеш, те намират грешки в работата на всеки предишен такъв! Независимо кой колко е добър

3. За да получиш добро отношение трябват връзки

4. За да се стигне до истината, трябва преди това да се вдигне гюрултия около неистината

5. Когато една работа е свършена добре постфактум, след като преди това събитията са били обвързани с негативни емоции, то колкото и да е добра, тази работа винаги ще бъде подлагана на съмнение!

 

...и не на последно място:

 

6. Хората са склонни да вярват, че лъжеш, когато не са готови да приемат чужда грешка

 

Все пак се радвам, че се появи тази тема. Не само защото свърших добра работа... а защото беше изключително показателна на ниво вътрешно-корпоративна дискомуникация и проблемите, до които води не лошата работа, а лошият мениджмънт. Надявам се, че тази грешка ще бъде оправена, защото момчетата в сервиза са читави! Не е хубаво когато единични бройки ги спъват...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с FOXO за обслужването. Аз миналата седмица отивам в един сервиз за да ми погледнат картера и да кажат какво, що. Вдигат колата, гледат, гледат, нищо не казват. Вика утре я карай. Аз на свой ред питам: време и пари. Отговаря ми се че колата ми ще е готова до обяд като ремонта на картера щял да струва 150лв. Викам какво ще му правите. Отговарят ми че демонтаж, заварка, монтаж. Съответно им благодарих за предложената оферта и си тръгнах. Ами извинявайте ама 150лв за половин ден работа. Дори да махнем 20-30 за гарнитурата пак ми се виждат много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама това на кой каква цена му се вижда много и малко за дадена работа е толкова разтеглива, че просто е безмислено да се обсъжда. Това пък кой от къде чул цена за правене на еди какво си също.

 

Ето аз ще споделя една случка за цена, която ми казаха по телефона и то от достоверен човек.

 

Обаждам се в магазин Т***, доставчик на оригинални части за моята кола. Трябва ми една декоративна лентичка /около 20 см на 5 мм/ за калника от някакво фолио като фриз, която си е оригинална и има парт номер, затова обяснявам какво ми трябва и давам директно парт номера.

Съответно ми казват

-Струва 80 лв.

-Ама само на калника лентичката с дадения парт номер ли?

-Да

 

Тази лентичка и масивно злато да беше щеше да е по-евтина. И все пак не съм 100% сигурен, защото не съм бил на място да видят точно кое ми трябва и да ми поискат тези пари.

 

Познай кой го интересува това обаче и какви генерални изводи мога да си извадя за мениждмънта на тази фирма и колко хора трябва да занимая с този страшен проблем...

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами именно затова не трябва да се слагат хора, които не разбират, да обясняват кое колко струва. Аз лично о един-два такива опита мога да си правя генерални заключения. Все пак искам да разполагам с времето си, а не да звъня да питам и след това да ида да проверя дали случайно не са се объркали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама това на кой каква цена му се вижда много и малко за дадена работа е толкова разтеглива, че просто е безмислено да се обсъжда. Това пък кой от къде чул цена за правене на еди какво си също.

 

Ето аз ще споделя една случка за цена, която ми казаха по телефона и то от достоверен човек.

 

Обаждам се в магазин Т***, доставчик на оригинални части за моята кола. Трябва ми една декоративна лентичка /около 20 см на 5 мм/ за калника от някакво фолио като фриз, която си е оригинална и има парт номер, затова обяснявам какво ми трябва и давам директно парт номера.

Съответно ми казват

-Струва 80 лв.

-Ама само на калника лентичката с дадения парт номер ли?

-Да

 

Тази лентичка и масивно злато да беше щеше да е по-евтина. И все пак не съм 100% сигурен, защото не съм бил на място да видят точно кое ми трябва и да ми поискат тези пари.

 

Познай кой го интересува това обаче и какви генерални изводи мога да си извадя за мениждмънта на тази фирма и колко хора трябва да занимая с този страшен проблем...

 

Божо, капитализмът и пазарната икономика освен свободен пазар налагат и някои стандарти за качество на обслужването!

Това, че потребителят бил:

- с ниска потребителска култура

- не четял дребния шрифт

- типично по български чакал крайния срок за дадено действие

- мърморел и гледал да мине тънко

Изобщо не е проблем,с който всеки в сферата на търговията и услугите трябва да извинява тоталното си безхаберие. Сервиз- ОК. Не е особено голяма драма редом с техническото обучение да се направи и един едночасов модул за всички тикви, които някога биха срещнали клиент. Някои уважаващи себе си компании имат и писани стандарти за обслужване, включително изисквания за външен вид. Айде, за сервиз това не е критично важно, но е редно някой да го има наум. Преди месеци писах за Ратола София. Там ходя сравнително често и съм много благодарен за помощта на Миро и Цено. Което не променя факта, че в Ратола София може много да се подобрят нещата в организацията на обслужването.

Отчитам назначаването на една цицореста и много сладка хостеса като известен напредък :icon_clap:

Ако пък фирмената политика на Ратола вземе, че приеме, че едно обучение за хората им е необходимо, ние с Роско бихме могли срещу наистина скромен хонорар да го организираме.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда, обучения организирам всякакви! Да не се хваля, но съм много добър!

 

Росен е невероятно прав (както винаги)! Не виждам къде е грешката на Стилян в дадената ситуация! Той е клиент, влиза да пита колко струва нещото Х. Длъжен ли е клиентът да познава вътрешно-фирмената организация на нещата? Не! Длъжен ли съм да знам как е структурирана фирмата? Не. Влизам и питам.

