Премини към съдържание

Ужас, монтираха камери по пътищата!


Препоръчано мнение

Не ми се сърдете за главните букви, но вече си имаме камери..... :icon_crying:

И ако колеги можеха да ни мигнат, или да се оправим някак си с нашите "приятели" - с това оправия няма да има.

Какво представляват:

Големи невзрачни билбордове на Ролпласт с макет на полицейска кола отдолу. А на върха - КАМЕРИ

Предлагам да си направим списък с основните маршрути и къде се намират устройствата.

 

НАЧАЛО:

 

Велико Търново - София

 

1 На Севлиево, след караулката преди бензиностанцията на Лукойл - отдясно.

2. Преди Български Извор (внимавайте, макета на полицейска кола в тази посока го няма)

3. Някъде на км 64-66 на магистралата

4. Доста по-надолу, малко преди Кремиковци

 

Снимат в двете посоки, гадовете. И отвисоко. И само като си помисля колко можем да останем без книжки само за едно 300 километрово пътуване....

 

Пишете я темата важна, щото за 10 км превишение и......

Пък за повече.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Сигурен ли си за камерите? Защото моята информация е, че са само макети?

 

Ако все пак има камери, мога да кажа, че по трасето София-Кулата има на две места:

1. Като се излезе от София, веднага след стъпването на магистралата по посока Дупница, преди ЛукОйл

2. Между Сандански и Петрич, под билборд

 

В момента проучвам въпросът за едни стикери, които се лепят върху номерата... на практика са незабележими с просто око, особено ако е леко закаляна колата... Стикерите отразяват инфрачервения спектър и заслепяват камерите - тоест на снимките колата излиза с бели номера! Помолил съм компетентен човек да ги провери и ако действат ще пиша къде могат да се намерят и в случай, че ви хванат, на какво основание да се защитавате :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямат право да слагат камери по пътищата ако не е упоменато със знак че на пътя има "фото". Иначе е против конституцията на Р. България! В този ред на мисли може да ги съдим ако са ни снимали и искат да ги глобяват.

А за макетите на патрулките по новините на БТВ казаха че ще ги слагат на опасни и прави отсечки за стресиране на пилотите, но за камери нищо не казаха

rosko това което си го видял на билбордовете да не е било лампата за осветлението му и да си се объркал?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изпипзли са го. И аз не исках да повярвам, но е така.

Билборд, с нормални размери. Нищо шарено. Бяло, жълто, на черен фон. Пише колко ранени има и пр.... В долният десен ъгъл има жълто триъгълниче с камера и буквички, че ни снимат. Над него - на горният край на билборда има КАМЕРИ, насочени в двете посоки на движение и много точно насочени - към платната, не към плаката...уви... Утре тръгвам в тази посока и ще заснема нагледно нещата. Да се надяваме, че няма да са захранени още, макар че не вярвам. същите билбордове бяха там и преди, ама кой ти гледа за камери, може да са се видели в чудо нашите "приятели" (защо ли не се учудвам) и в последствие да са поставили макетите на полицейските коли. Ако е така - ще бъда на трупчета известно време.... В началото на другата седмица ще пиша за супер точното им местонахождение - до метър.

Бе очакваше се, ама половината шофьори ще останем без книжки изведнъж.....

Такива камери има и след Сливен - по посока Пловдив

1. До квартал Речица,

2. на изхода на Нова Загора

3. Някъде в началото на Стара Загора, но не съм сигурен,

4. на магистралата, ама не помня километъра

 

Има и по Тракия, ама си мислех за бъзик преди празниците....

 

ПОЧНАХА НИИИИИИИИИ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си за камерите? Защото моята информация е, че са само макети?

 

Ако все пак има камери, мога да кажа, че по трасето София-Кулата има на две места:

1. Като се излезе от София, веднага след стъпването на магистралата по посока Дупница, преди ЛукОйл

2. Между Сандански и Петрич, под билборд

 

В момента проучвам въпросът за едни стикери, които се лепят върху номерата... на практика са незабележими с просто око, особено ако е леко закаляна колата... Стикерите отразяват инфрачервения спектър и заслепяват камерите - тоест на снимките колата излиза с бели номера! Помолил съм компетентен човек да ги провери и ако действат ще пиша къде могат да се намерят и в случай, че ви хванат, на какво основание да се защитавате :)

Питай, питай и сподели, че....

