Премини към съдържание

Вчера сложих газов инжекцион


s01o

Препоръчано мнение

...вчера поставих ГИ на ФОБОС, монтираха го в Плевен (снимки от инсталацията кабеляка и бутилката в багажника ще постна утре, сега мног ме мързи) :)

 

Автомобила е: Galant 1.8i E52A / 4G93 (1996)

 

Та нещата/странностите на "прима-виста" са следните:

 

1. Като возия, разлика се усеща единственно и само в пъргавината (как да кажа? - първичен "РЯЗ") :) При превключване на светофар от 1-ва на 2-ра предавка, усещам едно закъснение в ускорението от около секунда - две, малко е дразнещо но може би ще го преживея някак си! :)

 

2. Ниските обороти на празен ход се промениха (не към добро)... преди на бензин си държеше в диапазона на 600-700 оборота и при включване на климатика и всичко като осветление падаха на 400-500 което според мен не беше проблем?!?!? - сега на бензин и на газ са около 200 при включен климатик - на моменти е на кантар да загасне ама до сега не е гаснала. Също усетих че наистина ще загасне в момента в който съм спрял и стои на празни обороти... и искам да направя обратен завой, - при навиване на волана до край с леко почукване в крайната позиция оборотите наистина падат така че да загасне но се осъзнах бързичко и леко дадох газ за да не угасне! Дразнещо е и май ще се ходи на донастройка!

Иначе без включен климатик оборотите са 600 (+/- 100).

 

При настройката на работата на ГАЗ, човека каза че нещо е пипано по двигателя и за това оборотите са такива (било нещо си което влияело на оборотите и било изключено или от този род, май ДРОСЕЛОВА КЛАПА... не го разбрах точно но в общи линии така прозвуча... каза да мина през Ратола да и направят диагностика и да им кажа че при включване на климатика и всички консуматори губи обороти... демек падат на 100-200, те знаели какво да тестват и да проверят? :)

 

3. Така и не можаха момчетата, които правиха настройките да накарат "Check Engine" да не светва при преминаване на ГАЗ !!! (На безнин седи около една минута и изгасва - сигурно докато се озъзнае ЕКУ-то че всичко си е нормално)?!?! - Предполагам че си изчиства грешката - знам ли не съм специалист, - по-запознатите да кажат !

 

4. Има ли варянт да ГАЗ-та да е некачественна нищо че е от OMV? :)

 

5. Като цяло имам някакъв много идиотски проблем със тоците на запалката (предполагам е някаква утечка) и всичко каквото включа на нея бушончето му изгаря!

Дали ако се оправят тоците по автомобила ще има подобрение някакво или това не играе роля при оборотите?

 

6. В общи линии съм доволено с изключение на тези дребни дразнещи неща - за 1200 кинта толкоз... но според мен може и повече! :) :)

 

За сега толкоз - утре ще постна и снимките!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Не е нормало това с оборотите... и преди не е било в ред и сега съвсем. Вероятно проблем със стъпковото моторче - трябва да се установи и да се оправи.

Запалката я изкарай и може би най-лесно ще е да я смениш - може вътре като мушнеш нещо да окъсява и затова да гори - може просто боклук или пък да е счупено нещо.

За светенето на чека.... карай :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и повече да .. въобще не са нормалнития неща които описваш .. 2-ра кола на газ карам, при нито една от тях не съм имал посочените от теб проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормало това с оборотите... и преди не е било в ред и сега съвсем. Вероятно проблем със стъпковото моторче - трябва да се установи и да се оправи.

Запалката я изкарай и може би най-лесно ще е да я смениш - може вътре като мушнеш нещо да окъсява и затова да гори - може просто боклук или пък да е счупено нещо.

За светенето на чека.... карай :)

 

 

Какво имаш в предвид, като казваш: "и преди не е било наред а сега съвсем" ? - Пламен я е гледал поне 5 пъти и не е споменал да има проблем... преди да сложа газова де! ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е странно това с оборотите, защото аз съм със същия ГИ и при мен оборотите са заковани на 700, като мърдат само при крайно навит волан. Иначе и аз имам едно леко глъхнене на двигателя при потегляне, също така и прекъсва един път когато поема от много ниски обороти (примерно е за 2-ра, а аз включа трета). Но предполагам, че е въпрос на донастройка на ЕКУ-то.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е странно това с оборотите, защото аз съм със същия ГИ и при мен оборотите са заковани на 700, като мърдат само при крайно навит волан. Иначе и аз имам едно леко глъхнене на двигателя при потегляне, също така и прекъсва един път когато поема от много ниски обороти (примерно е за 2-ра, а аз включа трета). Но предполагам, че е въпрос на донастройка на ЕКУ-то.

...значи да разбирам че оборотите стандартно на празен ход трябва да са 700 така ли?...

