korradi Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Съвсем скоро ще внесем и ще може да ви предложим OEM двигателно масло Mitsubishi, цените в момента не мога да ви ги дам, но ще са близки (не по-високи) от масовите цени на масла в съответния клас (бутилирани масла, а не масла за сервизи във варели). За момента ще се продават само в 1л опаковки което може би малко ще повиши цената, но се надявам скоро да мога да ви дам конкретни цифри. Относно дискусията за качествата на маслата, не мисля че може да се даде конкретна препоръка и да се даде сравнение което да покаже, че едно масло е по-добро от друго. В практиката често се случва две марки масла които покриват дадена спецификация и са с един и същ вискозитет да не са с еднакво качество, по-лошото е че дори различните партиди от една и съща марка масла имат разлика в качеството, което съвсем усложнява избора.Тъкмо щях да питам, японците нямат ли масла бе? :icon_crying: Това е супер новина, ще пробваме и японско, пък и на Мitsubishi :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
korradi Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Mitsubishi не са производителя на маслото те го поръчват на някой производител на масла и те им го произвеждат бутилират и т.н. Основния плюс според мен е качествения контрол и избягване на варианта с ментета на известни марки масла (често срещано явление на нашия пазар поне според мен).А ще има ли специално за GDI ? :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Разгледах всичките PDF-и от саита на Приста Ойл и на Мотул. Маслата на Мотул които се предлагат за GDI-двигателите отговарят на експлоатационни нива API SM (отделен е въпроса дали е нужно, за GDI според документацията се изисква клас по висок от SG) . Другото което е при Приста има сертификати от Мерцедес и VW, тук таме Опел. Мотул имат доста повече сертификати, освен това си предлагат и масла специално за кореиски и японски автомобили. Което ме навежда на мисълта че явно са направени доста повече изпитания. Свойствата на маслата също са по-добри (поне доколкото успях да ги сравня). На въпроса за българското масло (в случая Приста, понеже разгледах техните спецификации), отговора е ДА, според документацията отговаря за работа с двигател GDI (освен за тези GDI за които се препоръчва 5W30 и 10W30,там разликите са големи). А дали в деиствителност ще е добре за двигателя, немога да кажа Българско масло на GDI не съм слагал. Това устроива ли те като отговор.Благодаря. :icon_peace: Само за сравнение: http://catalog.bg/show_image.php?picture=i...g/3233_5873.jpg за най горния продукт ли става на въпрос или за третия? http://www.prista-oil.com/technical/pdf/bg/10W-40-BENZIN.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Добре де, "Да не робуваме...", "Ясни са ми...." са рекламни изявления ....Обясни какво ти е ясно и защо мислиш така, ако искаш да се получи дискусия.Приятелю, ясно ми е, че няма майстор в света, който би препоръчал някакъв боклук да сипе клиента в колата си, всеки иска и се стреми да се презастрахова с най доброто и най "качествено". Разбираемо за нас/вас, потребителите, че сме хвърлили една купчина пари за любимата ни марка кола и последното от което ще пестим са маслата, дали ще дадеш 60лв. или 67лв.(цифрите са примерни, но разликата е реална между вносно и БГ масло) никого няма да сбъркат тези седем лева. В случая ще спечели самия продавач/майстора повече. Ще попиташ защо и как? Примерно да продадеш един литър вносно масло печелиш 2лв., а от Българското 0,50лв. В този случай е разбираемо защо се препоръчват вносни масла - това имах предвид, да сме разумни потребители и да не робуваме......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Не си прав. Не е вярно, че печалбата при българските е по-малка от вносните - всичко е до дистрибуция - кое как ще намериш и за кое какви клиенти има. Не е вярно, че и майсторите "на сляпо" препоръчват по-доброто, защото печелят повече от това. Ако е замесена печалба, комбинирана с липса на поглед напред, препоръчват това, от което най-много печелят безогледно дали става или не.В случая не говорим за търговски интерес, така че остави тези приказки... Аз лично давам двойно повече за масло, защото така смятам, че трябва ;) Прав си, че този бизнес се води от марките, а не от обективни показатели, но причината е, че такива истински няма. Така че - както е било, така и ще бъде ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Не си прав. Не е вярно, че печалбата при българските е по-малка от вносните - всичко е до дистрибуция - кое как ще намериш и за кое какви клиенти има. Не е вярно, че и майсторите "на сляпо" препоръчват по-доброто защото печелят повече от това. Ако е замесена печалба, комбинирана с липса на поглед напред препоръчват това, от което най-много печелят безогледно дали става или не.В случая не говорим за търговски интерес така че остави тези приказки... Аз лично давам двойно повече за масло, защото така смятам, че трябва ;)Прав си, че този бизнес се води от марките, а не от обективни показатели, но причината е, че такива истински няма. Така че - както е било, така и ще бъде ;)Приятелю,повярвай ми, че от вносните масла се печели много повече(продавам в цяла северна България над 20 вида масла.