Премини към съдържание

Консултация по окачване


lacky_boy

Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Бях на преглед за ходовата част на Каризмата 1.6, 96г., хечбек и ми казаха, че трябва да сменя:

1. Тампони на стабилизиращата щанга и от двете страни (отпред)

2. Шарнири за долни носачи от двете страни (отпред)

Въпросите са ми.

По т.1: колко са на брой тампоните (за едната страна) и дали се продават отделно или са неразделна част от щангата?

По т.2: продават ли се отделно или са неразделна част от носача?

Има ли разлики в окачването между Каризмите около тази година и двигател?

Моля да ми кажете ориентировъчни цени и да ме насочите към магазини в София, където ще ме разберат и ще ми дадат правилните части.

БЛАГОДАРЯ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

В ротола си поръчах тампоните и един шарнир, ама напъвам се и не мога да се сетя колко беше шарнира, а тампоните на стабилизиращата щанга са към 2 броя х 5 лв. бройката. Труд се плаща повечко, че е доста разглабяне за тия тампони, на мен ми взеха към 50 лв. труд.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже скоро сменях шарнир, цената в ратола мисля беше около 100 лв - само шарнира.

Понеже единия ми го смениха с оригинален , та сега реших да си сменя другия със такъв от NIPPARTS за 30 лв и да видя кой колко ще изкара :).

Сменя се относително лесно ( за човек който не е сменял до сега сам ) за около час без условия и инструменти , пред блока :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а тампоните на стабилизиращата щанга са към 2 броя х 5 лв. бройката.
Как 2 броя бре ?...Два са само тампоните които държат щангата към купето.....Отделно на всеки носач, има по 4 тампона....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как 2 броя бре ?...Два са само тампоните които държат щангата към купето.....Отделно на всеки носач, има по 4 тампона....

Ами аз за тия разбрах бе колега, пък и съм писал какво съм сменил аз. На човека случая може да е друг, аз всичко смених, което се видише уж, че е повредено. Отпред си остана обаче един гаден звук, чува се най-вече, когато карам по неравен асфалт, по който е минала верижна машина нещо такова по грапаво и почва да дрънка яко нещо отпред, дали не са тампони на амортисьорите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз за тия разбрах бе колега, пък и съм писал какво съм сменил аз. На човека случая може да е друг,
Ами сигурно е друг неговият случай, защото пита : По т.1: колко са на брой тампоните (за едната страна) и дали се продават отделно или са неразделна част от щангата?

 

За това съм те допълнил :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за инфото. Странното е, че тампоните в различните магазини варират от 5 до 15лв. Не са скъпи и не си заслужава да икономисвам пари за сметка на качеството, а в същото време не можеш да разбереш кой е по качествен. Май ще си взема материалите от Ратола. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, различни майстори и магазини ми казват, че тампоните за стабилизиращата щанга били 1 или 2. И шарнира за долния носач може би е на шлици. Последно на кой да вярвам? Моля Ви за помощ. Защо да си купувам ненужни материали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, различни майстори и магазини ми казват, че тампоните за стабилизиращата щанга били 1 или 2. И шарнира за долния носач може би е на шлици. Последно на кой да вярвам?
На мен вЕрвай бре.... :icon_angel: Тампоните са 2 които държат щангата, и по 4бр. на всякя страна....2 бр. на щангата и 2 бр. на носача....

Ето ти я цветно....http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_40060.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А шарнира на шлици ли е или си е с болт и гайка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А шарнира на шлици ли е или си е с болт и гайка?
Нито едното, нито другото....Май върви заедно с носача....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шарнирите се избиват и се сменят, продават се отделно от носача. Може би за сглобката са казали че е на шлици, макар че не е точно......А за тампоните на щангата, повечето които съм виждал са с два тампона и две биалетки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шарнирите се избиват и са отделна част от носача...........изглеждат като шлици, но това не са шлици ,а за да може като се набиват тези "шлици" да се пресоват за носача.........задната щанга е с два тампона и две биалетки.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.А за тампоните на щангата, повечето които съм виждал са с два тампона и две биалетки.
Може би повечето които си виждал, да са след 98-година....

