Премини към съдържание

Кога е време за смяна на свещи на Каризма


maimun-m

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги.

Извинявам се за повтаряне на темата и въпроса, но като човек не знае пита....Тъй като не съм сменял все още свещите, пък мина една година от покупката на "перлата", при ~ 9 300 км. Свещите не са със загар или каквото и да е било, нямам проблеми с палене(поне за сега, да чукна на дърво) и/или с движението(присецване), но тук .....................(съжалявам за дългият линк, но така излезе..) е посочено, че е добре да се сменят на 25 хил.км. Исках да попитам дали трябва да ги сменя, тъй като вече смяних другите консумативи и предпочитам да не се появи някой дразнещ проблем или да не може да запаля зимата .

Също така в други теми се споменава за смяна и на кабелите за свещите. Нужно ли е и те да се сменят, при положение, че нямам "утечка", както и посочените по - горе проблеми, тъй като в момента 130-150 лв. излишни не ми се намират (световната криза се усеща :icon_blush: )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ! Вземи го изтрий тоя линк, и без това не работи, че нещо ми се струва че монитора ми е станал много малък...... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

щом едно нещо си работи добре - не го пипай. :icon_dance:

Добре е да имаш комплект свещи под ръка, но не е проблем ако ги купиш чак когато старите сдадат багажа...

Още повече, свещи се намират - поръчваш на Miroslav днес, утре идват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

щом едно нещо си работи добре - не го пипай. :icon_dance:

Добре е да имаш комплект свещи под ръка, но не е проблем ако ги купиш чак когато старите сдадат багажа...

Още повече, свещи се намират - поръчваш на Miroslav днес, утре идват.

 

Задължителна смяна на свещите на 1.6 мотора през 25 000км, ако не се направи се повишава напрежението при което възниква разряд (искра), а това унищожава запалителните бобини, които са доста скъпи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задължителна смяна на свещите на 1.6 мотора през 25 000км, ако не се направи се повишава напрежението при което възниква разряд (искра), а това унищожава запалителните бобини, които са доста скъпи.

Aga, точно това четох и аз в поста, който се опитах да копна, но май доста голям беше линка, та не го виждам....както и да е, там също имаше мнение (ако не се лъжа от Светльо, но може и да се бъркам), че на 25 К км е добре да се сменят....

Каризма ми е 1,8; 116 кс, но пак си мисля, че ставаше въпрос за същата модификация. За съжаление не успях да намеря темата. В същата тема, Мирослав посочи, че цената на NGK в Ратола е ~ 30 лв., така де, не е толкова много, а не искам да стане по - голямата беля (бобини).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
Задължителна смяна на свещите на 1.6 мотора през 25 000км, ако не се направи се повишава напрежението при което възниква разряд (искра), а това унищожава запалителните бобини, които са доста скъпи.

 

Разрядното напрежение зависи най-вече от искровата междина и ако се регулира на теория би трябвало да няма проблем, освен ако електродите не са на специани свещи с някакво покритие. Друг е въпроса че изолационните свойствата на диелектрика на свеща намаляват от наслагванията и именно там може да се получи пробива и тежките последствия. Третия вариант е ако свеща е с резистор, той да изгори и индуцираното напрежение в бобината да се увеличи и да предизвика пробив в изоляцията (май точно това става, но не съм много запознат);

За 1.6 и 1.8 май няма такива строги изисквания към свещите.

 

Тези на BERU ми се виждат свестни, а и с 4 електрода , времето за износване на електрода ще е значително по-дълго:

http://drive.bg/index.php?ModelId=4485&cPath=5_52

Някой ако може да даде линк от където да си поръчам прословутите иридиеви свещи с резистор на NGK, защото ако тръгна да търся или намя да дамеря и ще си остана с обикалянето или ще ме одерат жив за тях...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днеска проучих как стои въпроса с намирането на свещите. Казаха най-евтиното, където можеха да намерят такива -62лв. бройката т.е. двойно. Трябва да взема да ги видя в какво състояние са моите и евентуално да поръчвам с куриер, иначе се е видяло че няма да я бъде. И какво точно трябва да е растоянието при GDI ?

 

Към модератора: Ако можех да редактирам предишното, щах да го направя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Чети тук

 

:link:

 

Какви свещи за Мицубиши?

 

IZFR6B с GAP 0,6 – 0,8

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях гледал в една Autodata - 0.5 до 0.6 или нещо такова за IZFR6B. С две думи 0.6 да го речем със сигурност, докато някой не го опровергае. Утре ще видя за какво иде реч, ако не е голям студ...

