Премини към съдържание

Държа да споделя!


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Рядко влизам във форума (жалко за мен). От една година във фирмата сме собственици на Lancer CVT и един от проблемите, които редовно сме споделяли с колегите е разходът на гориво, който особено при по-високи скорости (а ние доста пътуваме из Европа) ни се е струвал доста, доста висок.

 

Днес успях да постигна 6.5 (шест цяло и половина) литра разход на 100 километра при средна скорост от 78 на под-балканския път. Общ пробег - 400 км. Гориво - OMV100.

 

Някой би казал, че 78 е ниска средна скорост. Аз бих ви казал, че въобще не се чуствах най-бавният на пътя... дори точно обратното, особено на завоите. Възможно е, горивото да оказа сериозно влияние.

 

Лично за мен, показаният резултат е повече от добър. Приятно съм впечатлен от Lancer CVT и дори в известен смислъл смятам, че се "помирих" с този автомобил.

 

Надявам се, тази тема да не е доста off-topic за всички вас, които следите нещата далеч по-изкъсо. Не съм и чел останалите теми (признавам без бой).

 

Ще се радвам, повече колеги да споделят опита си с Lancer CVT.

 

Поздрави!

Редактирано от Pepper
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Предвид състоянието на подбалканския път (ремонтите, които се извършват по него) по-висока средна скорост не можеш да постигнеш.....

2. Каквото и да правя - като карам по него (Сф-Сливен) разходът е много по-нисък, отколкото по магистралата

3. По магистралата съм стигал невероятни стойности на разход на гориво, които не бих искал да споделям

4. Цялата работа е в десният крак, неговата мускулатура, и по-малко се влияе от номерацията на обувките.... Но и това оказва влияние....

 

П.П. Моята не е нито Лансър, нито е CVT, но всяка кола, когато я настъпиш - гори... Без значение от марката, модела...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Предвид състоянието на подбалканския път (ремонтите, които се извършват по него) по-висока средна скорост не можеш да постигнеш.....

2. Каквото и да правя - като карам по него (Сф-Сливен) разходът е много по-нисък, отколкото по магистралата

3. По магистралата съм стигал невероятни стойности на разход на гориво, които не бих искал да споделям

4. Цялата работа е в десният крак, неговата мускулатура, и по-малко се влияе от номерацията на обувките.... Но и това оказва влияние....

 

П.П. Моята не е нито Лансър, нито е CVT, но всяка кола, когато я настъпиш - гори... Без значение от марката, модела...

 

Тази кола сме я карали на пътища от-до... и смятам, че сме видяли много (разход) от нея. Понеже започна с точки:

 

По т.1 Съгласен, въпреки че определени участъци по подбалканския ме накараха да забравя, че съм в България (много добре са направени)

По т.2 Съгласен. Въпреки, че на доста (много) места използвах т.нар. sport режим на смяна на предавките

По т.3 20 на 100, всъщност мисля че съм надхвърлял тези числа

По т.4 Като че ли съгласен

 

P.S. Идеята за това "споделяне" дойде от факта, че тази кола беше давала дотук минимален разход 7.9 на 100 км при доста икономично каране и то за много кратко време. Аз лично я бях зачернал от икономичния списък. Сега съм приятно впечатлен.

 

Благодаря за бързия отговор. Това е хубав форум.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

т. 1 След ремонтите, които правят в момента - няма да мина отдолу (АМ Тракия) Сега минавам по подбалканската само по светло, че да не се бухна в някой трап през ноща. От Челопеч до Карлово миналата година го правиха пътя, перфектен е. Сега ремонтират до Сливен. Есента ще е прекрасен, живот и здраве, остава Сф-Челопеч да оправят, че е много дупкарево там!

т. 2 С една бутилка газ никога не мога да се прибера в Сливен отдолу (АМ Тракия) Със същото количчество се прибирам, че и остава по подбалканския! (Няма 30 л., поради защитата)

т. 3 - Не съм стигал такива нива даже и на газ, при каране над 150....

Как я карате тази кола, бе човек! Над 14 на газ не ми е вдигала (Стара кола, 1,8 ван....) Дори в Сф не ми гори толкова....

 

П.П. Разликата във време София-Сливен по АМ Тракия и по подбалканския път е мах 30 мин. Като го дооправят - няма да има разлика, практически, но и разходът ще се поизравни.... Все пак - това е предпочитаният от мен път!

