Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Ужас, монтираха камери по пътищата!


Препоръчано мнение

Според мен тези камери на билбордовете на "Ролпласт" са само са наблюдение на евентуални посегателства и нямат нищо общо с КАТ. Ето и карта публикувана в сайта им на местата с билбордове в БГ. LINK

Аз лично доста пъти набивах спирачки, като ги видех, хем ги знаех. :icon_doh:

Докато тези в града си работят и си снимат по 24 часа. Вече има и получили честитки със снимка как си минават на "червено". Не съм виждал все още, но от доверен източник знам, че могат да видят кой те търси, като ти звънне GSM-ма.

Ужас

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Е добре де.

Аз да попитам толкова ли е трудно да караме в ограниченията?

Съжалявам, че вкарвам такава посока в темата, но ограниченията не са сложени случайно и за съжаление всеки ден гледана по новините това неспазване на ограничението.

Поздрави

 

Старая се да не нарушавам излишно. особено в населено място.

Но реалната скорост на движение по второстепенните пътища е около 115км/ч. и, честно казано, ме устройва. За разлика от 90. Наистина ли да карам на излизане от Казанлък, на 4лентов път с 30? Няма грешка, толкова е табелата. Само пример.

 

Катастрофите, сори за офтопика, особено тия, дето ги дават по телевизията, са на 90% причинени от келешлък и бунаклък, а не от неспазване на ограничението. Пресен пример: "вижте ме, как мога да го взема тоя завой, какво като съм на три ракии, със седем души в колата и зимни гуми трета употреба?"

 

Все пак ако са на оптично сравнение камерите, някой да има идея в кой точно спектър работят? ;)

 

Опс, докато го пиша са се появили още коментари. Само нещо за жигулките и старите гуми: като знам, че не са ми в ред гумите, карам като баба. Като не ми е в ред нещо по колата също. Но съм много против да се ориентират ограниченията по нивото на най-заспалите шофери и по най-калпавите коли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен тези камери не работят, защото няма антени с които да излъчват информацията. Другият вариант е през ел. мрежата да са пуснали интернет но досега в България не съм виждал подобни работещи решения. Има още един вариант да записват на локален диск и после информацията да се "източва" но и това силно ме съмнява!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Работят колкото патрулките около стълбовете работят! Не се излагайте, а спрете и хубаво огледайте тези съвършени макети!

 

:plane: :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото разбрах,тези камери са сложени да охраняват самите макети на колите.

Има такива сложени и на пътя Бургас-Слънчев Бряг,но камерите са насочени надолу.Даже някой вече е

успял да надпише макетите със спрей.Така че,карайте спокойно,но все пак разумно :cop:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дори наистина да са само охранителни, така или иначе има камери в патрулни коли, които се движат по междуградската мрежа... Служебните шофьори във фирмата вече имат снимки, при това за все различни неща, като:

- Говорене по телефон

- Каране без колан

- Превишена скорост

- Каране в бус лента

 

Колкото и странно да звучи - камерите снимат с невероятно качество и можеш да видиш невероятни детайли... Единият шофьор дори се базикаше - "Представяте ли си, ако возя любовницата и ме снимат за превишена скорост? После идва честитка, жената я чете... и хем глоба, хем развод! Тея от КАТ искат да ми провалят живота!!!"

 

А иначе, колега Милен Димитров, съгласен съм, че има и трагични автомобили... аз самият карам много стар Лансер, който колеги от форума ме базикат, че гори малко, защото с повече от 110 така или иначе не се движи :) Пък и аз съм много съвестен шофьор - не си падам по бързото шофиране... градско чадо :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че камерите могат да снимат за всякакви нарушения, но ако ще се ползват за следене за превишена скорост - положението е малко по-сложно. Техническото средство трябва да е регистрирано в държавната агенция за метрология и технически надзор и да подлежи на ежегодна проверка. В противен случай акта веднага ще падне в съда... В тази връзка, като ви щракнат с радар искайте да видите стикерчето за годишната проверка и датата до която е валидна.... Същото важи и за дрегерите за алкохол. Като цяло полицаите са малко небрежни към уредите си и е твърде вероятно да попаднете на такъв без минал преглед...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същото важи и за дрегерите за алкохол. Като цяло полицаите са малко небрежни към уредите си и е твърде вероятно да попаднете на такъв без минал преглед...

