Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Коя е най-надеждната кола?


Препоръчано мнение

Между другото това е и една от причините за честите повреди на лагерите на главините на тези автомобили (греста се втечнява вследствие прегряването и изхвърля от лагера), между другото тези автомобили кривят основно предни дискове и повреждат лагери на предни главини (това си е нашта статистика от обслужването на тези автомобили), като подкрепа на това твърдение мога да дам че автомобилите с конусно ролкови лагери (Паджеро до 2000, Паджеро Спорт) или автомобилите с лагери които не са капсуловани (първите Каризми и Пинин) въпреки че кривят дискове лагерите рядко се разбиват преди 100 000км пробег.

 

Доколкото си спомням при Галант лагера е така направен че няма как да изхвърли греста.А и това е термогрес, която се слага и на водачите на спирачните апарати и въпреки че там нагряването е такова че би могла не да се втечни ,а да се изпари ,то тя си остава.А като са криви дисковете, лагера се разбива от точно това че върху него започва да се предава освен радиално и аксиално усилие.Самия крив диск ,който лежи върху главината от силната вибрация разбива лагера понеже е лагер-главина,а не отделно. Самия метал от който се произвеждат дисковете е явно несполучлив или впрочем фирмата която ги произвежда за :mitsu-smiley: ,защото е несериозно да се твърди че половината модели са с лошо охлаждане,защото имат същия проблем.Не е и от стила на каране,все пак сме карали и други автомобили.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Единствения дефект при Галант са предните спирачни дискове и склонността им към изкривяване,но това идва по-скоро от неподходящи накладки и лошо охлаждане.

Този така нарече дефект се наблюдава при повечето мощми автомобили и се случва в следствие на високата скорост и последващо рязко спиране (многократно за сравнително кратко време), това е причината да не се охлаждат дисковете и да се получава прегряване вследствие на това се случва и кривенето на дисковете, между другото този проблем го имат Паджеро, Паджеро Спорт, Outlander, Спейс Вагон, според мен това си е от стила на каране а не някакъв конструктивен проблем. Между другото това е и една от причините за честите повреди на лагерите на главините на тези автомобили (греста се втечнява вследствие прегряването и изхвърля от лагера), между другото тези автомобили кривят основно предни дискове и повреждат лагери на предни главини (това си е нашта статистика от обслужването на тези автомобили), като подкрепа на това твърдение мога да дам че автомобилите с конусно ролкови лагери (Паджеро до 2000, Паджеро Спорт) или автомобилите с лагери които не са капсуловани (първите Каризми и Пинин) въпреки че кривят дискове лагерите рядко се разбиват преди 100 000км пробег.

Точно така е............подкрепям напълно твоето твърдение........ :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За конусните лагери които не са каапсуловани се слага високооборотна грес.........тя също така издържа и на голям температурен диапазон, греста която аз ползвам е на Лики Моли или на Мобил, при тях ги дават от -50 до + 130 градуса..........това са за лагери грес........иначе за спир. апарати за водачите ползвам WRUST или нещо такова беше , специална смазка само за спир. апарати и цилиндърчета..........струва 27 лв. 150 мл. :icon_blush:

Иначе за капсулованите лагери не знам каква грес слагат фабрично , но при определени условия тя сее втечнява и омазнява лагера , това значи че я изхвърля въпреки че е капсулован лагера........

на моя Галант имах един ден подобен случай............понеже го ръчках здраво градско малко , а това води и до агресивно спиране ( от 140 км понякога до 0 км./ч. :D ) после като го качих на стойките ,освен че грееха спир. дискове като тиган на котлон, ами лего беше изхвърлила грес от лагера, как познах ли? ми от вътрешната страна на карето беше омазнено ,все една си пръскал течна грес..........