Пък ще се измъкнем с пияния комшия, на когото съм правил забележка........ и ми е отмъстил...... с ТЪЩАТА ще се оправдая, само да не ми вадят душата!

Добре, че не видях на места с ограничение 40, че.... ама божа работа... и там ще сложат...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Estilian май има предвид нещо такова дали е ефективно няма как да се разбере, в една друга тема някой казваше и за някъкъв спрей с които се пръскали номерата

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Камери има, но дали функционират.....

Така или иначе крайно време е да се замислим за радар-детектори...

Някакви предложения?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бе те и 10 на 100 от камерите да не функционират това няма значение защото не знаеш коя е фалшивата и коя истинската и за да няма изненади трябва да се пазиш от всички, а за радар детекторите няма как да помогнат с/у камери.

Най-доблия лек с/у камери и чуждата регистрация, но тук ако имаш сериозна фотосесия те пускат в журналите на патрулките и ... самите патрулки имат камери и снимайки номера на колата която се движи им илзиза инфо какви си ги вършил в реално време

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, наистина са наслагали камери :icon_box: . Камери има и в посока Перник след Владая, точно след като се изкачите на върха и малко след като се раздели пътя на 2 платна. Камерите са 2 и са насочени така че да хващат едновременно и двете платна за движение. :argue: Колкото до номерата, бяха ми казали, че при пастиране пада черната боя от тях и остава само релефа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че тези камери са сложени, за да заснемат евентуални набези срещу билбордовете, а не да следят за нарушения по пътищата.

Относно тези стикери, които крият номера при снимка- Poli още отдавна предлагаше някакъв спрей( ако не се лъжа) със същите функции.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_doh:

Колко им се смях, че съм "по-умен" от тях и добре различавам макета от истинския автомобил........

По празниците два пъти пътувах Пловдив-Бургас и видях над 10 такива макета, но не съм гледал дали имат камери от горе...

 

М/у другото Старозагорските полицаи са измислили голям капан в края на магистралата - крият се зад знаците преди кръговото. Там на 1,5 км. преди кръговото има знак край на магистралата и ограничение 90. :icon_censored:

На всичкото от горе правят двойна засечка на еднопосочното в посока Н. Загора...... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Испания доста познати си бяха боядисали номерата с прозрачен лак. най-обикновен. Но помага само нощно време. През деня си загазваш.

 

По-интересния въпрос е друг - как работят камерите? В смисъл, как засичат скороста? Ако е с радар - лесно, радар-детектора (или както сума ти народ го наричат анти-радар) въпроса се решава. Но ако е само на оптичо измерване... загазихме всички.

 

...леле, по празниците успяхме да отскочим до Родопите...добре, че бенза беше много ограничен и практически не съм превишавал. Колегата TodorMitew е прав за края на магистралата. Патрулката на практика не е скрита, но много трудно се забелязва между знаците. Вече двама от моите познати изкараха по 2 месца на пешеходен режим по тоя повод.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дни пътувах до Силистра, и пътя ми минава София-маг. Хемус - Плевен - Бяла - Русе - Силистра, и ми направи впечатление, че радар-детектора на няколко места дивееше като луд :blink: и то точно на такива места с билбордове и явно това е засякъл - ако скоро минавам пак от там, ще пробвам да се загледам повечко - но явно вече има камери по пътищата. За Плевен-Русе почти съм сигурен, че има понеже бях предупреден от други шофьори карали натам. Карайте внимателно и се пазете :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-интересния въпрос е друг - как работят камерите? В смисъл, как засичат скороста? Ако е с радар - лесно, радар-детектора (или както сума ти народ го наричат анти-радар) въпроса се решава. Но ако е само на оптичо измерване... загазихме всички.

 

Тези, които са в София, засичат с оптично измерване - следят определено разстояние за какво време го изминаваш - тоест, няма как да го предвидиш, нито да го излъжеш.

