Премини към съдържание

Малко въпроси За ЛЮБИМАТА КОЛА


Bear

Препоръчано мнение

Здравейте. Поздравявам ви за прекрасния форум който сте си спретнали. От известно време си го чета с голямо удоволствие и научавам доста полезни неща за Галанта. Та да си дойдем на думата.

 

ВЛЮБЕН СЪМ в проклетата кола и сериозно съм решил да си продам вярно служещото Мондео и да скоча в някое галантче, и тъй като съм фен на дизелите се оглеждам на двулитровия дизелов агрегат. Та въпроса ми е за подръжката, навсякъде във форума пише че галанта има нужда от постоянна подръжка която не излизала евтина. Ясно е че не подържаш ли една кола тя ти умира в ръцете ама тука постоянно се подчертава и започва да ме притеснява. Попринцип като чуя нещо да ми тропа или да не работи като хората му обръщам внимание и отстранявам проблема. ма форда не съм го водил на "доктор" последните 2 години а съм минал 50 хиляди (естествено консумативите се сменяват редовно) ма е само това.

 

Възможно ли е да си купя галант да му сменя ремъците и маслото да сменя някое друго шарнирче (ако се е разтропало) и да мина 50 хиляди и ориентировачно колко струва 1 такава смянана тези консумативи.

колко въобще струва годишната подръжка на този автомобил.

Нека някой който кара дизелов галант да си сподели мнението ако е възможно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Kолега, скъпата подръжка на галанта е митология :icon_dance: В точни цифри да ти пиша ми е трудно,но в никакъв случаи няма да ти е непосилно обслужването и то с хубави консумативи. Относно 50000км. Всичко зависи колко амортизирана кола ще вземеш и в какъв собственик е била преди тебе. Ако предположим че колата е ок.и е била в читав собственик тези 50000км са нищо :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еййй бързо реагирате тук :D :icon_clap:

ти какъв галант караш дизелов бензинов?

 

Питам щото при тая цена на дизела незнам дали няма да е по добре бензинов галант с газ! Въпреки че не обичам бензиновите коли май този вариант е по-изгоден. пък и като гледам обявите бензиновите са по-евтинички

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, знам как се чувстваш! Аз само преди 3 месеца смених моето Мондео с Галант. Като те слушам твоята кола е Галант 2.0 136 коня. Слагаш газова и си готов. Частите на Галанта 2.0 са почти като цените на частите на Мондеото. Така че не се шашкай ами скачай на Галанта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Поздравявам ви за прекрасния форум който сте си спретнали. От известно време си го чета с голямо удоволствие и научавам доста полезни неща за Галанта. Та да си дойдем на думата.

 

ВЛЮБЕН СЪМ в проклетата кола и сериозно съм решил да си продам вярно служещото Мондео и да скоча в някое галантче, и тъй като съм фен на дизелите се оглеждам на двулитровия дизелов агрегат. Та въпроса ми е за подръжката, навсякъде във форума пише че галанта има нужда от постоянна подръжка която не излизала евтина. Ясно е че не подържаш ли една кола тя ти умира в ръцете ама тука постоянно се подчертава и започва да ме притеснява. Попринцип като чуя нещо да ми тропа или да не работи като хората му обръщам внимание и отстранявам проблема. ма форда не съм го водил на "доктор" последните 2 години а съм минал 50 хиляди (естествено консумативите се сменяват редовно) ма е само това.

 

Възможно ли е да си купя галант да му сменя ремъците и маслото да сменя някое друго шарнирче (ако се е разтропало) и да мина 50 хиляди и ориентировачно колко струва 1 такава смянана тези консумативи.

колко въобще струва годишната подръжка на този автомобил.

Нека някой който кара дизелов галант да си сподели мнението ако е възможно.

Ориентировъчно за "проклетата кола" нов внос ще ти трябват не повече от 1200 лв. за пълно първоначално обслужване ( това не са само ремъци и масла а всичко друго ,което е "гореща зона" - т.е. с предпоставка да се издъни някъде на път по някое време ако не се направи своевременна профилактика........) и то с много добри части - имай напредвид че има части, които не са добри за тази кола колкото и да са хвалени и т.н. и колкото и да стават на други коли,просто си има специфика и трябва да я знаеш предварително за да не стане някой сакатлък.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ориентировъчно за "проклетата кола" нов внос ще ти трябват не повече от 1200 лв. за пълно първоначално обслужване ( това не са само ремъци и масла а всичко друго ,което е "гореща зона" - т.е. с предпоставка да се издъни някъде на път по някое време ако не се направи своевременна профилактика........) и то с много добри части - имай напредвид че има части, които не са добри за тази кола колкото и да са хвалени и т.н. и колкото и да стават на други коли,просто си има специфика и трябва да я знаеш предварително за да не стане някой сакатлък.............

