japanfen Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 И каква е функцията на този фото сензор? На мен никога не ми е замръзвало стъклото от вътре, а днес например беше -8 градуса сутринта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 Зависи каква е влажността на въздуха и дали не си внесъл влага отвън (малко сняг по подметките например); И каква е функцията на този фото сензор? Предполагам изпраща светлина към стъклото, тази светлина се отразява като е запотено, сензора вижда "петното" и насочва топлия въздух автоматично и усилва вентилатора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japanfen Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 Във Варна влажността е голяма, има и сняг от време на време. Влизал съм много пъти със сняг и стелките се пълнят с вода после, но нямам спомен на която и да е кола да ми е замръзвало някога стъклото от вътре, интересно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 Май не е точно така, както си го мислих или моя е изгорял. Някой ако има такъв сензор да го снима на тъмно, да разберем как работи.http://img175.imageshack.us/img175/608/dsc08752ub9.th.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 Май не е точно така, както си го мислих или моя е изгорял. Накой ако има такъв сензор да го снима на тъмно да разберем как работи.Този сензор не 'проверява' дали ти е запотено стъклото. Просто 'мери' колко е слънчево навън, за да контролира по този начин работата на климатика, компенсирайки затоплянето на вътрешното пространство от слънчевите лъчи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
наката Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 Днес сутринта, при външна температура от -8 градуса, направо се шашнах, като видях задното стъкло на комбито "изрисувано" цялото с ледени цветенца. При това ОТ ВЪТРЕШНАТА СТРАНА, към купето. Предния ден бях доста в движение, като влизах и излизах често от колата, при което естествено вкарвах и снежец. Сигурно съм вкарал повечко влага вътре в купето, която е останала непроветрена. Относно изпотяването - на моя Галант ('97, комби, 2.0/16V) съм забелязал, че като пътуваме вътре 3-4 човека по-дълго време (примерно около 30 мин.), предното стъкло остава запотено точно в областта около винетката дори при пусната система за почистване на изпотяването. Смятам да сваля винетката и да пробвам дали тя не оказва влияние на датчика на климатроника (доколкото има такъв), както отбеляза колегата Milen_z. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 Е нали си има сензор за температурата в купето. Вижда ми се безсмислено, а и да се топлиш със слънчева енергия... http://img89.imageshack.us/img89/8826/photoskc3.gif Също ми е интересно йонизатора на климатроника не трябва ли да отделя влагата, от въздуха, който минава от там ? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e9/Water_molecule_dimensions.svg/180px-Water_molecule_dimensions.svg.png Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 Е нали си има сензор за температурата в купето. Вижда ми се безсмислено, а и да се топлиш със слънчева енергия...Не се топлиш със слънчева енергия, а компенсира затоплянето от слънчевите лъчи. Нали се сещаш че като е много слънчево, в колата става като парник. Точно този сензор 'казва' на климатика - навън е слънчево, духай по-силно, ако искаш да поддържаш същата температура, вместо да чакаш вътрешния температурен сензор да отчете, че температурата на въздуха се покачва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 Става като парник, ако е била спряна и тогава вътре всичко е нагрято. Когато е в движение винаги вкарва някакъв въздух вътре... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japanfen Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 За вътрешния температурен сензор, мисля че отчита много бързо и не чака да стане парник в купето. Лятото когато колата е на сянка, дори за 5 секунди само, веднага отчита и се намаля вентилатора, и като изляза на слънце е пак на макс. За съжаление зимата не отчита така моментално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 10 януари 2009 Сподели Публикувано 10 януари 2009 Смятам да сваля винетката и да пробвам дали тя не оказва влияние на датчика на климатроника (доколкото има такъв), както отбеляза колегата Milen_z. Този датчик се намира в средата на таблото на около 3см от стъклото, затова не си сваляй винетката. Това, за което говори Къната, има голяма логика, защото когато човек е под слънчевите лъчи, тялото му се затопля доста повече и по-бързо, отколкото се затопля въздуха в купето. В смисъл, че когато е слънчев деня на шофьора му е по-топло, отколкото си мисли климатроника. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 11 януари 2009 Сподели Публикувано 11 януари 2009 Относно изпотяването - на моя Галант ('97, комби, 2.0/16V) съм забелязал, че като пътуваме вътре 3-4 човека по-дълго време (примерно около 30 мин.), предното стъкло остава запотено точно в областта около винетката дори при пусната система за почистване на изпотяването. Смятам да сваля винетката и да пробвам дали тя не оказва влияние на датчика на климатроника (доколкото има такъв), както отбеляза колегата Milen_z. И при мен там си е запотено стъклото, явно въздуха не отива докрай през въздуховода за стъклото... Иначе като обдухва по-дълго време и се маха това изпотяване, но значително по-бавно от колкото страната на шофьора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japanfen Публикувано 11 януари 2009 Сподели Публикувано 11 януари 2009 И при мен там си е запотено стъклото, явно въздуха не отива докрай през въздуховода за стъклото... Иначе като обдухва по-дълго време и се маха това изпотяване, но значително по-бавно от колкото страната на шофьора. Това е интересно, за климатик ли става въпрос или климатроник? Аз като пусна системата за стъклата, се оправя изпотеното от задният прозорец за 5 минути, без да пускам реотаните, а предните се оправят за секунди буквално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 11 януари 2009 Сподели Публикувано 11 януари 2009 Аз като пусна системата за стъклата, се оправя изпотеното от задният прозорец за 5 минути, без да пускам реотаните, а предните се оправят за секунди буквално. Има ли печка вътре или поне горелка?Аз онзи ден не можах 15 мин. да изчистя заледеното отвътре... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japanfen Публикувано 11 януари 2009 Сподели Публикувано 11 януари 2009 Има ли печка вътре или поне горелка ? Аз онзи ден немога 15мин да изчистя заледеното отвътре... Не знам какво да ти кажа, за 15 мин. е баня вътре, за какъв лед говориш? Няма никакви печки, има парно и копче за стъклата, с включването му тръгва и компресора и не знам какво прави, но е факт, че не остава запотено нито едно стъкло. Ти за Галант ли говориш или за друга кола? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 11 януари 2009 Сподели Публикувано 11 януари 2009 Значи трябва да взема да си намеря един климатроник от Галант. При мен при -10 (на дисплея), някъде за повече от 5 мин стопля, не за секунди. Твоя сигурно има печка (като екстра, не че ти си наврял вътре). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 11 януари 2009 Сподели Публикувано 11 януари 2009 Не знам какво да ти кажа, за 15 мин. е баня вътре, за какъв лед говориш. Няма никакви печки , има парно и копче за стъклата, с включването му тръгва и компресора и не знам какво прави, но е факт че не остава запотено нито едно стъкло. Ти за Галант ли говориш или за друга кола? Вероятно говори за друга кола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
наката Публикувано 11 януари 2009 Сподели Публикувано 11 януари 2009 Като сме на тема парно... Колеги, бихте ли споделили кога при вашите Галанти с климатроник започва да духа топлия въздух в купето? Имам предвид след запалването на двигателя вентилатора кога увеличава силата на духането си, особено сега в студеното време? При мен (Галант '97, 2.0/16V, с ръчни скорости) това става когато двигателят загрее до около 40 градуса, което става след изминаване на 2-3 км. Установил съм го с помощта на газовата уредба - тя е настроена да обръща автоматично от бензин на газ при 40 градуса, а двата процеса започват почти едновременно. До тогава (т.е. при още не загрял до нормална работна температура двигател) индикацията на работата на вентилатора е три чертички, а градусите са настроени на 19 или 20. Не вярвам да има връзка времето, когато вентилаторът увеличи силата на работата си с включването на ГИ-то, но е факт това съвпадение в работата им. Интересно ми е да разбера как работи парното при други Галанти, още повече, че колегата miki скоро повдигна този въпрос в отделна тема, но нямаше особена активност на мненията там.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 11 януари 2009 Сподели Публикувано 11 януари 2009 Това е интересно, за климатик ли става въпрос или климатроник? Аз като пусна системата за стъклата, се оправя изпотеното от задният прозорец за 5 минути, без да пускам реотаните, а предните се оправят за секунди буквално.За климатроник: при обдухване на стъклото, от страната на пътника остава в ъгъла едно прилично голямо петно запотяване, което доста бавно изчезва. Иначе самото стъкло почва почти веднага да го чисти - от тази гледна точа няма грешка. Аз дори нямам стъргалка за лед в колата, докато тръгна и вече е почнало да разтапя. П.П.: Сега видях, че си писал за компресора, на мен компресора не ми работи - просто няма фреон в системата. Изпуска от едно съединение, така и не остана време да го оправя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 12 януари 2009 Сподели Публикувано 12 януари 2009 Такааа... аз съм с Галант, 1998г. 2.5 мотор, комби с климатроник. Относно запотените прозорци и функцията за изсушаване, то, ако я пусна на външен цикъл на максимална сила, за около 15-30 секунди издухва всичко. Буквално се вижда как се вдига нагоре изпотеното. Ако има лед - за около 1-2 мин, при топъл двигател. Ако пусна сушенето, но през вътрешен цикъл, за около минута отново го изсушава. Да обясня малко за хората, които се чудят на какъв принцип работи тази функция. Специално съм го търсил и съм чел по темата. При включване на функцията, повечето автомобили, освен Мицубишитата, включват и работят само и единствено на максимална температура. При нас може да се регулира, но