 

Оттам - фирмата е длъжна да си подреди собствената градинка - ще обучава персонала, ще прави длъжностни характеристики с конкретните права и задължения на всеки един от работниците, после ще си следи за нарушения и готово. Бас държа, че имат сертификат по ISO. И бас държа, че някъде това е описано. Ако не е - нищо не пречи да се опише, не 2 тома, а в 2 страници. Да се въведе и да се прилага. Не е нищо сложно, Шератон имат стандарти, които са 2 тома! Затова Шератон е това, което е. И тук говорим за стандарти, спазвани във всеки хотел от веригата.

Това може да се направи и в Ратола, и в БС, навсякъде! Да знам, че където и да отида в Ратола - ще получа едно и също отношение и качество на услугата. И че ще ги предпочитам за еди кое си пред конкуренцията им.

 

Дано Миро и Цено не се засегнат от писанията тук, момчета, знаете, че не е лично! И знаете, че ви уважавам много! Критиките са по-скоро към мениджмънта. Който трябва да ви пази като писани яйца вас и да юрка другите да вземат пример! Затова, Адаш, мисля, че обучението трябва да започне отгоре надолу....... А за неговото поевтиняване - да бъдат включени 2-3 души от персонала, които после да обучат колегите си (както е по целия свят).... И чужбински опит и прийоми мога да предложа..... Стара пушка съм в тази сфера.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

и понеже темата се поизмести малко :) да питам за хостесата :) с какво работно време ? :giggle:

Шегата настрана, хостесата е найстина много хубава мацка... За жалост основната й функция е да разпръсква чар и обаяние..., но в ограничен период и количество... И докато чакам да ми донесат частта, да си говори с момък от сервиза, който не прикрива сексуалното си желание :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шегата настрана, хостесата е найстина много хубава мацка... За жалост основната й функция е да разпръсква чар и обаяние..., но в ограничен период и количество... И докато чакам да ми донесат частта, да си говори с момък от сервиза, който не прикрива сексуалното си желание :icon_clap:

Хахахаха хостесата е с редовно работно време... :icon_dance:

А човекът от сервиза дали случайно не й е гадже...!? :icon_blush:

Хихихихи :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей затова си живеем в Бг - мирно и щастливо......

Нито хостесата бачка, нито момчето от сервиза.....

Де го тоя капитализъм бе, Божо, само да те попитам?!

Спирайте, че ще им отворим беля на хората....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя , че Божо не е имал това в предвид ,както и аз ,защото отлично знаем какво е положението..........имахме в предвид че когато влизаш в сервиз трябва да се очакват много неща ,а не само конкретното за което си влязъл..........покрай едното , изникват още пет..........което разбира се няма нищо общо с тезата на Стилиан, но все пак да е имал едно наум че е възможно така да стане ,както е и станало впоследствие...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, съгласен съм с теб! НО - в конкретния случай са поискани 56 лв за реглаж. Дори и с бронята, пробката и реглажа не са станали толкова.

Отделно - като голям сервиз - може да изчетка клиента си, да му звънне и да каже - господине, излизат още 2 проблема. Еди кое си - толкова пари и еди кое си - толкова пари. Съветваме ви да..... търа бъра, след което клиента вади и плаща, доволен от обърнатото му внимание. И хока предните, които не са си свършили работата! На сервиза ще му струва 20 ст минута телефон, а клиентът е поласкан. Ако ще хостесата да му звънне! (та да се замае)

Всичко е търговия. Всичко е отношение. Голяма част от продажбите са психология. Да умееш да му извадиш душата с памук.... И накрая да остане доволен.

В по-голяма част от случаите ние сме просто потребители на стоки и услуги. Не сме специалисти, не разбираме. Точно това отношение към клиента (изобщо не визирам Ратола, а всички) може да направи нашият продукт по-привлекателен. Дори да е със същото, че дори и с по-лошо качество от другите, с отношение - да бъде предпочетен. Годините на монополизма, отношението на монополистите са далеч в социалистическото ни минало, сега живеем в други условия. На конкуренция, криза и пр.

Хайде стига, че ми отиде половината материал за обучението :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, съгласен съм с теб! НО - в конкретния случай са поискани 56 лв за реглаж. Дори и с бронята, пробката и реглажа не са станали толкова.

Отделно - като голям сервиз - може да изчетка клиента си, да му звънне и да каже - господине, излизат още 2 проблема. Еди кое си - толкова пари и еди кое си - толкова пари. Съветваме ви да..... търа бъра, след което клиента вади и плаща, доволен от обърнатото му внимание. И хока предните, които не са си свършили работата! На сервиза ще му струва 20 ст минута телефон, а клиентът е поласкан. Ако ще хостесата да му звънне! (та да се замае)

Всичко е търговия. Всичко е отношение. Голяма част от продажбите са психология. Да умееш да му извадиш душата с памук.... И накрая да остане доволен.

В по-голяма част от случаите ние сме просто потребители на стоки и услуги. Не сме специалисти, не разбираме. Точно това отношение към клиента (изобщо не визирам Ратола, а всички) може да направи нашият продукт по-привлекателен. Дори да е със същото, че дори и с по-лошо качество от другите, с отношение - да бъде предпочетен. Годините на монополизма, отношението на монополистите са далеч в социалистическото ни минало, сега живеем в други условия. На конкуренция, криза и пр.

Хайде стига, че ми отиде половината материал за обучението :hysterical:

 

И тази тема се изчерпи. Има достатъчно материал за размисъл.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...