 

Айде да ги сметнем? :) Давай цена по точки:

 

1. Конусмативи:

- филтри въздушен и маслен, като екстра може и горивен

- масло

- ремък и ролки

 

2. Необходими ремонти:

- нови прави носачи и рециклиране на кривите

- профилактика на спир. система като екстра - нови дискове и накладки

- ремонт на помпите на съединителя

- повдигачите няма да ги споменавам, щото дизела май няма такива :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Филтри - всичко около 80 -100 лв.

масло - всички масла около 150 лв. ( моторно и ск. кутия)

ремъци и ролки -около 350 лв. всичко........

носачи - от 160 лв. до 260 лв. за двата........

рециклиране на кривите - от 60 до 120 лв. за двата

предни дискове + накладки - от 200 до 300 лв. всичко

ремонт помпи на съединителя - около 120 лв всичко,може да минете и много по тълнко , но не ви препоръвам...........

Дисковете ги слагай като консуматив ............

И какво стана ??? 1400 лв най много ....................но има един много важен факт...............много е относително всичко, защото все пак става дума за кола втора употреба, а това значи че зависи на какво попаднеш и как я избираш като цяло............ако е раздрънкана ,естествено че цената е друга вече и част от "отбивката " отива за покриване на гореописаните неща, друг е въпроса че може да те направят балък .......... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Взе да се получава много полезна тема... Ето още няколко части и ремонти, на които е добре да се знае приблизителна цена:

 

1. Смяна на повдигачите, които тракат при студен двигател

2. Смяна масло на автоматик

3. Смяна на свещи (отделно за 2.0 и за 2.5 двигател, че има разлика)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Взе да се получава много полезна тема... Ето още няколко части и ремонти, на които е добре да се знае приблизителна цена:

 

1. Смяна на повдигачите, които тракат при студен двигател

2. Смяна масло на автоматик

3. Смяна на свещи (отделно за 2.0 и за 2.5 двигател, че има разлика)

Ами ако питаш за труда.................това е различно при всеки сервиз.........

повдигачи има и за по 28 лв. има и за по 70 лв. ,кой квито иска да слага, но не си правете експерименти, че ще се бръкнете после по дълбоко от първия път............

Маслото за автоматици е ясно : 8 литра по 29 лв. литъра .........

свещите пак са ясни : едните са към 30 лв. комплекта ,другите са към 240 лв. комплекта ( за 6 цилиндровите 6А13 мотори)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, но ако колата си има сервизна книжка и повечето от тези неща са сменени...пак ли препоръчвате да се сменят??? Не би имало логика...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, но ако колата си има сервизна книжка и повечето от тези неща са сменени...пак ли препоръчвате да се сменят??? Не би имало логика...

Стига с тия сервизни книжки бре хора...................преди 2 дни обясних на един и му доказах че тази книжка нищо не означава ..........продават се навсякъде и това че имаш такава нищо не значи.........един тук Галант сега бере ядове заради сервизната му книжка............. :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, но ако колата си има сервизна книжка и повечето от тези неща са сменени...пак ли препоръчвате да се сменят??? Не би имало логика...

 

Сега - задължителните неща са малко на брой: масла, филтри, ремъци...

 

Тези неща не се сменят САМО ако взимаш колата от човек, на когото имаш доверие или ако можеш със сигурност да провериш сервизите, в които са посочени ремонтите.

 

Останалото е ненужно просто ей така да се сменя - смяна се прави, ако при диагностика излезе, че е необходимо. Диагностика може да се направи на много места, може и при Пламен - най-добре ;)

 

Като цяло забрави за сервизната книжка - това е лист хартия без особена стойност!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:good: :good:

 

Aз откакто имам моята кола, т.е. от показание 24 000км, сервизната ми книжка е празна. Не съм писал нищо, не съм я давал.

Всичко е на фактурки. Според сервизната ми книжка, колата не е сменяла масло за последните 56 хил. км.

 

Сега ако реша да и превъртя километрите, което не е особено трудно, тя ще си е отново на 24 000км според сервизната книжка. Фактурите ще ги хвърля после.

