Премини към съдържание

Борд компютър проект


aga

Препоръчано мнение

Аз смело смея да Ви кажа, че не сте прави за ЕВОскана!!!

Колко от вас го пробваха и сравниха с друга апаратура?

Колко от вас го закачиха на няколко коли от един и същ модел и видяха разликите?

Е, аз си го купих и направих всичко описано по-горе, и мога да ви кажа, че дори сметнато или апроксимирано по някакъв начин, показанието е с нищожна грешка и мен напълно ме устройва. Аз и не се сещам за апаратура, която да представя над 200 параметъра само за двигателя.

Първо се заиграйте по-здраво с ЕВОскан и след това коментирайте!

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 215
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Бате, говориш без да мислиш. :) Ако можеш да слагаш датчици за въртящ момент "без особени трудности", ще забогатееш много бързо. :)

Хихи, аз реших да се пошегувам за датчиците за вътрящия момент и за мощността и гледай какъв сеир стана... Ето, и досевчето потвърждава, че Ево скана има своите преимущества. Но аз говоря за различни цели - аз искам данни, пък макар и апроксимирани (ех че хубава дума :icon_thumbup: ), а Ага си играе просто. Целите са съвършено различни... Евоскана си е напълно надежден диагностичен механизъм , дайте да говорим сериозно. И може всеки или почти всеки да го ползва. Има Евоскан във форума и той е много полезен и сравнително интересен... пък и не е особено скъпо като инвестиция... :icon_clap: Щом Гришата може да бара по интерфейса - СУПЕЕЕР, веднага ще го вербувам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там е проблема де......Че вади толкова параметри.....То самото ЕКУ не ги поддържа, камо ли някоя апаратура да ги вади. А колко точно ги смята Евоскана е отделен въпрос. А и до колкото съм наясно целта на диагностичната апаратура и на Евоскана е съвсем различна...... Именно затова Евоскана е набутан с толкова аритметика, която на практика при диагностиката изобщо не е нужна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там е проблема де......Че вади толкова параметри.....То самото ЕКУ не ги поддържа, камо ли някоя апаратура да ги вади. А колко точно ги смята Евоскана е отделен въпрос. А и до колкото съм наясно целта на диагностичната апаратура и на Евоскана е съвсем различна...... Именно затова Евоскана е набутан с толкова аритметика, която на практика при диагностиката изобщо не е нужна.

 

Виждам, че има разбиране на проблема, сред 2-3 души тук. :D

 

...А целта на моята концепция е да направя разходомер, литри на час и литри на 100км, и нищо повече. :D И няколко други неща.

 

За мен е важно да знам какво правя, а не да действам на сляпо - това е разликата между аматьрски подход (игра), и по сериозния. SLX, знаеш ли кое е игра? Да пуснеш една програма, и да се радваш че ти показва 100 параметъра, за които нямаш идея верни ли са, при какви условия, и т.н. И да си с вързани ръце. Това е без смисъл.

 

И не само това, ами нали ставаше дума за плейър, и други функции... Интегрирани в едно цяло. Айде да видим как това може да стане с Евоскана. Не ме разбирайте погрешно, аз не съм срещу този Евоскан. Ако ставаше за това което искам, нямаше да си пиша свой софтуер. Аз съм ги премислил нещата отдавна... :D

 

Относно барането на графичния интерфейс на Евоскан, айде не се изхвърляйте... :icon_dance:

 

Виждам, че дискусията се точи от пусто в празно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз смело смея да Ви кажа че не сте прави за ЕВОскана!!!

Колко от вас го пробваха и сравниха с друга апаратура?

Колко от вас го закачиха на няколко коли от един и същ модел и видяха разликите?

Е, аз си го купих и направих всичко описано по - горе, и мога да ви кажа че дори сметнато или апроксимирано по някакъв начин, показанието е с нищожна грешка и мен напълно ме устройва. Аз и не се сещам за апаратура която да представя над 200 параметъра само за двигателя.

Първо се заиграйте по - здраво с ЕВОскан и след това коментирайте!

Успех!

 

Как установи че има нищожна грешка, би ли описал процедурата по сравнение? Като сравни с няколко коли и видя че показанието е еднакво? :D :D :D

 

Важното е, че те устройва!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лесно!!!

Първо за грешката: ЕВОскана в колата, а колата на диномер - разлика до 3%!!!

Второ за сравнението по коли: четири Еклипса от втора генерация дават различни параметри при различни промени и модификации по двигателите. Колите са тествани преди и след пипането по тях! За пример: смяна на валове и изходен колектор изместиха въртящия момент в по-високи обороти, вдигнаха мощността с 11 коня и повишиха малко разхода.