Естествено това беше много малко, но въпреки това е възможно и въпреки това до този момент нямам проблем с лагерите .............. :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За конусните лагери които не са каапсуловани се слага високооборотна грес.........тя също така издържа и на голям температурен диапазон, греста която аз ползвам е на Лики Моли или на Мобил, при тях ги дават от -50 до + 130 градуса..........това са за лагери грес........иначе за спир. апарати за водачите ползвам WRUST или нещо такова беше , специална смазка само за спир. апарати и цилиндърчета..........струва 27 лв. 150 мл. :icon_blush:

Иначе за капсулованите лагери не знам каква грес слагат фабрично , но при определени условия тя сее втечнява и омазнява лагера , това значи че я изхвърля въпреки че е капсулован лагера........

на моя Галант имах един ден подобен случай............понеже го ръчках здраво градско малко , а това води и до агресивно спиране ( от 140 км понякога до 0 км./ч. :D ) после като го качих на стойките ,освен че грееха спир. дискове като тиган на котлон, ами лего беше изхвърлила грес от лагера, как познах ли? ми от вътрешната страна на карето беше омазнено ,все една си пръскал течна грес..........

Естествено това беше много малко, но въпреки това е възможно и въпреки това до този момент нямам проблем с лагерите .............. :first:

 

 

Колеги, при мен колата се кара в режим много различен от описания. 80% за ходене на работа, това са ми 22км на магистрала без никакво спиране. Преди това малко (5км) по селско-планински път, с доста приятни завои за газ, но няма спиране. Имам един СТОП, намаляване за магистралата и само газ. На края изхода е на баир и колата сама спира от 160 до 80, после малко спирачка, и паркирам. Така я карам вече от 24 000км купена до 45 000км сега. Градско карам само много рядко, примерно 5% от пробега е градски. Резултат - дисковете ми нямат промяна на ръба, който е едва забележим с нокет, примерно 0.7мм. Пипал съм джантите след прибиране в нас, те са били студени. Това е, но въпреки това на сменения лагер греста му е изтекла, целият е омаслен отвътре и капсулованата капачка е малко деформирана, като се върти на ръка и запира. Може би претоварването идва от завоите, но все пак колата не се носи като на рали по тези завои, дете карам все пак всеки ден. Та така, за мен това е дефект не от стил на каране в този случай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, при мен колата се кара в режим много различен от описания. 80% за ходене на работа, това са ми 22км на магистрала без никакво спиране. Преди това малко (5км) по селско-планински път, с доста приятни завои за газ, но няма спиране. Имам един СТОП, намаляване за магистралата и само газ. На края изхода е на баир и колата сама спира от 160 до 80, после малко спирачка, и паркирам. Така я карам вече от 24 000км купена до 45 000км сега. Градско карам само много рядко, примерно 5% от пробега е градски. Резултат - дисковете ми нямат промяна на ръба, който е едва забележим с нокет, примерно 0.7мм. Пипал съм джантите след прибиране в нас, те са били студени. Това е, но въпреки това на сменения лагер греста му е изтекла, целият е омаслен отвътре и капсулованата капачка е малко деформирана, като се върти на ръка и запира. Може би претоварването идва от завоите, но все пак колата не се носи като на рали по тези завои, дете карам все пак всеки ден. Та така, за мен това е дефект не от стил на каране в този случай.

Колега, ти явно си пазиш колата, но не знаеш кой и как я е карал преди теб. Ако знаеш коя син как си кара Галанта (като чужда жена) :icon_doh: , направо се чудя как още нищо му няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти явно си пазиш колата, но не знаеш кой и как я е карал преди теб. Ако знаеш коя син как си кара Галанта (като чужда жена) :icon_doh: , направо се чудя как още нищо му няма.

 

Обичам всичко по колата ми :mitsu-smiley: да е в отлично състояние, но искам да ви кажа , че колата съм я избрал с този двигател(V6) заради по-голямото удоволствие от шофирането :plane: . Може да има такива моменти "като чужда жена" при моето шофиране, но това единствено потвърждава темата за най-надеждната кола! :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обичам всичко по колата ми :mitsu-smiley: да е в отлично състояние, но искам да ви кажа , че колата съм я избрал с този двигател(V6) заради по-голямото удоволствие от шофирането :plane: . Може да има такива моменти "като чужда жена" при моето шофиране, но това единствено потвърждава темата за най-надеждната кола! :rulez:

 

 