 

http://i.data.bg/08/11/29/1269876_orig.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,може ли някой да ми каже какви свещи(задължително искам да са иридиеви)трябва да сложа на моето мицу 1.8,16V,116к.с;Интересуват ме цени,номерата на свещите и всякакви показатели по които да търся.Благодаря ви предварително :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези вторите BERU от линка който съм дал изглеждат добри.

 

Иначе ако отидеш в магазина ще ти кажат това, само че ще отворят един голям тефтер (каталог :D);

 

http://i.data.bg/08/11/29/1270074_orig.jpg

 

По принцип се препоръчват DENSO или NGK.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво толкова се чудите не мога да разбера. Свещите за ГДИ са само едни NGK IZFR6B GAP 0.6. Всичко останало е компромис. По каталозите могат да се видят много странни неща, и каквито и свещи да сложите ще запали и ще върви. Ама това са общи понятия, от вървене до вървене има голяма разлика. В началото и аз търсих много алтернативи, не защото ми се виждаше скъпо 170лв за комплект свещи, ами защото не можах да ги намеря......Пробвах какви ли не, е не е същото, разликата е огромна. Кои с какви свещи ще кара си е негова работа, само гледайте разстоянието да е близко до това на оригиналните.

Казах в началото защото ГДИ карам от 2000год. И съм се нагледал на всякакви експерименти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво толкова се чудите не мога да разбера. Свещите за ГДИ са само едни NGK IZFR6B GAP 0.6. Всичко останало е компромис. По каталозите могат да се видят много странни неща, и каквито и свещи да сложите ще запали и ще върви. Ама това са общи понятия, от вървене до вървене има голяма разлика. В началото и аз търсих много алтернативи, не защото ми се виждаше скъпо 170лв за комплект свещи, ами защото не можах да ги намеря......Пробвах какви ли не, е не е същото, разликата е огромна. Кои с какви свещи ще кара си е негова работа, само гледайте разстоянието да е близко до това на оригиналните.

Казах в началото защото ГДИ карам от 2000год. И съм се нагледал на всякакви експерименти.

Колегата каза че ще си слага BERU ли бяха некви там............ :icon_doh: Аз обаче ще му препоръчам ако си ги поръчва тях ,направо да си поръча и четирите бобини за да не чака после доставката им като изпукат всички наведнъж.............. :D

Мисля че няма заместители на тези свещи IZFR6B на NGK.............. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези вторите BERU от линка който съм дал изглеждат добри.

 

Иначе ако отидеш в магазина ще ти кажат това, само че ще отворят един голям тефтер (каталог :D);

 

http://i.data.bg/08/11/29/1270074_orig.jpg

 

По принцип се препоръчват DENSO или NGK.

Колега, послушай какво ти хортуват DJ Tymbi и Milen_z, че иначе ще береш ядове...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тука става на въпрос какви свещи се слагат на GDI и какви на обикновения двигател. Мисля че за тези с обикновения двигател, някаква по-специална от тия с по 4 електрода ще е почти идеалния вариант. За GDI Даже си има предупреждение на 5 езика какви свещи да се ползват, и там само спора е какво трябва да е растоянието.

 

P.S. Тия свещи ги имате за кой-знае какво, а всъщност са 2 електрода от определен материал със съответното растояние, един изолатор и евентуално резистор, а тука вече почват някакви спорове какви свещи да си сложи човека с обикновения двигател, който сигурно ще върви еднакво добре както със светщи за 2лв така и с такива за 20 без да прави някакви проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За GDI-то спор няма, разстоянието е 0.6. Абе за всички двигатели е най-добре по каталог да се работи. Това че някои ще сложи 4 електродна свещ, не е гаранция за безпроблемна работа, по скоро обратното.