Това дали е достатъчно?

То аз не разбирам от автомобили, ама......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лесно!!!

Първо за грешката: ЕВОскана в колата, а колата на диномер - разлика до 3%!!!

Второ за сравнението по коли: четири Еклипса от втора генерация дават различни параметри при различни промени и модификациипо двигателите. Колите са тествани преди и след пипането по тях! За пример: смяна на валове и изходен колектор изместиха въртящия момент в по-високи обороти, вдигнаха мощността с 11 коня и повишиха малко разхода.

Това дали е достатъчно?

То аз не разбирам от автомобили, ама......

Предлагам да посмекчим тона, че нещо първите признаци на спор се появиха... Никой никого не кара да прави, купува, ползва или друго... Казах какви са приоритетите ми, чуждите вие си ги знаете по-добре... Аз НЕ мога да направя това, което Ага е почти успял да направи и затова се радвам на Евоскана. Нямам намерение да се правя на велик, нито да омаловажавам приноса на някого другиго и това е последният ми пост в тази тема.

Успех на проекта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лесно!!!

Първо за грешката: ЕВОскана в колата, а колата на диномер - разлика до 3%!!!

Второ за сравнението по коли: четири Еклипса от втора генерация дават различни параметри при различни промени и модификациипо двигателите. Колите са тествани преди и след пипането по тях! За пример: смяна на валове и изходен колектор изместиха въртящия момент в по-високи обороти, вдигнаха мощността с 11 коня и повишиха малко разхода.

Това дали е достатъчно?

То аз не разбирам от автомобили, ама......

 

Да, и в момента в който смениш нещо по механиката на колата, всички показания стават фалшиви, защото математическият модел ще има грешни параметри. Това дали си видял 3% грешка в даден пример, нали разбираш че този факт сам по себе си не доказва нищо? Може да е чисто съвпадение. Вземи прегледай набора сензори които са в колата ти, и се опитай да разбереш как аджеба се смята въртящ момент с тези параметри. След това направи прост анализ на грешката, базиран на толерансите на всички участващи параметри. Включително грешките на самите сензори, които в много случаи са над 10%. Вземи и грешката на диното, която и тя не е малка, изобщо пълни глупости са това. Не искам да коментирам. Разбира се, аз не очаквам от теб да ми вярваш. Сензорите и измерванията са доста специфична област, и не са за специалисти по всичко. Моята измервателна система е далеч по достоверна като точност, защото няма нищо общо нито със сензориката на колата, нито с нечия интерпретация на параметрите и. Пак казвам, не е нужно да ми вярваш. Само искам да ви отворя малко очите, да интерпретирате интелигентно показанията и данните, а не просто да ги четете от екрана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, и в момента в който смениш нещо по механиката на колата, всички показания стават фалшиви, защото математическият модел ще има грешни параметри. Това дали си видял 3% грешка в даден пример, нали разбираш че този факт сам по себе си не доказва нищо? Може да е чисто съвпадение. Вземи прегледай набора сензори които са в колата ти, и се опитай да разбереш как аджеба се смята въртящ момент с тези параметри. След това направи прост анализ на грешката, базиран на толерансите на всички участващи параметри. Включително грешките на самите сензори, които в много случаи са над 10%. Вземи и грешката на диното, която и тя не е малка, изобщо пълни глупости са това. Не искам да коментирам. Разбира се, аз не очаквам от теб да ми вярваш. Сензорите и измерванията са доста специфична област, и не са за специалисти по всичко. Моята измервателна система е далеч по достоверна като точност, защото няма нищо общо нито със сензориката на колата, нито с нечия интерпретация на параметрите и. Пак казвам, не е нужно да ми вярваш. Само искам да ви отворя малко очите, да интерпретирате интелигентно показанията и данните, а не просто да ги четете от екрана.

Сигурно сте прави. Вие по ги разбирате колите. Аз ще се въздържа от коментари.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да върна отново темата в релси и да насоча вниманието към обекта на дискусия, а именно - моделът, по който Ага работи, то отново въпрос. Колега, може би някъде го беше писал, но из тези 10стр не мога да открия къде е - по какъв начин влиза сигнала, който ти ще подаваш, в компютъра, който ще го интерпретира софтуерно? Тоест - какъв вход трябва да имам :) Важно е, за да помисля добре за хардуерното обезпечаване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам намерение да се правя на велик, нито да омаловажавам приноса на някого другиго и това е последният ми пост в тази тема.

Успех на проекта.