 

Положителното при камерите е, че работят в различен спектър от потребителските камери... те снимат на режим, подобен на охранителните камери. Именно по тази причина стикерите би трябвало да действат, дори и през деня, тъй като отразяват като огледало светлината и заслепяват камерата.

 

В ebay имаше и един култов механизъм, който беше като изваден от филм за Джеймс Бонд - двигателче, което завърта номера върху платформа. Тоест - слагаш си две табелки и караш с фалшивата... ако те спрат полицаи или като паркираш - връщаш оригиналната... Номерът е, че ако те видят - жална ти майка!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези, които са в София, засичат с оптично измерване - следят определено разстояние за какво време го изминаваш - тоест, няма как да го предвидиш, нито да го излъжеш.

 

Това няма особен смисъл от юридическа гледна точка, лесно може да се обори в съда. Дори и да има такива системи те са безполезни и не могат да служат като основание за административно наказание.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я погледнете тук! :)

:link: и по-специално последните 3 снимки! :)

Направил съм ги като постепенно съм вдигал апарата нагоре! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това няма особен смисъл от юридическа гледна точка, лесно може да се обори в съда. Дори и да има такива системи те са безполезни и не могат да служат като основание за административно наказание.

Как ми се иска да си прав, ама не си....

В правилиника пише - техническо средство...... Свърши се с волната ни езда, момчета.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де.

Аз да попитам толкова ли е трудно да караме в ограниченията?

Съжалявам, че вкарвам такава посока в темата, но ограниченията не са сложени случайно и за съжаление всеки ден гледана по новините това неспазване на ограничението.

 

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко минах маршрута Горна Оряховица (Велико Търново) - София , почти всички поддържат около 110-120 км/ч,

невъзможно е да се кара с ограничението 90км... иначе на магистралата си поддържам 120-130, най-много 140-150 когато изпреварвам някого,

ако наистина снимат тези камери, 90% от колите ще са с актове за превишена скорост, което ми се струва малко абсурдно :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де.

Аз да попитам толкова ли е трудно да караме в ограниченията?

Съжалявам, че вкарвам такава посока в темата, но ограниченията не са сложени случайно и за съжаление всеки ден гледана по новините това неспазване на ограничението.

Поздрави

 

Прав си колега, но за съжаление болшинството подобни системи нямат за цел контрол или самоконтрол, а системно налагане на глоби! Освен това системата за ограничения на скоростта в страната е морално и технически остаряла - създавана е преди минимум 20 години, когато автомобилите не са се движели с повече от 100км/ч, спирачният път на средностатическо МПС е бил с до 100% по-голям, стабилността на автомобилите при завои много по-ниска и т.н. Ако си направиш труда да си представиш едно трасе, избири си произволно, на което абсолютно всеки автомобил спазва абсолютно всички знаци и правила, ще забележеш, че се получава естетвено формирано задръстване и забавяне на движението!

 

Не отричам, че има места, където трябва да има ограничения... но, примерно, по пътя София-Плевен има завои, на които ограничението е 40км/ч... плавен, гладък завой, на който дори е непрекъсната осевата линия! Кой взима тези завои с 40??! - Да, нека да има ограничения, но да са реалистични!!!

 

Другото, което също трябва да се въведе, е корекция в глобите за превишена скорост... в цивилизования свят нарушенията са на процентна основа, а не на брой км/ч. Защо? Ами елементарно, ето пример:

 

Превишена скорост с 30км/ч при различни ограничения:

- В населено място: при 80км/ч

- На магистрала: при 160км/ч

- При ограничение 20: при 50км/ч

 

Според теб еднакво опасни ли са трите скорости, че да имат еднакво съизмерими наказания и глоби?!?! Ако беше 100% щеше да изглежда съвсем по друг начин:

- В населено място: при 100км/ч

- На магистрала: при 260км/ч

- При ограничение 20: 40км/ч

 

Друга е темата за самоконтрола... аз лично, за моя шофьорски опит, се убедих, че най-опасно на пътя са другите... защото има хора с книжки, които, дори да спазват правилата, пак ще те убият! Лесно се дават книжки, лесно се купуват, лесно се взима кола... лесно се и убива! Няма контрол при даването на права, но има дивно текучество при отнемането... ах защо ли?!?!

