BAlexandrov Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Най-важното е желанието да се помогне и това е много хубаво. Подразни ме само стила и то не толкова твоят, а че става твърде често срещан... Относно проблема - мисля, че всички разбрахме че колежката проблем няма. Това че някак е видяла, че е паднало с 2 мм е нищо просто. Относно колко трябва да е маслото - аз мисля, че колкото повече - по-добре. По-добре ще се охлажда, ще остане повече в картера след като тръгне по магистралите, ще има повече резерв при проблем или при рязко натоварване, когато започне да го гори. Риска е само значително над максимума да се разпени от коляновия вал, така че на максимума е едно добро ниво. Мисля, че за турбо моторите го имаше изрично споменато. Така или иначе говорим за теоретични неща, на практика разликата е твърде малка... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 5 март 2009 Admin Сподели Публикувано 5 март 2009 Добре е да бъде под максимума. Проблема на колежката е, че не може да установи дали действително гори масло или е било малко под средата и за 4000 км е изгорило точното съотношение за правилната норма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Кое е "точното съотношение за правилната норма"? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Извинете ме ако съм обидил някой! Не съм искал да налагам мнението си или да го насилвам. Извинявам се и за "неуместното" си чувство за хумор с което съм Ви обидил Вас и колегата mario64. Никого не си обидил, просто много убедително твърдиш, че ако маслото е до максимум, колата ще го изхвърли или изгори.....А това при колта не се получава, когато всичко ти е наред......Ако самата кола не гори масло, и до макс. да я напълниш, до 10к. маслото ще си стои там.....А ако колата си гори масло, и до средата да я напълниш, пак си го гори и в такъв случай, пак е по добре да си имаш повечко масло в картера(малко под макс. например)........Няма такава кола, която да го изгори от максимума до средата(понеже е било много маслото) и после да спре да гори........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цвети Публикувано 5 март 2009 Автор Сподели Публикувано 5 март 2009 Сега чакам да ми донесат маслото да долея, за да мога да я карам, и ще я следя ... явно го гори, но до колко е сериозно, ще видим ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 5 март 2009 Admin Сподели Публикувано 5 март 2009 Кое е "точното съотношение за правилната норма"? Под максимума, до средата и над минимума е нормата.Най-добре е да е под максимума. Така се правят по заводски показатели двигателите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skaliente Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Ще слушате шефа :D Между другото и аз винаги така съм го наливал,точно до средата.Въпреки това,като гледам отговорите на другите,мисля следващият път да е малко под максимума Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Ще слушате шефа :D Между другото и аз винаги така съм го наливал,точно до средата.Въпреки това,като гледам отговорите на другите,мисля следващият път да е малко под максимумаШефа не го слушай, той кара само по равното Софийско поле.... :lol: .....За теб е по добре да го държиш между средата и максимума...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 5 март 2009 Сподели Публикувано 5 март 2009 Аз винаги доливам до максимума, и не ми пипва и грам маслото, а както Божо каза, според мен колкото повече толкова по-добре! А максимума затова е максимум т.е. показва до къде може да се налее! А когато караш в критични обороти е хубаво да има масло, защото като е до средата изрежи колата и виж колко е останало в картера... В сервизи съм сменял масло и винаги до максимума наливат. Има явно защо... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vesko Публикувано 9 март 2009 Сподели Публикувано 9 март 2009 Аз винаги доливам до максимума, и не ми пипва и грам маслото, а както Божо каза, според мен колкото повече толкова по-добре! А максимума затова е максимум т.е. показва до къде може да се налее! А когато караш в критични обороти е хубаво да има масло, защото като е до средата изрежи колата и виж колко е останало в картера... В сервизи съм сменял масло и винаги до максимума наливат. Има явно защо... :icon_thumbup: Съгласен съм съм с тебе но ако става въпрос за "Финикийски знаци". За маслото може много да се спори :icon_box: и от много кладенци вода да се донесе. :icon_hmm: Например че когато маслото е в повече се увеличава разхода на гориво.Защо не? Напълно е възможно като се има в предвид че се увеличава съпротивлението когато коляновия вал разплисква маслото от картера. В сервизите има друга логика и тя е да се продадат колкото може повече услуги. Все пак на всичко се слага някаква надценка. След като производителя е позволил този толеранс и всичко е в нормите, защо да не ти продам още половин или един литър масло от горе. :icon_angel: :icon_dance: Според мен всичко е въпрос на лична преценка на водача. Ако ще си по-спокоен когато караш-пълни до горе. Никой няма да те обвини и накаже за това нещо. Производителя на автомобила ти го разрешава Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivayylo Публикувано 11 март 2009 Сподели Публикувано 11 март 2009 Абе и аз имам същия проблем като на колежката и ми казаха, че ако ми го гори маслото може да се стигне и до основен ремонт на двигателя. :icon_censored: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цвети Публикувано 12 март 2009 Автор Сподели Публикувано 12 март 2009 И на мен така ми казаха, но майстора ми каза първо да долея и да видя колко точно гори /защото дори на нови коли давали за нормално някакво количество/, и после ще му мислим ... следващите стъпки са евентуално добавка в маслото като го сменям следващия път и по-сериозните неща - гумички на клапаните, ремонт на двигателя /сегменти/ ... ...