При мен са в границата на 700 но ако не е пуснат климатика, - и на газ и на бензин! :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано имам чувството че ГИ въобще не е настройвано. Аз съм с 4G63 с обикновена АГУ с най-евтиния турски изпарител за 60 лв и нямам почти никой от изброените от теб проблеми. Включително и това че чека ми свети много рядко, може би само при по-големите задръствания. Единствено се усеща по-малката мощност, но като сипя на Петрол почти няма разлика. Просто си трябва добра настройка, като е възможно и нещо по колата да не е наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано имам чувството че ГИ въобще не е настройвано. Аз съм с 4G63 с обикновена АГУ с най-евтиния турски изпарител за 60 лв и нямам почти никой от изброените от теб проблеми. Включително и това че чека ми свети много рядко, може би само при по-големите задръствания. Единствено се усеща по-малката мощност, но като сипя на Петрол почти няма разлика. Просто си трябва добра настройка, като е възможно и нещо по колата да не е наред.

Само дето неговата е 4G93, и е с газов инжекцион, а твоята е обикновена АГУ......Просто сравнения не могат да се правят.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...значи да разбирам че оборотите стандартно на празен ход трябва да са 700 така ли?...

При мен са в границата на 700 но ако не е пуснат климатика, - и на газ и на бензин! :icon_blush:

Точно така колега........Не е нормално оборотите да падат до 400.......Така ще разсипеш мотора.........При тея обороти, маслената помпа почти не-качва масло при клапаните.......Не е нормално и климатика да ти сваля към 300 оборота........Освен стъпково моторче, може да е и от температурният сензор (който подава инфо на ЕКУ).а може и датчика за разреждане(МАФ) да е дал фира.........За това иди пак при Тимби, да ти я замери, но проверете и климатика(защо ти променя толкова много оборотите) ....Може и акумулатора да е пред издъхване, или динамото не захранва достатъчно........това са в общи линии, всички възможни повреди.......Успех..... :mitsu-smiley: .... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм се навил на ГИ но незнам дали ще имам време това лято да сложа, за чек енджина какво се слага за да не свети когато е на газ? Ламбда емулатор ли, или той е за вакумните у-би? Ако някой е слагал ГИ на галант 2.5 във Фобос да свирне тъй като имам малко въпроси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм се навил на ГИ но незнам дали ще имам време това лято да сложа, за чек енджина какво се слага за да не свети когато е на газ? Ламбда емулатор ли, или той е за вакумните у-би? Ако някой е слагал ГИ на галант 2.5 във Фобос да свирне тъй като имам малко въпроси

 

При ГИ, не би трябвало изобщо да свети Чек Енджина! Защото тука фактически си има отделно ЕКУ, което се грижи да подава правилни данни, на ЕКУ-то на двигателя. За 6 цилинндров двигател ГИ излиза по-скъпо около 1500 лв ако не се лъжа.

 

@s01o

При мен дори и на пълно натоварване (когато е пуснато всичко по колата) оборотите мърдат с около 100 най-много, но после след секунда-две веднага се стабилизират отново. Незнам може би разликата е в самия двигател, но мисля че не би трябвало така да ти играят. Пробвай да сипеш газ на друга бензиностанция. Също така може и разсъжденията ми да не са верни, но може да опиташ да рестартираш ЕКУ-то на двигателя, ако има някакви грешки да се изчистят, и евентуално да провериш дали нямаш някой пробит вакуум.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...дамммм, - така като чета постовете, особенно този на mario64 ще се ходи при чичо доктор (Пламен) !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би защото при мен е автоматик, но празните обороти при D са около 500, дори понякога и на 400, ако е съвсем затоплен, но съм с V6 двигател и няма никакви вибрации. При N оборотите се качват малко, защото изчезва напрежението от системата. Тогава седи винаги плътно на 600.

 

НО!!!! Тук идва ключовият момент с климатика - когато го включа, оборотите не падат, а се качват, което е много по-логичното! Ако е на ЕКО режим ги качва с +150 до +200 на отделните режими (D и N), а ако е на климатик понякога почти +350 качва.

 

Така че, прави си сметка... климатикът натоварва двигателя и моторчето само трябва да вдига ПО-ВИСОКИ обороти, за да поддържа равномерната работа на двигателя!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4g63, при мен като се включи климата оборотите се качват малко. Без климатик са около 700, с климатик почти 1000-ка, газовата е обикновенна с ламбда контрол. Замислял съм се как двигателя си покачва оборотите след като не може да влияе на количеството газ и ми се струва че отваря/затваря клапата която регулира потока въздух, оттам и оборотите. Но дали е така колегите с повече знания в автомобилостроенето ще кажат :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оборотите се вдигат, но преди това трепват за секунда надолу при включване на климата.

Аз съм с такъв двигател и нямам тези грижи, не ми глъхне, ускорява..... бе всичко по книга! Пламен да я види, друго не знам, но такива обороти 100-200 - просто не е истина! При мен работи както на бензин, саме дето се чуват дюзите да тракат (газовите). Ако нямаш прекъсване-придърпване-прилашкване - по-скоро не е от газовата....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оборотите се вдигат, но преди това трепват за секунда надолу при включване на климата.