Май е най добре колегата да даде номера на рамата, да видим по него какво излиза...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко на ясновидство я обърнахте. :icon_clap:

Хубаво е да има желание за взаимопомощ. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще я вземат за ремонт едни момчета от Ратола и ще Ви напиша какво е положението. От първоначалния оглед казаха, че тампоните (втулките) за щангата са 2бр., а шарнира е с гайка и е отделно от носача.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

ОКОНЧАТЕЛНО след ремонта отпред на прикачен файл:

 

 

Всеки път когато излизам от сервиз, ще Ви давам информация. Дано да съм бил полезен на някой.

Благодаря на всички фенове. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Ами аз за тия разбрах бе колега, пък и съм писал какво съм сменил аз. На човека случая може да е друг, аз всичко смених, което се видише уж, че е повредено. Отпред си остана обаче един гаден звук, чува се най-вече, когато карам по неравен асфалт, по който е минала верижна машина нещо такова по грапаво и почва да дрънка яко нещо отпред, дали не са тампони на амортисьорите?

Виж биалетки или накрайници тогава, лагерите и тампоните..

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Здравейте,имам нужда от съвет.Трябва да сменя 2-та предни носача,понеже шарнирния болт ми е капсулован в него(така поне си мисля,не разбирам)

От сервиза ми търсиха носачи в целия град ( !!!) и накрая ми обявиха цена 500лв. бройката!!,като преди това ми обясниха че се слагали някакви други-не оригинални на които в последствие се сменя само шарнира,без носача на цена 180лв бройката.Ако някои може да даде съвет на драго сърце ще го чуя.Ето я и рамата:

 

XMCLNDA4AYF029675

 

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,имам нужда от съвет.Трябва да сменя 2-та предни носача,понеже шарнирния болт ми е капсулован в него(така поне си мисля,не разбирам)

От сервиза ми търсиха носачи в целия град ( !!!) и накрая ми обявиха цена 500лв. бройката!!,като преди това ми обясниха че се слагали някакви други-не оригинални на които в последствие се сменя само шарнира,без носача на цена 180лв бройката.Ако някои може да даде съвет на драго сърце ще го чуя.Ето я и рамата:

 

XMCLNDA4AYF029675

 

Благодаря

Нищо подобно. шарнирите се набиват в леглото на носача и отгоре му се застопорява с зегерка ,поради тази приина има отделни шарнири,които се продават в магазините.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо подобно. шарнирите се набиват в леглото на носача и отгоре му се застопорява с зегерка ,поради тази приина има отделни шарнири,които се продават в магазините.........
Тъй вярно... :icon_thumbup: Само дето понякога идват малко по хлабави от старите, но това са подробности....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,имам нужда от съвет.Трябва да сменя 2-та предни носача,понеже шарнирния болт ми е капсулован в него(така поне си мисля,не разбирам)

От сервиза ми търсиха носачи в целия град ( !!!) и накрая ми обявиха цена 500лв. бройката!!,като преди това ми обясниха че се слагали някакви други-не оригинални на които в последствие се сменя само шарнира,без носача на цена 180лв бройката.Ако някои може да даде съвет на драго сърце ще го чуя.Ето я и рамата:

 

XMCLNDA4AYF029675

 

Благодаря

Шарнира се сменя. Аз карах близо 15 000 км. с шарнир за 30 /тридесет / лв. Смяната на шарнира е около 20 лв./труд/ в нормален /не марков/ сервиз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй вярно... :icon_thumbup: Само дето понякога идват малко по хлабави от старите, но това са подробности....

И на мен ми идват понякога така, но ги "лекувам" с телоподаващото ............ :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако съм разбрал правилно,трябва да искам само смяна на шарнири без да ми пипат носачите независимо в кой сервиз съм...

И още един въпрос като съм почнал :icon_hmm: .На колко километра ориентировъчно се сменят накладки.До сега съм навъртял към 20-25 хил. км откакто съм я взел(а има ли датчик за износването им?)

 

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от десният ти крак....

Най-добре е да свалиш гумата и да видиш колко е останало от тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...