Премини към съдържание

Зимни гуми Gislaved


kim69

Препоръчано мнение

http://www.conti-online.com/generator/www/...ter_ef3_en.html

 

Много суперлативи прочетох за тези гуми. Някой има ли впечатления от тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.conti-online.com/generator/www/...ter_ef3_en.html

 

Много суперлативи прочетох за тези гуми. Някой има ли впечатления от тях.

 

И на мен много ми ги хвалиха , ама само тези дето ги продават .

Не съм чул добра дума обаче от някой който ги е карал по снега .

 

Според тест на ADAC http://news.automedia.bg/read/5144.html ги дават не препоръчителни.

 

Всеки сам да си прави изводи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък из други форуми четох много добри мнения от хора, които са ги ползвали. Особено за сняг били много добри. Незнам, явно колкото хора, толкова и мнения :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен много ми ги хвалиха , ама само тези дето ги продават .

Не съм чул добра дума обаче от някой който ги е карал по снега .

 

На мен ми хвалиха много тъгАра и още някакви, които ако ги има там ще е в графа "не се препоръчва", .

 

Гледам вече във всеки раздел цъфна по едена тема "Зимни гуми", чак сега ли се сещате като ще почва яката лед и сняг?

 

Аз си взех Kumho I`Zen (асиметрични), другите гуми бяха с доставка до 3 дена. Горе-долу съм доволен на мокър път, на лед има още малко какво да се иска, на сняг не съм тествал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези Gislaved приличат много като шарка на моите Тойо-та http://blog.yavor.info/images/tosn941.jpg

Грайфера е компромисен вариант между поведение на дъжд, кал и сняг, както и високи скорости. Не очаквайте чудеса в дълбокия сняг с тези гуми. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Може ли някой колега да поясни къде в големите градове се кара в дълбок сняг?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Босе много си прав, както винаги :good: Самo не разбирам защо всесезонното Тойо е с по-зимна шарка http://www.opony.com.pl/opony/foto_new/toyo_variov1.jpg :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой колега да поясни къде в големите градове се кара в дълбок сняг?

 

 

По малките улички, преди да ги очистят (ако изобщо ги чистят в някои градове);

 

Шарката не прави гумата, а сместа от която е направена и до колко е подходяща за зимните условия;

 

За шарката на гумите - има значение само при много мокър път или сняг (не лед). От много по-голямо значение е материала на гумата - като пример - някои от гумите, които не се препоръчват имат почти идентична шарка с тези които се препоръчват и са на известни производители, но шарката не е всичко...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Мога да направя съпоставка на Гиславед с Тойо.

 

Имал съм и от двете фирми гуми.

 

Защо избирам Тойо?

Говорим за всесезонната гума Toyo Vario V2.

 

Истината е една - винаги е по-добре да се кара със зимни и летни гуми в умерения климат, в който се намира България.

Обаче в средната част на Япония е същото, като в нашата страна. Японските специалисти изработиха преди няколко години няколко вида гуми от елитните им производители, които направих революция в разбирането за зимни и летни гуми. Те направиха нова смес на каучук със силикон в пропорция над 60% в полза на силикона. Този тип гуми са със усилен борд и с милиметър и половина, до два, уголемен грайфер. Те са за кал, сняг, слънце и дъжд. Това е точно за България. Кал има колкото искаш по мръсните ни пътища, сняг има само в планинските райони, а в големите градове се изчиства веднага и се кара повече на мокро. Само по малките улички по кварталите не чистят, но колите го разнасят и след 2 дена няма сняг, а киша, като освен това се кара с не повече от 5-10 км в час по тях. За лед не става въпрос. Зимните гуми не са за лед! Нека ясно се разбере веднъж завинаги това! На лед се кара само с вериги или по-точно с шипове, които са забранени в България! :)

Toyo Vario V2 притежава всички тези показатели, като е с чисто зимна шарка, която се кара успешно лятото, без да се втвърди каучука и гумата да "изгори". В следствие на милиони проби е намален и шума, доколкото може да се се намали за зимна шарка.