Не искам да стигам до там :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivayylo Публикувано 12 март 2009 Сподели Публикувано 12 март 2009 Е да така е, на никой не му се ще да стига до основен ремонт, аз не сам пробвал с добавки и тoва е добра идея по-принцип и ако след тoва си продължава да гори,ще си карам така баси. :tok Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vmlinuz Публикувано 13 март 2009 Сподели Публикувано 13 март 2009 Добавките не са много препоръчителни за коли с хидравлични компенсатори.Така,че избягвайте добавките. Ако гори масло може да се разбере по свещите - или ще са омаслени или ще са бели(до колкото се сещам),с 2 думи друг цвят на свещите. За горенето на масло, както каза единия колега, може да е от гумичките на клапаните. ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Abso Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Здрасти на всички. Може да го гори дори само да има запушен отдушник отдушник на картера. А колкото за наливането на масло е елементарно и просто за всеки тип мотор се налива масло по каталог и след като я позагреете малко я спирате на равно, пушите една цигара ако пушете разбира се и си поглеждате щеката и каквото е нивото тогава, на такова си я държите и нямате грижи. Моя Colt вече 2 години си го карам така и доливам 600грама на 1000км Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 600 на 1000 ?!?!?!?! :D Сигурно 10 000 си имал в предвид Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Abso Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Нем имам предвид 600г на 1000км. Нещо не мога да и нацеля подходящ тип масло. До 4000км след смяната не го бутва и след това на всеки следващи 1000 доливам 600г. Сега я карам с Fuchs 10w40 и се държи малко по-добре, но пак го гори. А 15W40 на Colt след 96г. по-добре не слагайте, превръща се в куц кон и не може да влезне в обороти така както влиза с по-тънко масло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Това ми звучи адски потресаващо! Мерил ли си и компресията на тази кола?!? Излиза, че 3.6 литра наливаш до смяна? То изобщо няма нужда от смяна тогава бе човек! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Abso Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Хаха има нещо такова. Скоро не съм я мерил преди около година си беше добре. А маслото го сменям на 15000км. Ама стига с това масло, кажете от каде мога да си намеря компресор за климатика ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 А сега сериозно! Ако колата ти наистина гори така, замисли дали не трябва да я разкараш. Тоя климатик направо ти е бял кахър!!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Abso Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Проблема и е в маслените сегменти и гумичките иначе колата си е перфектна. Да се надяваме че скоро ще спре да го гори, а и някак си не ми се продава. Освен да сменям масло нищо не пипам и сега и климатика де, а и предпочитам да я оправя поне знам че има компресия. Ако я сменя няма гаранция че и другата няма да гори, а може дори да няма и компресия. Доста съм мислил по този въпрос по принцип. Мерси за савета все пак, ама ще пробвам да я излекувам ако не се оправи тогава вече ще я оправя нотариуса. Между другото с какво масло точно ги карате вашите Муцита ??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 "Да се надяваме че скоро ще спре да го гори" - АМИН! С 10W40 ги караме Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Abso Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Това за 10W40 ясно ама каква марка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skaliente Публикувано 22 март 2009 Сподели Публикувано 22 март 2009 Здрасти на всички. Може да го гори дори само да има запушен отдушник отдушник на картера. А колкото за наливането на масло е елементарно и просто за всеки тип мотор се налива масло по каталог и след като я позагреете малко я спирате на равно, пушите една цигара ако пушете разбира се и си поглеждате щеката и каквото е нивото тогава, на такова си я държите и нямате грижи. Моя Colt вече 2 години си го карам така и доливам 600грама на 1000км Леле колега аз си мислех, че моят гори, :icon_doh: а моят гори на десет хиляди километра около 2 литра,а ти искаш да ми кажеш, че доливаш по 600 на хиляда, 6 литра на десет хиляди.Това ми се струва невероятно много и ненормално.Според мен имаш проблем и то доста сериозен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mk224 Публикувано 22 март 2009 Сподели Публикувано 22 март 2009 Леле колега аз си мислех, че моят гори, :icon_doh: а моят гори на десет хиляди километра около 2 литра,а ти искаш да ми кажеш, че доливаш по 600 на хиляда, 6 литра на десет хиляди.Това ми се струва невероятно много и ненормално.Според мен имаш проблем и то доста сериозенВие случайно да не карате Жигули? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.