mario64 Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 .На колко километра ориентировъчно се сменят накладки.До сега съм навъртял към 20-25 хил. км откакто съм я взел(а има ли датчик за износването им?) БлагодаряИмат си акустичен датчик ...Стига да е монтиран, защото на някои модели спирачки, датчика е в кутията при накладките в насипно състояние... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 Имат си акустичен датчик ... :D Те всички имат такъв. Като почне да ти свири плочката по диска... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kurt Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 Мерси за инфото.Аз за всеки случай си взех пълен комплект накладки предните от Ниппартс, задните не съм ги чувал дори като излезнаха много редки(83 лв)-прочетох това онова за прегрятите накладки и мисля че и мойте са такива.Излезе друго-маи съм за смяна на дискове.Казаха ми че са 21,8мм дебели- с 1 мм под минимума.Някой може ли да сподели дали е вярна тая граница. Благодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 (редакция) Да питам за един тампон ли е втулка ли е или там каквото е: http://img31.imageshack.us/img31/7736/dsc00044w.th.jpg Води се MR102063 или MR911439. Това е отзад на носачите. Отстрани има по около 2мм луфт и минава светлина от там. Всичко останало изглежда напълно здраво. Проблема е че при движение по неравен път се чуват някакви шумове от окачването. Редактирано 28 декември 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 Да питам за един тампон ли е втулка ли е или там каквото е: http://img31.imageshack.us/img31/7736/dsc00044w.th.jpg Води се MR102063 или MR911439. Това е отзад на носачите. Отстрани има по около 2мм луфт и минава светлина от там. Всичко останало изглежда напълно здраво. Проблема е че при движение по неравен път се чуват някакви шумове от окачването.Това е тампона надлъжната щанга или т.н. гребло, тя е и най голямата щанга в задното окачване, сменя се отделно , аз имам такива тампони...........но какво разбираш под "разни шумове" ???Скърцането отзад е почти сигурно от две неща.......или са напречните щангички, едните са и реглажни , или от тампоните на стаб. щанга..............другите неща са: амортесиори или 5-та врата........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 Значи няма никакво скърцане. Има леко потропване. За амортисьорите на петата врата съм се погрижил. Иначе всичко освен тези двата тампона изглежда като ново. Въпроса е трябва ли отстрани да са така. В крайна сметка голямото тропане заради което проверявах какво е положението се оказа от крика в багажника. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 Значи няма никакво скърцане. Има леко потропване. За амортисьорите на петата врата съм се погрижил. Иначе всичко освен тези двата тампона изглежда като ново. Въпроса е трябва ли отстрани да са така. В крайна сметка голямото тропане заради което проверявах какво е положението се оказа от крика в багажника.На тази снимка не може да се види нищо конкретно и няма как да придобия представа за състоянието на този тампон...........по принцип ако не е скъсан или ако оста му седи точно в центъра на тампона, значи всичко му е ок......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 (редакция) http://img691.imageshack.us/img691/2738/dsc00044.th.png При вдигане на крик имам чувството, че тампона се измества странично. Ако не е проблем може да снимате един такъв, за да предобия представа, как трябва изглежда здравия тампон. Това, което запълва луфта отдолу изглежда отстрани липсва и при двата тампона, свободно преминава светлината от там. Въпроса е при новия тампон как е? Редактирано 28 декември 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 http://img691.imageshack.us/img691/2738/dsc00044.th.png При вдигане на крик имам чувството, че се измества странично. Ако не е проблем може да снимате един такъв, за да предобия представа, как трябва изглежда здравия тампон. Това, което запълва луфта отдолу изглежда отстрани липсва и при двата тампона, свободно преминава светлината от там. Въпроса е при новия тампон как е?Провери си тампоните на напречните щанги ...На този му няма нищо, като го гледам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vanjo Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 Мерси за инфото.