Да ти е всичко наред по колата означава да инвестираш в нея постоянно. Няма такова нещо като безкрайно и безгрижно удоволствие от Галанти. Еуфорията че имаш най-надеждната кола на планетата е измамна, а да вярваш в митове е вредно. Така че, нека не се заблуждаваме - чупят се по норматив, което разбира се не ги прави лоши коли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ти е всичко наред по колата означава да инвестираш в нея постоянно. Няма такова нещо като безкрайно и безгрижно удоволствие от Галанти. Еуфорията че имаш най-надеждната кола на планетата е измамна, а да вярваш в митове е вредно. Така че, нека не се заблуждаваме - чупят се по норматив, което разбира се не ги прави лоши коли.

 

Позволи ми пак да не се съглася с теб. От десетина години карам само Митсубиши-та и нито една от тях не ми е давала дефект. Не съм засичал колко километри съм им навил, но само на последното Паджеро имам 100 хиляди (за 4 години) без никакъв проблем, като не съм оставал с по-малко от 2 коли едновременно. Изводите можеш и сам да направиш. Не искам да се заяждам, но това е истината. Може би има значение, че съм купувал само такива, които са Made in Japan. :icon_dance: :icon_clap: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Позволи ми пак да не се съглася с теб. От десетина години карам само Митсубиши-та и нито една от тях не ми е давала дефект. Не съм засичал колко километри съм им навил, но само на последното Паджеро имам 100 хиляди (за 4 години) без никакъв проблем, като не съм оставал с по-малко от 2 коли едновременно. Изводите можеш и сам да направиш. Не искам да се заяждам, но това е истината. Може би има значение, че съм купувал само такива, които са Made in Japan. :icon_dance: :icon_clap: :first:

 

Всичко зависи от това какви са ти критериите за "без никакъв проблем". Може това което на мен ми прави впечатление като дефект да е нормално за теб. За мен просто колата да върви не е достатъчно. Дефект според моята дефиниция е всяка проява, различна от състояние "ново, 0км".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ти е всичко наред по колата означава да инвестираш в нея постоянно. Няма такова нещо като безкрайно и безгрижно удоволствие от Галанти. Еуфорията че имаш най-надеждната кола на планетата е измамна, а да вярваш в митове е вредно. Така че, нека не се заблуждаваме - чупят се по норматив, което разбира се не ги прави лоши коли.

aga, наистина не мисля, че точно моята е най-надеждната кола на планетата, но вече ми е ясно колко е качествена и издръжлива след всичко на което съм я тествал. Досега съм инвестирал в нея пари за комплект съеденител, гуми, масла и филтри. Наближава момента за втората смяна на ангр.ремък(180.000км) Мисля,че това си е нормална подръжка за всеки автомобил, а не ми се е налагало да ремонтирам нищо друго, освен часовника който прекъсваше от "студена" спойка. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дефект според моята дефиниция е всяка проява, различна от състояние "ново, 0км".

 

Хе хе, колега, няма такава вещ, машина, автомобил и какъвто и да е уред. Няма нищо вечно, колкото и да ни се иска.

 

Ние самите не сме същите... вземи и погледни една твоя снимка от преди 10 г. Аз вчера го направих по друг повод и сравнението не беше оптимистично :icon_blush: .

 

Гледай по- философски на нещата и имай прдвид, че няма нищо вечно.

Бъди щастлив, че караш прекрасен автомобил, здрав и много по-надежден от масовите автомобили по пътищата. Не се коркай толкова, че ти се е наложило да смениш един лагер.

 

Look at the bright side

:icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D

Хе хе, колега, няма такава вещ, машина, автомобил и какъвто и да е уред. Няма нищо вечно, колкото и да ни се иска.

 

Ние самите не сме същите... вземи и погледни една твоя снимка от преди 10 г. Аз вчера го направих по друг повод и сравнението не беше оптимистично :icon_blush: .

 

Гледай по- философски на нещата и имай прдвид, че няма нищо вечно.

Бъди щастлив, че караш прекрасен автомобил, здрав и много по-надежден от масовите автомобили по пътищата. Не се коркай толкова, че ти се е наложило да смениш един лагер.