 

Надявай се ! :icon_dance:

Ако преди е имало такива ... Вече стриктно /по график/ се носят за проверка и стикироване! :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето една "патрулка" :icon_bye:

 

Сега като я гледам тази снимка... особено надписът "С подкрепата на МВР" много сериозно ме притеснява. Ще опитам да намеря някой от Ролпласт, за да потвърди - те ще знаят най-добре!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето една "патрулка" :icon_bye:

 

Е добре де не може ли да се повдигне малко завесата - има ли или няма камери. Пък ако има дали са бутафория като патрулките или работят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да се чудите има ли или няма камери.

Просто си спазвайте правилника за движение по пътищата! :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да се чудите има ли или няма камери.

Просто си спазвайте правилника за движение по пътищата! :icon_rock:

 

А бе спазваме си го ние ама, понякога незнанието води до появата на странно чувство за вина - пък това чувство поражда неспокойствие. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как ми се иска да си прав, ама не си....

В правилиника пише - техническо средство...... Свърши се с волната ни езда, момчета.....

 

Ами камерата не мери физически нищо. Т.е. мери интензитет на светлината на няколко милиона места едновременно, което, обаче няма много общо с твойта скорост. Няма как да бъдеш наказан заради решението на някаква програма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да се чудите има ли или няма камери.

Просто си спазвайте правилника за движение по пътищата! :icon_rock:

Относно правилника ще поспорим тук малко ,тъй като има много абсурдни текстове в него..............а най много ме дразни това,че никой не спазва правилника като цяло и дори и да го спазваш ти, другите няма да го спазват и винаги ще си "последен" ........Ела да видиш на някое софийско кръстовище каква анархия е и тръгни да спазваш правилата и ще видиш че до никъде няма да стигнеш............За това отдавна съм на мнение че на всяко кръстовище трябва да има кука, и който наруши правилника да се санкционира ,ама това трябва да стане реално ,а не само на думи............и постоянно, иначе от показни акции на куките файда няма.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами камерата не мери физически нищо. Т.е. мери интензитет на светлината на няколко милиона места едновременно, което, обаче няма много общо с твойта скорост. Няма как да бъдеш наказан заради решението на някаква програма.

 

Тия дни се позамислих - може да се мери скороста на принципа на оптичното приближение и има такива системи, но са малко нещо скъпички. Тоест ужасно скъпи. Второ, камерите са насочени много надолу, тоест дори и да снимат нещо реално, трябва от някъде другаде да получат информация, тоест от радар, който се засича безпроблемно.

 

За Правилника: по мои наблюдения, 90% от българите изобщо и около 65% от шофьорите не го знаят изобщо. Прекарвам средно по 3-4 часа на ден в колата, писнало ми е до няма и къде...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни се позамислих - може да се мери скороста на принципа на оптичното приближение и има такива системи, но са малко нещо скъпички. Тоест ужасно скъпи. Второ, камерите са насочени много надолу, тоест дори и да снимат нещо реално, трябва от някъде другаде да получат информация, тоест от радар, който се засича безпроблемно.

 

Опитах се да го обясна... сега пак ще се опитам, този път малко по графично.

 

Х - превозно средство

А - точка, влизаща в кадъра на камерата

Б - точка, влизаща в кадъра на камерата

___ - път

 

1. Ситуация на начало на заснемане:

 

Х

А_____________________Б

 

- колата навлиза в обсега на кадъра. Камерата запомня текущото време във формат до точност мс /чч:мм:сс:мс (примеро: 12:34:12:10).