Защо избирам този тип гума?

Защото ми спестява доста пари, без да се самообвинявам, че правя компромис със зимни гуми лятото и обратното. Те дават отлична сигурност. Пробвал съм ги в какви ли не ситуации. Карам ски от дете. Това ми е страст. Преминавал съм с тях зимата на Банско, преди да направят кабинковия лифт. За запознатите, знаят за какво говоря. Това са планински завои, които са напълно в зимни условия и то доста тежки. Гумата се държи отлично и лятото, на почти разтопения асфалт.

И така минават 4 години - по две зими и две лета. До тогава гумата има живот в нея. След това се подменя, защото загубва качествата си и се изтърква. Добрите гуми се изхабяват. Грешно е мнението, че не изтърканата гума за примерно 4 години е нещо за хвалене от собствениците им. Точно обратното.

През това време съм си спестил "въртенето" на гумите с джантите на зимни с летни и безкрайните опашки по гумаджийниците по време на тези периоди. Просто съм забравил за тях.

Тук не важи поговорката "Скъп на триците, евтин на брашното".

Просто избор на рационалност. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мога да направя съпоставка на Гиславед с Тойо.

 

Имал съм и от двете фирми гуми.

 

Защо избирам Тойо?

Говорим за всесезонната гума Toyo Vario V2.

 

 

Тук не важи поговорката "Скъп на триците, евтин на брашното".

Просто избор на рационалност. :)

 

 

Нещо не мога да се съглася... не става дума за конкретната марка, а по принцип за всесезонните.

Аз правя разликата между всесезонна и зимна по следния начин. Уличката на която живея е под голям наклон и зимата преди да я почистят, с всесезонни гуми просто няма тръгване, дори обратно - колата тръгва назад от спряло положение. Не знам дали си го представяш, няма начин да спре освен в канавката. Така става с всесезонна гума. На същата поледица, изкарвам другата кола със стари зимни гуми. Не само че не тръгва назад, ами успешно, макар и с доста труд, потегля нагоре. Затова аз никога няма да сложа всесезонни. Може пък Тойо да са някакво чудо, кой знае...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе и аз съм за зимни и летни гуми. Градовете са си градове, ама 5 пъти може да дойде ред да се кача на Витоша да пусна едни ски и ще се видя в приключеие....

Всесезонните може да стават за Варна и Бургас, но за тук - не...

Всъщност не знам, може би повечето хора карат само градско, аз не съм от тях (колкото и да съм се кротнал напоследък)

Другото за София е, че няма баири (изключвам Район Витоша, те трябва да са със зимни). Иначе в града на равното - може и да може.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Може пък Тойо да са някакво чудо, кой знае...

 

Не са никакво чудо. Просто са със силикон и зимна шарка. Чети внимателно поста ми. Ако си с лятна шарка нямаш шанс на снега.

Твоите не са всесезонни гуми, а летни, които често с рекламен трик им казват всесезонни.

 

 

Всесезонните може да стават за Варна и Бургас, но за тук - не...

 

Точно за тук стават, но аз съм се отказал да обяснявам повече.

Японците имат една много добра поговорка, позната ни и в България "Ще дойдеш и ти на моето".

Живи и здрави.

Всеки с мнението си. :icon_thumbup:

 

http://www.oeamtc.at/netautor/html_seiten/reifentests/winter2007/155/Toyo.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е така, не знам... От лятното Тойо съм супер доволен! А за зимата ме обу кума с .... няма да казвам марката, ама на харизан кон, нали знаеш.... Шуми, не се седи в колата! На мокро - спират, за снега - ще видим.....

И пак зависи от километрите, пътя, (не)чистенето.... Нали знаеш - София - Търново - Сливен..... И като се наложи зимата да минеш Сливен-Елена....... Мале, до април седи снега на усойното.... Аз затова.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм с Гиславед 2г. ЮроФрост модела. На мокро се пързалят доста, на сняг са супер. На лед не съм ги карал, тоест изобщо не разбирам колегите, които коментират поведение на гумата, на лед. Аз съм навит, като завали сняг и някъде се заледи, да ходя да ми покажат техните гуми на лед, какво "поведение" имат, освен да се пързалят? Аз съм се убедил, че ако не е шип, няма какво друго да ти помогне. На лед колата си се пързаля, ако ще гумата да е топ модел на Мишлен. Няма гума, нормална която изобщо да има поведение на лед, говорят за някои видове гуми, че имали пори, те правели вакум, тинтириминтири :), такова пързаляне пада на лед, че няма на къде...