Аз за всеки случай си взех пълен комплект накладки предните от Ниппартс, задните не съм ги чувал дори като излезнаха много редки(83 лв)-прочетох това онова за прегрятите накладки и мисля че и мойте са такива.Излезе друго-маи съм за смяна на дискове.Казаха ми че са 21,8мм дебели- с 1 мм под минимума.Някой може ли да сподели дали е вярна тая граница. Благодаря Накладките се сменят когато: 1. Износени са над допустимия минимум /ако няма датчик за предупреждение, установява се визуално, след сваляне на колелото/2. Не са износени видимо, но са "прегорели" /"опечени"/ - установява се визуално, но трябва опит. Обикновено такива накладки "свирят". Минималната дебелина на предните вентилирани дискове е 16,4 мм. /справка-Autodata 3.18/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 2 април 2010 Сподели Публикувано 2 април 2010 Малко развитие по темата: Миналата седмица като слагах летните гуми открих причината за тропането: Леко износен тампон на стабилизиращата щанга на задното ляво колело - на другото, не от към това от което се чуваше шума. Другия тампон изглеждаше като нов. Сложих едно парче гума върху тампона да го натиска и за сега всичко е наред. При цена от около 15лв/брой като имам време трябва да ги сменя всичките. Струва ми се че тампона на напречната щанга, която се хваща с двата болта за купето е леко изместен по оста, но трябва да го премеря за по-сигурно. По схемите има само парт номер за цялата щанга и това малко ме притеснява. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 29 март 2012 Сподели Публикувано 29 март 2012 Всъщност как трябва да изглежда MR102063? До тук преброих 5 различни разновидности. Лесно ли се изкарва с преса или трябва да се махне гумата и да се реже? Намерих си един такъв:http://img823.imageshack.us/img823/1654/mr102063.jpg Питам, защото ще ми трябват поне още 2 такива. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar_pk Публикувано 30 март 2012 Сподели Публикувано 30 март 2012 Точно така изглежда. 59 лева и някакви стотинки струва в Ратола. В Балканстар е 85. Лесно се избива и набива новият с преса - за 5 минути работа е. Сигурен ли си, че е там проблема? Аз мислех, че ми е проблемен този тампон по същата причина като теб- изместваше се. След като свалих носача се оказа, че тампона ми е напълно здрав, но вече бях купил новия и го смених. При мен проблемът се оказа тампона откъм купето на МR130479 - Rear Upper Arm( не съм сигурен на български как му е наименованието). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 31 март 2012 Сподели Публикувано 31 март 2012 Ами моите май се бяха скъсали и опрели вече :icon_doh: или поне така ми се стори, ама трябва пак да погледна. От няколко месеца след симулацията на лунна повърхност зимата, отзад при преминаване през по-големи неравности се чува доста силно тъп звук. На колта единия е полускъсан и звука там е по-силно проявен и по-силен. Първо ще пробвам на него, но се опасявам че ще се е заварил от ръждата, а тогава уж така се процедирало... Да разбирам, че към сегашна дата OEM-ските тампони изглеждат така. Моя го намерих за 40 и няколко лева.(има и такива за около 30лв). Интересното е че имаше разлика между двете коли, както и с новия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar_pk Публикувано 1 април 2012 Сподели Публикувано 1 април 2012 Така изглеждат да. Ако те притеснява това, че се вижда светлина през процепа- така мисля, че трябва да е. Гумата по принцип не е плътна през целия тампон, за да може втулката по средата се накланя. ОЕМ-ските тампони на стабилизиращата щанга по спомени са 7 лв/брой.И при мен имаше ръжда по тампона ама си излезна нормално с пресата. Има посока на избиване и набиване на тампона.http://imageshack.us/photo/my-images/638/44396801.jpg/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 април 2012 Сподели Публикувано 17 април 2012 http://img691.imageshack.us/img691/2738/dsc00044.th.png Точно там са се отскъснали, където е очертаното, без да е нацепена гумата. http://img13.imageshack.us/img13/6598/evorearbushes.th.gif На някой известен ли му е парт номера на тампона в дясно? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 17 април 2012 Сподели Публикувано 17 април 2012 И аз забелязах (като сменях с летни гуми ),че тампона на напречната щанга от страната дето се хваща към купето е доста зле напукан.