Редактирано от rosko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

т. 1 След ремонтите, които правят в момента - няма да мина отдолу (АМ Тракия) Сега минавам по подбалканската само по светло, че да не се бухна в някой трап през ноща. От Челопеч до Карлово миналата година го правиха пътя, перфектен е. Сега ремонтират до Сливен. Есента ще е прекрасен, живот и здраве, остава Сф-Челопеч да оправят, че е много дупкарево там!

т. 2 С една бутилка газ никога не мога да се прибера в Сливен отдолу (АМ Тракия) Със същото количчество се прибирам, че и остава по подбалканския! (Няма 30 л., поради защитата)

т. 3 - Не съм стигал такива нива даже и на газ, при каране над 150....

Как я карате тази кола, бе човек! Над 14 на газ не ми е вдигала (Стара кола, 1,8 ван....) Дори в Сф не ми гори толкова....

 

П.П. Разликата във време София-Сливен по АМ Тракия и по подбалканския път е мах 30 мин. Като го дооправят - няма да има разлика, практически, но и разходът ще се поизравни.... Все пак - това е предпочитаният от мен път!

 

:-)

 

По т.1 - Ако този път се оправи изцяло (дори по български), аз работа до морето по АМ Тракия нямам. Прави ли ти впечатление, че част от завоите са обезопасени с гуми вместо с мантинела? Изживяването е чудесно!

По т.2 - Не карам на газ и не знам, как е

По т.3 - Говорим за скорости над 002 и на магистрали (не в България). Там Lancer не се справя добре като разход. X5цата ми даде (това не е никакъв майтап) 9.2/дизел на 100км. при 160 км/ч. средна скорост. Минито 1.4 се справя за 6.5/дизел при 140 км/ч.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Над 200 никой не се справя добре като разход!

 

Този път ще бъде почти перфектен само до края на годината! Най-красивият не-планински път в Бг е за мен това! И понеже съм роден и иазрастнал на 2 км от мего (нямаше тогава АМ) - пазя в себе си особени чувства към него....

За карането на газ - ми то е като карането на бензин и нафта, но е просто по-евтино! Мах 8 лв/100 км ми е в момента..... Като с автобус......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моя Наглестин, не съм виждал средния разход да е под 7.4л/100км. Това е НАЙ-НИСКИЯТ разход, който ми е давал Нагльо. И да се вземе под внимание,че не съм надвишавал 105км/ч. Всеки разход по-нисък от този ми се струва нереален, та даже и този ми е под съмнение. Ама не си долях резервоара до горе, за да видя на истина ли е вярно това дето го показва борд компа, щото не исках да си развалям кефа от показанията му. Иначе си гори много за този двигател и никой не е в състояние да ме убеди, че това си е нормално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Васко, ще гори как няма да гори и не е проблем двигателя, а тъпнята наречена CVT, то в нея няма нищо истинско, конструирана и направена единствено за комфортно каране, не се усеща никакво превключване, то и няма какво да превключва де.

Вчера карах едно ново AUDI, и тъпите немци са му направили имитация на превключване, иначе и то си е CVT.

И какво се оплаквате от разход 7.4, аз да се оплача от аутлендъра служебния той на дълго не пада под 11.5л.

 

А CARISMATA на жената с яко настъпваме на дълго даде 7.1л. иначе за една седмица в градско е 9.8л.

 

 

Не обвинявай двигателя много си е добър.

Редактирано от krasch
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Васко, ще гори как няма да гори и не е проблем двигателя, а тъпнята наречена CVT, то в нея няма нищо истинско, конструирана и направена единствено за комфортно каране, не се усеща никакво превключване, то и няма какво да превключва де.

Вчера карах едно ново AUDI, и тъпите немци са му направили имитация на превключване, иначе и то си е CVT.

И какво се оплаквате от разход 7.4, аз да се оплача от аутлендъра служебния той на дълго не пада под 11.5л.

 

А CARISMATA на жената с яко настъпваме на дълго даде 7.1л. иначе за една седмица в градско е 9.8л.

 

 

Не обвинявай двигателя много си е добър.