 

Дали ще стане? :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малиии..... Колеги!!! голяма тема сте развили бре!!!......То момчето, питаше конкретно за дизеловият Галант........А вие сте му изредили, всичките болежки на бензиновите....... То момчето май, още след3-4тия пост, се отказа от Галант, и се върна на варианта с Мондеото........Та по въпроса, ако случайно се върне в нашият форум: Дизела и бензина нямат нищо общо(освен купето).......Дизела има много по лека потдръжка......ремъци и ролки са на много по ниски цени.....Смени на спирачни дискове не му се налага(защото не се налага,спиране при скорост 240км.ч).....Смяна на масла на ск. кутия също , понеже е ръчна и няма такова натоварване , като бензиновите......Смяна на повдигачи, също не се налага - те са вечни(ролкова система)......Двигателя е с много голям моторесурс (не споменавам километри, че ще се появят много скептици)......той и за това не е модифициран, толкова години.......А най голямото приемущество, това е разходът......Моят лично, при 110км.ч. дава 5.4л., градско 7/100......Та ако колегата, случайно се върне в нашият форум, изобщо да не се зачудва, а да скача на Галанта.......Разликата от Мондеото , е светлинни години.......Преди да почнете, с нападките, вижте колко са оплакванията , от колеги с мотор 4D68.....Очаквам вашите Хаплодисменти, и те така.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малиии..... Колеги!!! голяма тема сте развили бре!!!......То момчето, питаше конкретно за дизеловият Галант........А вие сте му изредили, всичките болежки на бензиновите....... То момчето май, още след3-4тия пост, се отказа от Галант, и се върна на варианта с Мондеото........Та по въпроса, ако случайно се върне в нашият форум: Дизела и бензина нямат нищо общо(освен купето).......Дизела има много по лека потдръжка......ремъци и ролки са на много по ниски цени.....Смени на спирачни дискове не му се налага(защото не се налага,спиране при скорост 240км.ч).....Смяна на масла на ск. кутия също , понеже е ръчна и няма такова натоварване , като бензиновите......Смяна на повдигачи, също не се налага - те са вечни(ролкова система)......Двигателя е с много голям моторесурс (не споменавам километри, че ще се появят много скептици)......той и за това не е модифициран, толкова години.......А най голямото приемущество, това е разходът......Моят лично, при 110км.ч. дава 5.4л., градско 7/100......Та ако колегата, случайно се върне в нашият форум, изобщо да не се зачудва, а да скача на Галанта.......Разликата от Мондеото , е светлинни години.......Преди да почнете, с нападките, вижте колко са оплакванията , от колеги с мотор 4D68.....Очаквам вашите Хаплодисменти, и те така.......

Е тук не съм съгласен..............ролки и ремъци са същите като на бензиновия 4Г63 мотор, т.е. пак са 2 ремъка и три ролки ,само че единия е 158 зъба а другия е 122 зъба(при 4Г63 )освен това при дизела обтяжната ролка е по скъпа и като цяло по отношение на ремъци при дизела по скъпо..............не съм съгласен и с дисковете - всеки Галант ги криви , няма значение дизел или бензин,поне при мен всички дизели са били с криви дискове и колата ги криви не защото се налага да се спира с 240 км./ч. а защото автомобила е тежък и не са разчели правилно оразмеряването на дисковете спрямо теглото на колата.............за ск. кутия също - аз лично вече съм оправял 5-6 ск. кутии от ЕА6А Галант и нито една от другите Галанти,освен това като се кача на дизелов Галант винаги има нещо нередно със ск. кутия ...............още нещо, ск. кутии на дизела се натоварват повече от на бензиновите мотори, тъй като веднъж при ниските обороти тягата е по голяма и втори път като включи турбината се натоварва много по "остро " отколкото при бензиновия му събрат или по специално 4Г63 ,за 6А13 2.5 мотора ск. кутия е F5M42 и е доста по усилена .................

Не казвам че дизела е зле и дизеловия Галант е зле, а просто изтъквам предимствата и недостатъците............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малиии..... Колеги!!! голяма тема сте развили бре!!!......То момчето, питаше конкретно за дизеловият Галант........А вие сте му изредили, всичките болежки на бензиновите....... То момчето май, още след3-4тия пост, се отказа от Галант, и се върна на варианта с Мондеото........Та по въпроса, ако случайно се върне в нашият форум:

 

:icon_thumbup: ТУКА съм :D

 

Това е най-добрия авто форум на който съм попадал, така че дори и да не се сдобия скоро с бленуваната кола, ще съм активен участник.