И аз чувам тропане от задната дясна страна но пък там тампоните са по-добре.Знае ли някой цена на тази щанга MR130479. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 април 2012 Сподели Публикувано 17 април 2012 Ако не се е изместил странично и да е опрял, значи е здрав. Става въпрос за по-горната щанга, която е с два болта директно към купето. Виж тампоните включително на стабилизиращата щанга двата и биалетките и големия тампон от снимката по-горе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 Някой знае ли каква е разликата между MR102063 и MR911439? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 Някой знае ли каква е разликата между MR102063 и MR911439?А защо реши, че има разлика в един и същ детайл ? .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 (редакция) Номерата и годините в които са пуснати първоначално и че има най-малко 4-5 разновидности. http://img691.imageshack.us/img691/2738/dsc00044.th.png http://img13.imageshack.us/img13/6598/evorearbushes.th.gifДо тук 3 вида.http://img825.imageshack.us/img825/3438/mi0203r.th.jpg http://img833.imageshack.us/img833/9478/20202095870.th.jpg Има и едни полу-запълнени без отвори - 4 вид. С тези на Volvo стават 5 Редактирано 4 юни 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Топалигов Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 (редакция) [.Този,левият е и за волво V и S 40.Външен диаметър 70 мм. .http://img825.imageshack.us/img825/3438/mi0203r.th.jpg http://img833.imageshack.us/img833/9478/20202095870.th.jpg Има и едни полу-запълнени без отвори - 4 вид. С тези на Volvo стават 5 Редактирано 4 юни 2012 от Topaligov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 9 юли 2012 Сподели Публикувано 9 юли 2012 (редакция) MR272095 - както се вижда гумата, на която се държи тампона е по-малко и явно не е за нашите пътища: http://img21.imageshack.us/img21/9619/dsc0790b.th.jpg http://img17.imageshack.us/img17/1536/dsc0792uj.th.jpg MR102063: http://img593.imageshack.us/img593/4499/dsc0782e.th.jpg http://img256.imageshack.us/img256/6005/dsc0784rd.th.jpg http://img41.imageshack.us/img41/4319/dsc0785tq.th.jpg http://img705.imageshack.us/img705/6040/dsc0786r.th.jpg Оригиналния такъв тампон не е запълнен и през отворите се вижда, външната част е грапава. На самата гума пише само MR102063, но не и JAPAN. MB809262 - шести вид; http://img824.imageshack.us/img824/5387/211316080411.th.jpg http://img832.imageshack.us/img832/3876/lwop1043.th.jpg MR911439 - още няма снимка След като се монтира тампона, окачването трябва да е натоварено с тежестта на колата (да се свие) и тогава се стяга болта със 123Nm. За другите тампони 98Nm, за болтовета на щангите 34Nm. Може би има и :mitsu-smiley: парт номер за този тампон за напречните щанги: http://img823.imageshack.us/img823/8016/68a78c1230ps7418.th.jpg Поне до колкото разбрах тази част я има за някой модел на колт/лансър, както и за Proton Waja. MR102014 - но никъде официално не пише, че става за Carisma. Според сайта на Febi Bilstein става и няма нужда да се купува цяла щанга.Length: 83,5 mm Outer Diameter: 36,1 mm Surface: Phosphatized Fitting Position: Rear Axle left and right Weight: 0,22 kg Required quantity: 2 На другия тампон на напречните щанги има парт номер върху гумата (MR102013). Редактирано 9 юли 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro maina Публикувано 12 юли 2012 Сподели Публикувано 12 юли 2012 Здравейте колеги. ОТ три дни съм горд собственик на каризма ГДИ 2000г. Дали съм направил добър избор? Притеснявам се че досега не съм карал японска кола. Нормално ли е да гори 7-8 извънградско и 9-10 градско. С какво масло и антифриз се кара и колко горе - долу струва едно обслужване + ремъци и ролки. От Пловдив съм но живея в Ст Загора. Има ли качествени сервизи или да ходя при вездесъщия Милен от Пловдив. Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 12 юли 2012 Сподели Публикувано 12 юли 2012 При Милен ходи, че май гори малко повечко, но може и да е от климатика. Маслото трябва да е 5W30. 10W40 е непрепоръчително. За обслужването зависи от това кой ще го прави и какви компоненти на какви цени ще се вложат. Ако искаш провери в ИТА СЕРВИЗ, но внимавай да не се уплашиш. Имаше няколко важни теми - там пише почти всичко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.