Премини към съдържание

Кога е време за смяна на свещи на Каризма


maimun-m

Препоръчано мнение

При проблем с паленето или при прекъсване при определени обороти или след консултация със сервизната книжка (ако и имаш доверие) или на собствена преценка.

 

Вчера под капака видях че имаше лепенка

PLATINUM ELECTRODE SPARK PLUGS.

Replace every 100 000km

но ключа ми дойде с 1-2см. по-къс и съответно развиването им и проверката, какво има завито на този етап удариха на камък...

 

Ето обяснение, защо свещите трябва да се сменят + снимков материал:

 

http://translate.google.com/translate?u=ht...sl=en&tl=bg

 

Превода не става, най-добре е да се чете оригинала, стига да се знае английски.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш ГДИ, внимавай с развиването на свещите. Обикновеният камък от гедорето заклинва и няма вадене. Първо струговаш камъка и после вадиш свещите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш ГДИ, внимавай с развиването на свещите. Обикновеният камък от гедорето заклинва и няма вадене. Първо струговаш камъка и после вадиш свещите...

Моите свещи ги смених с камък от гедорето и нямах проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш ГДИ, внимавай с развиването на свещите. Обикновеният камък от гедорето заклинва и няма вадене.

 

Даже не съм си и мислил за подобна глупост. Стига да си намеря свещи без да ме одерат жив, веднага намирам такъв ключ, и без да си правя експрименти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е не чак толкова. При твойта цена излиза по 42лв на свещ, тук на единственото място, където имаха ми искаха по 67лв на свещ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пиши едно лично на Miroslav. При него знаеш, че свещите са истински и на добра цена..

...............................

Или на ceno83.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пиши на Мирослав!Цената на свещите за GDI-мотора е точно 42лв. за бройка.Преди една седмица си ги купих.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те парите сега ще идат за акумулатор, да се надявам че за още две седмици няма да стане сакатлък...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Да продължа темата - в понеделник се наканих да сменя ремъците, но така се стекоха обстоятелствата че не можах да мина през оторизиран сервиз както беше планирано (трябваше да чакам 2 дена да доставят ремъка) и минах по по-тънкия вариант и ми останаха известни финансови средства и им казах да сменят свещите, те в сервиза само ги премерили, че са на 0.80 и ги завили обратно и ми викат - не са за смяна. Въпроса е какво точно е максимално допустимото разстояние - 0.8 ли е, или се води за "стандартно"?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оригинално на твоите междината е 0.8. Когато работят се "изяждат" електродите и затова междината расте и примерно 0.2 мм отгоре са вече доста. Принципно междината се регулира, но това не значи че свещите са вечни :)

Твоите са иридиево-платинени свещи - при тях не може да се очаква да се увеличи междината - това би означавало че е вече строшена свещта. Освен общите критерии - цвят, омасляване, замърсяване, състояние на изолатора отдолу и отгоре, следи за късо съединение...трябва да се видят електродите особено централния за следи от износване и заобляне на ръбовете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стандартното е 0.6, поне ако са IZFR6B, на какво разстояние се считат за износени? За регулиране на междината мисля че е крайно непрепоръчително защото не цялата свещ е иридиева и шанса да се повреди е огромен. Проблема е че нямам ключ с който да ги развия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За регулирането не е препоръчително, но е възможно. Трябва само да не се пипа централния иридиев електрод и вложката на заземяващия.

Не е критерия за тези свещи колко е междината, а самото заобляне на ръбовете на електрода е достатъчно.

 

Относно каква е стандартната междина е много интересен въпроса - в каталога на NGK са дадени една и съща свещ IZFR6B с междина 0.6 и 0.8 за различните модели и модификации. В прогарамата на Мицубиши са разделени Каризма до 99 и след 99 за свещите, но е даден един и същ парт номер и едно и също уточнение - IZFR6B. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В сервизното ръководство е дадено 0.5-0.6 междина, лимит 0.75. Съпротивление на изолацията не по-малко от 1 Мегаом.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах го. Интересното е е че в ръководството което имам пише PZFR6B т.е. платинена, на капака има лепенка че е с платинени свещи и да се сменят на всеки 100 000км, самата лепенка имаше парт номер отдолу. Интересно свещите в "оригинални" опаковки какви са PZFR6B или IZFR6B. Може първоначално да са били платинени, после масово заменени с иридиеви. Определено трябва да намеря начин да ги развия без пари и да видя какво точно има сложено. Проблема е в камъка, че не купих такъв, когато имах възможност...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...