kalio088 Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 С масовите джанти които се продават, няма как да вдигнеш 2 цола и да останеш на същата ширина. А и за мен е безмислено! Една от причините да сложа 15" беше именно по-широката гума, за да може да правя добри стартове, а не да пиля гуми на място. И 1 литър не е много като се има в предвид вдигането ширината на 4-те гуми!!! За килограмите няма да говоря, една от 15-ките ми, макар и от ал. сплав е доста по тежка от 13-ката стоманена. Едно 20 кила съм вдигнал с 4-те джанти. През 1 цол не се усеща много разликата в разхода, но през 2 цола на горе удря яко. А да сложа 15" със 175 ширина, то това е безумие! П.С. И трудно ще намериш гума в магазините да е 15" и да е с ширина по-малка от 195! При условие че моето пак да кажа заводско си е с 15-ки 195/50 не виждам проблем да се мине примерно на 205/40/16 /има такива колкото искаш/. Аналогично би трябвало да е при теб. Иначе поразчетох се сега малко из нета и видях доста противоречиви писания относно горенето на модели заводско с 15-ки и с 13-ки, но общо взето разликата беше в рамките на 300-400грама. Кажи твоето по книжка колко гори. Моето до колко си спомням беше 7.3 комбинирано, 9.9 градско и 6 извънградско. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 Моята я дават 9.8 градско и 5.8 извънградско. Това е по каталог, иначе извънградско съм я правил 5.7 с 15-ките, а може да падне и до 5 с 13-ките. А 205/40/16 на моя за да се сложат, трябва малко да се подгънат пластмасовите подкалници иначе при пълен ляв и десен ще опират. Затова за моя модел колт 195/50 15" е идеално-оптималната гума като разход, сцепление и т.н. С по-голям цолаж вече, окачването ще се разбива като на френска кола Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 .... С по-голям цолаж вече, окачването ще се разбива като на френска кола Именно тове ме спира да сложа 16-ки. Иначе за горенето минималното което съм правил извънградско е 6/100 (80-100км/ч)газ като трябва да се има в предвид, че моите дюзи са 2.1, а като ми слагаха уредбата ми бяха сложили 1.6 като казаха, че такъв размер дюзи били за този мотор. Аз като се качих обаче и я настъпих беше много спъната и се връщах да я оправят. Нямаха дюзи 1.8/какъвто е следващия размер/ и затова ми сложиха 2.1 с уговорката, че ако гори много ще поръчат 1.8 и ще сложат тях. Оказа се обаче че горенето е добро и си оставих 2.1 Иначе градско съм я свалял на 8.2 газ, но заредена на 15 атмосфери /рядко намирам такова налягане/. Нормалното горене ми е 9-10 градско (зависи от трафика) и 8.5-9 извън градско (130-140) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kris_kn Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 А да сложа 15" със 175 ширина, то това е безумие! П.С. И трудно ще намериш гума в магазините да е 15" и да е с ширина по-малка от 195!Абе ако ме биеха парите през ръцете щях да я карам с 165/40/16 на 9j джанта, ама живеем в БГ! http://www.hybride.be/divers/20070609-10/images/dsc01041.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rado_85 Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 Здравейте , на всички. Да споделя , че и аз съм със 195/50/15 и разхода ми е горе долу към 9.5 - 10 градско , а извънградско пада на 6.5 -7 поне така съм го засичал от Добрич до Варна и обратно което са си 100 - 110 км. На мен ми се вижда нормално. А според вас ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 Някой по-горе беше казал , че по-широката гума не влияе на разхода ... но влияе ;)По-широка гума=поголяма-площ=по-голямо триене=по-голям разход. По-малко е от литър , но има разлика Ще се усети най-много в градски условия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rado_85 Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 Колеги в крайна сметка какво толкова е литър на 100 отгоре(даже не е и литър), като се има в предвид , че визията с 15 и визията с 13 е съвсем различна.Нали се сещате , че за "газарията" ще се прежалим. Пък и аз сега съм си с 13-ки и не ми е тамън, даже след малко ще ходя да ги сменям и най-накрая ще обуя моята хубавица с 15-ките . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 Дай после снимчици да видим ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rado_85 Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 Дай после снимчици да видим ;) Ами колега аз съм прикачил във сайта снимчици може да ги видиш от албума ми:rado_85. С тях си беше като я взех преди зимата и после и купих едни много изгодни 13-ки със ориг. джанти на Митсу и ги сложих та сега ще ходя да ги сменям ,че им е време вече , а и много шумят. :icon_peace: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rado_85 Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 Та това което виждаш са ми 15-ките. :victory: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 14 март 2009 Сподели Публикувано 14 март 2009 Някой по-горе беше казал , че по-широката гума не влияе на разхода ... но влияе ;)По-широка гума=поголяма-площ=по-голямо триене=по-голям разход. По-малко е от литър , но има разлика Ще се усети най-много в градски условия. Вярно че е по-голямо но много малко, такива цифри от по литър са изумителни. Да не забравяме обаче че по-голямото триене=по-добро загряване на гумите и по голяма стабилност. Нали разбирате че не всичко е до визия, а и до това кой какво поведение иска от колата си. Ако ще карате колата си градско предимно - по-малки джанти с по-високи гуми=по-меко возене. Ако ще карате извънградксо - по-голяма джанта, по-ниски гуми=повече стабилност. ПП: Ако пъттищата ни бяха като хората не 16-ки ами 17-ки щях да й лепнаа на моята :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Azriel Публикувано 28 март 2009 Сподели Публикувано 28 март 2009 Пичове евала на ЕМИЛ ДИМИТРОВ за готините джанти много яко изглежда......аз карам с 13ки и летните с които ми доиде колата също са 13ки......мисля да не качвам цолажа, защото аз карам предимно градско и като се дигне разхода..бая ще ми бърка в джоба, все пак карам по малък двигател за да ми кара икономично... а са и някакви ремонти има ... иначе не споря че колата става голяма красавица и много по стабилна, и винаги ги наказваш на светофарите, но все пак... а и да не забравяме че живеем в България и с тия дупки (оня ден много ги псувах, избягвам 1 и се натресох в 2 по-дълбоки :swear: ) Иначе успех на колегите които търсят по големи джанти, наистина едни 15-ки перфектно отварят нашата ГЕЙША Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 Мислех да си изкажа мнението подробно, но ще бъда кратък. Причината е, че просто умирам от смях. Ще ме прощавате ама да възхавлявате някакви си му 15-ки в днешно време е повече от смешно. Съвременните шофьори карат от 17 цола на горе. Аз съм с един жалък размер 16 и не ми пука ама изобщо, че ми се разбива окачването или, че ми дига разхода. Ако беше така щях да си взема някоя икономична дизеларка и да си пръцкам из родната страна. Важното е, че в тази развита индустрия вече не е никакъв проблем да си намериш части, та дори и избор имаш относно цената и предлагането. Много скотски го раздавате, радвайте се на мига. Пък и пак повтарям една моя реплика: Вие тези коли колко мислете да ги карате? Защото повечето коли втора и трета употреба се карат на доизживяване или се стягат и се продават докато е време. П.с какво се плашите от кривене на джанта? Срещу 15-25лв джантата е като нова, пък и какво само се оплаквате от пътищата ни ? Аз едва от 5 години съм зад волана и одавна вече свикнах на пътната ни инфраструктура. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 .........Много скотски го раздавате, радвайте се на мига. Пък и пак повтарям една моя реплика: Вие тези коли колко мислете да ги карате? Защото повечето коли втора и трета употреба се карат на доизживяване или се стягат и се продават докато е време. П.с какво се плашите от кривене на джанта? Срещу 15-25лв джантата е като нова, пък и какво само се оплаквате от пътищата ни ? Аз едва от 5 години съм зад волана и одавна вече свикнах на пътната ни инфраструктура. А дръж се малко де. Не всички могат да си позволят да карат нови коли, или да ги сменят през две години. Ако смяташ да доказваш колко си велик, не си уцелил форума. И за доста хора 25 лева са пари. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 На моята мога да и сложа сигурно и 18', но никога няма да мръдна от любимите ми 14'..... По няколко причини:1. Далеч по-изгодно финансово (по-ниски цени на гуми и джанти, няма нужда да си лекувам бъбреците...)2. Далеч по-добра возия. 