 

P.S. На обикновенния няма разлика между 2 и 20 , ама между 2 и 25 разликата в пъти, и като качество и като пробег. Пък за ГДИ-то сложи за 2лв да видиш за какво говоря. Ама и тези елкони не са създадени случаино, имам предвид уредите за наблюдение графиката на запалителните напрежения.....Пък като няма голяма разлика сложи си едни свещи за 2лв на твоита кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като ми плясна комутатора - не бях сменял свещите към 45 000 км. Бог знае дали е от това, но се случи. Иначе колата си вървеше супер..... Да, ама не... Колега поръча свещи отвън, с платиниева вложка, дават им 100 000 пробег. НГК, разбира се. Като ги сложих - без да я закачам на Елкон се разбра - колата утихна, оборотите се кротнаха....... С късмет и помощ от приятел - цена - 80 лв

1.8, 4Г93.... същият, като на Каризма....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята Каризма е 1.9 френския дезел, от известно време изпитвам големи затруднения при палене-нагрявам 2-3 пъти докато запали, акумулатора върти добре, едва ли е от него, свещите откакто я имам не са сменявани....как да разбера със сигурност дали е от тях?Какви свещи трябват за моя мотор?Колко пари и от къде да ги купя?Мерси предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята Каризма е 1.9 френския дезел, от известно време изпитвам големи затруднения при палене-нагрявам 2-3 пъти докато запали, акумулатора върти добре, едва ли е от него, свещите откакто я имам не са сменявани....как да разбера със сигурност дали е от тях?Какви свещи трябват за моя мотор?Колко пари и от къде да ги купя?Мерси предварително

 

Ако някой от свещите не работи, то симптомите са - когато палиш на студен двигател ще ти прекъсва в началото за около 30 сек., също така и има сериозно пушене докато се стабилизират оборотите. Свещите е хубаво да се сменят комплект всичките. За марки - Денсо, НЖК. Аз наскоро си взех на Бош за 100 лв., но не съм ги поставял още.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Най-добрия вариант е да се слагат по техническа спецификация от завода производител.

Мицубиши работи с две фирми - NGK и DENSO (предимно с DENSO последните години).

Свеща за двигателя 4G93 e NGK- BKR6E, а за Denso K20PR-U (Последната цифра е GAP - разстоянието между централният и заземяващият електрод. Цифра " 11 " - разстояние 1.1мм.)

За GDI има една свещ - иридева свещ NGK - IZFR6B с GAP 0,6 – 0,8 (най-добре е 0.6)

 

Обикновените се сменят на около 25 хиляди ( за 4 цилиндровите EFI двигатели)

Шест цилиндровите 6А13 например ги гори за секунди ако не се сложи по спецификация

На GDI имат по-голям пробег около 70 хиляди ( може и малко по-рано, няма да е лошо).

Иначе започват пробиви в бубини, кабели ......

Френскят дизел FQ8 е с Beru.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрия вариант е да се слагат по техническа спецификация от завода производител.

Мицубиши работи с две фирми - NGK и DENSO (предимно с DENSO последните години).

Свеща за двигателя 4G93 e NGK- BKR6E, а за Denso K20PR-U (Последната цифра е GAP - разстоянието между централният и заземяващият електрод. Цифра " 11 " - разстояние 1.1мм.)

За GDI има една свещ - иридева свещ NGK - IZFR6B с GAP 0,6 – 0,8 (най-добре е 0.6)

 

Обикновените се сменят на около 25 хиляди ( за 4 цилиндровите EFI двигатели)

Шест цилиндровите 6А13 например ги гори за секунди ако не се сложи по спецификация

На GDI имат по-голям пробег около 70 хиляди ( може и малко по-рано, няма да е лошо).

Иначе започват пробиви в бубини, кабели ......

Френскят дизел FQ8 е с Beru.

Извинявам си за лаишкия въпрос.Необходимо ли е след смяна на свещите да се минава на диагностика?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Не. :)

Диагностика само ако колата има проблем. Иначе не се пипа нищо. Добре е да се сменят кондензаторите на ЕКУ около10-тата година, превантивно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не. :)

Диагностика само ако колата има проблем. Иначе не се пипа нищо. Добре е да се сменят кондензаторите на ЕКУ около 10-тата година, превантивно.

Благодаря ти!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!!! Как да разбера кога трябва да се сменят свещите на ГДИ? Някакви симптоми има ли, оборотите ще се сменят ли, разхода ще се вдигне ли? Питам, защото си смених ремъци и ролки още когато я купих, ама свещите не съм ги пипал. Минал съм около 15000 км и работата на двигателя не се е променила, нито пък тихите обороти.Мерси!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как може да се разбере кога са за смяна, но Светльо няколко поста по-нагоре пише до какво води ненавременната им смяна - бубини, кабели и пр.... И ако не си ги сменял - вземи ги смени... Иначе - пиши на л.с. на Milien_z, той ще ти отговори на въпроса. Иначе - я прочете тази тема, я не...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...