 

 

2. Ситуация на край на заснемане:

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . Х

А_____________________Б

 

- колата излиза от обсега на кадъра. Камерата запомня текущото време отново в същия формат (примерно: 12:34:13:02)

 

3. Изчисление:

 

- Сигналът се изпраща до елементарна изчислителна машина, която знае, че разстоянието в кадъра от точка А до точка Б е примерно 10 метра. Изчислява разликата от появата до изчезването на Х и получава скоростта... Задачки за изчисление на скорост по даден общ пробег и време се смятат горе-долу в 3 клас, ако не ме лъже паметта.

 

Подобни методи не могат да дадат отклонение и са най-точният начин за засичане на скорост - използва се при тестове на болиди, самолети, дори при вривяване на експлозиви. Ако има още въпроси, може пак да го обясна :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам една лоша новина - вчера на отиване към Кюстендил не можах да не забележа пак съответните макети и реших да проверя това твърдение за камерите, оказа се че двете камера не са ориентирани към макетите или таблата - те са насочени към пътищата и ловят на разстояние около 1-1.5 км. Все още не са активни, но мисля че освен със запис ще следят скоростта и с радар. Спрях точно пред тях и да ви кажа, че макар и високата мантинела деляща двете платна пак се хващат номерата на преминаващите автомобили - това си е директен уред за наблюдение на пътното движение.

А сега за да се изявиме като добри математици ще видите и как ще ни наложат това нещо - цитирам (обърнете внимание на подчертаното):

Новина 1 за пред пресата и хората:

Идните шест месеца макети на полицейски коли ще сплашват шофьорите по пътищата. Общо 50 бутафорни патрулки ще бъдат разположени по пътищата София - Варна, София - Бургас, Варна - Бургас и Видин - Кулата. За да не бъдат откраднати или повредени, ще бъдат охранявани с видеокамери. Предвижда се в близост до тях да патрулират и истински катаджии.

Новина 2 малко по скрита и леко променена, но изнесена в пресата "някъде си там":

До края на годината МВР ще купи 50 нови радара, които едновременно ще следят за нарушители на пътя и ще ги снимат. Радарите ще се слагат в колите на КАТ. Целта е чрез тях да се избегне субективизмът при спирането на шофьорите и най-вече корупцията. За радарите вътрешното министерство е отделило близо 500 хил. лв., съобщи в неделя началникът на Пътна полиция комисар Алекси Стратиев на дискусия за одобрените от правителството промени в Закона за движение по пътищата.

С новите текстове се дава възможност при маловажни нарушения, установени с радар или камера, КАТ да изпраща покана с препоръчително писмо с обратна разписка за явяване на шофьора в едномесечен срок. Ако това не стане, ще се издава фиш в отсъствието на шофьора.

Странно, но малко много са съвпаденията с тези "50" радара и "50" макета. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За педесет макета на полицейски коли, ще трябват сто камери за наблюдение. По две на макет - за двете посоки на движение.

По празниците минах по пътя Плевен - Русе. По средата между Бяла и Т-образното кръстовище /за Плевен и Велико Търново/ има макет на патрулка. Специално спирах да разгледам - няма камери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На всичките места, които видях - има камери. Дори съм направил списък с точното им местонахождение по пътя София-Търново, ако искате - ще го постна!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На всичките места, които видях - има камери. Дори съм направил списък с точното им местонахождение по пътя София-Търново, ако искате - ще го постна!

Давай, може да има и нови макети...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. На магистралата на 16-ти километър - дясно

2. На магистралата - 63-ти километър - дясно

3. След с. Български извор. Да внимават колегите, които пътуват по посока София, липсва единият макет и не се вижда - ляво

4. До с. Голец (малко след Микре). Има два моста над пътя, между тях. Тези камера е подла, защото няма макети на на полицейски коли - дясно

5. След разклона Ловеч-Троян има едно заведение, ограничението е 60 км. - дясно

6. Преди Севлиево, малко сле бензиностанцията Лукойл - вляво.

 

Ще ходя до Пловдив в събота на панаира и ще направя пълен списък и за там

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...