Аз съм с такъв двигател и нямам тези грижи, не ми глъхне, ускорява..... бе всичко по книга! Пламен да я види, друго не знам, но такива обороти 100-200 - просто не е истина! При мен работи както на бензин, саме дето се чуват дюзите да тракат (газовите). Ако нямаш прекъсване-придърпване-прилашкване - по-скоро не е от газовата....

...ами и при мен се чуват дюзите как "цъкат/жужът", - нямам придърпване или поне не осезаемо че да се замислям над него!?! :)

Странното е че днес сутринта като тръгнах за работа (сутринта времето е по-хладничко около 7:30-8:00ч) - всичко си беше в нормални граници... е апк имаше падане на оборотите но с около 100 само от 700 и на газ и на бензин... странно...

 

Но задължително ще мина през Пламен когато има свободно време за да иа види! От всичките постове до тук разбирам че си имам проблем! :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Псолютно точно си разбрал.......Само че имаш още един проблем :ДИДжея на последък го няма по форума........Сигурно е забегнал по морето.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Псолютно точно си разбрал.......Само че имаш още един проблем :ДИДжея на последък го няма по форума........Сигурно е забегнал по морето.........

Не е забягнал, и а няма кой да го пусне :icon_dance: . Просто комшиите му се карат, а защо ли ? Няма къде да паркират, а защо ли ? Цялата улица е пълна с коли! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе тук съм ,само дето малко в повече работа има................

Не съм ти гледал мотора и точно оборотите, не ми е направило впечатление и за това не знам какво е положението сега с мотора ти и оборотите, но при всички положения трябва да й направя диагностика и тогава ще ти кажа какво що...............принципно, този мотор трябва да държи 810-840 об./ мин. на празен ход, вероятно така както го обясняваш имаш традиционния проблем с МПХ и трябва да се оправи............след това още една диагностика и тогава ще умувам ако не се оправи проблема................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе тук съм ,само дето малко в повече работа има................

Не съм ти гледал мотора и точно оборотите, не ми е направило впечатление и за това не знам какво е положението сега с мотора ти и оборотите, но при всички положения трябва да й направя диагностика и тогава ще ти кажа какво що...............принципно, този мотор трябва да държи 810-840 об./ мин. на празен ход, вероятно така както го обясняваш имаш традиционния проблем с МПХ и трябва да се оправи............след това още една диагностика и тогава ще умувам ако не се оправи проблема................

Имаш лично съобщение! :) - а какво е МПХ? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

МПХ- моторче на празен ход...............твоето е по особено и има склонност да клеасва..........ако не е изгоряло вече............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

МПХ- моторче на празен ход...............твоето е по особено и има склонност да клеасва..........ако не е изгоряло вече............

...а такааа, - "наиграхме се"! :) - Както винаги си много саркастичен с отговорите... :icon_n_king: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Замислял съм се как двигателя си покачва оборотите след като не може да влияе на количеството газ и ми се струва че отваря/затваря клапата която регулира потока въздух, оттам и оборотите. Но дали е така колегите с повече знания в автомобилостроенето ще кажат :)

Грешиш колега, ще те поправя, за да го знаеш за в бъдеще. Има едно двигателче, което само си дърпа жилото на газта... същото, което се дърпа от педала на газта. Това моторче е същото, което Пламен спомена по-горе. То се грижи за това празните обороти винаги да са на еднакво ниво, независимо дали нещо го натоварва или кара да работи по-натоварено, като например алтернатор, климатик, студен двигател и т.н. Това моторче се регулира директно от компютъра, който подава сигнал. Ако клеяса или се развали, тогава жилото винаги ще стои на едно ниво и когато двигателят е по-натоварен, а никой не му подава допълнително газ, то просто се дави, падат оборотите и те така то :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаше една друга тема в която разпитвахте за Фобос и Пламен, аз и други колеги си казахме мнението че не е работа в друг град да ходиш да се слага ама ей го на сега. Ненастроена, проблеми с check engine, загуба на мощност .. ако трябва да ходиш пак да ти я настройват това са си пари за път, време и нерви .. тук ако я закараш да ти я настроят отпада гаранцията (ако не са ти казали записват си с какви настройки ти е оставена, ако се сменят в последствие другаде - пада гаранцията).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би защото при мен е автоматик, но празните обороти при D са около 500, дори понякога и на 400, ако е съвсем затоплен, но съм с V6 двигател и няма никакви вибрации. При N оборотите се качват малко, защото изчезва напрежението от системата. Тогава седи винаги плътно на 600.

 

НО!!!! Тук идва ключовият момент с климатика - когато го включа, оборотите не падат, а се качват, което е много по-логичното! Ако е на ЕКО режим ги качва с +150 до +200 на отделните режими (D и N), а ако е на климатик понякога почти +350 качва.

 

Така че, прави си сметка... климатикът натоварва двигателя и моторчето само трябва да вдига ПО-ВИСОКИ обороти, за да поддържа равномерната работа на двигателя!

И аз съм с автоматик и при мен е по същият начин,както колегата Estilian е написал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...