 

Държа да отбележа, че не се заяждам, а просто някой колега да не се подведе. Няма гума, която да има каквото и да е сцепление на ЛЕД, говорим за ИСТИНСКИ ЛЕД, не отъпкан сняг, малко сняг с лед и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,и аз да се включа в дебата,по мое и всеобщо мнение компромиси с гуми не бива да се правят,лятото с летни а зимата със зимни гуми.Пробвал съм доста модели зимни гуми и най-очарован останах от "ВРЕДЩАЙН"-СНОУТРАК.Миналата зима се качих 6 пъти до Мальовица в най големия сняг,2 пъти дърпах закъсали и гумите не ме предадоха,в завой се държат точно по треакторията по която трябва а дали е сухо ,мокро или заснежено то май-май гумите въобще не ги интересува.Преди това карах с "МИШЛЕН",а на служебната кола смених "ГУДИЪР"и "БФ ГУДРИЧ".Пробвал съм и Корморан и Сава.От скоро карам Галант който е обут с Дънлоп и сега пак ще си купувам Вредщайн понеже от всичко което изредих все има ОЩЕ какво да се желае.На лед най-добрата гума е мноооооого ниската скорост за в града или вериги по планините.Весели празници и разумно каране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно объркването идва от голямата разлика между Гиславед НордФрост 3, и Гиславед ЮроФрост3.

 

Аз съм карал с НордФрост3 с предишната ми кола (Роувър 75) - 4 зими в София и 4 дена от всяка седмица съм бил горе на Витоша. С 4 такива гуми Роувъра нагоре катереше по-добре от много паркетни джипове и съмстигал до горе в снегове в които съм оставал по пътя закъсали фронтери (ни най-малко не преувеличавам).. е и разните му там тракшъни и пр. помагат. НордФрост 3 е гумата за сняг и лед - абсолютно и непоклатимо съм убеден. НО гумата е много мека и не е за скорости над 160 и бързо взимане на завои. На мокро е също много добра.. изобщо - това е гумата за зимна София.

Обаче.. това е единсвената им хубава гума. Юрофрост 3 е направена по-малко агресивна.. уж не толкова за скандинавски зими, колкото за централно и южно европейски, но според повечето ревюта гумата не е добра наистина.

След добрия опит от зимните нордфрост, реших да пробвам и с летен Гиславед (спийд 506 май се казваше) - много лоша гума - шумна, неравномерно и бързо износваща се.. на 2рата година почнаха да се откъсват парченца.

 

Другото кофти при НордФрост 3, е това че се внася по-малко и ако стане беля може и да не намериш 1 гума от твоя размер в средата на зимата. На мен ми се случи последната зима да сцепя 1 в Сф, и после не намерих .. и се наложи да заменя с Пирели Уинтеркарвинг (почти същата шарка, само че малко по-твърда (за 190)).

 

Така че:

Гиславед Норд Фрост 3 - агресивна зиман гума - силно препоръчвам

Пирели уинтеркарвинг - почти същата (малко по-добра на сух асфалт) - препоръчвам като алтернатива

обаче Гиславед ЮроФрост 3 - не препоръчвана.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

В момента съм с 4 гиславед юро фрост 3. Като за 95 лв гумата бива. Напълно безшумни са, това им е доброто. На сняг и студено мокро се държат добре, на киша и лед не. Но ако човек може да си позволи малко повече пари и да вземе по-висок клас, няма да сбърка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз също карам вече втора зима с ГИСЛАВЕД и съм много доволен. До сеге несъм имал проблеми, държат се доста добре на пътя. До колкото си спомням ги взех около 100 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...