Благодаря за изчерпателните отговори и мнения които давате. Доста ми помогате в решението и вече съм твърдо убеден , че някой ден ще съм ГОРД СОБСТВЕНИК НА ГАЛАТ (дизелов :rolleyes: ) сега остава да си натоваря приятелите и познатите които се занимават с внос на коли с тежката задача, да ми търсят хубав и евтин 48 каратов японски диамант . Имам само един въпрос към :icon_n_king: DJ Tymbi :icon_n_king: , колко струва труда за тези смени и профилактики за които бе писал по-горе. Говориме за твоя труд разбира се защотото от форума ясно си личи че ти си бога на галантите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега извинявай!!! но и аз не съм много съгласен.......За ремъците, разликата сигурно се явява, щото живеем в различни щати.....Или може би заради това че на дизела, единият ремък е мн.по-малък.......За дисковете спора е излищен.....Най много ги натоварва скоростта.........Пример: болидите от F-1 са 2 пъти по-леки от галанта, и развиват 2-пъти по-голяма скорост.......За това ги правят от карбон(дисковете)........Ск.кутии също са със различни предавателни числа, и колкото и да включва турбото, с тези 90 коня не може да я натовари колкото , един мотор със 163к.с.........Дизела превъра гуми само 1-ва с болшой газ......Пак се извинявам , ако съм обидил някой колега но това са факти......Между другото ,момчето дето пусна темата, гледам че е активен..... Дано се присъедини към отбора на :mitsu-smiley: ............. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имай предвид, че дизеловите мотори пукат глави и са често срещан проблем, защото тези коли се експлоатират зверски на запад!

Моя съвет е да си вземеш бензинов 136к.с. и да му сложиш газ ако желаеш! :)

Аз и DJ Tymbi сме карали заедно 2 Галанта 136кс на газ и 90кс ТД, аз бях в дизеловия той в бензиновия... Дизела настигаше бензина, но трябваше да го държа постоянно в обороти, не е лош двигател, много е динамичен и има голям въртящ момент. Просто съвета ми е да се качиш на единия и другия мотор да ги покараш и да прецениш сам! Имайки предвид и цената на дизеловото гориво и малко по-скъпите консумативи за дизеловия мотор може би везните ще наклонят към бензин.

Иначе относно дисковете, те се кривят от издутите калници на предницата на Галантаи и невъзможността да влиза достатъчно въздух за охлаждането им, а като се добави и това, че фирмата доставчик на дискове не е предвидила този проблем... става си хронично заболяване! :) Разбира се лекува се с хубави /вентилирани/ дискове на една добра цена и подходящи накладки и забравяш за каквито и да е проблеми със спирачките. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледам , че се завихря някакъв "спор" за спирачните дискове на галантите. и си викам дай и аз да се намешам ("барабар Петко с мъбете") .

 

По отношение на:

Пример: болидите от F-1 са 2 пъти по-леки от галанта, и развиват 2-пъти по-голяма скорост.......За това ги правят от карбон(дисковете).......

 

Според мен няма смисъл да намесваме болидите от Ф1, защото:

1. са не 2, а 3 пъти по-леки от галанта (средно около 600кг.)

 

2. При 200 км/ч те реално тежат над 2 тона (заради спойлерите)

 

3. това е спорт в който се вкарват милярди жълтици за разработки и реално няма абсолютно нищо общо с нормалните коли, освен това че има 4 гуми и за да завива пак трябва да се върти геврека :D

 

 

По отношение на:

За дисковете спора е излищен.....Най много ги натоварва скоростта........

 

Да скороста е важна , НО дизеловите коли, страдат от това че мотора е доста по-тежък.

На мондеото например са му сложили вентилирани дискове които доста широки и масивни, по-различни от тези които слагат на бензивите които съм виждал.

 

 

Имах и един фиат ритмо 1.9 тди (голям самолет беше), ма умря, та неговите дискове бяха с диаметър около 280мм, с 30 мм по-голям от този който монтират на РИТМО АБАРТ (колата с която фиат са участвали в ралита когато лили иванова беше изгряваща звезда )!!!!