принципът на действие е идентичен -> взетият от климатроника въздух първо се охлажда до възможно най-ниската температура, с помощта на компресора на климатика, след което го вкарва през системата за затопляне и го качва до най-високата възможна температура. Резултатът от това двойно прехвърляне е, че въздухът става много сух, тъй като всичката влага се кондензира. Резултатът - топъл сух въздух, който за секунди изсушава, независимо дали е външен или вътрешен за купето въздуха. А относно това кога започва да духа топло от парното. Аз си имам един принцип, който ми е останал като навик от дизеловия Лансер и от препоръка на предишния собственик, когато купих колата - докато оборотите не паднат на около 1000-1100 максимум, не вкарвам на скорост. В зависимост от външната температура, това става за между 1 и 5 минути. Дори навън да е 30 градуса, пак я задържам за около минута, докато обърне водата в системата. Тази сутрин, на -11 градуса, седях почти 5 минути. Като се има предвид, че заедно с това си пускам подгряването на седалката и задните реотани, то докато изстържа стъклата, вътре вече е приятно за сядане и задното стъкло - чисто. След това, когато тръгна, докато не качи поне 50 градуса, колата не я вдигам на повече от 2100-2300 оборота. Това става за около 2км (общо между 3-7 минути след запалването). Тогава вече пускам и парното, което започва да духа много топъл въздух и затопля за около 5 минути автомобилът дотолкова, че да стоя без яке, дори през зимата. Днес му отне повечко, докато затопли - почти 15 минути, но при тези температури, дори когато духа топло, то самите прозорци охлаждат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigadiro Публикувано 12 януари 2009 Сподели Публикувано 12 януари 2009 За климатроник: при обдухване на стъклото, от страната на пътника остава в ъгъла едно прилично голямо петно запотяване, което доста бавно изчезва.И при мен го има въпросното петно :icon_hmm: Отначало си мислех, че въздуховода не подава въздух. Но не е така. "Духа" си нормално, зависи от степента на вентилатора. Помислих, че проблема е само при мен, но май има доста колеги с подобно оплакване... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 12 януари 2009 Сподели Публикувано 12 януари 2009 И при мен го има въпросното петно :icon_hmm: Отначало си мислех, че въздуховода не подава въздух. Но не е така. "Духа" си нормално, зависи от степента на вентилатора. Помислих, че проблема е само при мен, но май има доста колеги с подобно оплакване...Колеги, на мен пък ми направи впечатление, че усещам топлото духане, когато завивам, тоест когато колата е в средата на градски завой (с ниска скорост) усещам топлината от централните въздуховоди много, много по-осезаемо.... Говоря за напълно загряла кола в движение. Много странна работа.... както си карам на 23 градуса на принудителен режим на първа степен на вентилатора без компресор... и като тръгна да правя завоя с ниска скорост изведнъж едни горещи талази усещам... Озадачаващо е малко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 12 януари 2009 Сподели Публикувано 12 януари 2009 Колеги, на мен пък ми направи впечатление, че усещам топлото духане, когато завивам, тоест когато колата е в средата на градски завой (с ниска скорост) усещам топлината от централните въздуховоди много, много по-осезаемо.... Говоря за напълно загряла кола в движение. Много странна работа.... както си карам на 23 градуса на принудителен режим на първа степен на вентилатора без компресор... и като тръгна да правя завоя с ниска скорост изведнъж едни горещи талази усещам... Озадачаващо е малко.Така, като се замисля, може би и при мен има нещо подобно. На мен примерно ми е направило впечатление друго нещо - някой път при еднакви градуси духа по-топло, а друг път по-студено, и не става въпрос за дълго каране. В това студено време обикновено минавам по, около 30 - 40 км на ден с почивки. Поздрави на всички... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japanfen Публикувано 12 януари 2009 Сподели Публикувано 12 януари 2009 Този датчик се намира в средата на таблото на около 3см от стъклото, затова не си сваляй винетката. Това, за което говори Къната, има голяма логика, защото когато човек е под слънчевите лъчи, тялото му се затопля доста повече и по-бързо, отколкото се затопля въздуха в купето. В смисъл, че когато е слънчев деня на шофьора му е по-топло, отколкото си мисли климатроника. Така е наистина, но не съм обръщал внимание. Сега разбирам защо като мина през сянка лятото и веднага реагира климатика и се намаля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 12 януари 2009 Сподели Публикувано 12 януари 2009 Парното на нашите коли е невероятно! От Кино Арена-запад до Сливница вече започва да се усеща в тези студове. Вярно е, че са 4 светофара за 1,5 км, но се минават за 4-5 мин. Иначе докато стигна до Новотела - вече съм потен. За най-много 12-15 мин. Това парно може да те изпари! И си е само парно, включено е винаги на приход на външен въздух, никакви климатроници, нищо. Само прост климатик, което ми напомня, че трябва да го включа скоро за профилактика...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.