Е Аз не се оплаквам, а просто казвам как стоят нещата при мене. Аз съм я взел да си возя задника по-удобно на по-дълги разтояния, а не за състезания, а за това CVT е идеално направена. Това че колата има агресивен вид просто допълва удоволствието ми от това да я притежавам. Разбира се има мнооого недостатъци и компромиси за да се получи тази цена, но това е. Просто по някога се правят компромиси и със собствените ни мераци. Явно е нужно. :icon_blush:

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега chandra, това, че си видял 6.5 веднъж как може да те "помири" с колата? :) Това си е ламя откъдето и да го погледнеш... Аз 6.5 свалям на Цариградско вечер или по някой друг булевард, но иначе нощното каране пак ми е около 10, а денем падам рядко под 20. Доста познати ме бъзикат шеговито, че после и AMG да си взема ще ми е по-икономично.

Васко казва, че разхода пада, но не ми се вярва да е с повече от литър. Аз карам икономично и по-точно се старая, но понякога се изнервям, само за да спестя някой литър отгоре. За мен най-големия минус в колата е разхода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:-)

 

По т.1 - Ако този път се оправи изцяло (дори по български), аз работа до морето по АМ Тракия нямам. Прави ли ти впечатление, че част от завоите са обезопасени с гуми вместо с мантинела? Изживяването е чудесно!

По т.2 - Не карам на газ и не знам, как е

По т.3 - Говорим за скорости над 002 и на магистрали (не в България). Там Lancer не се справя добре като разход. X5цата ми даде (това не е никакъв майтап) 9.2/дизел на 100км. при 160 км/ч. средна скорост. Минито 1.4 се справя за 6.5/дизел при 140 км/ч.

 

Колега недей да сравняваш дизел с бензин разликата е огромна!

Аз почти съм убеден, че проблема е в скоростната кутия.

Едно от причините да карам сегашният автомобил е точно защото японска автоматична скоростна кутия на дизел просто не съществува! (Lexus и Infinity не ги броим).

 

Така, че разхода ви си е съвсем нормален.

Карайте си колите с удоволствие.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.П. Моята не е нито Лансър, нито е CVT, но всяка кола, когато я настъпиш - гори... Без значение от марката, модела...
И моята не е Лансер, нито е CVT - обаче си гори малко и когато я настъпвам... :P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм по темата гориво, та да не преписвам:

Здравейте, колеги!

Нещо за разхода - тия дни ми се наложи да мина към 300км градско, имам предвид и задръствания, и малко по-дълги маршрути от единия край на града до другия. Каране - нормално, от време на време минаване на ръчен режим . Та преди два-три допълних резервоара до горе с бензинче и 10/100!!! Вчера пак допълних до горе и пак същия разход! При това тия дни ми предстои смяна на маслото, т.к. колата направи една година. Явно наистина, както някой от колегите писа, когато колата се кара само до работа и обратно двигателят няма време да загрее и разходът е по-голям. Но ако се кара повече, вече си влизаме в норма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм падал до около 6.5 извънградско с мойта а дори още не и сменено маслото и е само на 6300км, дано падне още. Е веднъж, на връщане от вилата паднах и под 5 ама то само по склона надолу до къщи няма как да е иначе. Ако искаш колата да ти харчи по-малко караш по икономично и това е, плюс това трябва да е ръчна. Обаче, в задръстване няма кой да спаси разхода освен дизела. И освен това българското гориво е много зле, това също е голям фактор.

Редактирано от afterdarq
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 18.05 след смяна на маслата в БС реших да проверя как е разхода.

След излизане от магистралата при Ботевград нулирах разхода, за да видя в нормални условия как се държи колата.

Какво се оказа, като се вземе под внимание, че Е79 в този участък си е полупланински път.

Та Ботевград-Враца-Монтана-Видин с каране градско и във Враца и в Монтана до Видин направи 7.3 L/100км.

Като преди Враца бе 6.5, а преди Монтана 6.9. Колата прави 5.5 при равен прав участък със скорост между 70-80, но наличиено на населени маста не позволява икономично каране.

На магистралата под 10 не пада. Но проблема не е в кубатурата, а в конюшната.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм падал до около 6.5 извънградско с мойта а дори още не и сменено маслото и е само на 6300км, дано падне още. Е веднъж, на връщане от вилата паднах и под 5 ама то само по склона надолу до къщи няма как да е иначе. Ако искаш колата да ти харчи по-малко караш по икономично и това е, плюс това трябва да е ръчна. Обаче, в задръстване няма кой да спаси разхода освен дизела. И освен това българското гориво е много зле, това също е голям фактор.