 

Look at the bright side

:icon_bye:

 

 

:D :D

Колеги, хайде верно да спрем :D

tmintov, поздрав за теб :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Единствения дефект при Галант са предните спирачни дискове и склонността им към изкривяване,но това идва по-скоро от неподходящи накладки и лошо охлаждане.

Този така нарече дефект се наблюдава при повечето мощми автомобили и се случва в следствие на високата скорост и последващо рязко спиране (многократно за сравнително кратко време), това е причината да не се охлаждат дисковете и да се получава прегряване вследствие на това се случва и кривенето на дисковете, между другото този проблем го имат Паджеро, Паджеро Спорт, Outlander, Спейс Вагон, според мен това си е от стила на каране а не някакъв конструктивен проблем. Между другото това е и една от причините за честите повреди на лагерите на главините на тези автомобили (греста се втечнява вследствие прегряването и изхвърля от лагера), между другото тези автомобили кривят основно предни дискове и повреждат лагери на предни главини (това си е нашта статистика от обслужването на тези автомобили), като подкрепа на това твърдение мога да дам че автомобилите с конусно ролкови лагери (Паджеро до 2000, Паджеро Спорт) или автомобилите с лагери които не са капсуловани (първите Каризми и Пинин) въпреки че кривят дискове лагерите рядко се разбиват преди 100 000км пробег.

 

Съгласен съм с това мнение. Има една специфичност при модела Галант, а тя е кривене на спирачните дискове повече от допустимото. Инженерната грешка е в предната част на калника и подкалника задната част преди вратата. Така се получава, защото топлината трудно излиза при вече нагрятите дискове. Положението се оправя, като се сложат керамични или надупчени дискове със free asbestos накладки от класни фирми с голямо топлинно число. Ето например при новото EVO X как са разрешили проблема.

 

http://www.drive.ru/images/lib/articles/additional/135794.jpeg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с това мнение. Има една специфичност при модела Галант, а тя е кривене на спирачните дискове повече от допустимото.

 

 

Със сигурност може да се направи ако не друго, поне сензор който да мери температурата и да предупреждава ако е много нагрято, като прави "бип-бип-бип" :D . Ще измерва в реално време и безконтактно интензитета на инфрачервеното излъчване (т.е. без инертен топлообмен). Някой ден ще го направя, имаме на работа доста сензорни интерфейси в производство в милиони бройки годишно :D

 

Между другото според мен дисковете се кривят не от процеса на самото спиране, а от натисната спирачка в силно нагрято спряло положение - налице е температурен градиент в равнината перпендикулярна на оста на диска, и едностранно приложена сила. Не съм убеден че ако се натисне спирачката докрай, примерно от 200 до 60, и се отпусне плавно, нещо ще му се случи. Но ако се спре напълно и се държи натисната няколко минути, сигурно ще се изкриви тъй като са налице 1) условия за пластична деформация 2) едностранно приложена сила 3) температурен градиент

 

:D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото според мен дисковете се кривят не от процеса на самото спиране, а от натисната спирачка в силно нагрято спряло положение - налице е температурен градиент в равнината перпендикулярна на оста на диска, и едностранно приложена сила. Не съм убеден че ако се натисне спирачката докрай, примерно от 200 до 60, и се отпусне плавно, нещо ще му се случи. Но ако се спре напълно и се държи натисната няколко минути, сигурно ще се изкриви тъй като са налице 1) условия за пластична деформация 2) едностранно приложена сила 3) температурен градиент

 

:D :D

 

Точно така би трябвало да е.Поне навсякъде каквото съм чел,го описват точно по този начин.Самите накладки огъват дисковете.Дисковете които изкривих, аз поне съм сигурен,че не е имало слизане по баир и минаване през локви,както ми го обясняват всички майстори . А по-скоро от 160 спиране на светофар.А може би са и прекалено дебели и трудно отдават температурата.Но също така зависи и от накладките.Колкото по твърди толкова по лошо и по-голяма вероятност за изкривяване на дисковете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А правил ли е някой - бях гледал схеми за това - слага се една тръба отпред на предните дискове, която служи като въздуховод да ги обдухва с повече въздух при движение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото според мен дисковете се кривят не от процеса на самото спиране, а от натисната спирачка в силно нагрято спряло положение - налице е температурен градиент в равнината перпендикулярна на оста на диска, и едностранно приложена сила.