 

Е, недей така сега... :icon_blush: Няма смисъл нищо, ако се цепим за най-малкото нещо... Що все на спорове го избиваме?... Нека да сме фокусирани върху темата, която е интересна... Дали едно или друго решение, няма значение... Ако съм прозвучал лошо, извинявам се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да върна отново темата в релси и да насоча вниманието към обекта на дискусия, а именно - моделът, по който Ага работи, то отново въпрос. Колега, може би някъде го беше писал, но из тези 10стр не мога да открия къде е - по какъв начин влиза сигнала, който ти ще подаваш, в компютъра, който ще го интерпретира софтуерно? Тоест - какъв вход трябва да имам :) Важно е, за да помисля добре за хардуерното обезпечаване.

 

Трябва звукова карта. Качеството на картата е без значение. И 2 резистора, за намаляване на напрежението на инжектора (импулси 12 волта с пикове докъм 20 волта) до около 0.5 волта. АЦП на картата преобразува импулсите на инжектора в цифрова форма, и с цифрова обработка (софтуерна) се детектира дължината на импулса и честотата, т.е. обороти. След калибрация, данните могат да се обработят с целия арсенал на статистиката и мат. анализ и да се визуализират.

 

Но с тези настроения тук, нещо ми се отщя, да ти кажа честно. Иначе схема и програма мога да ти дам веднага, програмата е само "заготовка". Схемата е един делител с 2 резистора, свързан към инжектора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но с тези настроения тук, нещо ми се отщя, да ти кажа честно. Иначе схема и програма мога да ти дам веднага, програмата е само "заготовка". Схемата е един делител с 2 резистора, свързан към инжектора.

 

Много ще е жалко, ако се откажеш... много труд вложи, за да се предадеш на финала, пък и знаеш, че имаш истински фенове като мен :) Живот и здраве може да имам път към твоите земи в близките земи, така че може на място да ми го покажеш, на по чаша кафе :) Защото имам опасението, че може да пипна не където трябва, докато връзвам изход към някоя част на инжекторите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук няма лоши настроения! Просто различните хора искат да виждат различни параметри!

Мен лично ме подразни малко това, че се говори за нещо без то да се познава, а така не бива.

Продължавам нататък, в Евоскан има една опция която се пропуска, в него може да се въведат начални параметри на тествания автомобил, това е доста важно. С датчиците и електрониката специално на Еклипс съм доста добре запознат, и зная кой, какво и как мери. В Евоскан хубавото е, че показанията му се базират на измерването и изчисляването на много параметри, а не само на един или два. Горивните карти които дава са верни, освен всичко към него може да се закачи външна широколентова ламбда сонда, което прави измерването на съотношението гориво / въздух 99,9% реално!

В тази програма има неща за които, повярвайте ми, не сте и мислили.

 

Ага, аз не казвам нищо против твоята разработка, но ще коментираме когато я направите и дойде време да се калибрира. Аз лично за себе си съм предпочел друго, и съм го направил така, че да ми върши работа, и съм доволен.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би пак ще се повторя, но говорим за различни работи и се опитваме да им изтъкнем предимствата........ Изделието на ага си е едно и си е негово, направил си го е както иска. Евоскана е съвсем друга бира. Пък и двете нямат нищо общо с диагностична апаратура......Така че никакъв предмет за сравнение няма....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва звукова карта. Качеството на картата е без значение. И 2 резистора, за намаляване на напрежението на инжектора (импулси 12 волта с пикове докъм 20 волта) до около 0.5 волта. АЦП на картата преобразува импулсите на инжектора в цифрова форма, и с цифрова обработка (софтуерна) се детектира дължината на импулса и честотата, т.е. обороти. След калибрация, данните могат да се обработят с целия арсенал на статистиката и мат. анализ и да се визуализират.

 

Но с тези настроения тук, нещо ми се отщя, да ти кажа честно. Иначе схема и програма мога да ти дам веднага, програмата е само "заготовка". Схемата е един делител с 2 резистора, свързан към инжектора.

 

Добре е да има диод за обратното напрежение и оптрон за галванично разделяне и цифровизация на сигнала.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да има диод за обратното напрежение и оптрон за галванично разделяне и цифровизация на сигнала.

 

Да. И така става! Но е нужнен източник на напрежение за изхода на оптрона (отворен колектор, или каквото там е), който идва пак от батерията.

 

Аз диода пропуснах да го спомена, сега видях на кабела дето го правих, че бях сложил диод. Май го бях споменал преди.