Мога да поспоря, че в повечето случаи е замесена печалба(разбира се, не на 100%).Ти даваш двойно повече за маслото, а аз давам двойно по-малко и с разликата, детето има нова играчка(примерно казано)Обективни показатели????? Какви трябва да са показателите, че да са обективни? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Приказки стил "за маса" не са за форума така че няма какво да дискутираме. Твоята информация е външна, на търговец. Аз имам вътрешна от БГ производител на масла. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Приказки стил "за маса" не са за форума така че няма какво да дискутираме. Твоята информация е външна, на търговец. Аз имам вътрешна от БГ производител на масла. Сподели тази информация с нас (ако не е тайна).Нали се сещаш, че като съм търговец и аз имам инфо от самия производител и от производителите на вносно масло. P.S.Мисля че си говорихме за обективните неща а изведнъж станаха "приказки за маса". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Недей, че детето ще остане без играчка...Където играят толкова много пари, не е за простосмъртни ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 ОК, спирам да убеждавам "простосмъртните".Успех на всички при избора на масло. P.S.Ако някой има нужда от инфо, моля да събуди темата отново. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
korradi Публикувано 10 октомври 2008 Сподели Публикувано 10 октомври 2008 http://www.eneos.us/product_images/product...ium_image-9.jpg Някой виждал ли е такова масло в България.Това е японското масло "Енеос" , с което e болида на Honda в F 1 :icon_dance: и се произвежда от Митсубиши груп - Нипон ойл корпорейшън. И струва 11.49$ :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 10 октомври 2008 Сподели Публикувано 10 октомври 2008 Колега, не се занимавай с екзотични марки масла, един съвет ще си позволя да ти дам: -Ползвай някоя популярна марка масло и го купувай от оторизиран търговец.Успех Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 10 октомври 2008 Сподели Публикувано 10 октомври 2008 http://www.eneos.us/product_images/product...ium_image-9.jpg Някой виждал ли е такова масло в България.Това е японското масло "Енеос" , с което e болида на Honda в F 1 :icon_dance: и се произвежда от Митсубиши груп - Нипон ойл корпорейшън. И струва 11.49$ :icon_rock: Пусни едно търсене във форума за Eneos Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
korradi Публикувано 11 октомври 2008 Сподели Публикувано 11 октомври 2008 Колега, не се занимавай с екзотични марки масла, един съвет ще си позволя да ти дам: -Ползвай някоя популярна марка масло и го купувай от оторизиран търговец.УспехАз не мисляя, че "Енеос" е екзотично и случайно масло, за което говорят и фактите. След като се порових из форума, по препоръка на BAlexandrov, тука отдавна се говори за това масло, според Big Boss с такова масло излиза Митсубиши от завода. За мен е непонятно, защо все още марката не се предлага на българския пазар, на който според мен ще има голям успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 11 октомври 2008 Сподели Публикувано 11 октомври 2008 Аз не мисляq че "Енеос" е екзотично и случайно масло, за което говорят и фактите. След като се порових из форума, по препоръка на BAlexandrov,т ука отдавна се говори за това масло, според Big Boss с такова масло излиза Митсубиши от завода. За мен е непонятно, защо все още марката не се предлага на българския пазар, на който според мен ще има голям успех!Може би не е екзотика за Японския пазар, но за Европейския е факт, че не е много популярно.Защо не се внася? Не знам, може би е скъпо, може би защото не е популярно, а може и да не разрешено да се внася в Европа(макар, че е малко вероятно). Да внесеш един продукт в БГ и да можеш да го продаваш, той трябва да притежава няколко качества:1.Популярно - за да не разработваш нещо съвсем непознато и да хвърляш МНОГО средства и труд, за да го популяризираш.2.Да е на конкурента цена. При наличие на толкова марки масла на БГ пазар, продукта трябва да е атрактивен и в това отношение.3.За да ти се върже на цена, първоначалното количество за внос е минимум 1 ТИР (25000лт.). Тази цифра умножи по цената на производителя, прибави транспорт +мито+акциз+ДДС и куп други такси = цена доставна в БГ.