То друга истина си е, че инжинерите от фиат са малко странни хора защото за 3 генерации Ритмо има 8 различни тампони за скоростна кутия и 8-те нямат нищо общо :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имай предвид, че дизеловите мотори пукат глави и са често срещан проблем, защото тези коли се експлоатират зверски на запад!

Моя съвет е да си вземеш бензинов 136к.с. и да му сложиш газ ако желаеш! :)

Аз и DJ Tymbi сме карали заедно 2 Галанта 136кс на газ и 90кс ТД, аз бях в дизеловия той в бензиновия... Дизела настигаше бензина, но трябваше да го държа постоянно в обороти, не е лош двигател, много е динамичен и има голям въртящ момент. Просто съвета ми е да се качиш на единия и другия мотор да ги покараш и да прецениш сам! Имайки предвид и цената на дизеловото гориво и малко по-скъпите консумативи за дизеловия мотор може би везните ще наклонят към бензин.

Иначе относно дисковете, те се кривят от издутите калници на предницата на Галантаи и невъзможността да влиза достатъчно въздух за охлаждането им, а като се добави и това, че фирмата доставчик на дискове не е предвидила този проблем... става си хронично заболяване! :) Разбира се лекува се с хубави /вентилирани/ дискове на една добра цена и подходящи накладки и забравяш за каквито и да е проблеми със спирачките. :)

 

 

Ха аз доколкото знам японците правят много здрави дизели и това с главата доста ме озадачва. Аз съм карал 3 дизелови автомобила Пежо 305 1.9д,

ФИАТ РИТМО 1.9 ТДИ аз личо му направих към 80 хиляди (колата беше на 300 хиляди без основен ремонт и накрая пак беше здрав мотора, хвърлих я защото вече нямаше къде да се закачат носачите за купето) като го юрках здраво, без проблеми а уж италианците немогат да правят здрави дизели и настоящото Мондео 1.8 ТД също изключително здрав мотор.

 

Аз и затова съм супер фен на дизела супер здрави и неуморни двигатели.

за дърпането не ме интересува особено щото ми мина мерака да се гоня по светофарите. Държа като се кача на магистрала да закача 150 и колата да си върви без да се мъчи (форда го прави без проблем).

 

Аз в момента съм в процес на покупка на малка количка която да бъде на газ щото карам постоянно по софето и разхода икономичното дизелче ме убива(просто големите коли не са за в града). И гогато си купя галант то ще ми стане кола за през уикенда с която да се возя надолу нагоре из нашата прелестна родина да си мия и да си обичам :D и идвам по събиранията на клуба. Мислех и вариант за бензинов с ГИ и да не си купувам малка кола ама като чета за разхода то ще ми излиза пак достатъчно соленичко.

 

 

П.П.:Абе започвам да се чудя дали не е време да спра да пиша по форума и да свърша малко работа, че трябват да се събират пари за :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мислех и вариант за бензинов с ГИ и да не си купувам малка кола ама като чета за разхода то ще ми излиза пак достатъчно соленичко.

 

 

П.П.:Абе започвам да се чудя дали не е време да спра да пиша по форума и да свърша малко работа, че трябват да се събират пари за :mitsu-smiley:

 

 

Не мисля, че с тези цени на горивата ще е по-евтино ако си на дизел, а не на газ. На газ Галант 136кс. при 150км/ч с добре направен ГИ харчи около 12литра или около 14лв/100км... Дизеловия ако харчи 6/100 при 150км/ч нещата са измерими, но ще имаш ивестиция от 1300лв за ГИ (освен ако не си дойде с фабричен такъв) :)

Но всичко е строго индивидулано и съм сигурен, че си си направил сметката вече, за да се спреш на определения модел, пак давам съвет, ако можеш качи се на единия и другия двигател покрай ги и сам прецени! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Bear!!! ..... Имай в предвид, че главите на дизела, се пукат най -вече От зад-кормилното устройство......Понеже колата не създава никакви ядове с температурата, много хора забравят да я следят.......Забравят също че, рано или късно може да дефектира, датчика за включване на перката...... От там идва проблема с главите.... Така че събирай паричките, и чакаме скоро новина....... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам си решава дали иска дизел или бензин, но лично за мен избора е ясен - бензнинова кола на газ -

колата е по-пъргава, по-икономично е, удоволствието за мен е по-голямо ако колата ми не спира да върви на 4500 оборота.

Разходите за поддръжка не мисля, че са кой знае колко по-високи на газова кола, спрямо тази на дизеловата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...