Преходният процес от комутацията на тока през инжекторите не е много голям конкретно при Галанта, отскокът на напрежение е само няколко волта. При ГДИ например е лудница, но там са други инжекторите :D

 

От друга страна, напрежението на "мрежата" може да достигне до 40 волта върхова стойност при комутация на батерията (например при палене от друга кола или при загуба на контакт при клемата), затова е нужен и ограничител и на напрежението в права посока. Затова, 2 насрещни диода и един резистор е подобрен вариант, а и да не забравя, и кондензатор. Разбира се, с оптрон е също отлично решение, но по-сложно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Качих програмата за сваляне, версия "чернова". Измерва само обороти, дължина на импулса и коефициент на запълване.

 

http://uploading.com/files/MKOILAGU/Package.zip.html

 

Засега е бъгава малко. Проблемът е с настройката на входното ниво, ако се подаде прекалено високо ниво става overflow. Затова плъзгача на аудио картата Recording Control трябва да се усилва плавно от нула докато импулса не запълни около 90% от разстоянието между червените линии. Също така едни параметри са фиксирани и може да се наложи промяната им при някои аудио карти... Но би трябвало да работи, след настройка на нивото.

 

Потенциален проблем е, че аудио картите имат high pass характеристика (сериен кондензатор на входа) и режат ниските честоти под около 10 Херца. Т.е. при празен ход и обороти около 650 е критична ситуацията, но с подходяща цифрова корекция това се компенсира. Проблемът е в това, че различните карти вероятно имат различна честотна характеристика и се нуждаят от различна цифрова честотна корекция, а аз съм я фиксирал така че да бачка при мен...

 

 

Има и лог, файлът се намира в същата директория... трие се на ръка.

 

Схемата е в Help менюто... И внимание с кабелите, да не стане късо :) Резистора се свързва с инжектора и жицата се пуска след него, това е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО от гледна точка на безопасност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако някой иска да експериментира, мога да ви кажа абсолютно лесен начин да си направите индикация на инжекцията, без компютър. Може с цифров дисплей, може даже със стрелка. За стотинки :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой иска да експериментира, мога да ви кажа абсолютно лесен начин да си направите индикация на инжекцията, без компютър. Може с цифров дисплей, може даже със стрелка. За стотинки :D

Не съм експерт, но предполагам ще стане с един интегратор, който в най-простата си форма може и да е кондензатор към масата след резистора. След това напражението зависи от коефициента на запълване на сигнала, тоест продължителността на импулса. :rolleyes: Тънкия момент идва в разграфяването на скалата, за което ще ти трябва МУТ или твоята програмка :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм експерт, но предполагам ще стане с един интегратор, който в най-простата си форма може и да е кондензатор към масата след резистора. След това напражението зависи от коефициента на запълване на сигнала, тоест продължителността на импулса. :rolleyes: Тънкия момент идва в разграфяването на скалата, за което ще ти трябва МУТ или твоята програмка :)

 

Точно така, принципно погледнато...

 

За относително показание, % инжекция, не е нужно даже да се калибрира, просто се настройва мин-макс показание...

 

Според мен това е супер прост вариант и е доста полезен, защото дава представа за това колко относително харчи колата в даден момент. Празен ход, незагряла, студено време, газ яко по магистрала, качване на планина, ... винаги знаеш, дали лапа или не лапа, и да прецениш как да караш, ако целта е икономия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, принципно погледнато...

 

За относително показание, % инжекция, не е нужно даже да се калибрира, просто се настройва мин-макс показание...

 

Според мен това е супер прост вариант и е доста полезен, защото дава представа за това колко относително харчи колата в даден момент. Празен ход, незагряла, студено време, газ яко по магистрала, качване на планина, ... винаги знаеш, дали лапа или не лапа, и да прецениш как да караш, ако целта е икономия.

 

Има ли някой със свободно време да ми изпробва новата схема на разходомера със стрелка? :D :D Това е най-яката концепция :D

 

http://uploading.com/files/GA3HD2EA/injectormon.JPG.html

 

п.с. от сайта се тегли безплатно, да не се уплашите от Plan A ?19.95 и т.н., само трябва да се чака 90 секунди за да се свали...

p.s. опа... една грешка намерих... както и да е...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето го файла за по-удобно

aga, тази схема дали ще работи със 100 волтовите инжектори на GDI двигателите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото - вече го инсталирах на два laptop-а, като и на двата след опит да стартирам програмата ми изкарва следната грешка:

"Unable to start DirectSound. Check sound card drivers."

А и двете машини имаха саунд карти, които при това си работят без грижа... В какво е проблемът? Да не би програмата да може да се стартира само и единствено при подаване на сигнал от автомобила?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...