Условно и теоретично, 25000лт. масло ще стигнат за 8000 автомобила(приблизително). След като дойде маслото в БГ започваш да ги търсиш тези 8000 :mitsu-smiley: и всичко ще ОК :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 11 октомври 2008 Сподели Публикувано 11 октомври 2008 Такаа... този спор съм го виждал вече някъде И тъй като темата е за масло на Каризма си позволявам следното питане: във форума дотук за GDI се препоръчва Тотал 10W-40, според каталога на Кастрол 0W-30?? и 10W-40, а според MOTUL трябва да е изрично 10W-30, за другите двигатели на Каризма си е 10W-40. Доколкото помня отнякъде самият производител казваше също нещо за 10W-30. Та, по спецификация 10W-30 ли трябва да е все пак, или всеки производител интерпретира нещо както си иска, защото най-малкото едното е минерално, а другото полусинтетика.... :help: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 11 октомври 2008 Сподели Публикувано 11 октомври 2008 Такаа... този спор съм го виждал вече някъде И тъй като темата е за масло на Каризма си позволявам следното питане: във форума дотук за GDI се препоръчва Тотал 10W-40, според каталога на Кастрол 0W-30?? и 10W-40, а според MOTUL трябва да е изрично 10W-30, за другите двигатели на Каризма си е 10W-40. Доколкото помня отнякъде самият производител казваше също нещо за 10W-30. Та, по спецификация 10W-30 ли трябва да е все пак, или всеки производител интерпретира нещо както си иска, защото най-малкото едното е минерално, а другото полусинтетика.... :help:Приятелю, ще ти го кажа в прав текст: -Дали е за GDI или за обикновен мотор, разлики на практика няма(според производителите на :mitsu-smiley: ).За нашия климатичен пояс, е най подходящо масло с вискозитет 10/40(изключая чисто новите коли). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 11 октомври 2008 Сподели Публикувано 11 октомври 2008 Благодаря, това ме интересуваше, дали е по препоръка, или просто избирам съответното температурно масло.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rusli Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 Един колега има като моята кола и със същия двигател на 130 000 км, маслото в колата му е Castrol SLX 0W35 и казва че двигателя му е абсолютно безшумен. Така кара през цялата година. И аз си мисля че моето масло Castrol 10W40 идва нещо по гъсто за по студените дни, тъйкато на двигателя когато е студен клапаните си потракват докато си загрее след което утихват и си работи перфекно. Просто шума е неприятен и малко ме дразни. Чудя се дали да го сменя с 5W40 или друго синтетично. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 След 130 000 км., масло под 10W40 ще ти дойде малко тънко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rusli Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 След 130 000 км., масло под 10W40 ще ти дойде малко тънко.Тогава защо ми тракат клапаните докато е студен двигателя. Аз си мисля че докато е студено маслото става по трудно смазването. Никаде по спецификация не съм прочел, че при двигател над 100 000 км трябва да се кара с по гъсто масло. Просто споделям да ми дадете съвет, все пак колегата за когото писах и жив пример / в България трудно можеш да намериш кола на почти 10 години на 130 000 км / Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
korradi Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 Тогава защо ми тракат клапаните докато е студен двигателя. Аз си мисля че докато е студено маслото става по трудно смазването. Никаде по спецификация не съм прочел, че при двигател над 100 000 км трябва да се кара с по гъсто масло. Просто споделям да ми дадете съвет, все пак колегата за когото писах и жив пример / в България трудно можеш да намериш кола на почти 10 години на 130 000 км /Според мен ти тракат повдигачите, а не клапаните,но това си е мое мнение,защото този двигател си страда от тях.Но сутрин ,от скоро време забелязвам,че на много други марки коли им се чуват повдигачите, с някои от тях с които съм говорил ми се оплакват , че когато са си купили колите,не са се чували повдигачите,но когато са сменили маслото са почнали да тракат :icon_crying:и при мен беше така,явно на запад си имат лек срещу тази болест.И аз съм на това мнение, че е по-добре да се кара с 100% синтетично от колкото с полу,но проблема с тракането си остава,казвам го от опит. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 Тогава защо ми тракат клапаните докато е студен двигателя. Аз си мисля че докато е студено маслото става по трудно смазването. Никаде по спецификация не съм прочел, че при двигател над 100 000 км трябва да се кара с по гъсто масло. Просто споделям да ми дадете съвет, все пак колегата за когото писах и жив пример / в България трудно можеш да намериш кола на почти 10 години на 130 000 км /А ако тънко маслото и не може да уплътни повдигача?Тази тема/проблема с повдигачите е много индивидуална.При някои чукат защото има износване и тънкото малсло не може да уплътни и се получава чукането, а при други се получава точно обратното сипват по гъсто масло и при студен агрегат маслото не може да "проникне" в самия повдигач(лично мое мнение-нека знаещите да си кажат тежката дума) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 ....,явно на запад си имат лек срещу тази болест.Ами просто ползват добавки Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 22 ноември 2008 Сподели Публикувано 22 ноември 2008 Взех си GDI и повдигачите малко тропат на празен ход и маслото е рядко като водичка и въпроса е каква марка масло (10W40 нали ?) да взема за най-тих резултат - за сега мисля TOTAL + някаква добавква, не много скъпа. Да питам и как се процедира с добавките - трябва ли да наливам и в старото малсло, да чакам и после да слагам друга в новото, или може да се сложи само след смяната? Колега, не пускай едно и също мнение, в няколко теми.Модератор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.