Колега, спирачните апарати се движат спрямо диска - и силата се прига от двете страни. Не може да се изкриви от натискане, освен ако не е налице клеасване на водачите по които се движат апаратите.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, спирачните апарати се движат спрямо диска - и силата се прига от двете страни. Не може да се изкриви от натискане, освен ако не е налице клеасване на водачите по които се движат апаратите.

 

със сигурност има разликова остатъчна сила, която действа огъващо - това не е фина механика все пак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А правил ли е някой - бях гледал схеми за това - слага се една тръба отпред на предните дискове, която служи като въздуховод да ги обдухва с повече въздух при движение?

 

Става сигурно...

Може и с някакви джанти които имат спици подобни на пропелер :D Но нали проблема идва като се спре :D

 

Аз мисля да си сложа инфраред сензор който да писка ако се нагреят много, това поне много лесно мога да го направя и да го махна ако няма полза. Дори може да се измерва излъчването зад корите, при това без никаква механична калибрация и позициониране, само в софтуера. :D Подобна ситуация на екстремно спиране не е нормална и трябва да има индикация на температурата на спирачките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Става сигурно...

Може и с някакви джанти които имат спици подобни на пропелер :D Но нали проблема идва като се спре :D

 

Аз мисля да си сложа инфраред сензор който да писка ако се нагреят много, това поне много лесно мога да го направя и да го махна ако няма полза. Дори може да се измерва излъчването зад корите, при това без никаква механична калибрация и позициониране, само в софтуера. :D Подобна ситуация на екстремно спиране не е нормална и трябва да има индикация на температурата на спирачките.

 

А при теб,отзад с дискове или барабани е ?И кривили ли са ти се предните дискове ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това имах в предвид

http://img68.imageshack.us/img68/193/ductsf6.th.jpg

 

Мнения? Дали би имало някакъв ефект? Препоръчват също махане на щита за прах /той и без това е изгнил при мен :icon_blush: /

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А при теб,отзад с дискове или барабани е ?И кривили ли са ти се предните дискове ?

 

При мен няма криви дискове, за късмет! На 45 000км има под 1мм ръб на диска и накладките не са сменяни даже, има около 2% разлика в спирачните моменти на ляво-дясно колело според документа от год. преглед - кара се 80% на магистрала. Сигурно и догодина пак с тези накладки.

 

Накъде бях чел, че вариантите след 2001 имали някаква промяна, и кривели по-малко. Това може да се провери, стига някой да има ъпдейтната база данни с парт номерата - може би Мирослав.

 

Отзад е с дискови...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля да си сложа инфраред сензор който да писка ако се нагреят много, това поне много лесно мога да го направя и да го махна ако няма полза. Дори може да се измерва излъчването зад корите, при това без никаква механична калибрация и позициониране, само в софтуера. :D Подобна ситуация на екстремно спиране не е нормална и трябва да има индикация на температурата на спирачките.

И какво ще направиш като имаш тази индикация? Ако по време на екстремно спиране вземе да бибипка ще отпуснеш спирачката, така ли? Това което предлагаш е само индикатор на температурата но е пасивно. Не прави нищо за да реши проблема, а само те оведомява.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво ще направиш като имаш тази индикация? Ако по време на екстремно спиране вземе да бибипка ще отпуснеш спирачката, така ли? Това което предлагаш е само индикатор на температурата но е пасивно. Не прави нищо за да реши проблема, а само те оведомява.

 

Разбира се! Ако се налага спиране, няма как, но има много ситуации в които може да се избегне ненужно изпичане - един вид предупреждение за смяна на 'стила'. При всички положения по-ниската скорост, по-голямата дистанция, използване на скорости при слизане от баир, и т.н. са фактори в полза на спирачките и такъв сензор би напомнял за това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...