 

В крайна сметка тези камери няма как да контролират... погледнете го от социална гледна точка! Решил си да превишиш скоростта - ок! Снима те камера и ти блъскаш някого... какъв е ефектът? Има те на снимка... Контролиращият ефект при патрулни автомобили е много по-голям - когато видят полицейска кола, хората намаляват... или поне 99% от тях! При камера кой ще намали? Само тези, които така или иначе спазват правилата... тоест - ролята на камерите е санкционираща, а не контролираща! А когато положението е критично по отношение на контрол, а не по отношение на санкции, макар да твърдят че са едно и съща, е фатално.

 

Ноооо... да не продължават.

 

Що се касае до това, че засичане с радар, който прави две снимки и засича времето за предвижване на обекта от точка А до точка Б, не може да послужи в съда... това повече от грешно! Дори напротив - старите радари, които използват КАТ не могат да издържат пред съда, най-малкото защото няма визуално потвърждение, че показаната скорост е именно на спрения автомобил, както и че има странични фактори, доплеров ефект и т.н.

При две последователни снимки с цифрово обозначение за времева разлика и физическо доказателство за изминато разстояние... който и адвокат да те защитава, само ще ти вземе парите и нищо няма да защити :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ако наистина снимат тези камери, 90% от колите ще са с актове за превишена скорост, което ми се струва малко абсурдно :icon_hmm:

 

Практиката е както в София с камерите, които снимат за Бус лента... не глобяват всички, а тези, които са преминали при "затишие на нарушенията". Звучи абсурдно, но ако 20 автомобила минат с превишена скорост, няма да глобят нито един от тях. Ако минат 20 автомобила с нормална скорост и 1 с превишена - ще го глобят...

 

В общи линии принципът е, че при пиково движение, тези камери само записват за следене на номерата на колите... А когато утихне движението, вече санкционират!

 

Както е казал другарят Сталин: "Смъртта на един е трагедия... смъртта на милиони - статистика"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А дали не можем да наемем няколко мангота да посъберат камерките от магистралките? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Estilian,

сега като се замисля на моят френски автомобил на скоростомера няколко скорости са удебелени с червено 50/90/130 май това са доста популярни скорости не само в България.

 

Затова, че ограниченията на места са малко абсурдни съм съгласен с теб, но и затова си има логично обяснение. Тези знаци с ограничения са сложени с цел КОРУПЦИЯ, за съжаление и аз пострадах няколко пъти от такива знаци ама к'во да се прави.

Казваш, че колите много са се променили от преди 20г. Да така е! Но замисляш ли се за колите които не се поддържат,или се поддържат до толкава, че да не се разпаднат на пътя (тук вече въпроса е друг за контрола и корупцията при техническите прегледи), а те не са една и две.

А! сега се сетих ами гумите, колко народ кара със стари гуми?

За финал, след като ние Българите не можем сами да си наложим самоконтрол явно някой друг трябва ди ни го наложи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, знаете ли колко камери има във Франция, Англия, Германия и Кипър и колко патрулки? Камерите са супер много, патрулките можеш само да ги видиш спрени някаде или изобщо да не ги видиш и само ако стане инцидент и са дошли. Ставал съм свидетел как в чужбина си караш колата, прибираш се и на другия ден получаваш "честитка", че си минал еди къде си с еди колко си км/ч и глобата е ЦИФРА пари. В Кипър специално камерите са настроени за прихващане на магистралата от 120 нагоре - само да добавя, че там ограниченията са 50/80/100, а не като в БГ 50/90/130 - и лично са ми казвали, че до 115-120 на магистрала няма да ти направят проблем, но в града или извън него да караш с някакви нечовешки скорости - жив ще те одерът. Та каква е разликата - защо хората в тези страни спазват "мижавите ограничения", а ние не? Според мен и 200 км/ч да е извънградското ограничение и 300 км/ч на магистрала, пак ще караме с повече, поради факта, че щом до толкова са ни отпуснали значи можем и с още "малко" да надхвърлим ограничението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...