 

Да ти кажа колега, че в тези задръствания и дизела не спасява разхода :) Старите дизели може, но турбинираните не ... на мен ми дава при градско каране за един резервоар време разход около 7,15 л/100км, а зимата се качва на 8,5 примерно. Това са ръчни сметки , а не на компютъра. Той винаги показва малко повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа колега, че в тези задръствания и дизела не спасява разхода :) Старите дизели може, но турбинираните не ... на мен ми дава при градско каране за един резервоар време разход около 7,15 л/100км, а зимата се качва на 8,5 примерно. Това са ръчни сметки , а не на компютъра. Той винаги показва малко повече.

 

Е това в задръстване са суперцифри. Аз като съм в задръстване съм на 11-12 лятото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е това в задръстване са суперцифри. Аз като съм в задръстване съм на 11-12 лятото.

Идеята ми беше , че всички казват "дизела е икономичен в задръстванията" или пък " тази кола не трябва да ти дава повече от 5-5,5 разход в града, а извънградско 4-4,5. Няма такова нещо :) Възможно са някакви близки резултати, но при скорости от 70-80км/ч извънграда, а в града нямаш шанс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми хубаво де. Всички се полакваме от разхода, ама никой не е спрял да кара.

В крайна сметка на един му гори 5л/100км, на друг 15л/100лм.

И кво от това?

За едни е много, за други нормално, а за трети като моя ШЕФ разход от 20л е направо малко. Дет се вика кола която гори 20 и по-малко си е икономичен автомобил.

Така че ще си караме колите и няма се полакваме.

Никой не ни е сложил нож на гърлото за да си ги купим. Всички сме отишли и сами сме дали парите. И продължаваме и ще продължаваме да ги даваме.

Ккто си казвам винаги :

Яж, пий, носи си новите дрехи и давай на душата каквото иска, че иде време нищо да не ще!

:icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Яж, пий, носи си новите дрехи и давай на душата каквото иска, че иде време нищо да не ще!

Абе трябва да те изпитам аз на разбъркано, какво и даваш на твоята душа на морето, но не знам дали и жена ти чете форума... :D

....................

А иначе, на тези, дето все разхода им е в главата - ще препоръчам да си купят колело. Така разхода ще е нулев.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но бензина си пълзи към 2.50 без видима причина, а и сме в криза все пак.

Може би на хората им прави впечетление, че това което се дава като разход по каталог не съвпада с реалния разход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм много доволен от моя разход....вече навъртях 30хил. км. и мисля,че двигателя се разработи напълно след 25хил км. Преди това средния ми разход беше около 7.5л/100км ,а сега пада обикновенно на 6.5л/100км ,като карам главно в слънчев бряг и околията,а сега трафика е много тежък,има светофари през 100м,пешеходни патеки,дебели германки :)...и така.Карам със 17ки които са леки,но гумите ми са 215/50 ,сега ще мина на 205/50/17 и очаквам още малко да ми падне разхода.Мисля че колите под тези (25хил) км , е нормално да дават по висок разход,а и тези 18-цолови джанти с 215см гуми са допълнителен фактор,CVT скоростната кутия,заигравката с 143-те кончета ....всичко това са благинки,които аз нямам,но затова си взех 1.5 двг,за да зареждам веднъж на 2 седмици :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм много доволен от моя разход....вече навъртях 30хил. км. и мисля,че двигателя се разработи напълно след 25хил км. Преди това средния ми разход беше около 7.5л/100км ,а сега пада обикновенно на 6.5л/100км

....

 

Колега ти с този двигател разхода си го докарал като за "печка". Щото другия вариант за ниския разход е ...дизелчето, ама то никой от тях не се оплаква за висок разход на нафта. Като искате да не се чува ....двигателя - така си е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

че това което се дава като разход по каталог не съвпада с реалния разход.

 

Това което е по каталог го дават на базата на синтетичен тест в различни условия, така че е нормално да има разлика, породена от стила на шофиране, терена, задръстванията и т.н.

P.S. Изкарвал съм и разход под този в каталога, ама карах като бабичка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...