3. А и не си кривя джантите и не се налагат интервенции.... Разхода на гориво няма да го коментирам, защото той зависи много повече от стила на каране, отколкото от размера на гумите..... Който се корка за нисък разход - да кара икономично! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 (редакция) А дръж се малко де. Не всички могат да си позволят да карат нови коли, или да ги сменят през две години. Ако смяташ да доказваш колко си велик, не си уцелил форума. И за доста хора 25 лева са пари. Не смятам да доказвам изобщо каквото и да е! И едва ли с дъртанян като моята кола бих бил толкова нахален да твърдя това в което ме обвиняваш колега. И не съм казал, че 25лв не са пари, а по- скоро обяснявам, че не може за всяко нещо да се издребнява до такава степен! Това са първични неща и не виждам нищо гъзарско в това човек да гледа малко по- така на нещата! Редактирано 29 март 2009 от Plam Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 Няма нужда да обясняваш каквото и да е. Знаем те, че си много вещ. Мери си тона. И се пише "гъзе", а не "газе". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 За мен джантите дават около 30% от визията в една кола. От там нататък всеки си преценява какво може да си позволи и какви приоритети има. Относно изказването на Плам - изправянето на една джанта ти е най-малкия проблем. Една гума ти е 100лв ,така че почвай от там да си прайш сметките. Другото което е , колата си има дадени размери на джанти и гуми, които гарантират показателите за движение на колата. На Колт с джанти 14-16 , трудно ще сложиш 18-ки без да се занимаваш и с други неща ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 Няма нужда да обясняваш каквото и да е. Знаем те, че си много вещ. Мери си тона. И се пише "гъзе", а не "газе". Благодаря , за което :icon_n_hands: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 А замисляли ли сте се, защо :mitsu-smiley: монтира определени размери джанти/гуми, на моделите си? И то при инфраструктура в пъти по-добра от нашата?Или си мислите, че "глъмавият" японец не може да се сети, да шибне 17 цола на колта или 20 цола на галанта? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 А замисляли ли сте се, защо :mitsu-smiley: монтира определени размери джанти/гуми, на моделите си? И то при инфраструктура в пъти по-добра от нашата?Или си мислите, че "глъмавият" японец не може да се сети, да шибне 17 цола на колта или 20 цола на галанта? Първото, което ми идва на ум е, че може би както е моята кола производство 1996год. Едва ли, някой би се сетил да монтирва 17-18-19 цола на кола от този ранг. Второто, което ме навежда на някакво логично мислене е цената. Защото тя определено има разлика както те са мушнали 14-цола. Едни джанти 17 или 18 с гуми фабрично би им излязло доста над предвидените финансови вложения. И колко още неща пък са пропуснали да сложат не искам да коментирам. Пък и не бих се замислял, защо са ми сложили оригинално 14 цола, като много по тревожещ в случаят ми въпрос би бил: Защо са ползвали толкова нискокачествена пластмаса при вътрешноста на купето? С една дума както каза Емо, понеже съм разбирач поредният ми извод би бил следният. Всеки сам преценява какъв шофьор е и спрямо това от какви гуми и джанти се нуждае. Едни се нуждаят от 13-ки други от 15-ки, трети като мен нямат претенции и карат според джоба си. А аз не съжалявам, че съм качил Каризмата на 16-ки, защото мога да ги пазя, издържам на завишения разход благодарение на тях. Мога да събера пари за нови гуми и най- важното чувствам колата си по сигурна на пътя! А и напоследък ме е страх дори да дигна повече от 130 км. Така, че на мен 16-ките са ми перфектни като джанта и гума за топлите месеци от годината! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 Аз едно не мога да разбера - колко ли повече матРиал отива за джанта с един цол повече, че да струва двойно? А за цените втора ръка какво да кажа? 14' - 250лв, 15' - 400 лв.... И така в прогресия! Изглеждала колата не знам си как, мода, гъзария, все неща, които не мога да разбера! (създадени от производителите - за гумите и техните цени - да не повдигам дума) Към колегата Плам - "монтирва" казват моите смугли съграждани. Каризма е в класа на Лансер, който в момента излиза заводски сигурно с 18. Да не говорим, че може и 20 да сложиш, при добър стоматолог и уролог..... Пак към Вас, колега - евтината пластмаса я слагат на евтините коли - при Галанта не е така! Иначе топли - студени месеци - както е надупчен Троян - не те занм как караш там с 16-ки! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 Първото, което ми идва на ум е, че може би както е моята кола производство 1996год. ......Пък и не бих се замислял, защо са ми сложили оригинално 14 цола, като много по тревожещ в случаят ми въпрос би бил: Защо са ползвали толкова нискокачествена пластмаса при вътрешноста на купето? Е ми моята кола е с една година по-нова /едва ли е от значение/, но не мисля че има некачествени пластмаси. Като за модел от - 96 год., вътре в купето нищо не скърца, нищо не прихлопва и няма дразнещи шумове дължащи се от неукрепени пластмаси. За разлика сигурно от доста други, пък и за годините си и за парите не на последно място - какво да се очаква. А иначе за джантите - аз съм още с оригиналните 14" и точно след 130 км/ч. нататък, доста прилично си набира. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 30 март 2009 Сподели Публикувано 30 март 2009 Аз едно не мога да разбера - колко ли повече матРиал отива за джанта с един цол повече, че да струва двойно? А за цените втора ръка какво да кажа? 14' - 250лв, 15' - 400 лв.... И така в прогресия! Изглеждала колата не знам си как, мода, гъзария, все неща, които не мога да разбера! (създадени от производителите - за гумите и техните цени - да не повдигам дума) Към колегата Плам - "монтирва" казват моите смугли съграждани. Каризма е в класа на Лансер, който в момента излиза заводски сигурно с 18. Да не говорим, че може и 20 да сложиш, при добър стоматолог и уролог..... Пак към Вас, колега - евтината пластмаса я слагат на евтините коли - при Галанта не е така! Иначе топли - студени месеци - както е надупчен Троян - не те занм как караш там с 16-ки!Аха, пластмасата е скъпа в галанта, но пък визуално вътрешното пространство е малко демоде... Особено през 2003 г. (последните галанти) са безнадеждно остарели... А, стига вече с тая пластмаса, че била евтина. Това по авто списанията като го напишат и всички вкупом решаваме, че нашите пластмаси били евтини, ама в сравнение с какво..? И ми е любопитно кой и как разграничава евтина от скъпа пластмаса... и като се заговори - евтини материали, скъпи материали в интериора, малко смешно. За джантите - няма конструктивни проблеми от замяната на една джанта с гума, стига да се спазва общия диаметър. Но по-нископрофилните гуми означават повече напрежение в окачването и рейката, повече криви джанти и повече балони... За внимателни шофьори и хубави пътища по-големите джанти са ОК. Страничната стабилност при по-висока скорост комай е единственото предимство освен красотата... Но почти всички са изкушени да сложат малко по-големи джанти и после да псуват правителството :icon_clap: за дупките...Аз лично карам на 17 цола лятото. Малко твърдичко, ама красиво, красиво, чак ми топли сърцето... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 март 2009 Сподели Публикувано 30 март 2009 Аз ги разграничавам Роска Пример: ситроен берлинго на няколко години едва, закупен чисто нов от магазина, вътре навсякъде където се пипа е олюспен (дръжки, ск. лост и т.н.). Моята е 96-та година и няма грам такива признаци. Фиат добло на година и половина, закупен чисто нов, в момента волана му е като на "италианка" на 300 000 км (все едно мишките са го нагризали). Моят волан е на 170 000км. и не е мръднал. За визия няма да говорим. Погледнете пластмасата на новите шкоди и на моя колт. Онова седи на гранули, и сякаш вече слънцето го е препекло... Примери бол... И точно тия коли, на 5-6 години скърцат и дрънчат, за разлика от нашите бабички. Аааа и на един приятел, чисто нов шевролет (от тия за такситата), багажника му се пълни с вода като завали :D, а ония му викаха, че това не влизало в гаранцията... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.